Minusta heidän kanssaan on tosiaan ihan kiva porista, itse en ole uskonnollinen ollenkaan. Tosin hälytyskellojen olisi ehkä syytä alkaa kohta soida, koska mitä enemmän heidän kanssaan olen jutellut, sitä enemmän heidän juttunsa ovat alkaneet kuulostaa "järkeviltä".
Lähinnä olen ihmetellyt tuota heidän raamattuaan, että onko se ihan oikeasti sama, kuin luterilaisella kirkolla? Siellä kun on niitä päivämääriä, nimiä, tapahtumia ym.. He itse ainakin väittivät, kun asiasta kysyin, että todellakin on sama raamattu, mutta että ilmeisesti luterilaiset eivät osaa tulkita kirjaa oikein. Tiedä sitten.
Mitenhän voisin sanoa heille ystävällisesti, että luokseni ei enää tarvitse tulla? Ovat kuitenkin tosi mukavia, ja sinänsä minulla ei ole mitään ongelmaa heidän kanssaan jutella, mutta tuntuu vähän että "annan heidän ymmärtää, mutta en ymmärrä antaa".
En siis todellakaan ole kääntymässä mihinkään uskoon. Minulla henk.koht ja nykypäivän tiedettä kunnioittavana on enemmän syytä olla uskomatta, kuin uskoa. Ainakaan mihinkään kristinuskon Jumalaan.