28v. nuorisopoliitikko surmasi 58v naisen - Helsinki, Laajasalo 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Lady Willows
Harjunpää

Re: Laajasalon pyjamasurma 2014

Viesti Kirjoittaja Lady Willows »

Voihan tuo olla, että ex on tosissaan sitä mieltä, ettei ole mitään kaltoinkohtelua. Jos sellainen kohtelu on hänestä ihan normia. Koirille koiran paikka. Mun naapurustossa on nuoripari, jotka molemmat hakkaavat koiriaan...sakemanni ja pitbull, bodariukko koko ajan hihnalla lenkillä muutaman sekunnin välein vähän läpsäisee, nyt pelkäävät jo niin ettei muuta tarvitse, pitbullia pentuna lenkillä potki aina tieltä, että oppi kulkemaan hänen mielensä mukaan. Neito yhtä aggressiivinen, lykkää lastenrattaita, kesällä hakkasi toista koiraa lenkillä niin että se ulvoi kauhuissaan...siinä pikkuinen vieressä rattaissa oppimassa....en ole uskaltanut mennä väliin, tämän tapauksen jälkeen voi sanoa, että ehkä on parempi olla menemättä. Ja poliisi tuskin vaivautuu...ehkä viikon päästä käy ja kysyy, lyöttekö koiraanne. Kun vastaa, että ei, niin sanovat ok ja siinä se..
2+2=5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
Morrissey: "So how can anybody say
They know how I feel
The only one around here who is me
Is me"
visitor59
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

⇑ Hän nyt kuitenkin määrittelee itsensä koiraihmiseksi ja kasvattaa pentuja myös myyntiin ...
Mutta kaikki on toki mahdollista. Ja voi hänellä tuo kieltäminen olla ihan puolustusreaktiokin.

Ehkä hänen kannattaisi kuitenkin oikeasti pitää vähän matalampaa profiilia ja selkeyttää ajatuksensa siitä mitä kannattaa sanoa julkisesti.
Celeste
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Celeste »

[quote][/quote]

Täällä on väitelty tuosta koulupaikasta.. Opiskelupaikka oli rovaniemen ammattikorkeakoulu ja siellä linja maanmittaus --> aikuispuolella.. lähinnähän sieltä valmistuu näitä erialojen insinöörejä.
kallooni on pultattu tahto,
se tahtoo häpeästä ylpeyteen.
Olen luovuttanut ainakin puoli kertaa,
eikä sitä edes puoliksi lasketa.
Black Faraday
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Black Faraday »

Lady Willows kirjoitti:Voihan tuo olla, että ex on tosissaan sitä mieltä, ettei ole mitään kaltoinkohtelua. Jos sellainen kohtelu on hänestä ihan normia. Koirille koiran paikka. Mun naapurustossa on nuoripari, jotka molemmat hakkaavat koiriaan...sakemanni ja pitbull, bodariukko koko ajan hihnalla lenkillä muutaman sekunnin välein vähän läpsäisee, nyt pelkäävät jo niin ettei muuta tarvitse, pitbullia pentuna lenkillä potki aina tieltä, että oppi kulkemaan hänen mielensä mukaan. Neito yhtä aggressiivinen, lykkää lastenrattaita, kesällä hakkasi toista koiraa lenkillä niin että se ulvoi kauhuissaan...siinä pikkuinen vieressä rattaissa oppimassa....en ole uskaltanut mennä väliin, tämän tapauksen jälkeen voi sanoa, että ehkä on parempi olla menemättä. Ja poliisi tuskin vaivautuu...ehkä viikon päästä käy ja kysyy, lyöttekö koiraanne. Kun vastaa, että ei, niin sanovat ok ja siinä se..
Itsesi takia toivon, että kirjoituksesi on trollaamista. Se antaa susta kovin ikävän kuvan. Olet siis pitkiä aikoja katsellut sivusta kun eläimiä kiusataan puuttumatta asiaan millään tavoin.
Mutta totta kai ajattelet kuten useimmat ihmiset: "elävä kettu on parempi kuin kuollut leijona".

