Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
irmuska
Rico Tubbs

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja irmuska »

^jossain aiemmassa postauksessa kerrottiin, että takapenkillä oli kaksi istuinta ja yksi lapsista istui edessä. Tämä siis jostain lehtijutusta poimittua.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Belaja Smert
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

Täysi Purenta kirjoitti: Kotiäitiys on tavattoman raskas työ josta ei saa palkkaa eikä kiitosta.
Onneksi jokainen kotiäiti voi itse vaikuttaa asemaansa. Lapset hoitoon ja itse töihin tai yrittäjäksi. On kovin helppo osoitella muita sormella ja vaatia yhteiskunnalta (eli muilta yksilöiltä) elatusta.
Tämän jälkeen toivottavasti herää tarpeellinen keskustelu pienten paikkakuntien kotiin syrjäytyvien naisten mielenterveydestä ja siitä, miten heitä voitaisiin tukea.
Enemmänkin kaivattaisiin keskustelua siitä, että jokainen lapsi saisi olla vastuullisen aikuisen kasvatettavana.
Ajat ovat niin ankarat että ei tarvitse ihmetellä miksi perhesurmat ovat niin suosittuja.
Vai ovat ankarat ajat. Yksittäisen kyvyttömän kasvattajan ongelmista on tarpeetonta yrittää rakentaa yhteistä ongelmaa.

Tässäkin maassa on kasvatettu vuosikaudet lapsia ilman, että yhteiskunta on lykännyt rahaa.
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Gladys kirjoitti:Paljon löytyy somessa murhaajalle ymmärtäjiä ja puolustelijoita :shock: Minä en voi ymmärtää. Missä on totuutena sanottu, että tämä itsensä ja samalla kolme lastaan tietoisesti tappanut äiti olisi kärsinyt väsymyksestä tai ollut uupunut tai jotenkin tilanteensa ja parisuhteensa uhri? Ei missään, paitsi sosiaalisen median puhtaissa yltiöymmärtävissä oletuksissa ja spekulaatioissa. Päinvastoin olemme poliisin/median kautta saaneet viitteitä mustasukkaisesta, eristäytyvästä, kontrolloivasta, omistushaluisesta ja riitaisasta naisesta (ei läheisiä ystäviä, ei tekemisissä siskopuolensa kanssa, mustasukkaisuus, taistelu/kontrolli 6-vuotiaan huoltajuudesta, aiempi riita johon mies kutsui poliisit paikalle yms.) Kaiken tämän valossa minä en pysty näkemään heikkoa uhria, joka on miehensä/läheistensä/neuvolan/yhteiskunnan tms. tuen puutteessa vahingossa ajautunut tällaiseen tekoon. Näen persoonallisuudeltaan poikkeavan naisen, joka päätyi raivon vallassa itsekeskeiseen ratkaisuun ehkä sen enempiä ajattelematta, ehkä miestä rangaistakseen.

En ymmärrä. En samaistu.
Tästä oon samaa mieltä. Voi varjele kun ei löytyisi ymmärtäjiä jos tekijä olisi ollut mies.. Ihmeteltäs vaan miksei se nainen lähtenyt semmosen mustasukkasen narsistipaskan luota pois. Nyt halutaa ymmärtää tommosta naista. Ei ymmärrä.
Jäätynyt enkeli
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Jäätynyt enkeli »

Edellä oli järkeenkäypä spekulaatio kimppakyydistä, millä Kuopiosta olisi työporukka lähtenyt työpisteelle etenemään. Toinen vaihtoehto voisi olla että tämä sekopää olisi ottanut ja piilottanut miehensä auton avaimet ettei pääsisi lähtemään. Miehen lähdöstä suivaantuneena sitten lähtenyt itse jälestämään bussia. Jotenkin voisi kuvitella että kolari-idea on siinnyt sairaissa aivoissa jo kun joutunut ulos bussista. Luulisi että olisi jo bussin edellä ajaessa miettinyt viestin ja että mitä tulee tekemään. Pitänyt ajaa kuitenkin jonkun matkaa aika railakkaasti edellä että ennättää kääntyä ja pysähtyä kirjoittamaan tämä viesti vaikka se lyhyt olikin. Ja kiihdyttää bussia vastaan.

