Netistä luin suunnittelevani murhaa!

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
reimareipas
Hercule Poirotin viikset

Re: Netistä luin suunnittelevani murhaa!

Viesti Kirjoittaja reimareipas »

Porin kirjoitti:Millaisen tuomion pahoinpitelyn suunnittelemisesta saa?
Millaisia tuomioita Savolainen on saanut? Tässä Savolaisen CV, 80-90-luvut jätetty pois:

200? laiton uhkaus, varkaus, petos
200? laiton uhkaus, kunnianloukkaus
200? pahoinpitely, varkaus
200? yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen, salassapitorikos
200 ? kunnianloukkaus
2010 kunnianloukkaus
2010 kunnianloukkaus
2010 kunnianloukkaus
2013 kunnianloukkaus
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

reimareipas kirjoitti:
Porin kirjoitti:Millaisen tuomion pahoinpitelyn suunnittelemisesta saa?
Millaisia tuomioita Savolainen on saanut? Tässä Savolaisen CV, 80-90-luvut jätetty pois:

200? laiton uhkaus, varkaus, petos
200? laiton uhkaus, kunnianloukkaus
200? pahoinpitely, varkaus
200? yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen, salassapitorikos
200 ? kunnianloukkaus
2010 kunnianloukkaus
2010 kunnianloukkaus
2010 kunnianloukkaus
2013 kunnianloukkaus
Savolaiselle on ihan sama mitä tulee, ulosotossa todettu varattomaksi joten ei tunnu tuomiot missään.
Black Faraday
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

Black Faraday kirjoitti: Kun soitin Heinolan poliisille kysyäkseni asiasta, siellä ei löydetty Savolaisen tekemää rikosilmoitusta minusta. Poliisi, jonka kanssa puhuin, kiinnostui kuitenkin tuosta lapsuksesta poliisipiirin nimessä ja lupasi yrittää selvittää onko kyseistä meiliä koskaan lähetetty.
Poliisin viesti oli aito, mutta rikosilmoitusta ei ole tehty.

Sen sijaan Savolainen oli kirjoittanut osoitteeseen [email protected] ja
lähettänyt kopion myös Sisäministeriön poliisiosastolle ja itse Päivi Räsäselle :roll:
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Musta vähän tuntuu, että ootte savolaisen kanssa sisarussieluja. Eikös sinun nimimerkkisi taholta ole täällä murha.infossa jaettu linkkejä oletettuihin kissantappajiin ym. ja kehoitettu boikotoimaan henkilön työpaikkaa ja muuta asiallista sälää? Ehkä se hevonen potkii rakkaudesta?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Black Faraday
Remington Steele

taavetti kirjoitti:Eikös sinun nimimerkkisi taholta ole täällä murha.infossa jaettu linkkejä oletettuihin kissantappajiin ym. ja kehoitettu boikotoimaan henkilön työpaikkaa ja muuta asiallista sälää?
Tarkoitat tätä juttua. Mitä oletettua siinä on kun kaveri itse tunnusti. Kissoja oli muuten kaksi ja toinen selvisi hengissä, vaikka se hyvin täpärällä olikin.

Elävältä haudattu kissa (Hanko)
ViestiKirjoittaja Black Faraday » To Joulu 05, 2013 4:30 pm

"Musta kissa löytyi sattumalta pahvilaatikkoon suljettuna Hangosta. Omistajan nimi oli pahvilaatikon kyljessä joten poliisi otti mieheen yhteyttä."

Meillähän on fb:ssa ihan oma eläinrääkkääjien paljastamiseen tarkoitettu ryhmäkin. Silti en toivoisi että mua verrattaisiin Parantaiseen saati Savolaiseen. Edellinen paljastaa ihmisiä jotka on jo saaneet/kärsineet tuomionsa. Ja takuulla ovat sekä poliisin että viidakkorummun ansiosta naapuruston seuraamia jo muutenkin. Näin ollen näiden paljastaminen on mielestäni pelkkää heikomman kiusaamista. - Viimeksi mainittu taas "paljastaa" ihmisiä, joiden jostain syystä käsittää loukanneen häntä henkilökohtaisesti. Eikä paljastukset koske vain hänen omalla "salapoliisityöllään" selville saatuja asioita vaan luottamuksellisesti kerrottuja, hyvinkin yksityisiä seikkoja.

