Sirpa

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

visitor59
Roger Murtaugh

Re: Sirpa

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

"Euro on peruuttamaton. Euro on peruuttamaton, ja teemme kaiken mahdollisen toimivaltamme puitteissa varmistaaksemme, että niin tapahtuu", Draghi uhosi.
Jos euro on peruuttamaton, niin miksi joku kuitenkin katsoo tarpeelliseksi tehdä kaiken mahdollisen sen varmistamiseksi - kuulostaa vähän siltä, ettei Draghi oikein itse usko siihen "peruuttamattomuuteen" ....

Tuossa Taloussanomien uutisessa Draghin puheet näyttävät muutenkin olevan vähän omituisia.
On suurempi riski, että teemme liian vähän kuin se, ettemme tee tarpeeksi, Draghi sanoi.
eikös teemme liian vähän ja ettemme tee tarpeeksi ole sama asia - miksi ensimmäinen vaihtoehto siis edustaa suurempaa riskiä ?
Euron vaihtokurssin Draghi sanoi heijastavan rahapolitiikan eri virityksiä.
-Rahapolitiikkaamme pysyy elvyttävänä pidemmän aikaa samalla, kun muut maat kiristävät, hän sanoi.
Mitä ihmettä tuossa tarkoittaa virityksiä ja mitkä ovat ne "muut" maat, jotka kiristävät ?

.....

Noista liskoihmisistä en oikein tiedä muuta kuin sen että niitä "esiintyi" kauan sitten
tv-sarjassa V ...
Ihmiset kykenevät sellaisiin julmuuksiin toisiaankin kohtaan, että on vaikeaa kuvitella jonkun avaruusolennon voivan pistää "paremmaksi" . Ihminen sitäpaitsi muuttuu vain julmemmaksi, mitä yleisimmin itsekkyyttä ja ahneutta aletaan pitää lähinnä hyveinä.
Voi olla että pahinkin badass aliens laji olisi meihin verrattuna lähinnä hyviksiä ....
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

visitor59 kirjoitti: Ihmiset kykenevät sellaisiin julmuuksiin toisiaankin kohtaan, että on vaikeaa kuvitella jonkun avaruusolennon voivan pistää "paremmaksi" .
Heh, ei pitäisi naurattaa, mutta jotenkin iski huumorintajuuni kuitenkin!

Liittyen aikaisemmin tapahtuneeseenkin: maapallolta lähetettiin viestejä avaruuteen kaikilla mahdollisilla kielillä toivottaen ufovieraat tervetulleiksi. Stephen Hawkins oli erimieltä - hänen mielestään toimittiin väärin, ja hän pelkäsi, että tässä toivotetaan tervetulleeksi joku kamala ja vaarallinen alien-rotu, ja hänen mielestään tällaisia viestejä ei olisi pitänyt avaruuteen laittaa. Minun mielestäni olisi taas ollut viisasta varoittaa tulijoita maapallolla elävästä erittäin omituisesta, raakasta ja ahneesta rodusta nimeltä ihminen.

Hawkinsin kommentin jälkeen hänen pisteensä kyllä minun silmissäni tipahtivat.
Voi olla että pahinkin badass aliens laji olisi meihin verrattuna lähinnä hyviksiä ....
No, ehkä ei ole sitten pelkoakaan, että ne alienit tulisivat lähellekään meitä hulluja.
Alethes doksa meta logu
Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Sirpa kirjoitti:
Sirpa, olen mielestäni huomauttanut sinua jo aiemmin...
Sinun ei kannata "huomautella minulle", jos ajattelusi perustuu tunteeseen, eikä logiikkaan, kuten mikaelkin ajattelu. Ja minä pistän nyt tikulla pihalle joka ainoan huomauttelijan jo siitäkin syystä, jos aivotoiminta ei yllä länsimaisessa oikeudenkäytössä edes sille tasolle, että syyttömyyttä ei koskaan todisteta, kuten tässä tapauksessa on tehty, jotta "homma on saatu hoidettua".