Eipä tähän varmaan muuta paljon tarvitse kun sairas ja mustasukkainen mieli sotkettuna vaikka PMS oireisiin. Lapsi raukat. Kyllä elämä voi olla perseestä että kohtalo on valinnut heille tuollaisen "äidin".
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Tämä yksittäisen tapauksen sijaan yritän kommentoida perhesurmia yleisemmällä tasolla. Kuten Hannu Lauerma päiväisessä lehdessä toteaa, kaikkia perhesurmaajia yhdistää sukupuolesta ja muista mt-ongelmista riippumatta yksi asia: narsismi.

Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä ihminen pitää lapsiaan itsensä jatkeena, joten kun hän tappaa itsensä, on lastenkin kuoltava. Narsisti ei osaa edes ajatella, että lapset olisivat itsenäisiä yksilöitä, joilla on oma persoonansa ja elämänsä. Ei, narsisti näkee lapsessa itsensä (tai joskus lasten toisen vanhemman, oman äitinsä tai isänsä, jne., jolloin lapsi joutuu tämän henkilön sijaiskärsijäksi).

Omat vanhempani ovat molemmat narsisteja ja olen kärsinyt nuorena hillittömästä mustasukkaisuudesta. Minulla on kuitenkin normaali empatiakyky, enkä ole itse narsisti. Tajusin vanhempieni narsismin siinä vaiheessa, kun sain omia lapsia ja huomasin, etten voisi ikinä sanoa ja tehdä heille joitain asioita, joita vanhempani tekivät minulle. Lisäksi vanhempieni keskinäinen "dynamiikka" oli varsin dynaamista lajia ja parisuhde, "lasten paras koti", yksi vtun helvetti. Onneksi nykyisin on netti ja tietoa löytyy helposti sitä haluavalle. Olen silti toistanut joitakin vanhempieni tuhoisia käyttäytymismalleja erityisesti parisuhteessa ja vielä vuosien jälkeenkin osa niistä on niin ns. selkärangassa, että havahdun asiaan vasta, kun vaikkapa olen sanomassa jotain typerää tai putoamassa uudessa ihmissuhteessa tiettyyn rooliin.

Tunnistakaa ihmiset omat tuhoisat käyttäytymismallinne, vaikka omien vikojen myöntäminen onkin vaikeaa. Ja jos tunnette narsistien lapsia, yrittäkää olla heille ihmisen mallina. Narsistin kohtaaminen suoraan ei yleensä auta, hän on itsekin uhri ja persoonallisuuden vammat ovat syntyneet aivan vauva-aikana, eikä niitä siksi voi yleensä muuttaa. Mutta aina voi itse antaa hyvän esimerkin.

Linkkejä:
http://www.vau.fi/Perhe/Vanhemmuus/Narsisti-vanhempana/
http://narsismia.wordpress.com/2007/04/ ... anhempana/
http://keskustelu.ellit.fi/threads/mite ... i.1869550/
http://narsismia.wordpress.com/
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck309.htm
http://www.vauva.fi/keskustelu/1740626/ ... ista_tulee
Viimeksi muokannut devil_doll, Ti Loka 28, 2014 9:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Kikkara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

saatan olla ulalla, mutta oliko perheellä siis kaksi autoa? jos yksi niin onhan se loogista, että auto jää sille, joka kuskaa lapsia yms. (6v ehkä esikoulussa?) ja toinen menee julkisilla
irmuska
Rico Tubbs

Mitä kaksi autoa? Isähän matkasi bussilla? En nyt ymmärrä mistä sait tuon kaksi autoa, eihän sillä ole edes mitään merkitystä vaikka olisi ollut.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Kikkara
Remington Steele

^ eikö täällä ole mietitty, miksi auto oli äidillä - että oliko isällä kimppakyyti töihin vai miksi
irmuska
Rico Tubbs

^no nyt on kyllä pakko myöntää, että mä olen missannut tuon mietinnön täysin.
Kikkara
Remington Steele

sellainen tuli mieleen, että jos auto on molempien käytössä niin välttämättä turvaistuimet eivät olleet paikallaan (ja muutenkaan), että ihan pikaistuksissa ei ole voitu lähteä jos kuitenkin nähty vaivaa lasten turvallisuuden eteen eikä vaan paiskattu takapenkille että nyt lähti...
irmuska
Rico Tubbs