Lähetäpä mulle yksärinä näiden tyyppien nimet ja osoite niin yritän saada jonkun viranomaisen sinne paikalle. Ja äläpä anna nyt egosi olla tiellä tyyliin "en mä sille mitään kerro kun se sanoi mulle niin pahasti". Nyt ei ole kyse sinusta eikä minusta, vaan noista koirista. Ole hyvä ja toimi!
Sopuli
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Vähän kyllä yllätti tuo koirien pahoinpidellyiksi tulemisen kieltäminen omistajan taholta. Mutta toisaalta, niinhän ne perheväkivallankin uhrit tuppaavat selittelemään asioita ja vammojaan parhain päin. En ihmettelisi, jos hänetkin olisi peloteltu puolikuoliaaksi. Mitä vastaan tietysti hiukan tuntuu sotivan se, että on tosiaan sosiaalisesti kovin menevä ja tapahtumailtanakin näyttää somen mukaan olleen jossain yliopistolaisten tapahtumassa. Ettei olisi tämäkin vähän tekijää kismittänyt, noin koulutusasioihin liittyen...
routaporsas
Alokas

Viesti Kirjoittaja routaporsas »

Black Faraday kirjoitti:
Lady Willows kirjoitti:Voihan tuo olla, että ex on tosissaan sitä mieltä, ettei ole mitään kaltoinkohtelua. Jos sellainen kohtelu on hänestä ihan normia. Koirille koiran paikka. Mun naapurustossa on nuoripari, jotka molemmat hakkaavat koiriaan...sakemanni ja pitbull, bodariukko koko ajan hihnalla lenkillä muutaman sekunnin välein vähän läpsäisee, nyt pelkäävät jo niin ettei muuta tarvitse, pitbullia pentuna lenkillä potki aina tieltä, että oppi kulkemaan hänen mielensä mukaan. Neito yhtä aggressiivinen, lykkää lastenrattaita, kesällä hakkasi toista koiraa lenkillä niin että se ulvoi kauhuissaan...siinä pikkuinen vieressä rattaissa oppimassa....en ole uskaltanut mennä väliin, tämän tapauksen jälkeen voi sanoa, että ehkä on parempi olla menemättä. Ja poliisi tuskin vaivautuu...ehkä viikon päästä käy ja kysyy, lyöttekö koiraanne. Kun vastaa, että ei, niin sanovat ok ja siinä se..
Itsesi takia toivon, että kirjoituksesi on trollaamista. Se antaa susta kovin ikävän kuvan. Olet siis pitkiä aikoja katsellut sivusta kun eläimiä kiusataan puuttumatta asiaan millään tavoin.
Mutta totta kai ajattelet kuten useimmat ihmiset: "elävä kettu on parempi kuin kuollut leijona".

Lähetäpä mulle yksärinä näiden tyyppien nimet ja osoite niin yritän saada jonkun viranomaisen sinne paikalle. Ja äläpä anna nyt egosi olla tiellä tyyliin "en mä sille mitään kerro kun se sanoi mulle niin pahasti". Nyt ei ole kyse sinusta eikä minusta, vaan noista koirista. Ole hyvä ja toimi!
En välttämättä itsekään kovin helposti lähtisi puuttumaan toisten tekemisiin. Kutsuttakoon sitä sitten vaikkapa välinpitämättömyydeksi tai oman nahkan suojelemiseksi. Tänä päivänä kynnys viranomaisten epäkohtiin puuttumiselle näyttää kovin korkealta. Niinpä pahimmassa
tapauksessa siinä saisi palkakseen ainoastaan asianomaisten vihat.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Asian vähättely jatkuu näemmä, antakaa puhua vaan niin totuus saattaa lipsahtaa.
Eikä vähättely ratkaise anarkistimaista tekoa mikä lähti jostain huomautuksesta väärään aikaan.
Puolustukseen on kyllä hommattu huippu tyyppi, niin hyvä veli pääsee vähemmällä?
Black Faraday
Remington Steele

