(en hahmota mitä tehdään tiedolla epoksimaalin mahdollisesta iästä)
Ulvilalaisnainen - kirjailija Koivisto
Totuuteen perustuvia kirjoja - totta vai ei?
Hän on itse kertonut näin loppuvuodesta 2013, olen sitten tehnyt asiasta omat päätelmäni tuota seuranneitten tekemistensä perusteella mm. motiiveistaan:
http://www.satakunnanviikko.fi/jutut/uu ... e-naisille
Minulla on myös jo käsikirjoitus kolmannesta kirjastani. Sekin on totuuteen perustava ja nimeltään Ulvilan murha, tutkimatta jätetty vihje.
Hänen oletetusta tarinastaan on Kuolemannaakka koonnut tietoja ketjuun, jossa minä siis esitän noita epäilyjäni tarinansa suhteen, ainakin sivulla 2. Enemmänkin olisi voinut ruotia.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 6&start=15
Olen pikalukenut hänen kirjansa ja yhdyn tähän näkemykseen, jonka joku muu on esittänyt:
Kirjan kertomus kärsi joiltain osin uskonpuutteesta, ihan kaikkea kerrottua en osaa pitää totena, en ainakaan tälle yhdelle perheelle tapahtuneena. Olikohan kirjaan lisätty muidenkin länsimaisten asukkaiden vuosien aikana kokemia tarinoita? Kirjan kertomus nimittäin eteni draamasta draamaan, tavallisesta arkielämästä kerrottiin hyvin vähän.
Terveystieteen maisterin kahden vuorokauden tajunnanmenetys ja ihmevirkoaminen.
Kaikki sai alkunsa antibioottikuurista. Aviopuoliso oli työmatkalla, ja Pirjo yksin kotona. Pilleri olisi pitänyt ottaa runsaan veden ja ruuan kanssa. Siitä ei purkissa ollut mainintaa, niinpä Pirjo kulautti tabletin pienen vesitilkan kera sisuksiinsa. Lääke jumiutui ruokatorveen ja syövytti sitä. Pirjo menetti tajuntansa kahdeksi vuorokaudeksi. Se paljastui postiluukusta kilahtaneesta sanomalehtimäärästä.
Minfofaktat fileerausveitsestä
Viesteissäsi näyt itsekin vetoavan palstalta löytämiisi tietoihin, joita voisi nimittää minfofaktoiksi.
Tuosta Fiskarsveitsestä on alkuperäinen tutkinta kysynyt asianmukaisesti valmistajalta lausuntoa ja sellainen on saatu. Motiiveina varmaankin mahdollinen apu tutkinnalle ja syytteennostolle ynnä oikeuskäsittelyyn. Lausunto oli "hankala" ja seuraava tutkintapoppoo jätti sen pois Auerin syyttämistä varten kerätystä esitutkinta-aineistosta. Tuonkin touhun motiiveista olen tehnyt omia päätelmiäni.
Ennakoimattomasti alkuperäisen tutkinnan suorittaneet asettuivat vastakarvaan, osin lausunnosta oli ollut jojulkisuudessa tietoa ja niinpä tuo pääsi mukaan toiselle kierrokselle todisteluetteloon:
28. Fiskars Brands Finland Oy Ab:n Product Designer S.......n lausunto
valokuvaliitteineen
Ulvilan surman tutkinta-aineistoa salattiin puolustukseltakin
Porin poliisi taipui vasta oikeudessa luovuttamaan Anneli Auerin puolustukselle tutkinta-aineiston, joka oli jätetty pois varsinaisesta esitutkintapöytäkirjasta.
Anneli Auerin asianajaja Juha Manner arvosteli oikeudessa Porin poliisia voimakkaasti siitä, että se on valinnut esitutkinta-aineistoon vain Auerin syyllisyyttä tukevaa näyttöä. Puolustus epäilee, että syyttömyyttä tukevaa näyttöä on jätetty pois.
Poliisi ei pyynnöistä huolimatta olllut aiemmin suostunut luovuttamaan puolustukselle esimerkiksi kaikkia ensipartion ja teknisten tutkijoiden ottamia rikospaikkakuvia, keskusrikospoliisin profiloijan lausuntoja ja veitsivalmistaja Fiskarsin edustajan lausuntoa.
Manner vaati tänään, että käräjäoikeus määrää poliisin luovuttamaan aineiston.
Minfofaktojen joukkoon ei ole missään vaiheessa tullut tietoa, että jollakulla olisi joku veitsisarja, siis oletin tarkoittavan kokoelmaa erityyppisiä veitsiä, joihin olisi sisältynyt fileerausveitsi. Ja josta tämä nyt sitten olisi vuosikausien puikkohionnan jälkeen lakannut "pelittämästä" ja viety autotalliin. Ikinä en itse alkaisi nykyisten maalipurkkien siivekkeitä taipuisalla fileerausveitsellä aukomaan tai niitä purkkiin upotettavia kansia auki taiteilemaan. Fiskars/jälleenmyyjät on käsittääkseni myynyt eripituisia fileerausveitsiä.
Ulvilan surma-ase yli 20 vuotta vanha
Torstai 13.9.2007 klo 11.51
Poliisin mukaan Fiskars-veitsi ostettiin ennen vuotta 1984.
Porin poliisi kertoi torstaina aamupäivällä lisää yksityiskohtia Ulvilan henkirikoksessa käytetystä teräaseesta.
Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Juha Joutsenlahden mukaan kyseessä on Fiskarsin oman sarjan pienempi fileerausveitsi, jota on valmistettu eri nimillä 1970-luvun alkupuolelta.
Sarjaan tehtiin muutoksia esimerkiksi vuosina 1983/1984, jolloin kahvasta poistettiin kahvaleima, "Fjalarin kruunu".
Jo aiemmin veitsen kahvasta oli poistettu siinä ollut "FINLAND" -teksti.
Tutkijat päättelevät näiden tietojen pohjalta, että perheenisän surmassa käytetty veitsi on varsin vanha, ostettu ennen vuotta 1984.
- Nykyisin veitsimalli on poistunut markkinoilta, Joutsenlahti toteaa tiedotteessaan.
Kyseessä olevaa tuotetta on myyty yleisesti kaikissa Fiskarsin myyntipisteissä ilman minkäänlaista tuppea.
- Veitsi on erittäin kulunut, joten se on ollut kovassa käytössä.
- Puukon terää on teroitettu todennäköisesti niin sanotulla puikkoteroittimella, Joutsenlahti luonnehtii.
yksittäiskappaleina. Taitaa löytyä maininta jostakin, että kahta eri pituutta.