Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Bou
Jack Bauer

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bou »

No kyllähän se niin menee, että murhapaikalla ainoan siellä todistettavasti olleen aikuisen kertomuksen pitäisi stemmata muihin todisteisiin.

Nythän se kyykähtää jo siihen, ettei 9v tytär näe eikå kuule mitään murhaa tapahtuvan vaikka käy usean kerran tapahtumapaikalla kun siellä pitäisi olla kovaääninen murhamäiskintä meneillään, joka kuului äitinsä kertoman mukaan keittiöön asti.

Ihmeen tyhmästi kerrottu valetarina meni hämmästyttävän hyvin läpi joko ennätyksellisen surkealle (tai muutoin häpeällisellä ja pelottavalla tavalla poliisiksi täysin sopimattomalle) tutkinnanjohtajalle. Minä pelkään pahoin, että sieltä löytyy enemmänkin salattavaa. Sehän selviää sitten kun hänen toimensa on huolella tutkittu. Yksi tuomiohan on jo tullutkin.

Tyhmä valetarina ja huono lavastus. Ei edes alkeellisesti riitä aika valemiehen suorittaa kaikki mitä tämä "syntipukin roolin ottanut" sössöttäjä selitti.

Sorry. Tyhmä mikä tyhmä. Ikävä juttu, että sai näin monta lasta ja se kuinka paljon he ovat joutuneet kärsimään.
Satinique
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Satinique »

Vähän syyttäjien teoriat menee ristiin. Huomaavatkohan itse .
Sopii tämä tilanteeseen kuin nenä nenäpäivänä päähän. https://www.youtube.com/watch?v=InuLq4wLG0M
mikaelk

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Pieni liekki kirjoitti:Työkaverini ja kuntamme asukkaat voisivat loukkaantua tuosta väitteestäsi etten ole normaalien ihmisten maailmassa mukana. Toisaalta tietysti osa tuttavistani saattaisi jakaa ajatuksesi siitä, etten ole normaalien ihmisten maailmassa mukana, jos saisivat tietää, että käyn keskusteluja sekalaisen ihmisjoukon kanssa murhainfossa.
Onko edellä mainittu kunta kenties Pöljä? 8)
Bou
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Bou »

Ahahaaaa, loistavaa. Pöljän kunta! Nythän minulle alkaa selvitä, että mistä nämä puolustajat ovat kotoisin.

Puollan edelleen sitä, että jos oikeasti joku heiluu puukon kanssa talossa, täyspäinen aikuinen ei jää luuriin kun lapsi suuntaa tyypin lähelle ja huutele, että älä itke siellä hei...

Oli kerrottu osoite ja mitä tapahtuu. Normaali ihminen olisi ottanut vaikka tuolin ja mennyt miehensä avuksi ja varmistanut ettei lapsi mene sinne päinkään. Oli se nyt sitten oma lapsi tai kuka tahansa pieni.

Eihän siellä ole perheen lisäksi ketään ollut. Kaikki täysjärkisethän tämän ovat tajunneet jo ajat sitten.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jos mikaelk:n, Boun tai muiden antiannelistien oloa helpottaa esimerkiksi minun haukkumiseni, niin siitä vaan. Olen huomannut, että meillä on yhteiskunnassa paljon pahoinvoivia ihmisiä, enkä minä ainakaan halua kenenkään huonoa oloa lisätä, päinvastoin. Toivoisin kuitenkin, ettei poistuttaisi itse ydinasiasta, eli siitä, että meillä on Ulvilan surmasta syytettynä ihminen, joka ei ole minun eikä monen muunkaan mielestä murhaan syyllistynyt.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
mikaelk

Pieni liekki kirjoitti:meillä on Ulvilan surmasta syytettynä ihminen, joka ei ole minun eikä monen muunkaan mielestä murhaan syyllistynyt.
Kaskun, taasen monen mielestä syytetty on vastuussa Ulvilan surmasta olemassa olevien todisteiden nojalla. Kakspiippunen juttu..
Padex
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Padex »

mikaelk kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:Työkaverini ja kuntamme asukkaat voisivat loukkaantua tuosta väitteestäsi etten ole normaalien ihmisten maailmassa mukana. Toisaalta tietysti osa tuttavistani saattaisi jakaa ajatuksesi siitä, etten ole normaalien ihmisten maailmassa mukana, jos saisivat tietää, että käyn keskusteluja sekalaisen ihmisjoukon kanssa murhainfossa.
Pöljä on kylä Siilinjärvellä, pöljät.
mikaelk