Eläinsuojelurikoksiin syyllistyneiden nimien kertominen on tärkeää siitä syystä, että näitä ei valvota eikä rangaista millään tavalla. Ei, en katso jotain päiväsakkoa tai ehdollista vankeutta yhteismitalliseksi rangaistukseksi näiden tekojen kanssa. Suomessa oikeuslaitoksen suhtautuminen eläinten oikeuksiin on takapajuista. Vertauskohteena Kreikka, jossa suomalaisten sosiopaattien sijaan ns. tavallisetkin ihmiset voivat rääkätä eläimiä, mutta kyllä heitä siitä sitten rokotetaankin. Tänä vuonna siellä on mm. annettu vuoden mittainen ehdoton vankeustuomio eläinrääkkääjälle.
Black Faraday
Remington Steele

Tänään soi ovikello ja oven takana oli kaksi poliisia! Pelästyin ensin, että miehelleni on tapahtunut jotain mutta he halusivatkin tulla "juttelemaan" tästä Savolaisen tapauksesta. Oli oikein mukavan tuntuisia tyyppejä. Sanoin, että en tosiaan ole aikeissa Savolaista tappaa mutta en todellakaan panisi pahakseni, jos sen joku tekisi :lol:

Tarjouduin lähettämään postitse alkuperäiset meilit (koska meilatessahan voi muuttaa niitä kellonaikoja) mutta ei kuulemma tarvinnut.

Täytyy sanoa, että aika paljon tämä Savolainen viranomaisia työllistää.

Niin ja sen verran vielä päivitän, että Helsingin käräjäoikeus ei suostunut verkkoviestinnän keskeytyspyyntööni. Mutta onneksi muutamalla muulla on mennyt läpi ja oikeudenkäyntejä tulossa jo syksyllä. Jos sitten saisi tuon kaverin hetkeksi poseen.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

taavetti kirjoitti:Musta vähän tuntuu, että ootte savolaisen kanssa sisarussieluja. Eikös sinun nimimerkkisi taholta ole täällä murha.infossa jaettu linkkejä oletettuihin kissantappajiin ym. ja kehoitettu boikotoimaan henkilön työpaikkaa ja muuta asiallista sälää? Ehkä se hevonen potkii rakkaudesta?
Taitavat olla tosiaan sukulaissieluja. Ehkä olisi parasta yhdistää voimat? Toinen uhkailee hengellä ja toinen kiristää. Saattaisi tulla paremmin hynääkin, kun ei tarvitsisi taistella keskenään.
Black Faraday
Remington Steele

Tänään tuli sitten poliisin päätös: ei rikosta.

"Puheena oleva viesti on jätetty internetissä ja yli kuukausi ennen kuin siihen on regoitu, joka taas osoittaa, että konkrettista kohta päätä uhkaavaa vaaraa ei voida näyttää olevan olemassa."

Savolainen kyllä reagoi paljon välittömästi - nimittäin kotisivuillaan - jossa aloitti ketjun nimimerkillä Hätähuuto. Kertoi myös paenneensa turvakotiin ja turvautuneensa kriisiapuun. Nähtävästi unohti näistä näytöt lähettää poliisille, mutta tehnee sen valituksensa yhteydessä :lol:
Black Faraday
Remington Steele

Savolainen on taas mennyt halpaan. Hänhän lähetti useammalle emailia Tiura-nimellä. Postasi sivulleen uhrin vastauksen jossa tämä mm. sanoo että ministeriössä valmistellaan Savolaisen asettamista holhoukseen :lol:

http://aijaa.com/xRP2gy
Black Faraday
Remington Steele

Päivitys. Savolainen katsoi että mut täytyy savustaa asunnostani kostoksi hänelle aiheuttamastani mielipahasta. Ja niinhän siinä sitten kävi, että pari henkilöä on ottanut Savolaisen satuilut todesta. Mitä tarkkaan ottaen on sanottu, tuskin selviää mutta jotain tuttuja lauseenparsia olen kuullut:

http://lizthecat.blogspot.fi/2014/10/ne ... nilla.html
reimareipas
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja reimareipas »

