Naiset vs. miehet (naisten ja miesten eroavaisuus)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^ Kyllä minä ymmärrän. "Ruikuttaminen" johtuu ehkäpä, siitä että miesten on PAKKO mennä armeijaan (paitsi jehovan todistajien) vaikka se rikkoisi ihmisen omia uskomuksia jne. Ja tasa-arvoa suoltavat poliitikot pitävät tasa-arvoisena sitä, että miesten on PAKKO mennä armeijaan ja naiset SAAVAT mennä armeijaan. Jotenkin hassua, että perustelet sen, että et ymmärrä lähipiirisi kokemuksilla, tuskin ne kertoo siitä mitään, että kokeeko kaikki suomalaiset miehet ton kivaksi leiriksi. Itse en usko, että kokisin.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Eihän rmeijaan ole pakko mennä. Onhan noita vaihtoehtoja. Puhutaanko nyt siis PAKOSTA vai nimenomaan ARMEIJASTA?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Bombay
Adrian Monk

Kylli kirjoitti:Eihän rmeijaan ole pakko mennä. Onhan noita vaihtoehtoja. Puhutaanko nyt siis PAKOSTA vai nimenomaan ARMEIJASTA?
Niii jooo, ohan sivarikin sit tietysti tai linna. Mut oikeesti, kuka nyt haluaisi lähteä mummojen pyllyjä pyyhkimään murto-osalla siitä mitä normaalisti tienaa 13kk ajaksi, yh. Tarkoitin, että mies ei voi jättää menemättä armeijaan ilman muita seuraamuksia. Tai sit ainahan voi esittää hullua tai narkkaria tohtorille.
Kylli
Perry Mason

Tuossa piilee muuten myös yksi huutava vääryys: miksi sivari edelleen on useita kuukausia pidempi kuin armeija? Ja kyllä ne paljon muutakin tekee kun pyyhkii mummojen pyllyjä, jota sinänsä pidän aika paljon arvokkaampana ja mielekkäämpänä työnä kuin metsässä rämpimistä. Mutta se on minun mielipiteeni, katsoisin että hyvä asia on valinnanvapaus, ei kaikista ole kumpaankaan. Tiedän myös monia sivareita, jotka on esim. saaneet työpisteitä jatkon opiskelupaikkoja haettaessa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Bombay
Adrian Monk

Kylli kirjoitti:Tuossa piilee muuten myös yksi huutava vääryys: miksi sivari edelleen on useita kuukausia pidempi kuin armeija? Ja kyllä ne paljon muutakin tekee kun pyyhkii mummojen pyllyjä, jota sinänsä pidän aika paljon arvokkaampana ja mielekkäämpänä työnä kuin metsässä rämpimistä. Mutta se on minun mielipiteeni, katsoisin että hyvä asia on valinnanvapaus, ei kaikista ole kumpaankaan. Tiedän myös monia sivareita, jotka on esim. saaneet työpisteitä jatkon opiskelupaikkoja haettaessa.
Juu, tokitoki. Olen itse samaa mieltä, että se on arvokkaampaa työtä. Mutta lähinnä mietin sitä, että ihminen on jo oikeassa duunissa ja joutuu sivariin 13kk tekemään täysin eri alan hommia murto-osalla normaalista palkastaan. Vammaista.

EDIT: Ja oikeesti toi Jehovien todistajien saama vapautus armeijasta, ihme touhua. Jos minä sanoisin, että minun Jumalani kieltäisi minun menon armeijaan niin ei se paljoa auttaisi, kyllä minut silti laitettaisiin inttiin. Mikä tekee Jehovan todistajista niin eri arvoisia?
Kylli
Perry Mason

Totta. Mitenkähän se jehovalaisuus muuten todistetaan? Saako Jehovan todistaja kokonaisvapautuksen vai voidaanko hänet laittaa esim. aseettomaan palvelukseen?

Siitä sivarista vielä, myös se on mahdollista (alasta riippuen, ehkä?), että saa hyödyntää jo olemassaolevaa ammattiosaamistaan.
Bombay
Adrian Monk

Kylli kirjoitti:Totta. Mitenkähän se jehovalaisuus muuten todistetaan?

Siitä sivarista vielä, myös se on mahdollista (alasta riippuen, ehkä?), että saa hyödyntää jo mahollisesti olemassaolevaa ammattiosaamistaan.
Jos rukoilee tarpeeksi niin Jehova ilmestyy kutsuntatilaisuuteen ja näyttää todeksi jehovalaisuuden? :D

Mitä minä olen seurannu tuttujen sivaripaikkojen hommaamista niin helvetin hankalalta puuhalta se vaikutti, että sai edes paikan, saati sit omaa alaansa liippaavaa. Tiedäppä sitten.
Kylli
Perry Mason