Asiaa ovat ne virheetkin - nimenomaan tässä tapauksessa kokonaisuuden kannalta - jossa tarkoituksella luodaan kahden ääripään ristiriita - myös teidän aggressiivinen tappeleminen syyllisyyden tai syyttömyyden puolesta, joka todellisuudessa on sivuseikka - mutta tietysti lähdekritiikki on aina paikallaan.

Se ei kuitenkaan toimi siten, että tuosta ristiriidasta päätellään oman motivaation perusteella, että kumpi ääripää on se totuudenmukainen, vaan pohditaan, että jos molemmat vaihtoehdot annetaan, niin mistä ihmeestä on silloin kyse.

Todellisuudessa ääripäät kumoavat toisensa - Mäkisen todistamisen jälkeen, että verijäljet olivatkin olohuoneessa, ei ole yhtään enempää uskomista siihen, että ne olivatkin takkahuoneessa - tämä on annetun "virheen" pointti loogisesti ajateltuna.

Tämä on älypeli.
Oletko siis sitä mieltä, että tässä älypelissä ovat vastakkain hyväuskoiset hölmöt ja hyödylliset idiootit?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
visitor59
Roger Murtaugh

⇑Ihmisten tekninen taso ei ole lähelläkään aurinkokuntien välisen matkustamisen edellytyksiä - ja ehdimme taatusti tuhlata kaikki siihen tarvittavat resurssimme ennen sen saavuttamista. Puhumattakaan siitä, että kykenisimme siihen asti olemaan tuhoamatta omaa planeettaamme.

Ihmisille on ominaista oman edun tavoittelu, myös silloin kun sen saavuttaminen vaatii kanssaihmisten, muiden elävien olentojen tai luonnon silmitöntä tuhoamista. Lisäksi tuo valmius tuhoamiseen näyttää olevan voimistuva piirre.

Vielä 50v sitten Kuuban ohjuskriisin aikaan ihmiset lähes poikkeuksetta ymmärsivät tilanteen todelliset riskit ja pelkäsivät pahinta - nyt suuri osa ihmisistä on niin somettuneita, etteivät edes osaa ajatella itsenäisesti, vaan ovat valmiita hyväksymään mitä tahansa riskejä oman asemansa pönkittämiseksi. Jos tällainen laji ei kulje kohti omaa loppuaan, niin sitten on kyllä mailmankirjat sekaisin.

Luulisi tuon saman pätevän muillakin planeetoilla, joten tuhoamiseen taipuvaiset lajit eivät mielestäni ole potentiaalisia avaruuden valloittajia.
Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Sirpa kirjoitti:Jäi huomaamatta edellä:
Pieni liekki kirjoitti:
Sirpa, olen mielestäni huomauttanut sinua jo aiemmin, ettei painettuun sanaan ole aina uskominen.

....

Laita alkuperäinen lähde, milloin Mäkinen toteaa, ettei takkahuoneessa mukamas ollut verijälkiä. Veikkaan, ettet tällaista löydä.
Nämä ristiriidat alkavat olla huippua, kun siihen syyllistyvät jo itse kirjoittajat. Tuskin nyt kyllä ymmärrät, että mitä tarkoitan.

Missä muualla arvelet sen alkuperäisen lähteen olevan kuin "painetussa sanassa"?

Löytyy lausuntoja ketjusta, ja olen sen linkittänyt tänne liki aina, kun ohimennen piipahdan. Suurinpiirtein nyt hovioikeuskäsittelyn jälkeen ehkä sellaiset 150 kertaa.

"Veikkaan, ettet tällaista löydä" kuulostaa aika ärsyttävältä 150 kerran jälkeen. :evil:
Elä nyt rupea turhaan hiilestymään, vaikka palaan tähän samaan asiaan. Olen siis sitä mieltä, että sinun tulisi olla lähdekriittinen ja viitata asianomaisiin alkulähteisiin, ennen kuin alat tehdä omia tulkintojasi asioista.