routaporsas kirjoitti:En välttämättä itsekään kovin helposti lähtisi puuttumaan toisten tekemisiin. Kutsuttakoon sitä sitten vaikkapa välinpitämättömyydeksi tai oman nahkan suojelemiseksi. Tänä päivänä kynnys viranomaisten epäkohtiin puuttumiselle näyttää kovin korkealta. Niinpä pahimmassa tapauksessa siinä saisi palkakseen ainoastaan asianomaisten vihat.
Siis että tuo ajattelutapa jaksaa aina yllättää. Että ajatellaan ensin aina itseä. En voi käsittää. Onko sun mielestäsi siis ainoa tapa "vaikuttaa" osallistua keskusteluun nimettömänä keskustelupalstoilla? Sori, mä en kestä. Ja en nyt kohdista vihaani pelkästään suhun vaan kaikkiin sun kaltaisiin.
laajasalo
Alokas

Viesti Kirjoittaja laajasalo »

Ex järjesti tekijän hoitoon osastolle omalla kustannuksellaan. Kuten nähtiin siitä teosta ei nyt ollut apua. Avohoidon tiedän häneltä faktana. Ex oli ex ollut jonkin aikaa, tekijä oli muuttamassa muualle kämpän löydettyään ennen tätä tragediaa.

Tämä ex ei ole ollut koirien kaltoinkohtelusta tietoinen. Kesältä ilmoitus joka koski tekijän tapaa käsitellä koiria hihnassa, oli sana sanaa vastaan. Olen nähnyt koirat itse lähiaikoina ja ne ovat normaalin oloisia. Näin ne aiemmin myös tekijän seurassa eivätkä ne häntä ainakaan vieroksuneet. Muusta en tiedä.
routaporsas
Alokas

Viesti Kirjoittaja routaporsas »

Black Faraday kirjoitti:
routaporsas kirjoitti:En välttämättä itsekään kovin helposti lähtisi puuttumaan toisten tekemisiin. Kutsuttakoon sitä sitten vaikkapa välinpitämättömyydeksi tai oman nahkan suojelemiseksi. Tänä päivänä kynnys viranomaisten epäkohtiin puuttumiselle näyttää kovin korkealta. Niinpä pahimmassa tapauksessa siinä saisi palkakseen ainoastaan asianomaisten vihat.
Siis että tuo ajattelutapa jaksaa aina yllättää. Että ajatellaan ensin aina itseä. En voi käsittää. Onko sun mielestäsi siis ainoa tapa "vaikuttaa" osallistua keskusteluun nimettömänä keskustelupalstoilla? Sori, mä en kestä. Ja en nyt kohdista vihaani pelkästään suhun vaan kaikkiin sun kaltaisiin.
Pyydän anteeksi ja pahoittelen väärää ajatteluani.

Koska vaatimaton mielipiteeni herätti noinkin voimakkaan reaktion, päätän jättää nämä palstat
lyhyen vierailuni jälkeen. Enää ei siis tarvitse kestää väärää ajatteluani. Sen lupaan.
Destiny
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Destiny »

laajasalo kirjoitti:Ex järjesti tekijän hoitoon osastolle omalla kustannuksellaan. Kuten nähtiin siitä teosta ei nyt ollut apua. Avohoidon tiedän häneltä faktana. Ex oli ex ollut jonkin aikaa, tekijä oli muuttamassa muualle kämpän löydettyään ennen tätä tragediaa.

Tämä ex ei ole ollut koirien kaltoinkohtelusta tietoinen. Kesältä ilmoitus joka koski tekijän tapaa käsitellä koiria hihnassa, oli sana sanaa vastaan. Olen nähnyt koirat itse lähiaikoina ja ne ovat normaalin oloisia. Näin ne aiemmin myös tekijän seurassa eivätkä ne häntä ainakaan vieroksuneet. Muusta en tiedä.
Onko tietoa, minkälaisten oireiden perusteella ex katsoi Romppaisen tarvitsevan mielenterveyshoitoa osastolla? Sinne ei ihan pikku alakulosta oteta, vaikka lompsaa levittäisi.

Käsitin kyllä lehdistä, että Romppasta vastaan on rikosyyte/tutkinta eläinsuojelurikoksesta.

