17-vuotias tyttö poltettiin elävältä, Kokemäki 30.1.2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Juanita
Nikke Knatterton

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Juanita »

Ariadne kirjoitti:
Voitko mennä Ariadne keskustelemaan maahanmuutosta niihin kuuluviin ketjuihin, kuten Raid tuolla edellisellä sivulla jo kehotti. Jos jatketaan tässä ketjussa keskustelua tästä rikoksesta...
Moni muu keskustelija esitti aiemmin, että tekijän etnisen taustan spekulaatio liittyy murhatutkintaan. Jos itse esitän että etnisellä taustalla ei ole tekemistä rikoksen kanssa, niin miten se ei muka enää kuulukaan aiheeseen? Omituista.

Anyway, yllättävän monessa murhatapauksessa yhdistävä tekijä näyttää olevan murhaajan tyhmyys. Totta kai ex-poikaystävä on ensimmäinen epäilty...jos tämä oli harkittu murha niin aika huonosti suunniteltu.
No tämän tekijän etnistä taustaa ei tarvitse enää spekuloida, se on jo tiedossa. Ja nyt tässä ketjussa käsitellään tämän arabialaisen etnisen taustan omaavan epäillyn tekemää rikosta.

Tekijän mahdollinen tyhmyys toivottavasti johtaa siihen että tapaus saadaan selvitettyä ja tekijä telkien taa :)
jerkku
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jerkku »

Ariadne kirjoitti: ....
Anyway, yllättävän monessa murhatapauksessa yhdistävä tekijä näyttää olevan murhaajan tyhmyys. Totta kai ex-poikaystävä on ensimmäinen epäilty...jos tämä oli harkittu murha niin aika huonosti suunniteltu.
Voisitko vähän avata miten hän oli suunnitellut tätä? Itseäni ainakin kiinnostaisi.
Ariadne
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Ariadne »

jerkku kirjoitti:
Ariadne kirjoitti: Voisitko vähän avata miten hän oli suunnitellut tätä? Itseäni ainakin kiinnostaisi.
No enhän tietysti tiedä, mietin että tämä voisi olla spontaani rikos jos tapaaminen olisi ollut ennalta sovittu ja tunteet olisivat ottaneet vallan jne. Mutta tyttö oli jo 17-vuotias, joten ei olisi mitään syytä piilotella treffejä vanhemmilta. Koska uhri ja tekijä tuntivat toisensa ennestään on todennäköistä että hän on tuntenut tytön rutiinin. Eli itse uskon että tyttö on mennyt lenkkeilemään, ja exä on osannut vaania häntä lenkkireitin varrella.

Niin ja tyhmyydellä tarkoitan vain sitä että linkki on ollut varmaan aika selvä jos poliisi on päässyt näin nopeasti jäljille. Toisaalta eihän kukaan murhaaja ikinä ajattele jäävänsä kiinni. :?
Viimeksi muokannut Ariadne, Ti Helmi 03, 2015 8:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lily O.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Lily O. »

Jerkku,

Ariadne kirjoitti, JOS tämä oli harkittu...

Mitä tuohon mahdolliseen stalkkaamiseen tulee, niin ainahan on myös sellainen mahdollisuus, että aikaisemmin kaveri on pyörinyt nurkilla autolla, kun on odottanut tyttöä tulevaksi. Silloin voi jonkun silmään pistää auto, joka näkyy useammin jollakin tiellä, mutta ei ole menossa mihinkään. Tyttö on sitten noussut kyytiin, kun on kotoaan tullut riittävän kauaksi, minne ei vanhemmat näe.

En minäkään alaikäisenä silloisen poikaystävän kyytiin hypännyt heti kotipihasta lähdön jälkeen. Poika ei ollut kovin toivottu vävykokelas, joten kyytiin nousin kauempaa.
jerkku
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jerkku »

btw. Parisuhdeväkivallalla tarkoitetaan avio- tai avopuolison tekemää fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa.

