Rautavaaran perhesurma 26.10.2014, äiti ja 3 lasta kuoli

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
reppuli
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 31, 2011 12:57 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja reppuli »

Silene kirjoitti:Yhtenä mahdollisena selityksenä ovat persoonallisuushäiriöt. On syytä muistaa, että ne eivät koskaan (tietääkseni) tee rikollisesta täysin syyntakeetonta. On arvioitu, että 5-15 % ihmisistä on jollain tasolla persoonallisuushäiriöisiä (lähde) ja häiriön ja normaalin persoonallisuuden raja on häilyvä. Tällä prosenttiosuudella pitäisi kuitenkin tulla raatoja harva se päivä. Ei tule. Miksi?
Hyvin sanottu ja hyvä kysymys. Jos ei lähdetä spekuloimaan persoonallisuushäiriöiden ja muiden mielenterveysongelmien yhdessä esiintymisen tiheyttä, jäljelle jää enää perimmäinen kysymys: voiko ihminen olla jo syntyessään paha? Tieteellisenä ihmisenä en ota kantaa kysymykseen vaan totean, että pahuus on suhteellinen käsite ja kaikki mittarit ovat kulttuurisidonnaisia.
Silene kirjoitti:Vielä lopuksi: Yleisesti ottaen, miksi ihmeessä pahaa tehneen ei anneta ottaa teostaan täyttä vastuuta? Muiden syyttely on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Se, jos jokin on vinksahtanutta.
Tässä on varmaan taustalla se, että halutaan ajatella kulttuuriin nähden eri tavalla (mikä voi joskus kuvastaa pätemisen tarvetta mutta toisaalta on edellytys ihmiskunnan kehitykselle) ja helpottaa omaa oloa tällaisen tragedian yhteydessä (mikä on ymmärrettävää).

Oikeasti kyse ei ole vastuusta, näkisin. Ei ketään oikeasti kiinnosta, mitä tässä tapauksessa tälle naiselle tapahtuu tuonpuoleisessa. Ikään kuin katsotaan, että hän sai jo ansionsa mukaan.
Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki. Saapui sinne Nukku-Matti, silmät pienet sulki. Kasvoi kuusi kukkalatva, käki siinä kukkui. Mutta tytön tylleröinen nurmikolla nukkui.
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Parissakin sekunnissa ehtii havainnoimaan. Jos auto on karannut bussin eteen on kuskin reaktio täysin erilainen kuin keulaan tähtäävän. Jostainhan poliisi on osannut heti päätellä että keulaan ajettiin tahallaan. Uskon kuskin lausunnon olleen siihen yksi syy.
reppuli
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 31, 2011 12:57 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja reppuli »

ankkaaku kirjoitti:Onhan se tietysti kivaa, että kaikki ammattikoulu- tai lukiopohjalta toimivatkin saavat leikkiä nimettömänä lakimiestä netissä.
Saathan sinäkin leikkiä nimettömänä netissä - fair enough?
ankkaaku kirjoitti:Minä en tässä ketjussa ole nähnyt yhtään kunniaaloukkaavaa viestiä, toisaalta lapsensurmaajalla ei minun ajattelumallissa ole kunniakaan.
Mitäs mieltä olet, onko omaisilla?
Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki. Saapui sinne Nukku-Matti, silmät pienet sulki. Kasvoi kuusi kukkalatva, käki siinä kukkui. Mutta tytön tylleröinen nurmikolla nukkui.
ankkaaku
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Marras 02, 2014 2:25 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja ankkaaku »

reppuli kirjoitti: Mitäs mieltä olet, onko omaisilla?
Mitä mieltä onko Tyrnävän tekijän omaisilla tai itse tekijällä?
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2591
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Destiny »

reppuli kirjoitti:
ankkaaku kirjoitti:Onhan se tietysti kivaa, että kaikki ammattikoulu- tai lukiopohjalta toimivatkin saavat leikkiä nimettömänä lakimiestä netissä.
Saathan sinäkin leikkiä nimettömänä netissä - fair enough?
ankkaaku kirjoitti:Minä en tässä ketjussa ole nähnyt yhtään kunniaaloukkaavaa viestiä, toisaalta lapsensurmaajalla ei minun ajattelumallissa ole kunniakaan.
Mitäs mieltä olet, onko omaisilla?
Kunniaa vai omaisten mielestä kunniaa?

