Juha Joutsenlahti

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
peikonlehti
Roger Murtaugh

Re: Juha Joutsenlahti

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta ... paily.html

"Ulvilan surman entisen tutkinnanjohtajan, virasta hyllytetyn komisario Juha Joutsenlahden uusien rikosepäilyjen tutkintaa johtava syyttäjä vahvistaa Satakunnan Kansan torstain lehdessä esittämät tiedot.

SK kertoo omien tietolähteidensä perusteella, että jo aiemmin tiedossa olleen uhkailuepäilyn lisäksi Joutsenlahtea tutkitaan myös hänen entisen naisystävänsä lehtihaastattelussa kertomista muista tiedoista.

Niiden mukaan komisario säilytti Ulvilan surman tutkinta-aineistoa kotonaan vielä silloinkin, kun hänellä ei ollut enää mitään tekemistä murhatutkinnan kanssa ja hänet oli jo siirretty pois rikospoliisista.

– Pitää paikkansa. Joutsenlahtea epäillään sekä todistajan uhkailusta että virkasalaisuuden rikkomisesta, vahvistaa poliisirikosasian tutkintaa johtava kihlakunnansyyttäjä Kari Frilander Sisä-Suomen syyttäjänvirastosta.

Hänen mukaansa virkarikosepäilyn taustalla on jutun asianomistajan, Joutsenlahden entisen naisystävän kertomus siitä, että Joutsenlahti olisi näyttänyt hänelle murhatutkintaan liittyvää, salaiseksi määrättyä valokuvamateriaalia."
Frankie
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Tutkinnanjohtaja vahvistaa: Joutsenlahdesta myös uusi virkarikosepäily

Kuva: Joonas Salli/SK Harri AaltoLähetä palautetta toimittajalle

Syyttäjä vahvistaa, että komisario Juha Joutsenlahtea epäillään jälleen virkarikoksista.
Ulvilan surman entisen tutkinnanjohtajan, virasta hyllytetyn komisario Juha Joutsenlahden uusien rikosepäilyjen tutkintaa johtava syyttäjä vahvistaa Satakunnan Kansan torstain lehdessä esittämät tiedot.
SK kertoo omien tietolähteidensä perusteella, että jo aiemmin tiedossa olleen uhkailuepäilyn lisäksi Joutsenlahtea tutkitaan myös hänen entisen naisystävänsä lehtihaastattelussa kertomista muista tiedoista.
Niiden mukaan komisario säilytti Ulvilan surman tutkinta-aineistoa kotonaan vielä silloinkin, kun hänellä ei ollut enää mitään tekemistä murhatutkinnan kanssa ja hänet oli jo siirretty pois rikospoliisista.
– Pitää paikkansa. Joutsenlahtea epäillään sekä todistajan uhkailusta että virkasalaisuuden rikkomisesta, vahvistaa poliisirikosasian tutkintaa johtava kihlakunnansyyttäjä Kari Frilander Sisä-Suomen syyttäjänvirastosta.
Hänen mukaansa virkarikosepäilyn taustalla on jutun asianomistajan, Joutsenlahden entisen naisystävän kertomus siitä, että Joutsenlahti olisi näyttänyt hänelle murhatutkintaan liittyvää, salaiseksi määrättyä valokuvamateriaalia.
Epäily todistajan uhkailusta perustuu niin ikään ex-naisystävän kertomukseen, jonka mukaan Joutsenlahti uhkasi naista liivijengillä, jos tämä todistaisi häntä vastaan virkarikossyytteen vanhenemista koskevassa hovioikeuden istunnossa. Nainen esiintyi oikeudessa pelkäävänä todistajana.
Molemmat rikosepäilyt liittyvät vuoteen 2012.
Joutsenlahti tuomittiin jo viime helmikuussa virkarikoksesta. Silloin kysymys oli virka-aseman väärinkäyttämisestä murhasta epäillyn tunnistamiseen liittyvässä asiassa kesällä 2007.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Kyllä niitä naisystävälle näytellään mutta ei niille jotka saisivat jotakin tärkeää niistä irti.
Eikös siitä ole säädöksiä mitä poliisi saa puhua työasioita ystävilleen, eikös poliisia koskekkaan salassapito ja vaitiolovelvollisuus?
Tavallisia duunareitakin asia koskee kun liikutaan esim. remppa kohteissa missä asutaan.
Jemmannut todisteita vuoteen 2012, taisi haitata jotenkin? :mrgreen:
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Joutsenlahti myös pidätytti ja vapautti henkilön Ulvilan surmaan liittyen sen jälkeen, kun ei ollut enää tekemisissä tutkimuksen kanssa.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Näköjään huppumies on iskenyt myös Yhdysvalloissa (puuttuu vain Juha Joutsenlahti, joka kertoisi äidille, että tämä ei voi olla syyllinen):