Tässähän on kyseessä 17v. vanhempiensa luona asuva tyttö Porista ja joku olento, jota ex-poikaystäväksi tituleerattu, Helsingistä.
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

Lily O. kirjoitti: En minäkään alaikäisenä silloisen poikaystävän kyytiin hypännyt heti kotipihasta lähdön jälkeen. Poika ei ollut kovin toivottu vävykokelas, joten kyytiin nousin kauempaa.
Sama. Enkä mä kertonut jos mä jonku pojan kans lähdin kylille, että kenen kanssa mä oikeesti meen, aina mä jotain hätävaletta keksin. Enkä myöskään yökyläilyistäni poikien luona pahemmin kertonut, nekin meni "kavereilla ollessa" :roll:

Joskus oon miettinyt et miten ihmeessä sillon "kun mä olin nuori" pärjättiin, kun ei ollut kännyköitä :D Mua ei saanu ikinä kiinni muualta ku kavereilta, jossen ollut kotona. Nyt jos muutaman tunnin myöhästyt, on poliisit jo soitettu.
niin maan perusteellisesti
Kikkara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

Facebookista:
olenko nyt oikeassa kun minusta uhrin fb profiilikuva ja kansikuva ovat vanhoja, vuodelta 2012, jolloin uhri on ollut siis 15-vuotias. Sitten hänellä oli kaverina 25v poikaystävä, jolla näytti olevan vaikka kuinka kauniita n.20v naisia kaverina. Kuka haluaa käyttää profiilikuvanaan "pikkutyttökuviaan" tuollaisessa seurassa? Instassa uhrilla oli nämä vanhat ja uudempia kuvia, joissa oli oikein kaunis nuori nainen. Instassa en huomannut kaverina epäiltyä eikä ainakaan sennimiseltä ollut kommentoitu instan kuvia.
Jos mies asui Helsingissä ja uhri Porissa, eikö viestittely olisi voinut tapahtua pitkälti somessa.
Näitä en siis tajua.
Pakolaisstatuksella Suomeen tulevat tulevat kai ensin pienemmille paikkakunnille? Onko epäilty asunut Porissa jossain vaiheessa?
Pyörittelen siis mielessäni, minkälainen suhde on voinut olla - missä he ovat tavanneet. Onko epäilyllä tuttuja alueella ja onko hän ollut paljonkin siellä kun kerta työpaikkakin oli vedätystä - voihan asuinpaikkakin olla. Se, että joku huijaisi olevansa vartija, kannattanee siinä mielessä, että saahan siitä turvallisen kuva tyypistä.
Epäillyllä oli paljon arabiankielisiä linkkejä fb:ssä, hän ei vaikuttanut erityisen suomalaistuneelta..
Ja mitä talviseen profiilikuvaan tulee niin minustakin se oli outo. Kampaus oli kaverilla varmaan uusi ja halusi sen kuvaan, mutta usein tuntemillani nuorilla miehillä on urbaani tausta kuvilla jos sellaiseen on ollut mahdollisuutta, koska se on ymmärtääkseni jotenkin cool ja sopisi tämänkin kaverin habitukseen.
Summa summarum: miten he ovat joskus muka olleet pari?
Ariadne
Scooby-Doo

jerkku kirjoitti:btw. Parisuhdeväkivallalla tarkoitetaan avio- tai avopuolison tekemää fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa.

Tässähän on kyseessä 17v. vanhempiensa luona asuva tyttö Porista ja joku olento, jota ex-poikaystäväksi tituleerattu, Helsingistä.
Ok, point taken. Ehkä parempi termi olisi erotilanneväkivalta? On kuitenkin niin yleistä että kaipaisi omaa termiään. Laitoin tämän jo aiemmin, mutta vielä: "Erotilanteet ovat merkittävä väkivaltariski naisille. Vuosina 2003–2009 parisuhdetappokuolleisuus eroamassa olevilla tai vastaeronneilla naisilla oli ainakin kymmenkertainen verrattuna parisuhteessa elävien naisten kuolleisuuteen." Toisaalta tässäkään tilastossa tuskin on mukana tilanteita joissa lyhytaikainen suhde päättyy tai mies on yksinkertaisesti saanut pakit eikä ylpeys kestä jne.
Bloody Mary
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Bloody Mary »