Ex:n oma kovakätinen kohtelu koiria kohtaan voi selittää puolustuskannan ja selittelyn. En jaksa uskoa mihinkään pelkkään "naapurikyttäykseen" ja valheisiin heidän osaltaan. Kyllä luulen, että ihan asiasta on valitettu, Romppainenkin myöntänyt. Ja olla tietoinen ja myöntää olleensa tietoinen on kaksi eri asiaa. Helkkatti, koko taloyhtiö näkee, mutta yksi, koiran oistaja, on ihan tiedoton asiasta. Ei ihan uppoa, sorry vaan.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
slk
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja slk »

routaporsas kirjoitti:
Black Faraday kirjoitti:
Pyydän anteeksi ja pahoittelen väärää ajatteluani.

Koska vaatimaton mielipiteeni herätti noinkin voimakkaan reaktion, päätän jättää nämä palstat
lyhyen vierailuni jälkeen. Enää ei siis tarvitse kestää väärää ajatteluani. Sen lupaan.
Älä routaporsas välitä Black Faraday:stä hän on tunnettu eläinoikeuskiihkoilija jolla hyvä tarkoitus kääntyy itse hyvää asiaa vastaan :evil:
"Kaikki on mulkkuja kunnes toisin todistetaan". Frank Zappa
Black Faraday
Remington Steele

routaporsas kirjoitti:Pyydän anteeksi ja pahoittelen väärää ajatteluani.

Routaporsas: sinä et ole ongelma vaan se että kaltaisiasi on suurin osa ihmiskunnasta. "Pahoja asioita tapahtuu siksi että hyvät katsovat muualle". Mä laittaisin kyllä tuon hyvät lainausmerkkeihin.

Jokainen joka ei puutu heikomman kiusaamiseen - ellei oma henki ole välittömässä vaarassa - on raukkamainen. Oli sitten kyse eläimestä, ihmisestä tai mistä tai kenestä tahansa.
Karl-Erik Törppö
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Karl-Erik Törppö »

Jotenkin ton Romppaisen "mielenterveysongelma" vaikuttaa kokoomuksen puhtaaksipesuoperaatiolta. Se, että joku sairastuu, ja tekee mitä tekee on inhimillistä. Tällöin myös taustaorganisaation imago ei kärsi niin pahasti, jos näin olisi. Veikkaisin, että Kokoomuksessa joku imagokonsultti on suositellut ja sitten siellä on porukalla päätetty, että levitetään keskustelupalstoille juttuja Romppasen "mielenterveysongelmasta". Nyt taitaa kaikki jo uskoa siihen.

Jos taas ei ole "mielenterveysongelmaa", niin silloin herää ihmisille ajatus organisaatioon yleensä kuuluvien ihmisten ominaisuuksista.

Se on nähty lukuisia kertoja, että "normaali" ihminen kilahtaa ja tekee jotain hirveää. Taitaa olla meidän kaikkien sisimmässä evoluution luoma mekanismi joka laukeaa tietyllä ärsykkeellä. Aikanaan se on ollut eloonjäännin edellytys.

Tosin melkein kaikilla tämä taipumus on todella uinuva ja käytännössä mahdoton herätellä. Kokemukseni mukaan mielenterveys-potilaat ei yleensä ole mitenkään aggressiivisia, joten tämä "mielenterveysongelma" selitys ontuu.
Pyssyntie
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Pyssyntie »

Olen samaa mieltä, että tämä tapaus ei saa olla mikään tekosyy olla jatkossa puuttumatta eläinten kiusaamiseen. Emme edes tiedä tapauksesta kaikkea, ei välttämättä kyse ollut vain eläinasiasta. Yleinen tekosyy on myös "joutuu itse syytteeseen kun menee väliin". Laillisin keinoin puuttumalla kukaan ei joudu. Ei pidä hakea oikeutusta omalle mukavuudenhalulle ja välinpitämättömyydelle.

Heikompien puolustaminen kuuluu yleissivistykseen. Jos luovumme siitä, luovumme sivistyksestä ja annamme yliotteen pahuudelle.
Vastaa Viestiin