Nuunu, ajatuksesi siitä että U-käännös on tehty vain tarkoituksena palata kotiin on helppo todistaa vääräksi.Kristeva kirjoitti:Totta, nainen on ajanut todella lujaa eikä ole yrittänyt jarruttaa. Kallistuisin itse sille kannalle, että nainen on törmännyt tahallaan bussiin ymmärtämättä että tulee kuolemaan itse.Gladys kirjoitti:Vahingosta olisi merkkinä jarrutusjäljet tiessä tai vähintään se, että nainen olisi yrittänyt tehdä väistöliikkeen. Auto ajoi talla pohjassa suoraan päin bussin keulaa. Haloo.Nuunu kirjoitti:U-käännös on tietysti tehty tarkoituksena palata takaisin kotiin. Auto ajoi omalla kaistallaan. Vauhtia oli liikaa, koska mielentila oli kiihtynyt, hätääntynyt, turhautunut, raivostunut, epätoivoinen, romahtamaisillaan. Silmät täynnä kyyneleitä. Tiessä oli jäisiä kohtia. Joku lapsista sanoo tai tekee jotain, minkä takia ohjausvirhe kohtalokkain seurauksin.
Kyllä se on voinut vahinkokin olla.
Ensinnäkin, missä on helppo tehdä U-käännös? No bussipysäkin kohdalla tietenkin. Jos olisi ollut halua lähteä kotiin bussikinastelun jälkeen niin bussin lähdettyä U-käännöksen olisi melkein kaikki meistä tehneet siinä bussipysäkin kohdalla, eikä mitään bussin ohittelua enää olisi tarvittu. Jos nyt ajatellaan että jostain syystä olisi halunnut tehdä U-käännöksen kuitenkin tien risteyksessä niin miksi silti lähteä ohittamaan sitä bussia, jos olet aikeissa ihan kohta tehdä U-käännöksen? Seuraavaan tienristeykseen ei ole koskaan niin pitkä matka että kannattaa bussia ohitella.
Toiseksi välimatkaa on pitänyt ehtiä tekemään auton ja bussin välille 2-3 km että voi olla varma ehtivänsä tekemään U-käännöksen ja nostamaan nopeuden kovaksi. (Puhumattakaan siitä jos siinä ajassa on vielä kirjoitettu se paperilappu. Silloin etäisyyttä on tarvittu yli 3km.) Tuon ymmärtäminen vaatii itse asiassa jo aikamoista suunnitelmallisuutta. Jos bussi ajaa 100 km/h ja auto 120 km/h niin 1 km eroa syntyy 3 minuutissa. Auton on siis täytynyt ennen U-käännöstä bussin ohituksen jälkeen ajaa merkittävän ajan välimatkaa bussiin. Sanotaan nyt vähintään 5 minuttia, mutta voi olla 10 minuuttiakin.
Tätä U-käännöstä ei ole tehty vain kotiinpalaamiseksi.
Ymmärrän sen että jotkin tuntevat tästä niin pahaa oloa että haluavat uskoa tämän vahingoksi. Se on teille varmasti lohdullista siksi että ainoa ihminen joka voi sen todistaa vääräksi tai oikeaksi on kuollut. Linja-autokuskin, poliisin, kaikki todisteet etc. voi loppujen lopuksi aina siivuuttaa sillä että jotakin vieläkin tutkimatonta sattui. Tilanne on vain se että mikään ei toistaiseksi puolla vahinkoa, mutta on aikamoinen liuta faktoja jotka puoltavat tahallisuutta. 'Lopullisen selvyyden' odottelu ei tule koskaan päättymään jos niin itse haluaa.