Turhaa vääntöä, jonka voi lopettaa alkuunsa. ankkaaku otti kantaa siihen, onko ketjussa laitonta herjaa ja mielestään ei.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
ankkaaku
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Su Marras 02, 2014 2:25 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja ankkaaku »

reppuli kirjoitti:
ankkaaku kirjoitti:Onhan se tietysti kivaa, että kaikki ammattikoulu- tai lukiopohjalta toimivatkin saavat leikkiä nimettömänä lakimiestä netissä.
Saathan sinäkin leikkiä nimettömänä netissä - fair enough?
En yhtään ihmettele, että et ole ymmärtänyt Penan ja Akun eroa. Pena kritsioi keskustelijoita jotka käyvät keskustelupalstoilla nimimerkeillä keskustelua. Samaan aikaan kuitenkin Pena itse poliisilaitoksen suojista sepustelee juttujaan, nimimerkin suojissa, ehkä siksi, että jos olisi omalla nimellään, niin kaikille selviäisi, että Pena ei olekkaan lakimies, vaan ammattikoulun käynyt passipoliisi? Mutta minun puolestani kaikki saa leikkiä virtuaalijuristia ihan vapaasti, aivan samoin kuin minä saan naureskella tälläisille henkilöille.
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2591
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Destiny »

iitukka92 kirjoitti:Ja siihen etäisän spekulointiin ymmärrän hyvin minkä takia oli noin harvoin 6-v. isällään, koska isä asui n. 400km päässä!!!!!!
Olisitko saanut vielä muutaman huutomerkin lisää???!!!!!!!!!!!!!
Ei se 400 km ole maailmantapissa. Jopa nuorempia, kuin 6v on kulkenut tapaamisiin bussilla, junalla, lentokoneellakin ihan toiseen maahan asti vanhempaansa tapaamaan. Äiti haki oikeusteitse tälle isälle tiukat tapaamisoikeudet.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Nuunu kirjoitti:Irmuska, todellakin, minullakin on oikeus omiin mielipiteisiini. Enkä minä tule sinua haukkumaan vaikka kaikin keinoin yritätkin provosoida. Yritä vain sinäkin keskittyä kyseiseen asiaan ja jättää solvauksesi vähemmälle, jos pystyt. :twisted:
Huoks... Anteeksi jos loukkasin, mutta on jotenkin todella kornia lukea viesti toisensa perään pohdintaa siitä josko kyse olikin vahingosta. Viimeksi tänään poliisi tiedotti asiasta todeten että tutkintaa tehdään tappoon perustuen ja äiti on ajanut tahallisesti linja-auton keulaan. Ja tämä samanlainen lausuma on kuultu jo moneen kertaan ja sittenkin joku jaksaa edelleen miettiä josko sittenkin kyseessä oli vahinko... Ihmisiä äiditkin on ja näemmä mädät äidit, ihan kuten mädät isätkin, tappaa.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
reppuli
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Elo 31, 2011 12:57 am

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja reppuli »

Destiny kirjoitti:
reppuli kirjoitti:
ankkaaku kirjoitti:Minä en tässä ketjussa ole nähnyt yhtään kunniaaloukkaavaa viestiä, toisaalta lapsensurmaajalla ei minun ajattelumallissa ole kunniakaan.
Mitäs mieltä olet, onko omaisilla?
Kunniaa vai omaisten mielestä kunniaa?

Turhaa vääntöä, jonka voi lopettaa alkuunsa. ankkaaku otti kantaa siihen, onko ketjussa laitonta herjaa ja mielestään ei.
Omaisten kunniaa tarkoitin. Olen eri mieltä ankkakun kanssa siitä, onko ketjussa loukattu omaisten kunniaa. Mutta oot Destiny oikeassa, turhaa vääntöä, ei ole minun asiani. Sorry.
Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki. Saapui sinne Nukku-Matti, silmät pienet sulki. Kasvoi kuusi kukkalatva, käki siinä kukkui. Mutta tytön tylleröinen nurmikolla nukkui.
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Käsittääkseni onnettomuuden ja ei-onnettomuuden erottaa usein jarrutusjäljistä tai sitten niiden puutteesta. Siinä vaiheessa kun tulee onnettomuus, ihminen tajuaa vähintään viimehetkellä vetää jarrut pohjaan ja jää jarrutusjäljet. Jos tarkoitus on törmätä, painetaan kaasua vielä siinäkin vaiheessa kun tietää että törmäys tulee. Ihan alkuvaiheessa tässä jutussa tiedotettiin että jarrutusjälkiä ei ole - mikä vienee pohjan ajatukselta, että kyseessä olisi onnettomuus.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja skoone »