Savolainen pakoilee tätä nykyä haastemiestä. Sillä olis kolme oikeudenkäyntiä tulossa :lol: Siksi ei paljon sivujaankaan päivittele.
Tyhmyys ja hulluus ovat siinä samanlaisia että kummallakin on oma logiikkansa.
Black Faraday
Remington Steele

Tämä vastaus oli tarkoitettu pedaripalstalle, mihin sen nyt kopioin.
reijoreipas
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja reijoreipas »

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=13&t=18055
reimareipas kirjoitti:Savolainen pakoilee tätä nykyä haastemiestä. Sillä olis kolme oikeudenkäyntiä tulossa :lol: Siksi ei paljon sivujaankaan päivittele.
Montakohan oikeudenkäyntiä tästä syntyy?
Kissa pöydällä

perjantai 5. joulukuuta 2014
PASKA KELLUU NETISSÄ
"Kunnianloukkausten selvittely tulisi hoitaa muualla kuin rikosoikeudessa, sanoo valtakunnansyyttäjä Matti Nissinen Ylelle." 18.09.2014

Kyse on ns. tavallisista kunnianloukkauksista (vrt. törkeä kunnianloukkaus). Suomeksi sanottuna tällä tarkoitetaan tavallisia kansalaisia. Siinä vaiheessa kun porukka todella sisäistää että näin on, p...a leviää käsiin. Kuten tunnettua, sillä on tapana nousta pintaan sosiaalisessa mediassa.

Meilläkin on kuvia.

Olen itse joutunut raivokkaiden hyökkäysten kohteeksi netissä siksi, että olen maininnut nimiä. Suomessa uskotaan yhä, että nimi on loukkaamaton. Toisin sanoen että nimettömyyden suojissa voi esim. netissä vihjailla ja väittää tiedetystä henkilöstä mitä vaan, mutta jos tämän nimen paljastaa "poliisi on ovella" kuten eräskin tässä pari päivää sitten väitti.

Sen jälkeen kun kerroin vanhemmat.com -sivuston ylläpitäjän saamista tuomioista ja harjoittamasta kiristyksestä, hän on parin vuoden kuluessa kirjoittanut allekirjoittaneesta satoja ellei tuhansia kirjoituksia, ihan nimeltä mainiten. Poliisi ei ole tutkinut asiaa. Ensimmäinen rikosilmoitukseni jätettiin tutkimatta kustannusteknisistä syistä ja niin tulee varmaankin tapahtumaan toisellekin ilmoitukselle.

Ari Savolainen ei kuitenkaan ole ainoa, jonka narsistinen raivo allekirjoittanutta kohtaan on ryöpsähtänyt netissä. Satuimme muuttamaan viime vuonna asuntoon, jossa viidestä naapurista kolme sattui vihaamaan eläimiä. He alkoivat tehtailla meistä perättömiä ilmoituksia ja saimme varoituksen. Asiasta tehtiin lehtijuttu:

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/ ... heinolassa

Kirjoitin asiasta myös somessa ja mainitsin näiden kolmen naapurin nimet.

Nyt allekirjoittaneesta kirjoittelee törkeään sävyyn suomi24:ssä nimimerkki, joka väittää olevansa entinen naapurimme.

Koska olen pääsääntöisesti poistanut henkilökohtaiset blogikirjoitukseni, laitan nyt tänne uudestaan niiden naapurien nimet, jotka meistä valehtelivat. He olivat Heikki Mäntynen, Marita Ollila ja Pekka Parviainen Lähteenpolku 3, Heinola.

