"Velho" jatkoi perusteettomia väitteitä, mm. kertomalla, että jos lisää kuuntelee, niin pieleen menee.
Miksi todistaja tuntuu valehtelevan? Jensin/Aueri-yhteys? Onko joku salainen agenda?
Jos ajattelet omilla aivoillasi, perehdyt riittävästi saatavilla olevaan materiaaliin, johon säilytät kriittisen suhtautumistavan, analysoit oikeudessa kuultuja todistajia, luokittelet meidät murhainfon keskustelijat sen tiedon mukaan mitä meiltä irtoaa yms., niin ihmettelen, jos et pysty vakuuttumaan Anneli Auerin syyttömyydestä miehensä surmaan. Valitettavaa on se tosiasia, että oikeaa murhaajaa ei ole etsitty sen jälkeen, kun Anneli Auer on ollut syytettyjen penkillä. Toivoa sopii, ettei tällä oikealla murhaajalla vintti pimene uudelleen eikä keltään hänen vaikutuspiirissään olevalta lähde henki sen takia, ettei hänelle ole saatu apua ajoissa.luxetveritas kirjoitti:^^ Vaikka olenkin puusilmä, olen älynnyt, että minfossa ns. vanha kaarti on vuodesta 2010 asti etsinyt ja esittänyt perusteita Auerin syyllisyyden puolesta ja vastaan. Sittemmin on kai vähän kyllästytty ja poteroiduttu. Ilokseni osa on kuitenkin vaivautunut esittelemään löytöjään ja päätelmiään, harva tosin kyseenalaistamaan niitä.
Olen tylsä tyyppi: minua kiinnostavat faktat ja olettamusten perusteet. Siksi olen yrittänyt selvittää, mitkä päätelmät perustuvat tosiasioihin ja missä määrin ja mitkä taas perusteettomiin oletuksiin. Kukaan ei ole kyennyt esittämään sellaisia tosiasioita, että olisi vakuuttunut joko Auerin syyllisyydestä tai syyttömyydestä. Toistaiseksi tiedossani olevat asiat osoittavat, että kumpikin vaihtoehto olisi mahdollinen. Jos oikeus tekisi saman päätelmän, käytännössä se tarkoittaisi vapauttavaa tuomiota. Minulle "oikeusprosessuaalinen totuus" ei kuitenkaan riitä.
Yrität ilmeisesti sanoa, että oikeudessa etsittävä nk. riittävä näyttö olisi se "oikeusprosessuaalinen totuus". Olen miettinyt sitä, että mikä on se näyttö, kuka sen määrittelee.luxetveritas kirjoitti:^^ Vaikka olenkin puusilmä, olen älynnyt, että minfossa ns. vanha kaarti on vuodesta 2010 asti etsinyt ja esittänyt perusteita Auerin syyllisyyden puolesta ja vastaan. Sittemmin on kai vähän kyllästytty ja poteroiduttu. Ilokseni osa on kuitenkin vaivautunut esittelemään löytöjään ja päätelmiään, harva tosin kyseenalaistamaan niitä.
Olen tylsä tyyppi: minua kiinnostavat faktat ja olettamusten perusteet. Siksi olen yrittänyt selvittää, mitkä päätelmät perustuvat tosiasioihin ja missä määrin ja mitkä taas perusteettomiin oletuksiin. Kukaan ei ole kyennyt esittämään sellaisia tosiasioita, että olisi vakuuttunut joko Auerin syyllisyydestä tai syyttömyydestä. Toistaiseksi tiedossani olevat asiat osoittavat, että kumpikin vaihtoehto olisi mahdollinen. Jos oikeus tekisi saman päätelmän, käytännössä se tarkoittaisi vapauttavaa tuomiota. Minulle "oikeusprosessuaalinen totuus" ei kuitenkaan riitä.