Poliisin tiedotustilaisuuden mukaan turvaistuimet on olleet paikallaan ja turvavyöt kiinni. Nykyistuimethan kiinnittyy monesti vain auton oman kolmipistevyön varaan, jos ei sitten ole niitä jotka ovat telakkaan kiinnitettäviä. Telakkamallit on kuitenkin edelleen suht harvassa eikä niidenkään kiinnittäminen mitään tähtitiedettä saati hirmusti aikaa vievää ole sellaiselta joka niiden kanssa on tottunut toimimaan.

Kuusivuotiaalla taas on todennäköisesti ollut turvaistuinkoroke, ja sehän kiinnittyy myös vain ja ainoastaan kolmipistevyöllä. Eli kyllä ne istuimet on kiinni olleet ja toisaalta, lopputuleman kannalta sillä tuskin olisi ollut merkitystä sillä siinä määrin rusinaksi auto on aina tavaratilaa myöten litistynyt. Tavaratila taitaa olla ainoa joka on jäänyt suht ehjän näköiseksi mutta kertonee aika paljon auton törmäysvoimasta kun takaluukkukin on lentänyt auki ja rutistunut paineen voimasta.
Gladys
David Starsky

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Jomman kumman iltapulun videossa tänään kuvattiin valkoista omakotitaloa sekä sen pihassa olevaa valkoista autoa. Siitä varmaan poikii keskustelu perheen toisestakin autosta sekä siitä, miksi mies reissasi bussilla.

Ehkä se oli iltapulun toimittajan oma auto? Tai perheen? Tai jonkun muun? Joku kirjoitti jossakin, että perheellä on vain yksi auto.
All is pretty.
- Andy Warhol
Kikkara
Remington Steele

irmuska kirjoitti: Eli kyllä ne istuimet on kiinni olleet ja toisaalta, lopputuleman kannalta sillä tuskin olisi ollut merkitystä sillä siinä määrin rusinaksi auto on aina tavaratilaa myöten litistynyt.
juu yritän vaan miettiä, mitä naisen päässä on lähtiessä pyörinyt
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Jos niillä oli vain yksi auto, niin minkähän helvetin se akka olisi pistänyt pystyyn jos mies olisi lähtenyt reissuhommiin autolla eikä itse olisi päässyt mihinkään?

Muutenkin tollasissa hommissa mitä mies tekee niin ei useinkaan kuljeta omalla autolla. Torit sijaitsee kaupunkien keskustoissa missä parkkitilat ovat niukat ja laitakaupungille auton jättäminen viikoksi on tänä päivänä riskibisnes.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Belker
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Belker »

Hyvä huomio turvaistuimista. Useinhan ne ovat monilapsisessa perheessä vakiopaikoilla valmiina, ettei joka kerta tarvitse asentaa lähtöä varten. Vaan onpa niitä asennettukin kerta jos toinenkin.

Lisäksi tuumailin noiden kolarikuvien takia osumishetkeä. Miksi äidin pälli levisi?

Lasten herkät kasvot, tuhisijat takapenkillä eivät painaneet mitään. Viha vei voiton. Käsittämätön tuhohalu. Mitä oli juuri sitä ennen ja muutoinkin ärsyttämässä? - Tässä juolahti mieleen: "Miehet ongelmien tuojina".

a) ex-isä ja vaikea huoltoriita oikeudessa, rasittaa koko ajan, b) nykyukko ja poliisikäynti (syyskuu?) >> ls-ilmoitus sekä siitä lastensuojeluasiakkuus (asia kesken = rasittaa), c) mies lähtee töihin (äiti luulee: hutsuilemaan?) eikä jää kotiin lasten luo, d) bussikuskikin ajaa pois bussista >> luulisin, että äiti vihastui myös kuskiin tilanteessa... Nuo kun ynnää, niin saattoi olla melkoinen (silti perusteeton) viha muitakin miehiä kohtaan kuin avokkia. Bussikuskia päinhän lopulta rysäytti, joten ei ainakaan tätä säälinyt mitenkään. 6-veetäkään ei ulos laittanut, kun U-käännöksen teki.
Vastaa Viestiin