Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014
-
hirvoska
Re: Kaksi lasta löytyi kuolleena Kuopiossa-poliisi epäilee ä
Tiedän yhden 48 vuotiaan naisen helsingistä joka tappoi 6kk:n ikäisen lapsensa mahaansa käyttämällä anfetamiiniä naisen nimi on Tiina Hela. Käytti anfetamiinia koko raskausajan ja valehteli neuvolahenkilökunnalle ettei käytä mitään aineita. Tämäkin lapsi olisi selvinnyt hengissä pienenä keskosena. Tämä nainen teki teon vain sen takia että sai asunnon helsingin jakomestä raskauden takia mut olisi hän lapsensa voinut lapsen syntymän jälkeen antaa sijaisperheeseen tai adoptioon ei olisi tarvinnut pientä lastaan mahaansa tappaa. Nainen ei saanut tapauksesta mitään vankeutta eikä edes joutunut mielentilatutkimukseen
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Nappihoitoa saamaan vai? Etpä ole sen kummoisempi sinäkään sitten.maybellene kirjoitti:
Jos ei mulla ollut hyvää sanottavaa siitä Rautavaaran ämmästä, niin tämä ulostekasa on siis vielä oksettavampi. Ei riitä sanat kuvailemaan sitä vihan ja halveksunnan määrää, jota häntä kohtaan mulla on. Saunan taakse nappihoitoa saamaan.
Mutta ollaan jo varauduttu siihen, että tulet tuota samaa suoltamaan sivukaupalla, kuten Rautavaara -ketjussakin. Muiden lukijoiden uneen saattamiseen saakka.
-
maybellene
- Poliisikoira Rex
Mun näkemyksen mukaan näillä teoilla ei ole sinällään oikein minkäänlaista yhtymäkohtaa. Muuta kuin että ovat väkivaltarikoksia.Kalinka Holmes kirjoitti: Vakavan väkivallan uhriksi joutunut nainen edelleen tehohoidossa – aviomies kiistää rikosepäilyn
Julkaistu: 23.11.2014 16:00, päivitetty: 23.11.2014 17:27
Aikuisella ihmisellä on viime kädessä kuitenkin aina jonkinlainen mahdollisuus puolustaa itseään. Useimmiten aikuisten välinen perheväkivalta on jatkunut pitkään. En todellakaan puolustele lyöjää, mutta kyllä aikuinen ihminen joka ei ns äänestä jaloillaan eka kerran jälkeen ei oikein enää sympatioita kaipaa. Jokainen aikuinen voi valita itse miten ja kenen kanssa asuu. Lapsi ei voi tätä päätöstä tehdä.
-
Psycho-Killer
- Scooby-Doo
Ei miehillä ja naisilla niin merkittävää eroa ole. Ehkä äiti kuitenkin useimmiten on läheisempi lasten kanssa kuin isä ja hoitaa heitä enemmän, jopa jaksamisen rajojen yli. Minusta psykoosissa ei ole mitään käsittämätöntä, siitä lisää seuraavassa viestissä.kallesanteri kirjoitti:Olen huomannut muissa yhteyksissä etten miehenä ymmärrä naisen psyykettä.
Voisiko joku nainen avartaa mieltäni näiden, kuten linja-auton nokkaan ajaminen ja tämä viimeisin Kuopion tapaus, että miten naisen psyyke toimii?
Tässä Kuopion tapauksessa äiti eli murhaaja soittaa itse häkeen kun on murhannut lapsensa. Minusta on vaan käsittämätöntä että ensin murhaa ja sitten soittaa häkeen, "että tapoin lapseni".
En vaan ymmärrä. Haluaisin kuitenkin ymmärtää.
-
maybellene
- Poliisikoira Rex
No sehän on hyvä vaan että nukuttaa.WalkingDisaster kirjoitti:Nappihoitoa saamaan vai? Etpä ole sen kummoisempi sinäkään sitten.
Mutta ollaan jo varauduttu siihen, että tulet tuota samaa suoltamaan sivukaupalla, kuten Rautavaara -ketjussakin. Muiden lukijoiden uneen saattamiseen saakka.
Mitä kummoisempi en ole? Lastentappajaa? Mikä tekemäni on yhtä suuri synti?
-
Psycho-Killer
- Scooby-Doo
Ei mikään oikeutakaan surmaamaan lapsia, mutta onko sinulla oikeus toivoa tekijän kuolemaa?angela kirjoitti:Miksi TAAS tapahtuu tämmöistä???Ei voi käsittää tätä pahuutta...mitä tahansa on tässäkin tapauksessa taustalla niin MIKÄÄN ei oikeuta surmaamaan lapsia!!!EI KOSKAAN!!!
Tämmöisissä tilanteissa toivon että tekijä kokee kivuliaan kuoleman!!!
Olen vakaasti siinä uskossa, että äiti on tehnyt tekonsa psykoosissa. Sillä ei ole mitään tekemistä pahuuden kanssa. Tai jos pahuudeksi ei lasketa sitä, että nyky-yhteiskunnassa kukaan ei välitä, ei ole tukiverkkoja, ja jos neuvolassa uskaltaisit avata suusi ja kertoa, että et jaksa, voisit menettää lapsesi, koska se on halvempaa yhteiskunnalle.
Kaverini sairastui kerran lapsivuodepsykoosiin. Hän alkoi saada harhoja ja kuuli ääniä päässään, jotka kehottivat tekemään lapsille pahaa. Luojan kiitos hän soitti miehelleen töihin, joka tajusi tulla nopeasti kotiin. Kaverini pääsi suljetulle ja sai lääkityksen. Muutaman kuukauden päästä täysin terve. Onnea oli matkassa. Mutta äiti oli siis tosiaan ylirasittunut.
-
Ylistaron mumma
- Susikoski
Ei tulisi mieleen, että ensin hankitaan normielämä ja toimeentulo ja vasta sen jälkeen lapset? Eli oletuksena olisi se, että asiat ovat järjestyksessä (enkä tarkoita mitään ylenpalttista luksuselämää) ensin. Nykyään se menee näiden poikimistukien kanssa juuri päinvastoin: elämä on sekaisin, ei työtä, toimeentuloa, ammattia tai koulutusta – mutta ruvetaan tehtailemaan mukuloita niin saadaankin ne kaikki: naisen ammatti onkin "kotiäiti", lapsen tehtävänä tuoda perheelle toimeentulo kaikkien näiden etuuksien ja sosiaalitukien myötä. Ja mitä siitä seuraa, kun syy lapsenhankkimiseen onkin lapsesta saatava raha eikä lasta kohtaan tunnettu rakkaus…
Syntyvän lapsen tehtävä ei ole perheen raha- ja muiden asioiden järjestäminen vaan aikuisten tulisi osoittaa riittävää oman elämänsä hallintaa, ts. kykyä elää aikuisen elämää, jo ennen kuin hankkivat lapsia. Turha höpistä mitään "tässä kasvatan tulevia veronmaksajia" -mantroja: huono-osaisuus periytyy, kun joillain lapsilla ei ole lapsuudenkotinsa perusteella mitään käsitystä normaalista elämästä ja kaikki rahat tulevat sossun luukulta. Ja vaikka tällainen lapsi myöhemmin menisikin normaalisti töihin, hänen maksamansa verorahat menisivät itse asiassa takautuvasti vain oman äidin kotiäitiydestä aiheutuneisiin kuluihin ja lopputulos olisi plus miinus nolla.[/quote]
Olen kanssasi samaa mieltä.
Syntyvän lapsen tehtävä ei ole perheen raha- ja muiden asioiden järjestäminen vaan aikuisten tulisi osoittaa riittävää oman elämänsä hallintaa, ts. kykyä elää aikuisen elämää, jo ennen kuin hankkivat lapsia. Turha höpistä mitään "tässä kasvatan tulevia veronmaksajia" -mantroja: huono-osaisuus periytyy, kun joillain lapsilla ei ole lapsuudenkotinsa perusteella mitään käsitystä normaalista elämästä ja kaikki rahat tulevat sossun luukulta. Ja vaikka tällainen lapsi myöhemmin menisikin normaalisti töihin, hänen maksamansa verorahat menisivät itse asiassa takautuvasti vain oman äidin kotiäitiydestä aiheutuneisiin kuluihin ja lopputulos olisi plus miinus nolla.[/quote]
Olen kanssasi samaa mieltä.
En minäkään ymmärrä, vaikka olen nainen. Johtunee siitä, etten ylipäätään ymmärrä omat lapsensa tappavan ihmisen psyykeä. On se sitten mies tai nainen. Kyseessä on tavalla tai toisella pahasti vinksahtaneen ihmisen psyyke.kallesanteri kirjoitti:Olen huomannut muissa yhteyksissä etten miehenä ymmärrä naisen psyykettä. Voisiko joku nainen avartaa mieltäni näiden, kuten linja-auton nokkaan ajaminen ja tämä viimeisin Kuopion tapaus, että miten naisen psyyke toimii?Tässä Kuopion tapauksessa äiti eli murhaaja soittaa itse häkeen kun on murhannut lapsensa. Minusta on vaan käsittämätöntä että ensin murhaa ja sitten soittaa häkeen, "että tapoin lapseni". En vaan ymmärrä. Haluaisin kuitenkin ymmärtää.
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
Psykoottisuus tarkoittaa sitä, että ihminen ei erota mitkä asiat tapahtuvat reaalimaailmassa ja mitkä vain hänen oman päänsä sisällä. Lastensuojelun ammattilainen on samalla viikolla käynyt äitiä tapaamassa. Ei kovin hyvältä näytä.
Lastensuojelun ammattilainen ei välttämättä ole psykiatri. Oli siellä joku naapurikin käynyt kylässä lastensa kanssa keskiviikkona, muttei osannut aavistaa mitään. Eivät kaikki psykoottiset henkilöt oireile koko ajan. Jos nyt on ylipäätään psykoosista kyse, itse kylläkin näin oletan.jmit kirjoitti:Psykoottisuus tarkoittaa sitä, että ihminen ei erota mitkä asiat tapahtuvat reaalimaailmassa ja mitkä vain hänen oman päänsä sisällä. Lastensuojelun ammattilainen on samalla viikolla käynyt äitiä tapaamassa. Ei kovin hyvältä näytä.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 37023.html
...
- Olimme keskiviikkona kylässä heidän luonaan ja leikimme yhdessä. Meillä on samanikäiset lapset, kertoo surmista epäillyn naisen tuntenut, samassa talossa asuva nuorehko perheenäiti.
Ilta-Sanomien tietojen mukaan surmansa saaneet lapset olivat vasta hyvin pieniä. Poliisi ei ole vahvistanut lasten ikiä.
Tapausta tutkitaan henkirikoksena ja kuolemansyyntutkintana. Poliisi on kuullut teosta epäiltyä lasten äitiä.
Perheen tuntenut äiti kertoo, että hänen lapsensa ehtivät ystävystyä surmaperheen lasten kanssa.
- Lasten kasvot ovat tuoreessa muistissa. Tuntuu, että olisi ollut parempi, ettemme olisi koskaan heihin tutustuneet. Ihan kamalaa.
- Voi olla vaikeaa, kun kävellään rapussa heidän ovensa ohi. Mietin jopa, että pitäisikö meidän muuttaa täältä pois.
...
Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki. Saapui sinne Nukku-Matti, silmät pienet sulki. Kasvoi kuusi kukkalatva, käki siinä kukkui. Mutta tytön tylleröinen nurmikolla nukkui.
Yleisestä ilmapiiristä nykyään. Vaikka "sivistystaso" on noussut ja tekniikka kehittynyt jne., ihminen on hukassa, hämillään ja vieraantunut kaikesta luonnollisesta. Todellakin nykypäivää kuvastaa "luonnollisen kiintymyksen" puute..
How do you hold a moonbeam in your hand?
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Tätä mietin itsekin. Jos äiti on ollut harhainen/psykoottinen (niinkin pahasti, että päätyi tappamaan lapsensa), niin miksi sitä ei huomannut lastensuojelun työntekijä eikä keskiviikkona kylässä ollut naapuri?jmit kirjoitti:Psykoottisuus tarkoittaa sitä, että ihminen ei erota mitkä asiat tapahtuvat reaalimaailmassa ja mitkä vain hänen oman päänsä sisällä. Lastensuojelun ammattilainen on samalla viikolla käynyt äitiä tapaamassa. Ei kovin hyvältä näytä.
Aina on olemassa sekin mahdollisuus, ettei nainen ollut psykoottinen.
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
reppuli,
Jos lastensuojelutyöntekijä ei kotikäynnillä havaitse edes sitä, että äiti on psykoosissa, niin mihin lastensuojelua tarvitaan?
Jos lastensuojelutyöntekijä ei kotikäynnillä havaitse edes sitä, että äiti on psykoosissa, niin mihin lastensuojelua tarvitaan?
En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta sen tiedän, ettei äidin tarvinnut olla psykoosissa silloin kun lastensuojelutyöntekijä oli paikalla ja silti saattoi saada kohtauksen myöhempänä ajankohtana.jmit kirjoitti:reppuli,
Pieni tytön tylleröinen tietä pitkin kulki. Saapui sinne Nukku-Matti, silmät pienet sulki. Kasvoi kuusi kukkalatva, käki siinä kukkui. Mutta tytön tylleröinen nurmikolla nukkui.
-
Psycho-Killer
- Scooby-Doo
Psykoosi iskee yhtäkkiä ja yllättäen. Ei siis todennäköisesti ole ollut psykoosissa, kun lastensuojelu tai vieraat on käyneet.