Minä myös, enkä millään saa selvää,mitkä ovat selkeitä faktoja ja mitkä taas jonkun ... niin, kuinkas tuon kauniisti ilmaisisi? En haluaisi väittää, että joku valehtelee vastoin parempaa tietoaan, mutta aika mielikuvituksellisia juttuja tässä ketjussa alkaa olla.luxetveritas kirjoitti: Olen tylsä tyyppi: minua kiinnostavat faktat ja olettamusten perusteet. Siksi olen yrittänyt selvittää, mitkä päätelmät perustuvat tosiasioihin ja missä määrin ja mitkä taas perusteettomiin oletuksiin. Kukaan ei ole kyennyt esittämään sellaisia tosiasioita, että olisi vakuuttunut joko Auerin syyllisyydestä tai syyttömyydestä. Toistaiseksi tiedossani olevat asiat osoittavat, että kumpikin vaihtoehto olisi mahdollinen. Jos oikeus tekisi saman päätelmän, käytännössä se tarkoittaisi vapauttavaa tuomiota. Minulle "oikeusprosessuaalinen totuus" ei kuitenkaan riitä.
Koiraa ei viety ollenkaan etupihalle eikä muutenkaan tontin rajojen sisäpuolelle. Eli huppumies on voinut sekä tulla että mennä etupihan kautta. Ei koira voi löytää jälkiä sieltä minne sitä ei viedä ollenkaan. Ja lisäksi muutenkin koko jälkiasia on kaikenkaikkiaan hyvin epäselvä. Manner varmisti käräjäoikeudessa ettei ole estettä sille etteikö huppumies olisi voinut mennä terassilta siihen kohtaan mistä vainu havaittiin. Nauhalta ei kuulu protestia tälle koiraohjaajalta. Koiraohjaaja ei itse asiassa anna takuita edes sille että huomaisi vaikka koira löytäisikin jäljet. Eli oikeasti tätä koira-asiaankin jauhetaan vuodesta toiseen vain sen takia ettei mitään muutakaan ole.Ande kirjoitti:Minun mielestäni suurin puute ulkopuolisen liikkumisen todistamisesta on se, että poliisikoira ei löytänyt jälkiä. Luulisi minkä tahansa hurtan osanneen seurata verisiä jälkiä. Eikö tosiaan ollut jälkiä edes koiran seurattavaksi, vaikka verta oli roiskunut seinällekin?
Muistaakseni Juha Joutsenlahti vuoden 2013 käräjäoikeudessa viittasi todistuksessaan siihen, että jos aina ensimmäiseksi epäiltäisiin todistajaa, niin kukaan ei uskaltaisi ilmoittaa mitään tekoa poliisille, koska joutuisi sitten itse tutkinnan kohteeksi.Ande kirjoitti:Minä myös, enkä millään saa selvää,mitkä ovat selkeitä faktoja ja mitkä taas jonkun ... niin, kuinkas tuon kauniisti ilmaisisi? En haluaisi väittää, että joku valehtelee vastoin parempaa tietoaan, mutta aika mielikuvituksellisia juttuja tässä ketjussa alkaa olla.luxetveritas kirjoitti: Olen tylsä tyyppi: minua kiinnostavat faktat ja olettamusten perusteet. Siksi olen yrittänyt selvittää, mitkä päätelmät perustuvat tosiasioihin ja missä määrin ja mitkä taas perusteettomiin oletuksiin. Kukaan ei ole kyennyt esittämään sellaisia tosiasioita, että olisi vakuuttunut joko Auerin syyllisyydestä tai syyttömyydestä. Toistaiseksi tiedossani olevat asiat osoittavat, että kumpikin vaihtoehto olisi mahdollinen. Jos oikeus tekisi saman päätelmän, käytännössä se tarkoittaisi vapauttavaa tuomiota. Minulle "oikeusprosessuaalinen totuus" ei kuitenkaan riitä.