Saattaa olla, että tietyilla aloilla on eri syistä (esim. työvoima- ja muu resurssipula) tarvis kaikelle lisäavulle ja tätä kautta siis sivarille mahdollisuus tehdä ko. alan hommia.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

pistin tuohon nyt vaan ihan pari esimerkkiä ja kai se jollekin sitten on kamalaa se armeijan käyminen...en ajattele pahalla niitäkään ihmisiä. Mun nykyinen mieshän ei ole myöskään armeijaa käynyt koska ei ole ollut pakko, hänellä siihen ei liity mitään aatetta vaan lähinnä se , että opiskelun takia ei ollut pakko mennä. Ja voihan sitä suomessakin jos opiskelee niin käydä sen vaikka vast aopiskelujen jälkeen ja jos on vaikka opiskellut lääkäriksi niin voi sitten hoitaa lääkärinhommia siellä armeijassakin eikä silloinkaan tarvitse aseeseen tarttua...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

cicero kirjoitti:niin että en ymmärrä tuota ruikutusta...
Se on tullut harvinaisen selväksi. Et ymmärrä, että sukupuolensa perusteella miehet joutuvat tuohon "hupiin" (asevelvollisuus eri muodoissaan), haluavat tai eivät, mutta naiset eivät joudu. Sinusta tämä ei ole sukupuolisesti syrjivää. Olen sanaton.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kylli kirjoitti:Eihän rmeijaan ole pakko mennä. Onhan noita vaihtoehtoja. Puhutaanko nyt siis PAKOSTA vai nimenomaan ARMEIJASTA?
Nyt puhutaan asevelvollisuudesta. Ymmärrätkö edes mikä ero on asevelvollisuudella, asepalveluksella, aseettomalla palveluksella, siviilipalveluksella, vapautuksella asevelvollisuudesta rauhanaikana, jne.? Et ilmeisesti.

Vinkki: Naisia ei mikään niistä koske (paitsi jos nainen sitä haluaa). Miehiä koskee, haluaa tai ei.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Bombay kirjoitti: EDIT: Ja oikeesti toi Jehovien todistajien saama vapautus armeijasta, ihme touhua. Jos minä sanoisin, että minun Jumalani kieltäisi minun menon armeijaan niin ei se paljoa auttaisi, kyllä minut silti laitettaisiin inttiin. Mikä tekee Jehovan todistajista niin eri arvoisia?
Samaa ihmettelen minä, mutta eikös nyt jossakin mediassa ollut puhetta, että tämä jehova-pykälä poistuisi piakkoin? Mutta yksi vaihtoehto välttää armeija on muuttaa Ahvenanmaalle. Tuonne demilitarisoituun lintukotoon. Siellä asuvia ei koske yleensäkään mitkään säännöt, eikä armeijaankaan tarvitse mennä/joutua/päästä. Siihen vielä jehovaksi liittyminen, niin on tavallaan tuplasuojattu.

Eräs lähellä asuva henkilö on töissä puolustusvoimilla ja hän on kertonut hauskoja juttuja joidenkin "miesten" osalta; joillekin ensimmäinen yö kasarmilla on ollut myös se ensimmäinen yö poissa kotoa, joidenkin alokkaiden äidit soittelevat joka päivä kysyäkseen kuinka poikani jaksaa ja onko nyt varmasti saanut syödäkseen tms. Toiset eivät osaa huolehtia henkilökohtaisesta hygieniastaan ollenkaan, tulevat mm. vastaanotolle kun takapuolessa on jotain outoa ja kun täti kurkkaa sinne, niin onhan siellä outoa; perse pyyhkimättä ja kikkareet roikkuvat karvoissa :)

Hyvää se vaan tekee kun saa hiukan itsenäistyttyä, joilekin se vaan näyttää olevan sen verran kova paikka, että siitä syntyy myrsky vesilasissa. Totaalikieltäytyjille kelpaavat kyllä oikeudet, mutta velvollisuuksista viis.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Kylli
Perry Mason

markja kirjoitti:
Nyt puhutaan asevelvollisuudesta. Ymmärrätkö edes mikä ero on asevelvollisuudella, asepalveluksella, aseettomalla palveluksella, siviilipalveluksella, vapautuksella asevelvollisuudesta rauhanaikana, jne.? Et ilmeisesti.quote]

Ymmärrän toki, minkä kohdan nyt tulkitsit niin etten tuota erota? Mutta sinä et nyt vastannut kysymykseeni. Vai menikö se ohi?

Olen vilpittömän pahoillani esinahkasi puolesta. Taisi olla kokovartalosellainen?
Patricia C. Itämaa
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Kylli kirjoitti:

Olen vilpittömän pahoillani esinahkasi puolesta. Taisi olla kokovartalosellainen?
Aamun piristysruiske tuli tässä :lol: :lol:
Totuus on tarua ihmeellisempää
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Kylli kirjoitti:Tuossa piilee muuten myös yksi huutava vääryys: miksi sivari edelleen on useita kuukausia pidempi kuin armeija?
Ota huomioon, että sivarista pääsee kotiin yöksi käsittääkseni käytännössä joka päivä (siis ainakin sen peruskoulutusjakson jälkeen), kun taas armeijassa lomalle pääsee selvästi harvemmin. Eli sivarissa on aika lailla normaalit työajat, kun taas armeijassa se on jotain klo 6-17 (tai sinne päin) mitä tavallisena kasarmipäivänä ollaan hommissa, toki taukoineen, jotka usein ovat epämääräistä odottamista. Armeijassahan usein on "kiire odottamaan". Armeijan päivät myös venyvät pidemmiksi, leireilläkin tehdään usein hommia yölläkin (no, kipinähommia ainakin). Jos sivari olisi vain 6 kk, olisi se vääryys tässä mielessä.
Viimeksi muokannut ShipWreck, Ke Joulu 05, 2007 10:58 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin