Jatkan viestiä lautamiehiin, ettei käy köplästi..
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 38#p632738
Tallentuihan siitä vaikka miten monta pihausta, kannattaa laittaa vastaanotto päälle. Kerrataan nyt sitten. Hemmi todisti oikeudessa että nauhalta kuuluu sängyn siirtymisen tienoilla selvä iskuääni ja Jukan reaktio siihen, kun Anneli oli puhelimeessa. Ja tappelun ääniinhän tuo sängyn laahaaminenkin kuuluu, kun huppumies vetää Jukan lattialle. Samoin jos kahden minuutin tienoilla Jukkaa pahoinpidellään kuten Valkama väitti Satakunnan käräjäoikeudessa (taustanauhateoriaan tukeutuen), pahoinpitelijä ei voi olla Anneli koska Anneli ei pysty levitoimaan huoneistossa paikasta toiseen eikä hän voi olla tuolloin takkahuoneesssa, juostuaan ulos sitä ennen. Joten siinä on yksi kiistaton ulkopuolisen ja tappelun ääni. Ja sanoohan sen nyt jo maalaisjärkikin, ettei Jukka sano huonekaluille älä ja sitten iske itseään terävästi huonekaluun.mikaelk kirjoitti:Miksei tappelusta tallentunut pihaustakaan häke-nauhalle?
Anneli ei jäänyt tilaan, jossa hänen henkensä olisi ollut välittömästi uhattuna eli takkahuoneeseen, vaan pakeni sieltä puukoniskun saatuaan.notareal kirjoitti: Erittäin paljon oudoksuttaa syytetyn täysin ihmisluonteelle poikkeava käytös hengenvaarallisessa tilanteessa.
Eli jäädään tilaan missä henki on uhattuna.
Jälleen kerran todistat oman elämänkokemuksesi pätevän myös tähän tapaukseen. Anneli pinkaisi karkuun ulos asti kun huppumies lähti häntä jahtaamaan, vaikka oma lapsi päivysti samaan aikaan puhelimessa.notareal kirjoitti: Ei, minä en ole nähnyt todisteita ja tapauksia, jossa hengenvaarassa oleva ihminen jää urheasti siihen paikkaan, jossa henkeä uhataan.
Ehkä joku tähän niitä nyt kertoo.
Yleisen elämänkokemukseni perusteella taas tiedän, että ihminen on tuollaisissa tilanteissa todella itsekeskeinen.
Olen ollut onnettomuudessa, jossa hengenvaara oli todellinen, ja kyllä kaikilta tuli esiin syvimmät vietit, ulos ja äkkiä.
Myös psykologia todistaa tämän puolesta.
Tummennus, ei voi levitoida ei. Ties juossut missä juossut, voi olla juossut myös takkahuoneeseen, vaihoehtoja on ja niitä on täällä esitetty. Nauhan äänimaailma on mitä on, osa äänistä selvästi vahvistettu/"kaivettu esiin", mistäs tiedät ettei vaikka "tuleeksielkettää!" ole tällainen vahvistettu huuto. No, tämä ei ole mun asia ratkasta, pitäs kuulla alkuperäinen nicelog..Caldera kirjoitti:Samoin jos kahden minuutin tienoilla Jukkaa pahoinpidellään kuten Valkama väitti Satakunnan käräjäoikeudessa (taustanauhateoriaan tukeutuen), pahoinpitelijä ei voi olla Anneli koska Anneli ei pysty levitoimaan huoneistossa paikasta toiseen eikä hän voi olla tuolloin takkahuoneesssa, juostuaan ulos sitä ennen. Joten siinä on yksi kiistaton ulkopuolisen ja tappelun ääni.
Hän on puhelun aikana ollut jo siinä kunnossa, että suusta voi päästää vaikka mitä.. On voinut liikehtiä, pudota sängystä, koittaa nousta, sänky raahautunut, iskeä itsensä sänkyyn tms, kolista ties mitä. Mitä muuta ulkopuolisesta kuuluu? Ei paljoa paskaakaan ole kiistatonta ääntä.. Missä poistuu? Ei kuulu poistuminen koskei ole tullutkaan?Caldera kirjoitti:Ja sanoohan sen nyt jo maalaisjärkikin, ettei Jukka sano huonekaluille älä ja sitten iske itseään terävästi huonekaluun.