1. Kuuntele Matti Mäkisen todistajanlausunnot eri oikeudenkäynneistä.

2. Kuuntele Anneli Auerin sanomiset Ylen Radio 1:n Kultakuumeen erikoishaastattelussa 31.7.2014.

Tämän jälkeen voit laittaa sanomisesi päivitettynä Mäkisen verijälkiin ja Auerin syntipukkiasioihin liittyen. Odotan mielenkiinnolla, mitä uutta näkökulmaa saat omiin ajatuksiisi, kun palaat näihin aiheisiin 151. kerran (edellyttäen, että tosiaan käyt tiedon alkulähteillä).

Sori vaan, kun olen hieman itsepäisempää ihmistyyppiä. Olisiko vanhempieni vika vai ympäristön?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Sirpa

No, ei minulla ole ollut minkäänlaista vaikeutta ymmärtää, että sinä et ymmärrä. Miksi minä siitä hiiltyisin?! Olen jo vuosia sitten täällä oppinut - tai onhan se tiedetty faktakin - ettei ymmärrystä voi halutessaankaan antaa.

Minulle riittää aivan erinomaisen hyvin tulkinnaksi se totuus, ettei länsimaisessa oikeudenkäytössä koskaan todisteta syyttömyyttä, kuten tässä tapauksessa todistettiin.

Tästä taas seuraa looginen jatkumo - kun tilanne on hyvin yleisesti oikeusoppineiden ja oikeusministeriön taholta hyväksytty - että minkähän takia tässä on näin viallinen marssijärjestys?!

Tämähän selvisi sitten toukokuussa 2012, kun Valkama kertoi - yllättäen - että vasta nyt koko tapauksen tutkintakin tuli finaaliin.

Johtopäätöshän on silloin, että kyseessä virheellisellä marssijärjestyksellä (tapauksen prosessointi) oli tutkintataktiikka, koska syyttömyys pystytään todistamaan vain todistamalla jonkun toisen syyllisyys.

Tämä siis pengottiin jemmanimisestä paikasta syyttömyyttä todistamalla, koska poliisi kieltäytyi tutkimasta.

Kätevää.

Anneli Auerin haastatteluhan tukee tätä aivan erinomaisen hyvin: hän kertoi ottaneensa syyllisen roolin, että homma tuli hoidettua, ja Valkaman väite, heh, että häkenauha oli lavastettu todistamaan syyllisyyttä, ja ex-tutkinnanjohtajan todistus, että siitä puuttui ulkopuolisen ääni, joka aikaisemmin oli kuulunut.

Kyllä pojat osaa!
Sori vaan, kun olen hieman itsepäisempää ihmistyyppiä. Olisiko vanhempieni vika vai ympäristön?
Hillitsehän nyt sitä itsepäisyyttäsi, lopeta kuuntelemasta niitä teidän päiden sotkemiseksi tehtyjä lillukanvarsia ja katso kokonaisuutta, jotta näet metsän puilta. Pyöritte nyt pyöreässä huoneessa.

Minä olen koko ajan katsonut vain tuota metsää, ja sitten AA:n haastattelussa napsahti viimeinen palikka kohdalleen; edelliset palikat tulivat ensin Joutsenlahden hovitodistamisesta, että kumpaa nauhaa käytettiin koko prosessin ajan, seuraava oli Valkaman kertoma tutkinnan tuleminen finaaliin ja viimeisen palikan sitten nakkasi paikoilleen itse Anneli Auer.

Kaikki edustivat oman linjansa ammattilaisia!
1. Kuuntele Matti Mäkisen todistajanlausunnot eri oikeudenkäynneistä.

2. Kuuntele Anneli Auerin sanomiset Ylen Radio 1:n Kultakuumeen erikoishaastattelussa 31.7.2014.

Tämän jälkeen voit laittaa sanomisesi päivitettynä Mäkisen verijälkiin ja Auerin syntipukkiasioihin liittyen. Odotan mielenkiinnolla, mitä uutta näkökulmaa saat omiin ajatuksiisi, kun palaat näihin aiheisiin 151. kerran (edellyttäen, että tosiaan käyt tiedon alkulähteillä).
JOSPA SINÄ LAITAT NYT DIGIBOXISI PÄIVITYKSEEN, ETTEI LÄNSIMAISESSA OIKEUDENKÄYTÖSSÄ TODISTETA SYYTTÖMYYTTÄ.
Alethes doksa meta logu
Kuolemannaakka

