Lukonpuoleisessa reunassa on kaksoistiiviste.

Sama näkyy myös vanhassa tutussa kuvassa.
(vaneri näkyy hyvin toisessa kuvassa samasta tilanteesta)
lähde: poliisi/IL ja IS sekä www.murha.info

zem kirjoitti:mittaa on jotakuinkin Alpon osoittamat sentit.

Täydentäen Zemin esittämää edellä, kirjoitin tämän jokin aika sitten:zem kirjoitti: Ohessa kuva tulokulmasta ikkunan luo ("alkuperäistä" - kenen lienee - manipuloitu siten,
että uhrin asentoa on käännetty vastaamaan rikospaikkakuvaa paremmin, mielestäni?)
Kyllä se pohjapiirros on ihan oikein, tekemäni. Uhrin asento myös oikein siltäosin ainakin että vinous oli niin kuten määrittänyt. Pientä kiistaa siitä on ollut oliko uhrin pää muutama sentti syvemmällä vai lähempänä. Tällä syvemmällä/lähempänä en tarkoita pään etäisyyttä ovesta joka oli n15cm.On mahdollista, ehkä jopa todennäköistä että surmaajalla on astalo ollut vasemmassa kädessä poistuessaan.
-Lähestytty kuten olen kertonut, ensin nojattu oikealla käsivarrella seinään siihen kohtaan jossa verijäljet.
-Vasemmalla astalokädellä tuettu karmiin oven ulkopuolelta (verisen haskajäljen/lasinpalan alapuolelta).
-Kun oikea käsivarsi ensi nojaa siihen seinään, siitä liikesarjan mukaan se siirtyy tarttumaan siitä lasinpalan yläjuuresta, ja edelleen liikesarjan jatkuessa se tarttuu siitä missä se verinen hanskan jälki.
Tavallaan sellainen ristiote, vasen astalokäsi tukee siis sen lasinpalan alapuolelta ulkopuolella ja oikea ensin tukee käsivarrella sisältä, siirtyen sitten ulkopuolelle.
Ne labraan viedyt lasijäämät olivat muuten erittäin veriset...
Liikesarja jatkuu kuten aikaisemmin olen esittänytkin; ja ne, muka uudet tiedot kukkakorin päällä olevista jäljistä, on tulleet juurikin kuten kerroin aikaisemmin: vasemman käden heilahduksesta oikealta vasemmalle, nyt vain roiskeet lentäneet siitä astalosta joka siis siinä vasemmassa kädessä (Huvittavaa muuten että jopa syyttäjä esittää että ne jäljet mm siellä kukkakorin päällää olisivat vasta löydettyjä, siinä tapauksessa joku voisi kertoa mistä minä ne olen tiennyt...)
Kun vasen käsi heilahti oikealta vasemmalle, se siis aiheutti veriroiskeet kukkakorin yläpuolelle (eihän ne sisäänpäin iskettäessä voikkaan muodostua), ja välittömästi kun vasemman astalokäden heilahdusliikesarja päättyy, astalo kevyesti kolahtaa siihen kulmaan, aiheuttaen sen kolon ja pienen veriläikän. Mutta huomioitava, että siitä tippui myös kolon toiselle puolelle laudoitukseen verta, hieman koloa alemmas (tästä verijäljet kuvissa).

Tuskin nyt sentään 88cm. Aika lähellä olet, veikkaan itse 89-90.Sillä aikaa, kun odottelemme uutta kuvaa kynnyksen rakenteesta ja karmin palaamisesta 88 senttiin ajattelin esittää pohdintaa oviaukon suojaamisesta.![]()

alpo holisti kirjoitti:
Joku oletti, ettei lasiliike voisi päästä ko. tehtävään.
Oletan puolestani, että näin kävi, kun tutkinta oli edennyt oikeaan vaiheeseen.
Talohan olisi ollut suojaton, jos ikkunassa olisi ollut vain Mäkisen kuvaama rakenne.
Eipä hän tehnyt keltaisia teippauksiakaan eikä aukon muovisuojaa / "lasia".
Lasiliikkeen työtä varmastikin valvottiin. Ainakin itse vaatisin sitä, ettei "firmani" joutuisi vaikeuksiin. Joku sivullinenhan olisi voinut helposti purkaa kyhäelmän ja käydä kurkistamassa valvomatonta tilaa. Sisään ei saisi päästä mitään muutakaan. Uskon, että oveen tehtiin vankempi rakenne kiireesti mm. näistä syistä.
Sullehan minä sen tehtävän annoin, nyt se pitäisi olla helppoa kun on 'upotetun' kynnyksen rakenne tiedossa, kaksoihuullostiivistys, mitta ulkoa 920mm.alpo holisti kirjoitti:Sillä aikaa, kun odottelemme uutta kuvaa kynnyksen rakenteesta ja karmin palaamisesta 88 senttiin
ps. mulla on kyl muitakin ovikuvia jos sen ed. laittamani kanssa tökkii...
Rikotun ikkuna-aukon alalaita oli noin 90cm tasossa (+ poistumisajankohtana
matala ’lasihilevalli’ siinä myös).