Miksi tappaja yrittäisi estää Annun apuun huutamisen? Ei kai tappaja kuvittele että avun tarve on Annulle epäselvää? Mieshän siis vaihtaa puukon astaloon ja tässä tulee Jukalle tilaisuus ruveta huutamaan tosissaan apua. Sitä ennenhän Jukka on huutanut vain kaiken keskeltä nopean "Tuu joo!". Aika erikoinen sanavalinta tämäkin mieheltä joka on muka just "vironnut" seinähullun vaimonsa karmeasti puukottamana. Sen sijaan sopii taas kerran siihen että Jukka tietää Annelin olevan hankkimassa apua ja sen jälkeen odottaa tätä tulemaan auttamaan itseään, ihmettelee miksei kuulu. Hänhän ei tiedä että häke nakitti Annelin pysymään linjalla. Ja kyllä sulla on nyt häkenauhan tutkiminen aika pahasti kesken jos edes ehdotat siellä olleen tuota mitä ehdotat. Tässä on sulle linkki zemin litterointiin, sen voi kaivaa esiin aina kun siltä tuntuu. Jos ei viitsi tarkistaa väitteitään, on vaarana että jää ikuiseksi newbieksi, jonka ainoa anti palstalle ovat päivittäiset aariat aiheesta Aaanneli on syyllinen, syyllinen, syy-hyyy-hyyyllinen!mikaelk kirjoitti:Miksi ei yksikään avunpyyntö keskeydy iskuun? Tappaja antaa ihan rauhassa uhrin pyydellä annua apuun? No, "vähä annu/hänny auttaaki" vai miten hän tarkalleen sanoi, nyt muista, enkä pysty kuunnella..
Ei ole esitetty vaihtoehtoja täällä, ainoa mitä on esitetty on haaveita ja päiväunia. Sinä aikana kun olen ollut täällä kukaan ei ole edes yrittänyt esittää mitään vastaavaa kuin allaoleva Turumurren rekonstruktio Annelin askelista.Caldera kirjoitti:Tummennus, ei voi levitoida ei. Ties juossut missä juossut, voi olla juossut myös takkahuoneeseen, vaihoehtoja on ja niitä on täällä esitetty.
No juu, toki se Niemi olisi nimenomaan tämän vahvistanut yrittäessään väen vängällä kääntää häkenauhoitusta Annelin syyllisyyttä osoittavaksi. Realismia kehiin...Caldera kirjoitti: Nauhan äänimaailma on mitä on, osa äänistä selvästi vahvistettu/"kaivettu esiin", mistäs tiedät ettei vaikka "tuleeksielkettää!" ole tällainen vahvistettu huuto. No, tämä ei ole mun asia ratkasta, pitäs kuulla alkuperäinen nicelog..
Niemihän virallisessa lausunnossaan hätäpäissään ehdotti, että "syytetty on huutanut lauseen jostain kauempaa" =) Auer on maailman ainoa ihminen, joka osaa huokaistakin huutamalla.Caldera kirjoitti:No juu, toki se Niemi olisi nimenomaan tämän vahvistanut yrittäessään väen vängällä kääntää häkenauhoitusta Annelin syyllisyyttä osoittavaksi. Realismia kehiin...
Kylläpä kestikin astalon vaihto!Caldera kirjoitti:Miksi tappaja yrittäisi estää Annun apuun huutamisen? Ei kai tappaja kuvittele että avun tarve on Annulle epäselvää? Mieshän siis vaihtaa puukon astaloon ja tässä tulee Jukalle tilaisuus ruveta huutamaan tosissaan apua.
Mikäs tässä kummaa? Kummaa on, ettei mitään löytänyt ulkopuolisesta. Aluksi tällast puhetta oli, mutta tutkimusten edetessä kaikki äänet on voitu osoittaa jonkun paikalla olijan aiheuttamaksi. Se on karu fakta kanssa kun syytetty vihaisena päästää: "kuole!" sitten 2 iskua ja homma on selvä..Caldera kirjoitti:No juu, toki se Niemi olisi nimenomaan tämän vahvistanut yrittäessään väen vängällä kääntää häkenauhoitusta Annelin syyllisyyttä osoittavaksi. Realismia kehiin...
Älä valehtele, onhan esitetty vaikkasun mitä. Esitän itse nyt vaikkapa, että on voinut juosta työhuoneesta pesuhuoneen kautta astaloimaan.Caldera kirjoitti:Ei ole esitetty vaihtoehtoja täällä, ainoa mitä on esitetty on haaveita ja päiväunia. Sinä aikana kun olen ollut täällä kukaan ei ole edes yrittänyt esittää mitään vastaavaa kuin allaoleva Turumurren rekonstruktio Annelin askelista.
