Ulvilan newbie-ketju

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Caldera
Axel Foley

Re: Ulvilan newbie-ketju

Viesti Kirjoittaja Caldera »

mikaelk kirjoitti:Ja kun oletetut surmanlyönnit tapahtuvat (häkepuh ajasta 2.00 eteenpäin), niin epäilty on juuri sopivasti pois puhelimesta, silloin kuuluu uhrin valitellessa pari iskua varsin selvästi.
Juuri näin. Syyttäjän mukaan kuole-ilmaisun jälkeen Jukkan valitus viittaa älä-älä-sanoihin ja häntä pahoinpidellään. Ajassa 2:05 Jukka sanoo älä ja 2:06 kuuluu selvä iskuääni. 2:08 Anneli on alle metrin päässä puhelimesta (tästä äänitutkija Hemmin todistus). Kun alla on Ulvilan pohjapiirros, ja Anneli on muka 2:06 takkahuoneessa Jukan luona ja 2:08 keittiössä alle metrin päässä puhelimesta, niin miten selität tämän siirtymän? Ei ehdi, eikä ääntäkään tästä ennennäkemättömästä pikaspurtista kuulu.

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/uutise ... 919271.jpg
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

notareal
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja notareal »

Moi kaikki,
Ensimmäinen viesti tänne, sairauden vuoksi aikaa on ollut lukea täältä tätä ulvila tapausta.
Tapausta on käsitelty täällä kyllä niin valtavasti, että asiat hiukan hajoavat omassa päässäni.
Viestien olettamukset, johtopäätökset ja luulot, pikkuhiljaa meinaavat muodostaa tiukan totuuden, kunnes taas lukee jotain uutta ja puf, taas meinaa mieli muuttua.
Yritänkin nyt lähteä itse tapausta pohtimaan todistusaineiston pohjalta.

Sellaista kysyisin muilta palstalaisilta, että kuuletteko te häke nauhalta ulkopuolisen aiheuttamia ääniä, sekä puhetta että muuta?
Itse löydän netistä vain yhden häke nauhan, YouTube sta, en tiedä mikä versio kyseinen nauha on.
Olen kuunnellut nauhaa lukuisia kertoja normaali kotistereoiden kautta, äänenvoimakkuus niin lujalla, että selkeästi luuriin puhuttu puhe kuuluu varmaan naapuriin asti.
En kuitenkaan pysty parhaalla tahdollakaan erottamaan taustalta ulkopuolisen puhetta tai askeleita.
Olen tulostanut zem nimimerkin nettisivuilta hänen tekemänsä litteroinnin, jossa varsin paljon on ulkopuolisen aiheuttamia ääniä.
Olen kuunnellut myös hänen sivuillaan olevat lyhyemmät ääni näytteet, enkä niistäkään pysty kuulemaan mitään ulkopuolisen ääniä.

Onko taustaäänet siis kuultavissa vain studio olosuhteissa erikoislaitteilla?

Onko häkenauhoja löydettävissä jostain netistä useita eri versioita?

Lähden siis siitä liikkeelle, että julkisien todistusmateriaalien taustalla ei ole todistusaineiston tahallista vääristelyä tai salaliittoa suomen kansaa vastaan.

Häke nauhaa pidän itse hyvänä lähtökohtana, kun vain tietäisi mistä eri versioita löytyisi.
Epäselvyyttä alkuun jo luo erään tutkinnanjohtajan maininta siitä, että nauhaa on manipuloitu.
Tämä olisi mielenkiintoista tietää, että mitä poliisi tarkoittaa nauhan manipuloinnilla.

Mutta siis, tähän newbie ketjuun siis aloitus.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Hätäpuhelusta on vain yksi alkuperäinen äänitys saatavilla. Blogistani löytyy nauhoittajan vahvistus asialle. Hätäpuhelun julkisti Radio-Rapu. sittemmin se on kopioitu, mutta mitään versioita ei ole saatavilla Se on tehty jo v 2010 ja siinä on pantu hätänauhan tapahtumat todelisuuten.

Täkeintä on, että katsot allekirjoituksena olevan animaation. Minä en ole sitä tehnyt, mutta se on koko ajan ollut tutkimukseni pohjana. Näin säilyy järjesty.
notareal
Aloitteleva Besserwisser

Kiitos vastauksesta.
Eli emme varmuudella tiedä, onko you tube nauha sama kuin mitä poliisi käyttää.
Jos näin on, niin silloinhan on vaikea tapausta lähestyä nauhan avulla.