Osoitakkapas yksikin maahanmuuttaja taustainen, joka on Aasialaista alkuperää ja tehnyt samanlaisia julmuuksia.. enkä pyydä samaan syssyyn osoittamaan yhtä muslimitaustaista/lähi-idän taustaista maahanmuuttajaa..koska jostain syystä niitä kyllä riittää..oisko kasvatuskulttuurilla ja arvoilla asiaa?? Tämäkin murhaaja on ns.ihan keskiverto naama. Mutta jotain outoa ja luontaan työtävää kaverissa on täytynyt olla face to face suhteessa, JOS jäbän on pitäny hakea ala-ikäsiä tyttöjä väen vängällä kaukaa!! Jätkä ei ts.saanut ketään omasta kaupungistakaan, joka on kuitenkin Suomen suurin kaupunki!!!
Belker
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Belker »

Veikkaan murhaa. Tod.näk. yllyttäjiä/avustajia.

Uhri kuskattu polttopaikalle elossa, jossa väkivalt. kuolema astalolla. Kasvot rikottu, kuten henk.koht. vihassa tapahtuu. (Vrt. Lahti Ulvilassa & Tulilahti...) Nopea hampaista tunnistus on kasvoastaloinnin takia vaikeaa >> lopullinen tunnistus kestää.
Lily O.
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Lily O. »

Kikkara kirjoitti:Summa summarum: miten he ovat joskus muka olleet pari?
Voi. Mene istumaan hetkeksi kahvilaan/kuppilaan ja katsele, miten "eriparisia" pariskuntia ympärilläsi liikkuu. Vaikka ihmiset ovat täysin erilaisilla taustoilla, ikäeroilla ja ulkonäkökysymyksillä varustettuja, se ei kerro sitä, miten heistä on voinut tulla pari.

Tämä kaksikko on voinut tavata missä tahansa; festareilla, tuttavien kautta, somessa, kaupungilla, harrastuksen parissa jne. Mies on voinut asua joskus Porissa, he ovat voineet jopa "tavata" jonkun foorumin kautta.

Erilaiset taustat eivät aina estä ihastumista, yleensä ihmiset kuitenkin ihastuvat persooniin.
Elias Nessinen
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Elias Nessinen »

Ariadne kirjoitti:
Samana viikonloppuna 8 Ruotsin mamua raiskasi Viking Amorellalla 44-vuotiaan ruotsalaisen naisen. Miten voi 8 yksittäistapausta olla samaan aikaan samoissa hommissa laivalla??
Ei passaa leimata.
Tuo menee kyllä niin överiksi. Vaikka olisi sata, niin se ei poista sitä tosiasiaa että suurin osa maahanmuuttajista EI syyllisty rikoksiin. Ei tosiaan passaa leimata ellei sitten väkisin halua syyllistää täysin syyttömiä sokeassa vihassaan. Häiriintynyt on häiriintynyt taustasta riippumatta. Tajutkaa että kun syytätte kokonaista kansanryhmää milloin mistäkin niin syyllistytte itse alkukantaiseen ja sivistymättömään ajatteluun. Jos olemme muka itse sivistynyttä kansaa niin voisimme edes yrittää nousta tällaisen lapsellisen leimaamisen yläpuolelle. Vähän järkeä peliin.
Vähän tuo Ariadnen naivius huolestuttaa. Oletko kuullut sanontaa, että "Emme elä enää lintukodossa." tai "Emme elä missään impivaarassa."?

Me olemme täällä impivaarassa kasvattaneet lapsemme niin kilteiksi ja luottavaisiksi, että he eivät ymmärrä maailman pahuutta. Täällä on tyttölapset saaneet kävellä rauhassa vaikka keskellä yötä lähes missä tahansa.

Toisin on suuressa maailmassa. Edes Etelä Euroopassa ei tyttöjen kannata liikuskella yksin varsinkaan pimeän aikaan. Heidät tulkitaan automaattisesti prostituoiduiksi. Jos ei ole suojelijaa, raiskatuksi tulemiseen riski kasvaa.

