Lue lisää Auerin ensimmäisestä julkisesta emootiosta!
http://ulvilansurmaindex.weebly.com/-uu ... ohjelmassa
peikonlehti kirjoitti:...
AA:n vammattomuus ja verettömyys selittyvät suojavarustuksella ja peseytymisellä.Pesuhuone on paikka, jonne sijoitan jotkut tapahtumat mielessäni, mutta en tosiaankaan saa nyt kirkastettua ajatustani. Voi olla aivan turha kuvio, jolla selitän itselleni takkahuoneen vähäistä verimäärää. Uhri hinataan takasin makkariin ja jätetään lattialle, laattalattia huuhdellaan puhtaaksi ja sitten kierretän nupit kaakkoon lattialämmityksen suhteen.
Aikaa olen aiemmin arvioinut tarvittavan vähintään puoli tuntia.
Koko kirjoitus: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 13#p635813
Siinä on siis määritetty erittäin tärkeä ja oleellinen aika: Aika siitä kun näki isänsä kunnossa siihen hetkeen kun näki isänsä kuolleena....Mää heräsin kun pakkanen paukku tai jotain ja äiti tai iskä kirku ja mää menin kattomaan ja siel oli paljon lasinsiruja, mää olisin laittanu valot mut siellä oli niin paljon niitä sirpaleita. Sit Mää menin takas huoneeseeni ja olin siel pari minuuttia viis, seittemän ja sit mää tulin takasin kattomaan ja sit iskä oli jo lattialla, iskä oli jo varmaan kuollu.
7.12.2006Juu, mihin sä olet heränny?
No, siihen, kun mä kuulin et---joku paukutti meiän ikkunaa. Mää luulin eka,
ett pakkanen paukku, mut sit mää kullin, että äiti tai iskä kilju.
Joo, no sä menit huoneest sit sinne?
Kattomaan. Mä olisin laittanut valot päälle, mut mä en uskaltanu, ku siel,
siel oli koko huone täynnä lasinsiruja.
1/2007...mihin sää heräsit?
Kun ikkuna paukku, mää luulin et pakkanen paukku mut kun mää kuulin kun äiti tai iskä
kilju.
Mistä se ääni tuli?
Kun meijän takapihan ovessa on semmonen ikkuna ni se paukkui, mää en tienny sitä luulin
et joku olkkarin ikkuna paukkuu kun sill oli pakkanen.
Mistä iskän tai äitin ääni tuli?
Mä kuulin et iskä tai äiti huus just silt makuuhuoneesta.
Et oo varma kumpi huusi?
Se oli luultavasti äitin ääni.
Muistatko yhtään mitä sanoi?
Äiti kilju vaan et iik tai semmosta.
Kun kuulit äänen ni olitko omassa huoneessa?
Mää menin aika nopeesti kattoon mitä siel tapahtui. Siel oli kamalasti
lasinsirpaleita lattialla ja mää aikosin laittaa valot päälle, mut en mää vonut kun oli niin paljon
lasinsirpaleita.
Tässä 1/2007 kuulemisessa (jota ei jostain kumman syystä liitetty esitutkintamateriaaliin, eikä se ollut ekoilla käräjilläkään) tyttö määrittää käytännössä sen ajan jolloin murhaaja talossa oli.Mää heräsin kun pakkanen paukku tai jotain ja äiti tai iskä kirku ja mää menin kattomaan ja siel oli paljon lasinsiruja, mää olisin laittanu valot mut siellä oli niin paljon niitä sirpaleita. Sit Mää menin takas huoneeseeni ja olin siel pari minuuttia viis, seittemän ja sit mää tulin takasin kattomaan ja sit iskä oli jo lattialla, iskä oli jo varmaan kuollu
Erittäin tärkeä ja oleellinen määritelmä tytöltä noiden käyntien väliseksi ajaksi.xmin- Surmaaja rikkoo ikkunaa, huomaa että tyttö pörhältää paikalle, hakee samalla tuolia...
0min- Tyttö tulee käväisemään olohuoneessa, näkee isänsä kunnossa, lasia lattialla, poistuu nopeasti.
1min- Surmaaja tulee sisälle ja käy isän kimppuun.
2min- Äiti yrittää mennä väliin, saa veitsestä, pakenee eteiseen, yrittää saada lapset lähtemään ulos, pyörähtää paniikissa itse kuistille. Tulee takaisin , käy kurkkaamassa oh keskeltä tilannetta josta havaitsee surmaajan olevan miehensä kimpussa. Miettii mitä tekee, menee soittamaan lankapuhelimella hätäkeskukseen.
3min10s- Tyttö puhelimesta lähdettyään menee näkemmän isänsä ja pian perään näkee surmaajan poistuvan n3:30.
sisotalo kirjoitti:...Sen verran minulla on Inside tietoa, että Anneli on syvästi pettynyt Manneriin. ...
sisotalo kirjoitti:Ainoa Amanda kuulustelu, jonka voi ottaa todesta on se ensimmäinen 01/12, josta Turumurre ottaa vain ensimmäisen Amandan käynnin takkahuoneen ovella. Pian sen jälkeen Amanda meni toisen kerran ja silloin siellä oli jo lasisirujakin. Turumurre valitsee mielivaltaisesti myöhäisempiä kuulusteluja.
