Siellä käy melkoinen polemiikki, nimenomaan mainitaan poliittinen tausta.
Itse en usko mihinkään mielenongelmiin, ihan näyttää kuvissa OK olevan ja olemukseltaan, hyvin sujuu esitelmän pito, NOU PROBLEEM & NORMAL
Vastaus: politikka ja poliitikot. Olet kaltaisiesi parissa ja omaksut heidän tapojaan. Ystäväpiiri muuttuu ja kun vielä ex-kihlattukkin oli poliittinen. Jukka Romppaisen olisi kannattanut pysyä sen ulkopuolella kun kykyjä olis ollut joihinkin muihin aloihin. Olen nähnyt tämän yli kolmen vuoden ajan mitä ollut tekemisissä heidän kanssaan saiteilla, miten se on vaikuttanut ja muuttanut joistakin heistä ikävämpään suuntaan. Perheitä hajoaa ja sukulaisten kanssa tulee riitaa sekä ex-ystävien. Nyt kun vielä asiat on menossa Suomessa aina vaan huonompaan suuntaan pinna kiristyy entisestään monella.Carrera82 kirjoitti:Rekisteröidyin foorumille tämän kyseisen tapauksen johdosta. Tunnen Jukka Romppaisen muutaman vuoden ajalta, vaikken tosin erityityisen läheisesti. En ole tavannut häntä vähän yli vuoteen, enkä tiennyt satunnaisten FB-kaverin päivitysten silmäilyä enempää, mitä tyypille on tapahtunut Lapin aikana ja sen jälkeen tänä vuonna.
Itse olen poliitisesti sitoutumaton, mutta koen kokoomusnuorten yhteiskuntafilosofiset näkemykset enimmäkseen itselleni vieraiksi, pahimmillaan vastenmielisiksi. Omasta mielestäni Romppaisen yhteiskuntafilosofinen ajattelu ei koskaan ollut sieltä kaikkein loogisimmasta/johdonmukaisimmasta/syvällisimmästä päästä, vaikken politiikasta hänen kanssaan koskaan paljoa olekaan jutellut. Mutta se täytyy sanoa, että pienine puutteineen (kaikilla meillä niitä on) olemukseltaan kaveri oli lähes aina "mukava hepppu", jonka käyttäytymistä en koskaan sekuntiakaan kokenut uhkaavaksi tai painostavaksi. Lehtiotsikon viime lauantaina nähdessäni olinkin suuresti järkyttynyt. Mitä ihmettä on tapahtunut?
Sen jälkeen olenkin lukenut tapaus Laajasalosta kaiken näiltä foorumeilta ja lehdistä. Tätä ei ole vain saanut pois mielestä. En ole tietoinen mt-ongelmista tai hoidosta, mutta en kuulukaan läheiseen kaveripiiriin, joka tuollaiset asiat saisi ensimmäisenä tietoonsa. En myöskään pidä täysin epärelevantteina spekulointja, joissa kysytään olisiko nimenomaan venäläistaustainen henkilö *saattanut* laukaista aggressioita muita naapureita herkemmin (mikä ei tietenkään ole sama asia kuin "rasistinen motiivi"), mutten toisaalta lähtisi sellaisiakaan syytöksiä heittämään ilman perinpohjaisia tutkimuksia. Summa summarum: seuraan tätä keskustelua, koska haluan vastauksia kysymykseen, "mitä oikein tapahtui vanhalle Jukka Romppaiselle, jota en olisi ikinä voinut kuvitella tappajana?"
Uhri oli 58-vuotias, eli ei todellakaan mikään ikäihminen. Minkä ikäinen kirjoittaja itse on?Destiny kirjoitti: Kyllä saa olla varsin heikko ihminen, että käy ikäihmisen kimppuun ja vielä naisen.
Herättää asia paljon keskustelua ja melenkiintoa. Kyseessä ei ole ihan normi kännitappo ryyppyjengissä.
No sivistäpä sinä sitten meitä. Miksi sinäkin vaikenet etkä jaa linkkejä siihen melkoiseen polemiikkiin? Epäilen että sensuroit. Taidat olla kokoomuslainen?kaljaloota kirjoitti:Miksi kotimainen media vaikenee ja ei julkaise Venäjän median juttuja asiasta?
Siellä käy melkoinen polemiikki, nimenomaan mainitaan poliittinen tausta.
Itse en usko mihinkään mielenongelmiin, ihan näyttää kuvissa OK olevan ja olemukseltaan, hyvin sujuu esitelmän pito, NOU PROBLEEM & NORMAL
Black Faraday kirjoitti:
Nyt meni puurot ja vellit sekaisin eli kukkahatut ja poliisit. Eikös poliisikin tulkitse asian niin että kyseessä oli vain hetkellinen mielenhäiriö
Tappo on huono nimike kun surmaaminen tapahtuu kahdessa vaiheessa ja niiden väliin mahtuu:kakkosurpo kirjoitti:
......
Jos vangittu on kertonut jo kuulusteluissa syyn tähän murhaan, niin miksi viimehetkellä muutettiin vangitsemisoikeudenkäynnissä vaatimus taposta murhaksi?
Aiemmin olen seurannut keskusteluja taustalla, mutta pakko nyt vihdoin kommentoida...Carrera82 kirjoitti:No niin, kuulin juuri jotakin uutta. Anonyymina pysyttelevä tuttavani, joka näki JR:n touhuja vielä viime syksyn aikana kertoi, että kaveri meni loppusyksyn 2013 aikana "alaspäin"; asenneongelmaa, nuivempaa käyttäytymistä, lisääntynyttä alkoholin käyttöä, ja... sai kuulemma potkut koulusta (en tiedä tarkkaa syytä, mutta näin kuulin). Tämän juuri kuulemani perusteella JR:ssä tapahtui siis selkeä muutos jo loppuvuodesta 2013.
Mutta toisaalta, muutto Lappiin vuodenvaihteessa, missä taasen oppaantyöt talvella 2014 sujuivat työnantajan mukaan mallikkaasti...
Täällä olleiden tietojen mukaan hän oli opiskelemassa Lapin AMK Arctic Powerissa Rovaniemellä maanmittariksi. Sieltäkö hän oli saanut potkut? Onko tuo vuosi 2013 väärin?Carrera82 kirjoitti: lisääntynyttä alkoholin käyttöä, ja... sai kuulemma potkut koulusta (en tiedä tarkkaa syytä, mutta näin kuulin). Tämän juuri kuulemani perusteella JR:ssä tapahtui siis selkeä muutos jo loppuvuodesta 2013.
Mutta toisaalta, muutto Lappiin vuodenvaihteessa, missä taasen oppaantyöt talvella 2014 sujuivat työnantajan mukaan mallikkaasti...