Jotain vähän lisää Keskisuomalaisessa..
Naapuri kertoo surmayön äänistä: "Tuskanhuudot jatkuivat pitkään"

- Kirrinkydöntie kuva ksml.jpg (149.57 KiB) Katsottu 2684 kertaa
Kuva: Lukijan kuva
Kirrinkydöntie 6:n pihaa halkoivat lauantaina poliisin eristysnauhat. Pihalle oli heitetty ikkunoista paljon tavaroita.
21:04 (21:26)
Kirrinkydöntiellä sattui perjantain ja lauantain välisenä yönä henkirikos. Keskisuomalaisen haastatteleman miehen mukaan Kirrinkydöntie 6:ssa oli aamuyöllä pitkä poliisioperaatio.
– Olin tietokoneella naisystäväni nukkuessa, kun kuulin yhtäkkiä kovaa huutoa, johon sekoittui nopeasti lasin hajoamisen ääniä. Raotin parvekkeen ovea kuullakseni paremmin. Huuto, pauke ja rikkoutuvan lasin ääni ei tuntunut loppuvan, joten päätin soittaa hätäkeskukseen. Möykkä alkoi noin kello 5.20 ja soitin hätäkeskukseen 5.28. Hätäkeskus tiesi jo tuolloin tilanteesta ja sanoi, että poliisi oli saapunut paikalle.
– Katsoin parvekkeelta ulos, mutta pimeässä ei nähnyt oikeastaan mitään. Kuulin huutoa, joka välillä oli tuskanhuutoa, mutta en tiennyt, mistä ääni tarkalleen ottaen tuli. Nopeasti kuulin äänen: "Täällä on poliisi!".
Poliisi käskytti asunnossa ollutta miestä ulkoa ja valaisivat asunnon ikkunoita taskulampuilla.
– Käskytettävä mies mies hoki jatkuvasti: "Älkää ampuko! Mä olen aseeton!". Hän toisti asiaa varmaan 100-200 kertaa. Kuulin kerran poliisin vastaavan että "Ei me ammuta!". Suurimpaan osaan huutelusta poliisi ei vastannut.
Keskisuomalaisen haastatteleman naapurin mukaan poliisi kutsui välillä miestä myös nimeltä ja pyysi tätä saapumaan ikkunalle. Kun huutaja tuli, poliisi käski hänen pitää kätensä näkyvillä. Mies poistui ja palasi ikkunalle pari kertaa.
– Yhden kerran kuulin huutajan huutavan: "Mun kaveri on kuollut, te ammuitte sen!". En tiedä kenelle hän sen huusi, suurin osa huudosta tuntui olevan vain suunnattu mihin sattuu. Samoin kuulin hänen kerran huutavan poliiseille että "Mä asun täällä!". Poliisi huuteli siinä samalla jotain mutta en kuullut mitä. Muutaman kerran huutaja kuitenkin sanoi että hänellä on ase ja että hän ampuu. Hän uhkasi myös pari kertaa että hänellä on pommi. Yhden kerran kuulin hänen ilmoittavan että hän polttaa kämpän. Myös kovat tuskanhuudot toistuivat vähän väliä. Tilannetta kesti ainakin aamukuuteen asti.
Kertoja ei tiedä oliko huutelija henkirikoksesta epäilty, uhri vai joku muu. Lauantaina pihaa rajasivat poliisin eristysnauhat. Talon seinustoilla oli paljon ikkunoista ulos heitettyä esineistöä ja yhden C-rapun asunnon ikkunat ammottivat rikkinäisenä.
https://www.ksml.fi/paikalliset/2506962
Kuva oli pudonnut. Palautettu. Linkki lisätty x2
-NILS-