Hyvä kysymys. Tällaisiin yksityiskohtin sitä sotkeutuu, kun vetelee mutkia suoraksi. Jokin ei aina täsmää. Siksi Mannerinkin on oltava koko ajan "kieli poskessa". Palapelin osaset liikkuvat kuin kaleidoskoopissa, kun AA muistelee milloin sitä, milloin tätä.matahari kirjoitti:No missä välissä se Jukka sängylle vuoti jos muutaman minuutin päästä makas jo lattialla?
Sängylle on kaatunut verinen mies. Sängyllä on ollut verisen miehen kyljen kokoinen läikkä. Veri ei ole imeytynyt edes lakanan ryppyjen ja laskosten läpi. Patjaa ei ole edes tutkittu.matahari kirjoitti:Annelin ja tyttären muistelot eivät täsmää rikospaikalta dokumentoituihin faktoihin, kuten siihen että Jukka on maannut sängyllä ja vuotanut sinne huomattavan määrän verta.
Siinä aikajanassa jonka Anneli on "piirtänyt" tapahtumista, ei Jukka ehdi sängyssä vuotamaan polstaria märäksi. Painimaan huppiksen kanssa jne.....varsinkaan kun häkenauhalta ei mitään painimista edes kuulu.
Tämä veren vuotaminen ja siitä vääntäminen on huvittavaa. Jokainen tietää kuinkapaljon verta vuotaa jo yhdestä pienestä haavasta, Jukassahan niitä oli pystypainin jäljiltä jo kymmeniä.(+mahdollinen päävamma)matahari kirjoitti:Annelin ja tyttären muistelot eivät täsmää rikospaikalta dokumentoituihin faktoihin, kuten siihen että Jukka on maannut sängyllä ja vuotanut sinne huomattavan määrän verta.
Siinä aikajanassa jonka Anneli on "piirtänyt" tapahtumista, ei Jukka ehdi sängyssä vuotamaan polstaria märäksi. Painimaan huppiksen kanssa jne.....varsinkaan kun häkenauhalta ei mitään painimista edes kuulu.
Ai Mäkinen on noin todistanut?=) En tiennyt, mutta samaan päätelmään olen päätynyt, tosin lattian verijälkien pohjalta.erämaaetsivä kirjoitti:Tämä veren vuotaminen ja siitä vääntäminen on huvittavaa. Jokainen tietää kuinkapaljon verta vuotaa jo yhdestä pienestä haavasta, Jukassahan niitä oli pystypainin jäljiltä jo kymmeniä.(+mahdollinen päävamma)matahari kirjoitti:Annelin ja tyttären muistelot eivät täsmää rikospaikalta dokumentoituihin faktoihin, kuten siihen että Jukka on maannut sängyllä ja vuotanut sinne huomattavan määrän verta.
Vrt. Mäkisen todistelu ko. 2013: Kyljen, selän ja käsivarsien- haavat vuotaneet vartalonsuuntaisesti, päätelmä- ollut pystyssä, pistot saatuaan.
"Hirvittävällä" elämänkokemuksella voin sanoa lakanan vereentyneen 10-30 sek.
Kovin ovat ympäripyöreitä oikeusl. lausunnot tapahtuneesta. sinkuneet jostain syystä.
Antanut syyttäjälle pelivaraa.
Kaikki käynyt nopeasti, verenpaine vielä sängyllä ok. joten vuoto runsaimmilaan.Ai Mäkinen on noin todistanut?=) En tiennyt, mutta samaan päätelmään olen päätynyt, tosin lattian verijälkien pohjalta.
Joutsenlahden mukaan sängyllä on maattu 30sek-1min, kaksi miestä päällekkäin. Jälki on "kuin leimasimella tehty". Paino tietysti lisää veren vuotoa ja imeytymistä, kun vahingoittunut kylki on alla.
Eli vatsatökkäykset on annettu sängyllä päällekkäin painiessa? Niiden suunta sopiikin tähän=) Kaikki (lukuunottamatta kolmen vaakasuoran (terä vaakasuorassa asennossa) iskun rypästä) ovat kaakko-luode -asentoisia ja suppealla alueella vatsan vasemmalla puolella. Sopii siihen, että murhaaja on uhrin päällä, sitoen toisella kädellä uhrin kädet ja lyöden vapaalla oikealla kädellä iskuja vatsaan alakautta. Toki on iskuja vatsan vasemmalle puolelle voitu psytyssäkin antaa, kun ei ne siinä ehtineet enää montakaan sekuntia valua, kun jo sängylle pudottiin. Syvät iskut saatuaan Jukka tuskin enää jaloillaan pysyi.erämaaetsivä kirjoitti:Kuolemannaakka:Kaikki käynyt nopeasti, verenpaine vielä sängyllä ok. joten vuoto runsaimmilaan.Ai Mäkinen on noin todistanut?=) En tiennyt, mutta samaan päätelmään olen päätynyt, tosin lattian verijälkien pohjalta.
Joutsenlahden mukaan sängyllä on maattu 30sek-1min, kaksi miestä päällekkäin. Jälki on "kuin leimasimella tehty". Paino tietysti lisää veren vuotoa ja imeytymistä, kun vahingoittunut kylki on alla.
Nyt koneeltani mennyt äänikortti en voi tarkistaa, mutta kuuntele Mäkisen todistelu. Muistaakseni valumajäljistä päätteli, vatsanseudun pistot annetun löytöpaikalla, Jukan ollessa jo makuulla. Siis vatsan haavat eivät ole valuneet vartalonsuuntaisesti.