Nippu kirjoitti:
Tiedämmekö vieläkään, onko kuljettaja ehkä nähnyt uukkarin (onko siinä pitkä suora?), onko isällä ja äidillä ollut puhelinyhteys, josta kuljettaja olisi poiminut haraviinsa jonkin vihjeen esimerkiksi siitä, että nyt se pöljä on tulossa pysäyttämään meitä uudelleen ja nostanut sen vuoksi jalan kaasulta? Tai olisiko vastaantulijan ajotapa näyttänyt jollain tavalla niin levottomalta, että on nostanut jalan kaasulta ja/tai jarruttanut moottorilla tai jopa huomaamattaan jarrupolkimella ihan vain havaitakseen paremmin, että mitä tuolta oikein on tulossa?
Tätä minä mietin, että kuljettaja on kertonut että ei ennättänyt reagoida eikä arvannut mitä tuleman pitää. Silti on todettu, että nainen ajoi bussin ohi, teki u-käännöksen ja ajoi suoraan bussin keulaan. Ilmeisesti kuljettaja ei nähnyt u-käännöstä, eikä noteraannut vastaan ajavaa autoa, olihan pimeää ja välttämättä ei edes tunnistanut autoa naisena autoksi. Kuski sanoi että ei ehtinyt reagoida kun auto käänsi yhtäkkiä eteen, kuvissa auto on kuitenkin täysin nokakkain bussin kanssa, ei viistossa kulmassa tms. Auton on täytynyt ajaa bussin kaistalla hetken aikaa, koska törmäys oli niin "täydellinen".
Minä en hirveästi laittaisi painoarvoa kuljettajan todistukselle sen takia, että tapahtuma on erittäin traumatisoiva ja varmasti mieli pyrkii sulkemaan ulkopuolelle koko tapahtuman. Joten voi olla että kuljettajan primitiivireaktio on ollut jotain muuta mitä hän muistaa. Voisi kuvitella että hän tarkoittaa lausunnollaan: Toivoisin että olisin ennättänyt reagoimaan paremmin. Inhimillistä sekin.
Ja jos jollekin on täällä tullut se käsitys että esimerkiksi minä yritän vääntää tapahtuman vahingoksi, niin kerron että minä en väännä mitään miksikään sellaiseksi mitä se ei ole. Minua kiinnostavat vain faktat, ja erityisesti jos asiat menevät ristiin niin niitä on hyvä pohtia.
Enemmän ihmettelen, miksi täällä on sivukaupalla spekulointeja ja juttuja isästä. Käsittääkseni isä istui bussissa, eikä pyrkinyt sokaisemaan vastaantulevaa liikennettä laser-osoittimin, eli naisen ohjausliikkeseen mikä johti bussin keulaan ajoon hänellä ei voi olla osaa eikä arpaa.
Olenko ainoa jota turhauttaa selata kymmenien turhien viestien seasta itse turmaa koskevia viestejä?