Padex kirjoitti:
mikaelk kirjoitti:
Pöljä on kylä Siilinjärvellä, pöljät.
Juu tajusin myöhemmin itsekin kirjoitukseni virheellisyyden, maantieto hyvin hallussa sulla. Jokatapauksessa pointti on selvä. :D
Bou
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Bou »

Jepjep. Törkeän huojentavaa. Kylässä huomattavasti vähempi väkeä kui kunnassa. On hyvä asia tämä. Ja nimi ei voi miestä pahentaa. Uskon sielläkin ihan fiksua väkeä asuvan.
Edelleenkin hiukka sieppaa, jos nimitellään antiannelistiksi.
Minä olen ihan vaan tämmöinen perusrealisti. En ole koskaan nähnyt ihmisen levitoivan. Useiden esineiden kyllä. Sopivan ilmanvastuksen myötä.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

silves kirjoitti:
sisotalo kirjoitti: Pekka Lehto, Susanna Laune ja Niina Berg ovat ilmeisesti koko tiimi, mutta täältä pari nimimerkkiä on päästetty mukaan. TM laatiman kuvan vei Manner nimettömänä oikeuteen ja aiheutti suurta hämminkiä. Tiimi on pitkään harrastanut viranomaisten arvostelua. Sisotalo joutui heidän vihansa kohteeksi kun huomasin, että puolustuksessa se virhe olikin.
Enne sitä yksityisiä haukkumakirjeitä tuli yhdeltä tiimin jäseneltä, mutta kesällä äänet kovenivat ja niitä tuli useammalta. TM nykyinen kirjoittelu vastaa sitä tyyliä, jota arvostelu noudattaa.

Tässä en kommentoi Vaasan hovioikeuden tulevaa päätöstä, vaan esitän paheksuntani sille, että yhtä, henkilöllisyytensä ilmoittanutta, nimimerkkiä kohtaan Auerin "tiimi" on kohdistanut "vihaa" ja haukkumakirjeitä. Ihmisillä on, ainakin Suomessa, sananvapaus ja sen käyttämisestä ei tule joutua vihan tai haukunnan kohteeksi.

Antaa ihmisten pitää mielipiteensä ja ilmaista ne vapaasti - etenkin jos ilmaisu tapahtuu lakeja ja ihmisiä loukkaamatta.

Koska olen ollut sisotalon kanssa eri linoilla tästä tapauksesta, niin hän tuskin tätä viestiä korkealle noteeraa, mutta siitä huolimatta hän on ollut keskustelun moottori ja etenkin tuonut keskustelijoille tärkeää aineistoa tiedoksi.

Ja minä puolestani esitän syvän paheksuntani sille tyhmälle ajatusmaailmalle joka sikiää silveksen päänupista.
Jumalauta sentään että siin voi olla kans yks tyhmä...
Sisotalo itkee ja syyttää nimeltä mainiten henkilöitä jotka hänen mukaansa kuuluvat johonkin itsekeksimäänsä 'tiimiin'. Sotkee myös turumurren siihen. Syyttää sitten edellä mainittuja jostain haukkumakirjeistä ja kuitenkaan kyseisellä ei ole mitään tietoa kuka on lähetellyt mitä...

...ja sitten tulee vielä joku perässäitkijä silves puolustelemaan sisotalon pakanpuhumisia..
:x
silves
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja silves »

turumurre kirjoitti:
silves kirjoitti:
sisotalo kirjoitti: Pekka Lehto, Susanna Laune ja Niina Berg ovat ilmeisesti koko tiimi, mutta täältä pari nimimerkkiä on päästetty mukaan. TM laatiman kuvan vei Manner nimettömänä oikeuteen ja aiheutti suurta hämminkiä. Tiimi on pitkään harrastanut viranomaisten arvostelua. Sisotalo joutui heidän vihansa kohteeksi kun huomasin, että puolustuksessa se virhe olikin.
Enne sitä yksityisiä haukkumakirjeitä tuli yhdeltä tiimin jäseneltä, mutta kesällä äänet kovenivat ja niitä tuli useammalta. TM nykyinen kirjoittelu vastaa sitä tyyliä, jota arvostelu noudattaa.