Teleksi kirjoitti:Käsittääkseni onnettomuuden ja ei-onnettomuuden erottaa usein jarrutusjäljistä tai sitten niiden puutteesta. Siinä vaiheessa kun tulee onnettomuus, ihminen tajuaa vähintään viimehetkellä vetää jarrut pohjaan ja jää jarrutusjäljet. Jos tarkoitus on törmätä, painetaan kaasua vielä siinäkin vaiheessa kun tietää että törmäys tulee. Ihan alkuvaiheessa tässä jutussa tiedotettiin että jarrutusjälkiä ei ole - mikä vienee pohjan ajatukselta, että kyseessä olisi onnettomuus.
Niin, jos ei esimerkiksi kaasu ole hirttänyt tai jarrut pettänyt. Poliisit voisi ensiksi terkistaa kaikki asiat ennen sanomisiaan lehdistölle.
Muista lähdekritiikki!
Joku toinen
Harjunpää
Viestit: 348
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 11:22 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja Joku toinen »

skoone kirjoitti:
Niin, jos ei esimerkiksi kaasu ole hirttänyt tai jarrut pettänyt. Poliisit voisi ensiksi terkistaa kaikki asiat ennen sanomisiaan lehdistölle.
Kaiken maailman insinöörejä täälläkin yrittää päteä.

Jos kaasu hirttää niin ei auto ajaudu vastaantulevien kaistalle, kyllä sitä rattia pitää käännellä. Liian kovan tilannenopeuden saa vähennettyä painamalla kytkimen pohjaan ja jarruttamalla...
Pelkillä jarrujen pettämisellä ei autoa ohjata vastaantulevien kaistalle, edelleen auto kääntyy ratista.
Törmäyksessä osumakulmat kertovat enemmän kuin vain jarrutusjäljet tai niiden puute.
Suoraan keskelle nokkakolarin ajanut on 99,9% tahallaan yrittänyt.


Olen setäni kanssa keskustellut asiasta ja ei siinä ehdi mitään tekemään jos raskaalla ajoneuvolla ajelee ja vastaantuleva kääntää eteen. Setäni oli autokoulussa kuorma-autolla kolmannella ajokerralla kun henkilöauto täräytti keulaan. Autokoulun opettaja sanoi että näki vain kädet jotka käänsi henkilöauton rattia...
maybellene
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2014 11:23 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja maybellene »

annijatta kirjoitti:...Miksiköhän isukki on sairaalahoidossa ja tarvitsee asiantuntijoiden apua selvitäkseen tilanteesta johon on itse osasyyllinen. Perkele miksei pure vaan hammasta ja totea sattuuhan näitä. Hänellähän oli oikeus jättää perheensä oman onnensa nojaan. Mitäs valittaa nyt....
:shock:

Olen sanaton. Juuri tämänkaltaisen tekstin takia tunnen välillä suurta myötähäpeää koko naissukupuolen puolesta. Oksettaa. Ja kiukuttaa. Häpeällistä tämmöinen.

Ei muuta sanottavaa.
maybellene
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2014 11:23 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja maybellene »

annijatta kirjoitti:Jokainen on vastuussa vain omista teoistaan. Isällekkö on annettu vapaus vastuustaan omista teoistaan. Universumin lait iskevät julmasti. Kaikki on oikeudenmukaista. Hän sai vain tekojensa mukaan. Hävytön käyttää vielä yhteiskunnan palveluja kun kaikki mitä tapahtui olisi ollut hänen itsensä estettävissä. Olisi ajatellut lapsiaan ja perhettään eikä omaa egoistista aatettaan että hänellä on oikeus onneen. Entäs lapsilla ja ex vaimolla oliko heillä oikeus onneen?
Pakko sanoa tämä nyt; sun pitäis Annijatta käydä tsekkaamassa kuuppa ja/tai vaihtaa lääkitys. On sen verran outoa legendaa nyt.

Ihan mielenkiinnosta kysyn; jos nainen lähtee suhteesta, niin onko miehellä silloin oikeus tappaa lapset? Että sitä saa akka mitä tilaa?
maybellene
Poliisikoira Rex
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2014 11:23 pm

Re: Nainen ja kolme lasta kuolivat kolarissa Rautavaaralla

Viesti Kirjoittaja maybellene »

sivusta_seuraaja kirjoitti:Tuossa viimeisessä on kaikki -mikä voi olla, tässäkin se asian ydin.
Oman ajan puuttuminen? Lapset ei näe isää? Äiti myytti?
Tyttöjen illat?
Omat tarpeet?

Tästä isompaa juttua vaan esille, niin toivotaan, yhteiskunnan heräävän.
Meni ohi multa, että mihin sen yhteiskunnan pitäisi herätä? Ihan halvatun kiintoisaa olisi etenkin kuulla että miten sen pitäisi herätä?

Lapsiperheessä ajankäyttö ja tyttöjen illat tuumataan ja päätetään perheessä, eiköstä niin? Kuka estää palkkaamasta lastenhoitajaa jos on menoja? Sillai mä teen.
Vastaa Viestiin