No otetaan sitten rautalangasta. Ei se ole mitään vaihtoehdon esittämistä että sanoo että musta jotenkin tuntuu että Anneli juoksi työhuoneesta pesuhuoneen kautta astaloimaan. Se pitää todistaa! Kun ei siinä juoksussa riitä aika, puolet askeleista pitäisi olla lähestyviä ja puolet loittonevia, ja lisäksi, eihän se edes auta mitään kun seuraavaksi Annelin pitäisi palata takaisin sieltä takkahuoneesta alle metrin päähän puhelimesta ajassa 2:08 eikä se onnistu millään sekään. Tietenkään kun Anneli on juossut ulos ja palannut takaisin puhelimen luo. Kuten Anneli on itse kertonut ja kuten tytär on kertonut. Kun minä esitän että Anneli juoksi ulos, mulla on todisteena:mikaelk kirjoitti:Älä valehtele, onhan esitetty vaikkasun mitä. Esitän itse nyt vaikkapa, että on voinut juosta työhuoneesta pesuhuoneen kautta astaloimaan.Caldera kirjoitti:Ei ole esitetty vaihtoehtoja täällä, ainoa mitä on esitetty on haaveita ja päiväunia. Sinä aikana kun olen ollut täällä kukaan ei ole edes yrittänyt esittää mitään vastaavaa kuin allaoleva Turumurren rekonstruktio Annelin askelista.
Näin tietysti kun katsotaan lopputuloksesta käsin. Mutta eihän Anneli ja Jukka tienneet lopputulosta. Heitä oli kaksi vastaan yksi. He luulivat käsittääkseni ensin että kyseessä on murtovaras tai jotain vastaavaa. Jukka oli varmasti tottunut selvittelemään asioita puhumalla. Eikä ylipäänsä keskiluokkaisella perheellä ole päässään mitään shabluunaa, josta heti tiedetään että jos ulkoa kuuluu outoja ääniä, vartin sisään toinen on kuollut. Ikkunan rikkominen kesti kai virallisen arvion mukaan jotain 40 sekuntia (?), tästä osa ikkunaverhon takana. Mun mielestä on absurdi vaatimus että tällaiseen herättyään ihmisellä pitäisi olla samantien selvillä mitä tapahtuu ja miten vaarallinen tilanne on ja mitä tulee tapahtumaan.notareal kirjoitti:Luontaisin käytös olisi ollut paeta jo tuolloin hyvin nopeasti, eikä jäädä tappelemaan täysin tuntemattoman uhka tekijän kanssa.
En väitä muuta, mutta halusit tai et niin minä ja monimuu täällä spekuloimme. Se jää oikeussaliin tämä ratkasta, kuten muistat jo kahteen kertaan on ratkaistu, että syytetylle kuuluu elinkautinen vankeusrangaistus. En sanonut, että noin se varmasti meni, se oli vaihtoehto.Caldera kirjoitti:No otetaan sitten rautalangasta. Ei se ole mitään vaihtoehdon esittämistä että sanoo että musta jotenkin tuntuu että Anneli juoksi työhuoneesta pesuhuoneen kautta astaloimaan. Se pitää todistaa!
Kiitos avusta. En kuitenkaan aio tarttua tähän kauheammin, aikajana jää tekemättä, nauhalla kuulemme kaikki missä ajassa mitäkin kuuluu, minä en ole selvännäkijä, en tiedä missä tarkalleen on syytetty ollut vaikkapa noita esim ääniä päästäessään. Jätän syyttäjälle&oikeussaliin nämä hommat. Tummennus, tätä funtsinkin jo aiemmin.. Sinä et sitä niele, ei ole mun ongelma. Siinä teoriassa että paikalla oli ulkopuolinen on myös paljon, mitä esim minä en niele. Se taas ei muuta tulevaa tuomiota suuntaan eikä toiseen, mitä mieltä sinä olet ja mitä minäCaldera kirjoitti:^^ Voin auttaa Mikaelk tuossa alkuun:
Missä ja miksi Anneli huutaa "Mitäkö/pitääkö"?
Missä ja miksi Anneli huutaa hätäfalsetissa "Vittikö".
Miten juostava matka ja puhelimen sijainti ja askeleet osuvat yhteen jos juostaankin työhuoneesta kodinhoitohuoneen ovelle, entä siitä eteenpäin.
Miten Anneli siirtyy 2:06 -> 2:08 takkahuoneesta puhelimen.