Tässä en kommentoi Vaasan hovioikeuden tulevaa päätöstä, vaan esitän paheksuntani sille, että yhtä, henkilöllisyytensä ilmoittanutta, nimimerkkiä kohtaan Auerin "tiimi" on kohdistanut "vihaa" ja haukkumakirjeitä. Ihmisillä on, ainakin Suomessa, sananvapaus ja sen käyttämisestä ei tule joutua vihan tai haukunnan kohteeksi.

Antaa ihmisten pitää mielipiteensä ja ilmaista ne vapaasti - etenkin jos ilmaisu tapahtuu lakeja ja ihmisiä loukkaamatta.

Koska olen ollut sisotalon kanssa eri linoilla tästä tapauksesta, niin hän tuskin tätä viestiä korkealle noteeraa, mutta siitä huolimatta hän on ollut keskustelun moottori ja etenkin tuonut keskustelijoille tärkeää aineistoa tiedoksi.

Ja minä puolestani esitän syvän paheksuntani sille tyhmälle ajatusmaailmalle joka sikiää silveksen päänupista.
Jumalauta sentään että siin voi olla kans yks tyhmä...
Sisotalo itkee ja syyttää nimeltä mainiten henkilöitä jotka hänen mukaansa kuuluvat johonkin itsekeksimäänsä 'tiimiin'. Sotkee myös turumurren siihen. Syyttää sitten edellä mainittuja jostain haukkumakirjeistä ja kuitenkaan kyseisellä ei ole mitään tietoa kuka on lähetellyt mitä...

...ja sitten tulee vielä joku perässäitkijä silves puolustelemaan sisotalon pakanpuhumisia..
:x

Kiitos fiksusta kommentoinnistasi kans yks järkevä.

Ei tähän muuta.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Turumurre taisi jo jossain toisaalla tuoda esille, ettei tänään ole hänen paras mahdollinen päivänsä ja taitaa tuo vastausviesti hieman myös indikoida samaan suuntaan. Olen Silveksen kanssa samaa mieltä siinä, että asioista pitää pystyä keskustelemaan asioina ilman, että keneenkään kohdistetaan vihaa tai haukkumakirjeitä. Ja tämä pätee yhtälailla Anneli Aueriin, huppumiesehdokkaisiin, Anneli Auerin sukulaisiin ja ystäviin, todistajiin, tuomareihin yms.

Minusta murhainfon Ulvila-osiossa viime aikoina käyty keskustelu on pääosin laadukasta. Laadukasta se on nimenomaan sen myötävaikutuksella, että ihmiset uskaltavat tuoda esille omia mielipiteitään ja pyrkivät parhaansa mukaan perustelemaan väitteensä. Aivot vaan pois narikasta ja tutkimaan tarkemmin Ulvilan murhamysteeriä. Olen huomannut, että etenkin peikonlehdeltä on tullut viime aikoina paljon laadukkaampaa pohdintaa kuin aikaisemmin. Monia muitakin hyviä keskustelijoita löytyy puolin sun toisin.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Frankie
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Frankie »

Pöljällä asuu mm. Atik Ismail. Football is freedom !
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

TM etenee yhä kauemmas todellisuudesta. Koivisto kertoo todistuksessaan hovioikeudessa kolmesta henkilöstä, jotka muodostavat tiimin. TM tekemä piirros oli esillä kun Manner yritti liittää sitä oikeuden asiakirjoihin, mutta se ei onnistunut kun tekijän todellisesta nimestä ei ollut tietoa. TM on laajasti kirjoittanut tiimijohtajan Niina Berg'in blogissa.

Miksi hermostut tästä? Eihän tiimiin kuuluminen ole pahasta muuten kuin siltä osalta, että sinä ja muut tiimiläiset haukkuvat minua. Sinä yksin julkisesti, muut lähettävät s-postia, jota en tietenkään julkaise
mikaelk

^^ Heheh, "tiimi" alkaa horjua kun tuomion aika lähestyy 8)
Vastaa Viestiin