En valitettavasti saa allekirjoituksenasi olevaa animaatio linkkiä auki, vika varmaan Android puhelimessani jolla nettiä nyt käytän. Normi tietokoneen käyttömahdollisuutta ei ei nyt sänkypotilaana ole. Täytyy katsoa se myöhemmin.

Edelleen kuitenkin, kuulevatko muut tältä käytössä olevalta häke nauhalta ulkopuolisen tekijän äänen?
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Juu, ja minä voin antaa toisen vastauksen - ja se perustuu ihan tutkinnanjohtaja Kuusirannan lausuntoon jo syksyltä 2009 - ei pelkästään uskoon kuten sisotalolla: häkenauha on lavastus. Taustalta kuuluu kamppailun ääniä, mutta ei ulkopuolisen ääniä.

Ja sitten voin antaa sinulle myös faktaa ex-tutkinnanjohtaja Joutsenlahden todistukseen hovioikeudesta, että kun hän oli kuunnellut alkuperäisen häkenauhan n. 300 kertaa, sieltä kuului ulkopuolisen ääni, mutta nyt tästä nauhasta ei kuulu, joten silloin ei ole alkuperäinen, jos ei kuulu ulkopuolisen äänitä, jotka on tännekin litteroitu jo alkuvuodesta 2010.

Sitten voin antaa sinulle faktaa, että tuo äänite on koottu useista eriaikaisista tallenteista, josta äänitutkija Niemi antoi KKO:lle lausunnon, mutta että tämä kokoaminen on tehty tietoisesti väärentäen, koska taustalta kuuluu yhtäjaksoinen ääni, jota kutsutaan rakkaudenfrekvenssiksi.

Ja voin sitten antaa faktaa, että kyseessä on ns. FBI-nauha, syyttäjän päätodiste, jolla käytiin koko oikeudenkäyntiprosessi.

Mutta siitä en pysty antamaan mitään faktaa, että mikä on tämä sisotalon tänne tuoma äänite ja mitä kautta hän sen on todellisudessa saanut.

Kirjoitat:
Lähden siis siitä liikkeelle, että julkisien todistusmateriaalien taustalla ei ole todistusaineiston tahallista vääristelyä tai salaliittoa suomen kansaa vastaan.
Todistettavasti - ihan tutkinnanjohtaja Kuusirannan ilmoittamana jo syksyllä 2009 - siellä on todistusaineiston tahallista vääristelyä, joka voidaan tulkita salaliitoksi Suomen kansa ymmärryskykyä vastaan.

Muiden tutkimana löytyy kuva-aineistoista useaa eri mallista veistä, turpaanipäistä parrakasta miestä sekä vaatekaapista ulos tulevaa Pinokkiota nimikirjaimilla varustettuna. Myös ovenrakorekot heittää kaiken muun ohella. Mm. päätutkija Mäkinen on todistanut, että ruumis ei ole voinut olla takkahuoneessa, kuten kuva-aineisto antaa ymmärtää, koska kaikki verijäljet olivatkin olohuoneessa.

Ja jokaiseen kohtaan pystyn antamaan ainakin kaksi erilaista faktaa, jotka poikkeavat toisistaan täysin.

Jos mielestäsi todelliseen maailmaan sopii kaksi täysin päinvastaista faktaa samasta asiasta, niin sitten ei ole kyse todistusaineiston vääristelystä, vaan ruumis on voinut olla toisella silmällä katsoen takkahuoneessa, mutta ilman verijälkiä ja toisella silmällä katsoen olohuoneessa verijälkien kanssa. Kvanttimekaniikka saattaisi tukea myös tätä teoriaa, koska siinä määrättyä materiaa voidaan tutkia joko paketteina tai vain toisen teorian mukaan aaltoliikkeenä, mutta molemmat eivät sovi kuitenkaan yhteen ja samaan teoriaan, vaikka kyseessä on sama materiaali. Se on edelleen mysteerio tutkijoille, että miksi näin on.

Eli mihin perustuu siis laatikkoon kopioimani tekstikohta; jos olisit seurannut tapausta tietäisit nämä "heitot"? Sanot seuraanneesi, joten mitä tarkoitat tuolla asialla, jolla lähdet lähestymään tätä tapausta täällä uutena kirjoittajana? Nimittäin et pääse senttiäkään pidemmälle täällä tuolla asenteella, koska tuo vääristely on todettu jo monen vuoden ajan.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Mutta hulluinta mitä minun mielestäni tässä osiossa on: on yritys todistaa Anneli Auer syyttömäksi häkenauhan perusteella, josta on sanottu jo syksyllä 2009, että se on lavastus (siis tutkinnanjohtaja Kuusiranta) ja joka syyttäjä Valkaman mukaan on Anneli Auerin lavastus, joka kuitenkin syyttäjä Valkaman mukaan samaan aikaan on hänen oma todiste nimenomaan Anneli Auerin syyllisyydestä (=lavastettu syyllisyys), koska siitä puuttuu ulkopuolisen ääni, ja joka on siis hänen päätodisteensa ns. FBI-nauha.

Mikä logiikka näillä nauhan penkojilla oikein on? Ei ole auennut minulle.

Syyttäjä Valkaman logiikka on kyllä auennut - varsinkin näiden Anneli Auerin sanojen "olen ottanut syntipukin roolin...,... että homma tuli hoidettua" jälkeen - koska syyttäjä Valkaman logiikka on yhtenevä Anneli Auerin kanssa, että hänen syyllisyys on tietoisesti lavastettu, mutta silloin Anneli Auerilla on oltava suhteet kunnossa myös FBI:n saadakseen tämän lavastuksen itselleen.

Viimeinen veto syyttäjä Valkamalla oli, että kyseessä on lavastettu murhakin!
Viimeksi muokannut Sirpa, La Elo 09, 2014 5:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
notareal
Aloitteleva Besserwisser

En pysty perustelemaan kantaani todistusaineistoon uskomiseen sen kummemmin, en koe että minun tarvitseekaan.
Jostain on kuitenkin on lähdettävä liikkeelle.
Tapauksesta on todella vaikea saada kuvaa, koska mistään ei löydy yhtenäistä koostetta virallisesta todistusaineistosta.
Kyllä, olen lukenut näitä ketjuja paljonkin viimeisten päivien aikana, todeten lähinnä, että ompa mahdoton tehtävä.

Uskon todellakin, että tapauksen tutkinnassa on tehty virheitä, mutta en tässä vaiheessa usko laajamittaiseen salaliittoon.
Täältä lukemani perusteet salaliiton olemassa oloon olevat liian hatarat, jotta niiden perusteella voisi juttua pohtia.
On natseja, numerologiaa, kuolleita poliiseja, useita tekijöitä, väärennettyjä kuvia, väärennettyjä nauhoja, valehtelevia tutkijoita, sarjamurhaaja tai useampia, lukuisia muita selvittämättömiä henkirikoksia jne jne.
Edellä mainituista salaliitto perusteluista jos lähtisi liikkeelle niin hyvin vaikeaksi menisi.
Jos siis lähden virallisesta kannasta liikkeelle on valinta minun ja toivon sitä kunnoitettavan.

En ole lukenut edellisen kirjoittajan mainitsemista todisteista.
Pyydän saada huomauttaa, että tämähän on newbie ketju.

Edelleen, se alkuperäinen kysymykseni on,
Kuuleeko muut häke nauhalta ulkopuolisen tekijän ääniä?
Sirpa

En pysty perustelemaan kantaani todistusaineistoon uskomiseen sen kummemmin, en koe että minun tarvitseekaan.
Ei tämä ole mikään uskonasia - tässä on ollut runsaasti aineistoa käytettävänä, siis tuota todistusaineistoa, jota on voitu tarkastella, ja on voitu todeta, että tässä on sekoittuneena kahdet eri tutkinta-aineistot, koska ruumiin paikkakin vaihtelee. Vai tarkoitatko, että haluat uskoa vain toiseen tutkinta-aineistoon niistä?
En ole lukenut edellisen kirjoittajan mainitsemista todisteista.
Tarkoitatko minua?! Kyllä ne pitää tietää, koska ne ovat tämän tapauksen perusfaktoja, ei tämän tapauksen tarkastelu muuten etene.
Uskon todellakin, että tapauksen tutkinnassa on tehty virheitä, mutta en tässä vaiheessa usko laajamittaiseen salaliittoon.
Tämäkään ei ole uskonasia, vaan tutkinnanjohtaja Kuusirannan ilmoittama: prosessi käytiin FBI:n häkenauhalla, joka oli lavastus. Tiedätkö näytelmän? Siinä näyttelijä esittää lavalla roolia ja sen takana on lavaste, eli näytelmässä on lavastus. Minkälaista logiikkaa oletat olevan sellainen, että huijari kertoo ensimmäisenä huijaavansa? Ei tässä kyse ole mistään virheistä, vaan tietoisesta, tarkoituksellisesta huijaamisesta - kannattaa kutsua alkuperäisen ohjeen mukana näytelmäksi. Jo keväällä 2010 kerrottiin, että tässä näytellään monta näytöstä samalla lavalla. Tämäkin on hyvä tietää perusfaktaksi.
... mutta en tässä vaiheessa usko laajamittaiseen salaliittoon.
Missä vaiheessa arvelisit uskovasi?
Täältä lukemani perusteet salaliiton olemassa oloon olevat liian hatarat, jotta niiden perusteella voisi juttua pohtia.
- Mielestäsikö Suomeen sopii oikein hyvin Pohjois-Korea -tyyppinen oikeudenkäynti, jossa syyttäjä vain spekuloi ja syytetyn on todistettava syyttömyytensä?

- Että tutkinnanjohtaja hyvissä ajoin ilmoittaa käyttämänsä päätodisteen olevan lavastus?

- Että kaikkeen todistusaineistoon löytyy kahdet toisiaan vastaan toimivat todisteet?

Vaikkapa nämä esimerkkinä.

Ja sitten tämä:
On natseja, numerologiaa, kuolleita poliiseja, useita tekijöitä, väärennettyjä kuvia, väärennettyjä nauhoja, valehtelevia tutkijoita, sarjamurhaaja tai useampia, lukuisia muita selvittämättömiä henkirikoksia jne jne.
Edellä mainituista salaliitto perusteluista jos lähtisi liikkeelle niin hyvin vaikeaksi menisi.
Jos siis lähden virallisesta kannasta liikkeelle on valinta minun ja toivon sitä kunnoitettavan.
Totuus ei ole koskaan salaliitto - nimittäin nuo asiat ovat faktoja. Sanoinkin, että tässä on korkeintaan salaliitto aivoja vastaan, jos totuudet muuttuvat salaliitoiksi ja uskot faktoiksi.

Kyllä, totta, totuus menee usein vaikeaksi, koska sen eteen joutuu tekemään jopa kymmeniä vuosia tutkivaa työtä, eikä riitä pelkät mielipiteet eikä uskot, vaan sitä oppii asioiden tueksi vaatimaan ja etsimään myös tietoa.

Mitä luulet, tarvitaanko tähän osioon lisää uutta uskoa?
Viimeksi muokannut Sirpa, La Elo 09, 2014 5:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alethes doksa meta logu
notareal
Aloitteleva Besserwisser

Hei Sirpa
Voitko lopettaa tämän ketjun trollaamisen?
Olen newbie, enkä koe että minun tarvitsee tietää esittämistäsi todisteista.
Katsoin historiaasi, olet lähettänyt tuhansia viestejä tänne m.infoon, joten uskomuksemme tapauksesta on täysin eri tasolla.
Minä kunnioitan sinun uskomuksiasi ja tietojasi, enkä tule pidemmälle ehtineiden ketjuihin kirjoittamaan.

Eli edelleen, alkuperäiseen kysymykseen,
Kuuleeko kukaan NEWBIE ulkopuolisen tekijän ääniä häke nauhalla?
Sirpa

Olen newbie, enkä koe että minun tarvitsee tietää esittämistäsi todisteista.
Ei tarvitse tietää mitään todisteita, voit tulla tänne vain uskomaan ja olemaan jotakin mieltä. OK. Tämän minä halusinkin kysyä - on aika yleinen linja täällä.

No, minä nyt en ole pelannut uskomuksilla, mutta näet sen tietysti toisessa, mikä itse olet. Psykologinen fakta. Se siitä, ja tuskin ymmärtäisit edes mitä kirjoitan - katsoin tässä jo, että miten potentiaalinen kirjoittaja olet.

Mutta etkö ole harkinnut suomi24 palstaa tai vaikka Iltalehden ikuisuus Ulvila-keskustelua? Henkilökohtaisesti alusta asti täällä olleena, alan henkisesti jo kärsimään tämän palstan info-sanan inflaatiosta, kun itse olen tehnyt tämän tiedon penkomiseen ja esille laittamiseen vallan helvetinmoisen kokoisen vuosien työn.
Voitko lopettaa tämän ketjun trollaamisen?
Sinä tulet tänne neljällä viestillä sanomaan minulle näin, ja samalla ilmoitat, ettei tieto kiinnosta, kun se onkin trollaamista.
Tapauksesta on todella vaikea saada kuvaa, koska mistään ei löydy yhtenäistä koostetta virallisesta todistusaineistosta.
Osaatko yhtään ajatella, että mistähän tämä johtuu?
Alethes doksa meta logu
notareal
Aloitteleva Besserwisser