Kahden lapsen kuolema on järkyttänyt Cheverlyn pikkukaupungin asukkaita Marylandin osavaltiossa. Lastensa murhista syytetyllä naisella on Suomen kansalaisuus. Nainen oli muuttanut lapsineen paikkakunnalle muutama kuukausi sitten.

Suomalaista äitiä syytetään kahden lapsensa murhista Yhdysvalloissa.
Kahden pikkulapsen elämä päättyi julmalla tavalla sunnuntaina aamuyöllä Yhdysvaltain Marylandissa sijaitsevassa Cheverlyn pikkukaupungissa.

Kolme- ja yksivuotiaiden lasten murhista on luettu syytteet heidän 24-vuotiaalle äidilleen, joka on myöntänyt tekonsa.

Äidillä on Suomen kansalaisuus, sillä hän on Yhdysvalloissa pitkään asuneen suomalaisnaisen tytär.

Ulkoministeriö vahvistaa IS:lle, että Suomen kansalainen on Marylandissa pidätettynä henkirikoksesta.

Ulkoministeriön mukaan Washingtonin suurlähetystö selvittää asiaa omalla tahollaan.

Paikallisen median mukaan nainen aiheutti lastensa kuoleman kello kahden jälkeen aamuyöllä. Tämän jälkeen hän meni herättämään toisaalla talossa nukkuneen äitinsä. Lasten isoäiti soitti hätänumeroon.

Washington Postin mukaan viranomaisten lehdelle luovuttamalta puhelutallenteelta selviää, kuinka sekä isoäiti että äiti yrittivät elvyttää lapsia puhelun aikana.

Nauhalla isoäiti kertoo hätäkeskuspäivystäjälle, että joku oli yrittänyt surmata lapset. Päivystäjän kysyessä tekijästä isoäiti vastaa:
Puhumme siitä myöhemmin, tulkaa vain tänne!
Köökisykolooki

Viesti Kirjoittaja Köökisykolooki »

taavetti kirjoitti:Maikkarilta lisää:

Outo hukkuminen

Joutsenlahti kertoi myös eräästä muusta auki jääneestä tutkintalinjasta. Taksinkuljettajan havainnon mukaan Lahden ystävä oli tullut tekoaikaan taksilla Raumalta Poriin.

Tosin Joutsenlahden mukaan tutkimuksissa ilmeni, että mies oli ollut Helsingissä. Todistajan ja taksikuskin kertomusten välillä oli ristiriita.

Miestä ei kuultu itseään, vaan hän katosi. Hänet löydettiin seuraavana keväänä Helsingin Töölöönlahdesta hukkuneena.

Tämäkin tutkintalinja lopetettiin, kun dna näyte ei täsmännyt klapista löytyneeseen - vääräksi osoittautuneeseen - näytteeseen.

- Monia linjoja jäi jutussa tarkemmin selvittämättä tai tutkimatta dna:n takia, Joutsenlahti sanoi.

- Auki jääneitä linjoja mielestäni on, Joutsenlahti sanoi.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... ia/4319752

Opiskelutoverin tykö tehtiin myös kotietsintä. Ei se nyt ihan dna-mätsin varassa ollut.

Tämä "taavetin" postaus jäi mieleeni, kun joku aika sitten luin syyskuun postauksia minfosta. Oli ihan hakusessa, kun en muistanut, mistä olin sen lukenut. Joutsenlahti kertoi tämän oikeudessa esimerkkinä auki jääneistä tutkintalinjoista. Kysehän on ns. Puputti-linjasta. Tuli mieleen, että jospa koko juttu olikin poliisin harhauttamiseksi tehty operaatio. Siihen kuuluisivat Lahdelle tulleet uhkailut, ilmoitus poliisille yhden kuolemasta ja toisen katoamisesta ja taksiasiakas Raumalta Poriin ja Annelin sairaalakuulemisessa kertoma kuulemisvirhe Hannu tai kuitenkin Annu...Ei, nyt minulla taitaa mennä ihan mielikuvituksen pahemmalle puolelle... :shock:
Köökisykolooki

GreenHeart kirjoitti:Höpö höpö. Jousenlahti nut vain esittää parhaat teesinsä toimintaaansa ja tutkimuksiinsa silloin alussa, josta häntä on moitittu. Joutsenlahti pelaa aivan omaa peliään.

Puputti-linjaa ei olekaan pitkään aikaan käsitelty, tarvii oman ketjun. Hyvä keskustelu siitä käytiin Ulvilan tapaus ketju 5 sivu noin 51 eteenpäin. Myös myöhemmin tietooni eri asianlaitoja Puputin katoamisyöltä.

Kuten että siihen liittyy esim. taksi.

Ja sitten Auer pidätetäänkin taksikuskin kanssa? No Joutsenlahti on sinänsä oikeassa.
Kiitos vinkistä Ulvilan tapaus-ketjuun. Siellä Puputti-linjaa oli käsitelty aika hyvin. Kyllä minä uskon, että tämä linja on jäänyt auki Joutsenlahdelta ja halusi sen nyt hovissa tuoda esille, vaikka Puputti-haara ei välttämättä edes vahvista Annelin syyttömyyttä. Ehkä tällä halusi osoittaa omaa puolueettomuuttaan tutkijana. Tai ehkä Joutsenlahti on muihin tehtäviin siirron jälkeen pohtinut kesken jääneitä tutkimuslinjoja ja huomannut joitain asiayhteyksiä. Ja sitten DNA:n todistusvoiman poishaihtuminen on antanut aihetta miettiä asioita uudelleen.
Minulle oli taksikyyti Raumalta Poriin ihan uusi tieto, olen ymmälläni.
Köökisykolooki

Tässä korjaus aikaisempaan postaukseeni:

Tämä "taavetin" postaus jäi mieleeni, kun joku aika sitten luin syyskuun postauksia minfosta. Oli ihan hakusessa, kun en muistanut, mistä olin sen lukenut. Joutsenlahti kertoi tämän oikeudessa esimerkkinä auki jääneistä tutkintalinjoista. Kysehän on ns. Puputti-linjasta. Tuli mieleen, että jospa koko juttu olikin poliisin harhauttamiseksi tehty operaatio. Siihen kuuluisivat Lahdelle tulleet uhkailut, ilmoitus poliisille yhden kuolemasta ja toisen katoamisesta ja taksiasiakas Raumalta Poriin, Annelin tunnistaminen: Puputti on tekijä...Ei, nyt minulla taitaa mennä ihan mielikuvituksen pahemmalle puolelle... :shock:[/quote]
Elizzza
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizzza »

Kuinka paljon yhteiskunnan rahaa olisi säästynyt, jos ei JJ olisi "hukannut" valokuvien originaaleja.
Kuinka paljon lasten elämä olisi ollut auvoisempaa, jos valokuvat olisi olleet alusta saakka käytössä.
JJ jemmasi, kuka muu teki samoin? Ei uskaltanut tai osannut tai ei ollut mahdollista tuhota tyystin.
JJ valikoi, mitä kuvia otetaan esiin, niistäkin teki heikkolaatuiset paperivedokset.
Onneksi syyttäjät olivat tarkkoina ja kätketty kuva-aarre löytyi. Mistä?

Osaisiko kukaan kertoa, voiko tämän kuva-DVD saada? Nyt tässä vaiheessa tai myöhemmin?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014100 ... 0_uu.shtml
jmit
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jmit »

Juha Joutsenlahti lienee Suomen rikoshistorian kallein poliisi.

Uudet todisteet nousivat esiin, kun hovioikeus oli pyytänyt poliisin teknisen tutkinnan valokuvia katseltavakseen.

- Niistä näkyy, että siinä on verta lyöntijäljessä, joka on rikkonut ulko-oven karmia ja sen lyöntijäljen ympärillä on veriroisketta, sanoi syyttäjä Paula Pajula Iltalehdelle.

Veri on todettu surmatun Jukka S. Lahden vereksi.

Näin lyönti on syyttäjien mukaan tapahtunut Lahden surmaamisen jälkeen. Syyttäjien mukaan tämä on avaintodiste siitä, että Anneli Auer on lavastanut ulkopuolisen tekijän.

- Niistä näkyy, että siinä on verta lyöntijäljessä, joka on rikkonut ulko-oven karmia ja sen lyöntijäljen ympärillä on veriroisketta, kuvaili syyttäjä Paula Pajula Iltalehdelle.

- Myös ulkoseinässä, noin 50 sentin tai metrin päässä on tällaista veriroisketta.

Auer ei ole syyttäjien mukaan surmakäsittelyjen aikana ikinä maininnut, että ulkopuolinen tekijä olisi hajottanut ikkunan surman jälkeen vaan ennen surmaa.
Vespa velutina
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Vespa velutina »

Miten tämä "avaintodistekuvien" löytyminen voisi olla Joutsenlahden syytä? Hänkö sitä kuva-dvd:tä säilytti olohuoneen vitriinissään pölyyntymässä kaikki nämä vuodet ja taipui lopulta oikeuden jäsenten painostuksen alla luovuttamaan loputkin kuvat hoviin? Juha, hei, me tarvitaan se dvd, voitsä ihan oikeesti.
Missäs se dvd luuraa, jossa on hätäkeskuspuhelurekonstruktio? Sehän oli hävinnyt myös? Pitäiskö Joutsenlahtea epäillä tästäkin? Tiedä, vaikka olis kesämökin ullakolla pahvilaatikossa. Sen saman mökin, missä vietti sitä selkäsaikkua...
Aasianherhiläinen Vespa velutina on hieman pienempi kuin eurooppalainen herhiläinen. Tulokkaan erityistuntomerkki on keltaiset jalat.
luxetveritas
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja luxetveritas »

Tieto Auerin vangitsemisesta julkaistiin Iltasanomissa 28.9.2009.

Toimittaja Niskasaari on blogissaan julkaissut JJ:n kirjeen (13.7.2012), jossa tämä kertoo tapauksesta seuraavaa:

• Syksyllä 2009 Anneli Auer vangittiin. Tiesin kyllä tutkinnasta, joka pyrittiin minulta salaamaan kaikin mahdollisin tavoin, mutta silti vangitseminen oli minulle yllätys. Vangitsemisen tultua julkisuuteen KRP:n xxx:kin laittoi minulle ihmettelevän tekstiviestin. Soitin hänelle ja ihmettelimme yhdessä jutun uutta käännettä.

Mielessäni oli valtava ristiriita. En halunnut sotkeutua mitenkään jutun nykyiseen tutkintaan, mutta koska olin varma, että Anneli Auer ei voinut olla tekijä, oli minun omantuntoni vuoksi ilmaistava asia julkisesti. Kerroin eriävän mielipiteeni julkisesti sekä rikososaston päällystöpalaverissa että alipäällystöpalaverissa. Mielipiteeni herätti erityisesti jutun tutkintaryhmässä paheksuntaa ja parin viikon sisällä tieto eriävästä mielipiteestä oli luettavissa lehdistä. Toimittajat kysyivät, että olinko tutkinnanjohtajana ollessani valehdellut tiedottamistani asioista ulkopuolisesta tekijästä. Kerroin, että en ollut valehdellut. Kysyttäessä, että olenko sitä mieltä, että Anneli Auer ei olisi tekijä, vastasin, että en kommentoi. Näistä kommenteista poliisipäällikkö raivostui minulle ja huusi minulle työhuoneessaan, että miksi minun oli pitänyt kertoa mielipiteestäni julkisesti. Kerroin hänelle pitäväni mielipiteestäni kiinni, minkä jälkeen minun ilmoitettiin olevani virkarikossyytteessä.