Kun nykyisessä asuintalossamme halusimme vaihtaa isompaan asuntoon, vuokraemännällemme kävi useampi naapuri (Raija ja Jussi Mäkinen, Erkki Töyrylä, Eija Vikman, Merja Pitkänen ja Hannu Lehtinen) kukin vuorollaan yrittämässä estää muuttomme.

He mm. väittivät, että meidän jäljiltä asunnot jää siivottomaan kuntoon ja siitä on todisteena valokuviakin. Luulin silloin, että he olivat keksineet koko jutun. Mutta ehkä siinä tosiaan oli joku noista mainitsemistamme entisistä naapureista takana?

Siinä mielessä entiset naapurimme eivät valehdelleet isännöitsijälle, että koiramme ulvoivat poissa ollessamme. He kuitenkin valehtelivat meille! Kun kysyin pitävätkö koirat ääntä, toinen seinänaapuri vastasi kahteenkin eri kertaan että "mitään ei ole kuulunut". Toinen (jonka nimeä en mainitse koska hän ei ole osallistunut valituksiin) taas sanoi, että joskus pitävät konserttia mutta ei kauaa. Vasta sen jälkeen kun olimme päättäneet muuttaa, tuo jälkimmäinen myönsi että kyllä se välillä v...ttaa.

Me emme olleet poissa kotoa paljon. Nykyisessä asunnossamme emme jätä koiria ollenkaan yksin. Naapurit kesällä kilvan ihmettelivätkin, että kun meiltä ei mitään kuulu. Koirat ei siis täällä ole syynä tähän vieromiseen.

Taloyhtiön väistyvä puheenjohtaja ja hänen vaimonsa olivat talon inhokkeja kun muutettiin tänne. Kukaan ei kuitenkaan uskaltanut sitä heille sanoa suoraan, vaikka jotkut eivät näitä enää tervehtineetkään. Kun meille sitten tuli riitaa - halvaantuneen miehen yrittäessä kepillä lyödä kissaamme pihalla - kerroin heille, mitä ja keneltä olen heistä kuullut.

Luulin, että muut asukkaat tervehtisivät mua pelastajanaan, mutta he tekivätkin täyskäännöksen. Yhtäkkiä Mäkiset olivatkin ihan kivoja ihmisiä ja mä olin se p...a.

No, me muutimme sitten uuteen asuntoon. Kerroin kuitenkin muutamalle miten nimeltä mainitut henkilöt olivat yrittäneet estää muuttomme. Yhdessä meilissä minä onneton käytin heistä nimitystä otukset, viitaten lähinnä moraalisiin ominaisuuksiin. Sen jälkeen yksi heistä perusti facebookiin ryhmän Syvälahden omituiset otukset. Siellä on keskitytty allekirjoittaneen haukkumiseen. Se ei kuitenkaan mua haittaa, koska siellä ei mainita nimiä, enkä aio lukea kirjoituksia. Bongasin ryhmän pari päivää sitten.

Ryhmä lienee perustettu vastineeksi omalle Syvälahdenpuisto-ryhmälleni, josta toivoin taloyhtiön sähköistä ilmoitustaulua. Meidän ilmoitustaululta kun tuppaavat asukkaiden laittamat laput katoamaan.

Jokaisella on oikeus purkaa mieltään. Jos he tekevät sen netissä (nimeä mainitsematta) eivätkä huutele mulle rapussa tai pihamaalla, kaikki varmasti ovat tyytyväisiä ratkaisuun. Sitä pihamaalla huuteluakin on esiintynyt, mutta jatkuvaa se on ollut vain yhden henkilön (Raija Mäkinen) osalta. Hän se juuri väitti, että poliisi on mun oven takana, jos vielä mainitsen hänen nimensä netissä. Vaikka itse juuri on huutanut: "sulla on pelkkää kusta päässä".

Olen ottanut isännöitsijään useammankin kerran yhteyttä tuon huutelun tiimoilta, mutta se ei kuulemma ole ns. häiritsevää käytöstä kun se tapahtuu päiväsaikaan.

Vastaa Viestiin