Arvoisa Sirpa,
Kirjoitat aika loukkaavasti kohdistuen kykyyni kirjoittaa tänne, koin edellisen tekstisi loukkaavaksi.
Olisiko anteeksipyyntö paikallaan?
En ole harkinnut mainitsemiasi palstoja, siellä ei ole ketjuja jäsennelty mitenkään ja muutenkin murhainfo ssa tuntuu olevan paljon asioita seuraavia.
En alkujankaan ymmärrä tyyliäsi tulla tähän ketjuun.
Omistatko jollainlailla oikeuden pilkata ja ojentaa henkilöitä, jotka tänne kirjoittavat?
Käyttäytymisesi on hyvin loukkaavaa.

Minulle tänne kirjoittamien on pelkkää ajanvietettä, ei sen kummempaa.
Täältä käsin ei kukaan, ei kukaan, ratkaise yhtään rikosta, sen varmaan jokainen käsittää.

Edelleen, kuuleeko kukaan newbie häken taustanauhalla ulkopuolisen ääniä?

Ja Sirpalle, laitoin nimimerkkisi estolistalle, minun ei tarvitse lukea pilkkaavia tekstejäsi.
rekkari
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja rekkari »

Ihan turhaa paskanjauhamista niin tämä, kuin lähes kaikki muutkin ketjut tässä Ulvila osiossa.
Ei nämä "newbiet" ole kiinnostuneita totuudesta, vaan ainoastaan kertovat mielipiteitään.
Ja ne näkyvät olevan muodostettu lehtikirjoitusten ja syyttäjän keräämän valikoidun materiaalin perusteella.
Eli ihan turhaa on yrittää näille idiooteille (jotka ilmeisesti vanhoja kirjoittajia uusilla mimimerkeillä) selittää mitä on tapahtunut ja miten.
Ja jos joku uusi oikeasti kiinnostuu tapauksesta, niin tehköön samoin kuin minäkin tein, lukekoon itse materiaalin läpi ja muodostakoon mielipiteensä sen pohjalta.

Uskoisin, että lähes kaikki tapaukseen liittyvä materiaali löytyy netistä, kun vaan jaksaa etsiä.
Ja sen verran voin uusille sanoa, että kannattaa oikeasti etsiä mitä on tapahtunut tutkinnassa heti alkuunsa ja mitä on tapahtunut myöhemmin...se on erittäin mielenkiintoista....eikä tosiaan paranna luottamusta poliisiin....
notareal
Aloitteleva Besserwisser

Joo, lyhyeksi jäi visiittini murhainfossa.
Lähetin yhden ainoan kysymyksen newbie palstalle ja seuraus oli edellä luettava pilkkaaminen.
Ja siis, tämähän oli newbie ketju.
En olettanut tapauksesta mitään, en uskonut, ei ollut tietoa ei faktaa, tarkoitus oli lähteä avoiminmielen liikkeelle.
Ystäväni varoitusesta huolimatta näin tein, huomatakseni kuitenkin noin parin tunnin jälkeen, että varoitukset palstasta pitävät totta.
Täällä joutuu välittömästi kokeneiden kirjoittajien hampaisiin.
Mitä sitten tietojeni vajaivuus kertoo minusta?
Mitä edellisten kirjoittajien agressiivinen tapa kertoo heistä?

Yhtä kaikki, poistan niccini, elämässäni on muutakin kuin netissä olo, vaikka näin sänkypotilaana olisi ollut varmaan hauska tänne kirjoitella.

Heippa vaan kaikille.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Ei Sirpan vuoksi voi tästä ketjusta muodostaa mielipidettä. Hän on täällä häiritsemässä, tai huvikseen kun hän itse väittää. Mutta kuitenkin sinun aloituksesi on aivan väärä. Ei täällä kukaan ole aloittelija. tärkeintä on muodostaa oma mielipide ja tuoda se esiin, esittää kysymyksiä jos jotain jää epäselväksi. Täällä on monia uusia, mutta he ovat hyvin nopeasti alkaneet tehdä aivan oikeita johtopäätöksiä. Jatka nyt anakin kunnes sinulle on selvinnyt oliko Anneli raiskaaja ja murhaaja vai ei.

Ota esimerkiksi alokas Nicht schuldig, joka esittää ainoan selkeän tapahtumien kuvauksen,
Vastaa Viestiin