Siitä olemme varmaan kaikki yksimielisiä, että alkuvaiheen tutkinnassa sählättiin pahemman kerran. Pyrittiin selvittämään ulkopuolisen tunkeutujan kannalta ... mutta unohdettiin tehdä tutkimusta siitä lähtökohdasta, että olisikin niin tavallinen tekijä kuin perheenjäsen, jonka syyllisyys tai syyttömyys pitäisi pystyä todistamaan. Olisiko tilanne toinen, jos ensimmäiset tutkijat olisivat etsineet todisteita Annelin syyllisyydestä ja todenneet sen turhaksi? Nythän kävi niin, että etsittiin todisteita ulkopuolisesta - turhaan, mutta tänään ei varmaan pystyttäisi todistamaan, että edes mahdollinen tunnustaja olisi syyllinen. Kun ei löytyisi enää sopivaa veistä eikä astaloa, eikä ensinkään verta.
Kyllä minäkin ihmettelen, millainen on Suomen oikeusjärjestelmä, jos näin heiveröisillä ja epävarmoilla todisteilla joku syylliseksi tuomitaan. Ainoa peruste nyt taitaa olla se, että ei ole todisteita kenestäkään muustakaan.
Live-murha puhelun aikana ei ole mahdollinen. Tämä on 100% totuus, etkä pysty sitä murtamaan, tai esittämään mitään tapahtumakulkua, että asia olisi edes fyysisesti mahdollinen.luxetveritas kirjoitti:^^ Vaikka olenkin puusilmä, olen älynnyt, että minfossa ns. vanha kaarti on vuodesta 2010 asti etsinyt ja esittänyt perusteita Auerin syyllisyyden puolesta ja vastaan. Sittemmin on kai vähän kyllästytty ja poteroiduttu. Ilokseni osa on kuitenkin vaivautunut esittelemään löytöjään ja päätelmiään, harva tosin kyseenalaistamaan niitä.
Ja tullaan aina jauhamaan, koska ihmiset eivät lue, mitä heille vastataan, eivätkä näköjään valtaosin pysty päättelemään, mitkä asiat todistavat mitäkin tai todistavatko mitään.Caldera kirjoitti: Koiraohjaaja ei itse asiassa anna takuita edes sille että huomaisi vaikka koira löytäisikin jäljet. Eli oikeasti tätä koira-asiaankin jauhetaan vuodesta toiseen vain sen takia ettei mitään muutakaan ole.
Jo vain! Tuotahan se Valhallan aikagrafiikkakin todisti. Ei riitä aika huppiksella.Kuolemannaakka kirjoitti:Live-murha puhelun aikana ei ole mahdollinen. Tämä on 100% totuus, etkä pysty sitä murtamaan, tai esittämään mitään tapahtumakulkua, että asia olisi edes fyysisesti mahdollinen.
Yritä.
100 % totuus - jos näin olisi, niin keissi olisi nuijittu päätökseen jo vuosia sitten.Toripolliisi kirjoitti:Jo vain! Tuotahan se Valhallan aikagrafiikkakin todisti. Ei riitä aika huppiksella.Kuolemannaakka kirjoitti:Live-murha puhelun aikana ei ole mahdollinen. Tämä on 100% totuus, etkä pysty sitä murtamaan, tai esittämään mitään tapahtumakulkua, että asia olisi edes fyysisesti mahdollinen.
Yritä.
Yritä vaan..
No ei kyllä ole. Eihän huppumiehen teonkuvauksessa ole mitään täysin mahdotonta asiaa, jossa joudutaan haastamaan fysiikan lait ja heittämään tunkiolle maalaisjärjen viimeisetkin rippeet. Toisin kuin tappaja-Annelin parin sekunnin äänettömät teleporttaukset talon toiselta puolelta toiselle, tytön täysin mahdoton osuus tapahtumiin, omatekoinen ilmarinta jne. Ei Annelin syyttömyyden todistamiseen tarvita mitään taustanauhoituksia tai rinnakkaispuhelimia tai ties mitä kommeverkkejä.silves kirjoitti:Jos on haasteellista esittää Auerin mahdollinen teonkuvaus häkenauhan puitteissa, niin aivan yhtä vaikeaa on esittää hupparin teonkuvaus häkenauhan ja joidenkin todistelujen perusteella.