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

visitor59 kirjoitti:Artikkelissa on kuitenkin yksi merkittävä seikka - sen mukaan Tuomioja on sanonut seuraavasti:
Tuntuu järjettömältä, ettei keskustelu tiedotusvälineissä kuvasta todellisuutta. Olen huolissani siitä aivan päättömästä tavasta, jolla iltapäivälehdistö ja Yleisradio ovat tätä konfliktia käsitelleet.
Kun maan ulkoministeri sanoo suoraan ettei mediamme kuvasta todellisuutta uutisoinnissaan, niin se kertoo tilanteestamme jo aika paljon.
Hesarin pääotsikko tänään:
Ville Haapasalo kertoo nyt, miksi Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja mihin se menee seuraavaksi

Todellista laatua tältä puolueettomalta median jättiläiseltä. Uutisen jätin lukematta, ehkä se laatu oli piilotettu sinne.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
visitor59
Roger Murtaugh

⇑ Tuo Hesarin artikkeli oli tyypillinen esimerkki länsi-propagandasta. Meillä propaganda perustuu suoraan mainonnasta lainattuihin menetelmiin - mielikuvien tuottaminen, tunteisiin vetoaminen ja jatkuvat toistot.
Lisäksi meillä käytetään propagandaan "brändejä" - esim. "mailmanpoliisi", "terroristi", "demokratia", "diktaattori", "markkinavoimat" ja "tasa-arvo".
Kun suuri osa ihmisistä on valmis hyväksymään pesuaineenkin muuttavan kädet "poskenpehmeiksi"... niin kyllä esim. Venäjän demonisointikin heihin uppoaa.

Venäjällä propagandaa taas tehdään aivan eri lailla.Siellä yhdistetään erillisiä tosiasioita tai osa faktoista jätetään kertomatta - tarjotaan kuitenkin lukijalle yhtenäinen ja looginen kuva asiasta, vaikkakin väärä sellainen.
Venäjän propagandalle on ominaista se, että kun sen tunnistaa, voi lähdefaktat tarkistamalla nähdä mihin propagandalla kussakin tapauksessa pyritään.

Lännessä ei auta vaikka huomaakin propagandaa tulevan "tuutin täydeltä". Koska se ei perustu konkreettisiin, tarkistettavissa oleviin faktoihin - vaan esim. oletuksiin ja "asiantuntija lausuntoihin", niin kampanjan todellista päämäärää ja motiiveita voi vain arvailla.
Hämmentynyt
Alokas

Viesti Kirjoittaja Hämmentynyt »

Olisihan mielenkiintoista tietää, mikä on totuus kahden valtioneuvoston autonkuljettajan tekoihin.
Toinen surmasi itsensä valtioneuvoston autotallissa 21.12.2010 ja toinen ampui itsensä ja vaimonsa, sekä heidän kaksi koiraa vain kolme viikkoa tuosta, 14.01.2011. Molemmat työskentelivät työkavereina. Mikä saa kunnolliset, työnsä hyvin hoitavat kuljettajat tekemään jotain tuollaista?
:?:
Sirpa

Loogisesti ajatellen ei mikään, mutta joku toinen voi ampua siitä hyvästä, että valtion kuljettajilla on tietoa ministereiden liikkeistä (valtioneuvosto), ja mitä ilmeisemmin silloin heitä on kuljetettu paikkaan tai paikkoihin, jotka eivät kestä päivänvaloa.

Vaikea tietää organisaatiosta ja kokonaisuudesta, että mikä todellisuudessa on syyskuussa 2010 uutisoidun maanpetosrikoksen takana. Ainoa tietohan oli, että poliisit sekä armeijan reserviläiset olivat harjoitelleet puolustusvoimien ampumaradoilla toisen maailmansodan aikaisissa saksalaisissa asepuvuissa. Enkä tätäkään ottaisi kirjaimellisesti muuten kuin vihjeenä aatteen - kansallissosialismi - suuntaan. Tiedottajana toimi uutisessa tuolloin Suomen toiseksi korkein poliisipomo Robin Lardot, tämän hetkinen KRP:n päällikkö.