(Rikoskomisario JJ:n kirjoitus 13.7.2012)

Milloin ja missä mediassa tuli julkisuuteen Auerin syyllisyyttä koskeva JJ:n eriävä mielipide, josta hän kirjeessään kertoo? Kirjeen perusteella se on ilmeisesti tullut julki lokakuun 2009 parin ensimmäisen viikon aikana. Onko kenelläkään tarkentaa tietoa asiasta?

Toinen omituinen asia koskee sitä, miten on mahdollista, että JJ on määrännyt Lahden murhasta epältynä otettavaksi kiinni 21.9.2009 ja pidätettäväksi 22.9.2009 (ja vapautettavaksi runsas tunti myöhemmin) mieshenkilön (HJO), vaikka JJ itse oli jo 1.8.2008 väistynyt tutkinnanjohtajan tehtävästä eikä hänen tiettävästi muutenkaan olisi enää pitänyt osallistua jutun rikostutkintaan?
On vain kerättävä faktat, vankkumattomat tosiasiat, asetettava ne oikeisiin yhteyksiinsä ja tehtävä niistä välttämättömät johtopäätökset.
Joop Wassenaar
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Joop Wassenaar »

luxetveritas kirjoitti: miten on mahdollista, että JJ on määrännyt Lahden murhasta epältynä otettavaksi kiinni 21.9.2009 ja pidätettäväksi 22.9.2009 (ja vapautettavaksi runsas tunti myöhemmin) mieshenkilön (HJO), vaikka JJ itse oli jo 1.8.2008 väistynyt tutkinnanjohtajan tehtävästä eikä hänen tiettävästi muutenkaan olisi enää pitänyt osallistua jutun rikostutkintaan?
Juuri tätä JJ:n touhua on minullekin kiinnostunut. Jopa sen verran, että olen tehnyt häntä vastaan joskus rikosilmoituksen:
JJ on itse pyytänyt vielä marraskuussa 2008 käräjäoikeudelta lupaa olla kertomatta minulle että poliisi oli salakuuntelut puhelimeni (ainakin) joulukuussa 2007.
Minulla on kopio kyseisestä pyynnöstä tallissa. Siinä on JJ:n allekirjoitus. Tapsa Santaoja kertoi minulle syksyllä 2009, että hän oli vienyt paperin käräjäoikeudelle.

Ote kirjastani Järki voitti, vai voittiko järki?:
Niin sanottu telekuuntelu ja -valvontalupa haetaan 27.11.2007. Vaikuttaa siltä, että kun Tanner -fiaskon pöly oli laskenut tutkinnanjohtaja Joutsenlahti lähtee hyvällä mielellä uudelle harhapolulle. "Telekuuntelulla pyritään selvittämään puhelinkeskusteluja, jotka voisivat paljastaa Joop Wassenaarin olevan ko. teon takana", hän kirjoittaa Porin käräjäoikeudelle. "On syytä epäillä, että nyt tutkinnan uudelleen tiivistyessä Joop Wassenaar soittaa puheluja, joilla voidaan olettaa olevan erittäin tärkeä merkitys murhan selvittämiselle."
Luvan voimassaoloaika on 28.11.2007-27.12.2007. Mutta olen ollut epäiltynä murhasta ainakin 20.11.2008 saakka. Sillä Joutsenlahti kirjoittaa tuolloin, että "poliisi jatkaa Wassenaarin osuuden esitutkintaa, minkä vuoksi häneen kohdistunutta telekuuntelua ei vielä voida paljastaa (hänelle). Poliisi pyytää lykkäämään epäilylle ilmoittamista toistaiseksi, kahdella vuodella eteenpäin 28.11.2010 saakka."