Muslimimaat on ihan oma lukunsa. Naiset eivät poistu kotoaan muuten kuin hunnutettuina ja miespuolisten sukulaistensa vartioimana. Hunnuton nainen on siellä vapaata riistaa varsinkin jos on ilman vartijoita. Hiusten näkyminen vapaassti on varma huoran merkki. Muslimikulttuuri on sairas mitä tule naisten asemaan.

Sitten on vielä muslimien kunniakäsitykset. Naiset ovat jonkun miehen omaisuutta. Ensin isän, kunes hän myy tyttärensä vaimoksi jollekin sopivaksi katsomalleen sulhaskandidaatille. Avioeroa ei tunneta kun sillä lailla, että mies passitta vaimon matkoihinsa. Jos nainen lähtee kävelemään, rangaistuksena on pahimmillaan kuolema.

Sitten, kun me tarjoamme näille turvapaikkaa. Täällä on sinisilmäiset, luottavaiset tytöt vastassa. Tummia ja komeita suklaasilmiä, mutta jo kulttuurisesti täysin kieroutunut asenne naisia kohtaan. Siihen vielä sodan ja väkivallan aiheutttamat traumat päälle, niin ei sovi ihmetellä, että raiskaustilastot ovat mitä ovat. Kulttuurien yhteentörmäys tuottaa juuri sellaisia tapauksia mitä nyt Kokemäellä nähtiin.

Me paheksumme sitä syvästi, mutta muslimeille tuo on ihan kulttuurin mukaista käyttäytymistä. Tyttö oli jättänyt poikaystävänsä ja hakee netissä uutta treffikaveria. Muslimilogiikalla on ihan ok rangaista semmoista.
Kikkara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

Lily O. kirjoitti: Voi. Mene istumaan hetkeksi kahvilaan/kuppilaan ja katsele, miten "eriparisia" pariskuntia ympärilläsi liikkuu. Vaikka ihmiset ovat täysin erilaisilla taustoilla, ikäeroilla ja ulkonäkökysymyksillä varustettuja, se ei kerro sitä, miten heistä on voinut tulla pari.
Olen kyllä istunut kahviloissa...ja ollut aika paljon somessa enkä juuri ole nähnyt tapauksia missä nainen/tyttö ottaisi 7v vanhemman ja selkeästi kokeneemman machotyypin kaveriksi ja pelaisi itse rippikoulukuvilla. Siksi ihmettelen - myös sitä, minkä verran vanhemmat tiesivät suhteesta.
Ariadne
Scooby-Doo

Vähän tuo Ariadnen naivius huolestuttaa. Muslimimaat on ihan oma lukunsa. Kulttuurien yhteentörmäys tuottaa juuri sellaisia tapauksia mitä nyt Kokemäellä nähtiin.
Öö, kuten sanoin aikaisemmin, niin olen itse varttunut muslimimaassa vaikka suomalainen olenkin. Joten en puhu leimaamisen typeryydestä naiiviuden vaan elämänkokemuksen kautta. Olen kokenut paljon enemmän julmuutta suomalaisten kuin muslimien taholta. Jos sen julmuuden perusteella alkaisin itse leimailla niin suomalaiset näyttäisivät aika hirviöiltä.
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

Kikkara kirjoitti: Olen kyllä istunut kahviloissa...ja ollut aika paljon somessa enkä juuri ole nähnyt tapauksia missä nainen/tyttö ottaisi 7v vanhemman ja selkeästi kokeneemman machotyypin kaveriksi ja pelaisi itse rippikoulukuvilla. Siksi ihmettelen - myös sitä, minkä verran vanhemmat tiesivät suhteesta.
Mä taas ihmettelen sitä, et miten ihmeessä 17 vuotiaan tarvii etsiä treffipalstoilta kumppania itselleen? Alaikäisen!!! Mun järkeen ei oikein se mene, mikä kiire tuossa vaiheessa elämää on edes ketään löytää. En ikipäivänä antais alaikäisen tyttölapsen tehdä mitään treffi-ilmoitusta, ja tasan tarkkaan meillä on valistettu näistä asioista, jo ehkä liiakseenkin. Mut siis joo, toi ei mahu mun kaaliin.
niin maan perusteellisesti
Vastaa Viestiin