Mysteeriopelit (adventuret)
^ Minä olen vähemmän Zeldoja pelannut (olen siis kyllä, mutten kaikkia), mutta pikkuveli sai tahtonsa läpi ja kotoa löytyy Legend of Zelda Ocarina of Time & Legend of Zelda Majoras Mask Nintendo64:selle ja sitten vielä Nintendo GameCubelle The Legend of Zelda: Collectors Edition (sisältää The Legend of Zeldan, The Legend of Zelda II: The Adventure of Linkin, The Legend of Zelda: Ocarina of Timen ja The Legend of Zelda: Majoras Maskin), The Legend of Zelda: The Wind Waker ja tietenkin The Legend of Zelda: Twilight Princess! 
Itse laittaisin ehdottomaksi ykköseksi THE HOBBIT pelin ZX Spectrumilla (48K muisti !!!). Tämä oli siis 80 luvulla. Tämä peli on adventurepelien äiti !!!
Toiseksi täytyy mainita samalla tietokoneella Eureka! niminen peli. Tämän pelin valmistaja oli luvannut ensimmäiselle ratkaisijalle huomattavan rahasumman, jonka sai, kun soitti pelin ratkaistuaan ruudulle ilmestyvään puhelinnumeroon. Palkintosumman voitti nuori englantilaispoika, joka luuli pelin jo ratkaistun, mutta ajatteli soittaa muuten vain numeroon ja kysyä mahd. jatko-osan ilmestymistä. Hän saikin kuulla voittaneen palkinnon!!!! Itse olin tässä vaiheessa n. 75% ratkaissut pelistä.
Nykyajan adventurepeleistä tuo Syberia jatko-osineen on kyllä ehdoton. Hieno juoni, kuvitus, musiikki. Loistava peli!!
Toiseksi täytyy mainita samalla tietokoneella Eureka! niminen peli. Tämän pelin valmistaja oli luvannut ensimmäiselle ratkaisijalle huomattavan rahasumman, jonka sai, kun soitti pelin ratkaistuaan ruudulle ilmestyvään puhelinnumeroon. Palkintosumman voitti nuori englantilaispoika, joka luuli pelin jo ratkaistun, mutta ajatteli soittaa muuten vain numeroon ja kysyä mahd. jatko-osan ilmestymistä. Hän saikin kuulla voittaneen palkinnon!!!! Itse olin tässä vaiheessa n. 75% ratkaissut pelistä.
Nykyajan adventurepeleistä tuo Syberia jatko-osineen on kyllä ehdoton. Hieno juoni, kuvitus, musiikki. Loistava peli!!
-
Kalessin
- Adrian Monk
näin kaverin koneella sam&max-pelin, onko siinä se koira? se vaikutti nimittäin ihan mielenkiintoiselta ja aika saman tyyliseltä kuin jotkut discworldit, on pitänyt hankkia nekin jo mutta en sitten ole muistanut....ShipWreck kirjoitti:En tiedä, kuuluuko tämän otsikon alle, mutta nythän on hiljattain ilmestynyt Sam & Max -kaksikolta uusi peli/pelejä tms. Ovatkohan nykyään yhtä hyviä kuin aikoinaan (Sam & Max Hit the Road), onko joku sattunut kokeilemaan?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
On, koira (Sam) ja jänis (Max), jotka ovat etsiviä tms. poliiseja. Sam & Max Hit the Road aikanaan (90-luvun alussa) ainakin oli varsin hauska peli, ja saman näköinen kuin Day of the Tentaclet, Maniac Mansionit ja mitä muita Lucas Artsin pelejä niitä olikaan.Kalessin kirjoitti:näin kaverin koneella sam&max-pelin, onko siinä se koira?
Ai niin, seikkailupeleistä on myös tietenkin mainittava Leisure Suit Larry -pelit. Todellisia klassikoita!
kyllähän tuollaiset pelit on parhaita,tässä on jonkinlainen murhamysteeri
nettipeli: http://www.channel4.com/history/microsi ... /game.html
En päässyt läpi en osaa englantia kovin hyvin.
nettipeli: http://www.channel4.com/history/microsi ... /game.html
En päässyt läpi en osaa englantia kovin hyvin.