Kuinkahan paljon todellisuudessa Suomessa on tällaisia itsemurhia/murhia?

Kyllä kait jokainen suomalainen on pikku hiljaa valmis myöntämään, että Suomessa tapahtuu todella hämäriä asioita.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Suomi on joutunut Venäjän informaatio-operaatioiden kohteeksi.

Saatko outoja sähköposteja? Onko tutulle verkkosivustolle ilmaantunut nimettömiä vihaviestejä? Tuntuuko, ettei uutisvirrassa liikkuvaan tietoon voi enää luottaa? Onko viestinnän maailma muuttunut negatiiviseksi ja uhkaavaksi?

Jos vastaat näihin kysymyksiin kyllä, olet havainnut jo useita informaatiosodankäynnin tunnusmerkkejä.

Ilmiönä se on vanha, mutta Suomessa se on noussut julkisuuteen vasta Krimin valtauksen ja Ukrainan sodan myötä.

-Suomen joutuminen osaksi Venäjän informaatiosotaa on vihdoin tunnistettu julkisesti tosiasiaksi, kirjoitti Sofi Oksanen Suomen Kuvalehdessä viime viikolla.

Sotilasprofessori Aki-Mauri Huhtinen maanpuolustuskorkeakoulusta ei halua puhua informaatiosodasta vaan informaatio-operaatioista. Ne pyrkivät vaikuttamaan suomalaisten ajatteluun ja mielipiteisiin. Tulokset eivät vielä ole olleet kovin dramaattisia.

-Jos puhutaan sodasta, vaikutusten pitäisi olla aika sotaisia. Silloin siitä pitäisi olla jälkiä, Huhtinen sanoo IS:lle.

Uusi taistelun laji

Mutta miten kansalainen voi torjua näitä enemmän tai vähemmän näkyviä informaatio-operaatioita?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln
Ihan alkuvaiheessa riittää informaatiosotaoperaatioon tutustumiseksi se, kun perehtyy suomen kielellä Ulvila-uutisointiin ja täällä kirjoitettuun.
Alethes doksa meta logu
Paikalla
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Alkuvaiheessa riittää tutustuminen ketjuun Etusivu < Ylläpito < Lautamiehet < Sirpa...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Sirpa

Mihinkähän laitoin sen löytämäni salaliittoteoria Feman?! Sen missä oli video, jossa kuljetettiin niitä fema-arkkuja ja puhuttiin keskitysleireistä ja parakeista ja ihmisten jakamisesta värien mukaan. Olen nimittäin nyt löytänyt suomalaisten pitämän femaleirin, mutta en halua kirjoittaa siitä, ennen kuin löydän se perusasian, jonka laitoin tänne pari päivää sitten. Missähän se on?! Näkikö kukaan, muistaako kukaan?
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Rescuer kirjoitti:Alkuvaiheessa riittää tutustuminen ketjuun Etusivu < Ylläpito < Lautamiehet < Sirpa...
Tiedätkö, tällaisen lauseen perusteella pystyn liki vuodelleen määrittelemään ikäsi. Juu, ei ole selvännäköä, vaan kyseessä on määrätyn ikäisten hauska pilailu, jota he itse pitävät nokkeluutena, ja josta sittemmin on kehittynyt jo yleisesti hyväksytty eräs huumorin alalajityyppi nimeltään koulukiusaus ja työpaikkakiusaus.

Käytännössä erittäin ikävä huumorin laji - niin sen kohteeksi joutuneelle kuin itse tekijälleen, koska hän ei edes ymmärrä, että mitä tekee.

Näitä kirjoituksia on viime aikoina ollut aika paljon - siis niitä, ettei tekijä tiedosta itse asian ongelmaa. Mutta koska tällaista ihmistyyppiä on haluttu - myös tällä palstalla - suosia, niin todennäköisesti tuleva natsisaksa on myös suunnitellut heille jotakin käyttöä.

Nyt vasta huomasin: samaan viittaa jopa käyttämäsi allekirjoitus. Tällaiselle vanhemmalle ihmiselle se aiheuttaa lievää myötähäpeän tunnetta.
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Nyt löysin sen, se oli Taran ketjussa:
Sirpa kirjoitti:
nihlist kirjoitti:
Mikset sitten lyö sitä kiistatonta todistetta Auerin syyllisyydestä?
No, siksi ei lyö, kun sitä ei voi lyödä, eikä sellaista ole. Hulluintahan tässä jutussa on se, että meille nimenomaan on annettu skenaario, joka todistaa AA:n syyttömyyden. Loppu on silkkaa mielikuvitusta, luuloja ja uskomuksia - jokaisen sisäistä, subjektiivista kokemusta, kun musta nyt vaan tuntuu siltä.

Voidaan tietysti miettiä moisen kalliin projektin tarkoitusta nyt kun aihetta - siis kirjoittelua - on palkattu tutkimaan oikein yliopistotason tutkijat. Mikä on jutun juoni?

Löysin uuden, ennenkuulumattoman salaliittoteorian. Tai siis luulin ensin, että kyseessä on vain salaliittoteoria, mutta sitten se olikin ihan totta, mutta arvoitukseksi jää, että mikä on luuloa ja mikä taas kuvitelmaa. Sen nimi on Fema. Löysin netistä videon, jossa kuljetaan Fema-arkkuja, väitetään laitetun käyntiin Yhdysvalloissa keskitysleirit ja on organisoitu systeemi, joka perustuu nyt levitettävälle pandemialle. Oviin on merkitty värit - muistaakseni - keltainen, punainen ja sininen. Näiden perusteella meidät sitten jaetaan leireille, mutta se on epäselvää, että mihin tuota jättimäistä määrää vapaamuurareiden kuljettamia arkkuja sitten tarvitaan?!

Joka tapauksessa tarinaan kuuluu tieto myös siitä, että facebookit ja kaikki tällaiset operaatiot ja kirjoitukset ovat nyt se perusta, jolla meidät sitten luokitellaan eri osastoihin näissä kokoomakeskuksissa. Siis ne, jotka nyt jäävät jäljelle seuraavaa vaihetta varten.

Tässä näistä kuljetuksista. Löysin vain arvion siitä, että arkut ovat oikein sopivia polttosivumateriaaliksi ottaen huomioon, että kuinka paljon ihmisen kehossa on nestettä.

https://www.youtube.com/watch?v=5anmG0ksWOI

Suu auki toljotin näitä, kunnes päädyin itse pääkallopaikalle.

https://www.fema.gov/organizational-structure

Nyt pitäisi saada jostakin selville, että mitä eri värit tarkoittavat ja jaottelut, ja mihin ne johtavat, jotta osaisi tässä Ulvilankin tapauksessa olla oikeaa mieltä.

Onko tietoa?

Minulla on sisäpiiritietoa... hm... hieman oudoista paikoista Suomessa, joissa ovet voidaan sulkea nopeasti nappia painamalla niin, ettei sieltä kukaan pääse ulos. Tiedän kahden paikan, mutta montako niitä todellisuudessa on, ei aavistustakaan... Kysyin, että minkä verran niihin mahtuu ihmisiä, ja sain arvion, että ne ovat isoja tiloja, mutta ettei mahtuisi kuitenkaan tuhansia.

Penkokaa, ja jos saatte selville, että mikä mielipide kuuluu nyt olla oikea, niin kertokaa meille muillekin.

Lisäys: Se vapaamuuraritunnus löytyy sen Fema-arkkuja kuljettavan rekka-auton ovesta, ja tätä Ulvila-systeemiähän pyörittävät nimenomaan vapaamuurarit. Selvennykseksi.

(Tara, sun kannattaa kohtapuoleen pistää suu soukemmalle.)
Edellä on linkkejä, ja ehkä olette tutustuneetkin niihin. Poimin pitkästä artikkelista nyt pääkohdat. Kyseessä on Suomalaisten perustama ja johtama - ainoa - Punaisen Ristin sairaala Afrikassa, jossa on nyt käynyt työssä useita suomalaisia. Heitä kutsutaan omilla nimillään useissa asiaa koskevissa artikeleissa.
Suomalaisia on ollut Länsi-Afrikan ebolan eturintamassa tähän mennessä tasan kymmenen.

Tässä on osia tarinasta koskien valkeakoskelaista sairaanhoitajaa, joka on palannut kaikista pahimmalta ebolahoitoalueelta sairaalatyöstä viikko sitten - valitettavasti ei tiedetä, että onko hän saanut tartunnan, koska itämisaika on kolmisen viikkoa.

Heidän antama hoito on parempaa kuin muiden antama hoito:
Sairasteltat on eristetty muusta alueesta aidoin. Niiden yli Teinilä heitti puolen litran vesipusseja janoisille potilaille. Sekin menee pieleen, jos potilas ei ole kopinottokunnossa.

"Kerran osuin potilasta pussilla vatsaan, ja häntä sattui. Se tuntui aivan hirveältä", Teinilä sanoo
.
Kun sanotaan oikea sana - keskitysleireihin - voidaan jättää heittomerkit pois.
Yli 100 000 asukkaan Makenissa keskellä maata tartunnan saaneita suljetaan "eristyskeskuksiin", ilman hoitoa, hieman kuten ruttoon sairastuneet keskiajalla Euroopassa. "Neljävuotias tyttö makaa lattialla virtsassa, liikkumattomana, veren valuessa suusta, silmät auki", kuvaili eristyskeskuksessa vieraillut New York Timesin toimittaja.
Eristys oli siis tehokasta:
Teinilä ei kuukauden Sierra Leonen -keikallaan hipaissutkaan toista ihmistä. Ei sairaita eikä terveitä. Ei edes kätellyt. Se oli Punaisen Ristin sääntö.
Nuorin Teinilän hoitama potilas oli kahdeksanvuotias. Tuntui pahalta ottaa heikkokuntoisesta, suojakaapuista hoitajaa pelkäävästä pojasta verikoetta. Poika kuoli myöhemmin.
Mitenkähän hän otti tuon verikokeen, kun ei saanut koskea? Tai miten talutetaan koskematta?
Heikoimmat talutettiin tai kannettiin sairaalaan, loput kävelivät itse.
Mutta kaikilla hoidettavilla ei ole yhtä hyvin, koska huhu kertoo, että heille annetaan myrkkyruiske, eritäminen ilmeisesti tarkoittaa eristämistä myös vaatteista?!
"11-vuotias tyttö, Kadiatu, pyysi kerran, että kävisin ostamassa hänelle pikkuhousut", Teinilä sanoo.
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1412913315258

Ja mikä on totuus? Se on tässä:
Mutta ennen kuin panikoimme, on syytä kaataa pari väärinkäsitystä ebolasta.

Ensinnäkin: se ei ole ylivertainen supervirus. Ebola on päinvastoin onnettoman heikko. Jos ebolaviruksia on vaikkapa pöydän pinnalla, ne tuhoutuvat periaatteessa vedellä ja saippualla. Jos veteen lorautetaan klooria, tuho on varma.
"Meillä on ollut noin 50 potilasta, joista vajaat kaksikymmentä on kuollut", Punaisen Ristin ebolasairaalan johtaja Tiina Saarikoski kertoo lokakuun alussa.
Tiina Saarikoski, jos desinfiointi on hoidettavissa vedellä, saippualla ja tilkalla klooria, niin miksi näitä ihmisiä kohdellaan sitten tällä tavalla?

Olen aivan varma - Suomihan on kaikessa aina ensimmäisenä - että ensimmäiset laajat eristykset ja leiritykset tullaan hoitamaan Suomessa - testimaahan tämä on muutenkin ollut! - kun Ikeakin aloitti jo muutama vuosi sitten tällaisten leirirakennusten massatuotannon.

Jostakin tästä edeltä se uutinenkin löytyy.
Alethes doksa meta logu
Vastaa Viestiin