Rikosilmoituksesta tuli minulle vastaus, missä lukee että JJ oli selittänyt tapauksen näin, että "paljon on tapahtunut silloin, saattaa olla että olen lähettänyt sellaista..."
Eli tyypillinen JJ-selitys...
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Joop Wassenaar kirjoitti:
Juuri tätä JJ:n touhua on minullekin kiinnostunut. Jopa sen verran, että olen tehnyt häntä vastaan joskus rikosilmoituksen:
JJ on itse pyytänyt vielä marraskuussa 2008 käräjäoikeudelta lupaa olla kertomatta minulle että poliisi oli salakuuntelut puhelimeni (ainakin) joulukuussa 2007.
Minulla on kopio kyseisestä pyynnöstä tallissa. Siinä on JJ:n allekirjoitus. Tapsa Santaoja kertoi minulle syksyllä 2009, että hän oli vienyt paperin käräjäoikeudelle.

Ote kirjastani Järki voitti, vai voittiko järki?:
Niin sanottu telekuuntelu ja -valvontalupa haetaan 27.11.2007. Vaikuttaa siltä, että kun Tanner -fiaskon pöly oli laskenut tutkinnanjohtaja Joutsenlahti lähtee hyvällä mielellä uudelle harhapolulle. "Telekuuntelulla pyritään selvittämään puhelinkeskusteluja, jotka voisivat paljastaa Joop Wassenaarin olevan ko. teon takana", hän kirjoittaa Porin käräjäoikeudelle. "On syytä epäillä, että nyt tutkinnan uudelleen tiivistyessä Joop Wassenaar soittaa puheluja, joilla voidaan olettaa olevan erittäin tärkeä merkitys murhan selvittämiselle."
Luvan voimassaoloaika on 28.11.2007-27.12.2007. Mutta olen ollut epäiltynä murhasta ainakin 20.11.2008 saakka. Sillä Joutsenlahti kirjoittaa tuolloin, että "poliisi jatkaa Wassenaarin osuuden esitutkintaa, minkä vuoksi häneen kohdistunutta telekuuntelua ei vielä voida paljastaa (hänelle). Poliisi pyytää lykkäämään epäilylle ilmoittamista toistaiseksi, kahdella vuodella eteenpäin 28.11.2010 saakka."

Rikosilmoituksesta tuli minulle vastaus, missä lukee että JJ oli selittänyt tapauksen näin, että "paljon on tapahtunut silloin, saattaa olla että olen lähettänyt sellaista..."
Eli tyypillinen JJ-selitys...

Miksi ET olisi ollut murhasta epäiltynä 2008 vuoden lopussa? Mikä sinut vapautti epäilyistä? Kuka takasi alibisi? Vaimosi? Onko se sinusta riittävä alibi, jos tarkastelet asiaa poliisin näkökulmasta? Myöntänet, ettet ole ollut kovinkaan yhteistyöhaluinen epäilysten hälventämiseksi? Ei ole kovin vaikea kuvitella, miksi poliisin epäilykset jatkuivat niin kauan, koska käyttäydyit kuten kirjassasi kirjoitat.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
peikonlehti
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja peikonlehti »

KN kirjoitti: "Miksi ET olisi ollut murhasta epäiltynä 2008 vuoden lopussa? Mikä sinut vapautti epäilyistä? Kuka takasi alibisi? Vaimosi? Onko se sinusta riittävä alibi, jos tarkastelet asiaa poliisin näkökulmasta? Myöntänet, ettet ole ollut kovinkaan yhteistyöhaluinen epäilysten hälventämiseksi? Ei ole kovin vaikea kuvitella, miksi poliisin epäilykset jatkuivat niin kauan, koska käyttäydyit kuten kirjassasi kirjoitat."

Mitä jos samat/samansisältöiset kysymykset asetettaisiin AA:lle? Miksi et olisi miehesi murhasta epäiltynä heti seuraavana päivänä? Mikä sinut vapautti epäilyistä? Kuka takasi alibisi? Tyttäresi? Miksi olet puhunut eri yhteyksissä sitä sun tätä? Miksi olet tunnustanut teon eri yhteyksissä? Jne.

Häkepuhelua ei oteta alibina lukuun, koska se on pikemminkin syyllisyyttä osoittava tekijä (viittaan aiempaan HO:n päätökseen).
Vastaa Viestiin