Jos otetaan huomioon että tekijä on varsin runsaasti etsinyt "uhrejaan" fb:stä, eri treffipalstoilta ja muusta sosiaalisesta mediasta, kyllä sieltä oikeasti uusia tapausta taustoittavia tietoja saa helpommin kuin sillä että poliisin antamien vajaavaisten tietojen varassa kukin leikkii tutkijaa.Jane T kirjoitti:Facebook, Facebook, Facebook, Facebook .....
Tämäkin ketju menee pelkäksi FB:n tonginnaksi ja spekuloinniksi. Ja kaikkihan siellä Facessa totta kai on totta! Voi pyhä Facebook sentään, kuinka älytöntä.
Ehkä kannattaisi keskittyä itse rikoksen ja siitä tiedossa olevien faktojen spekulointiin kuin tuohon iänikuisen typerään Naamakirjan kaiveluun ja pohdintaan.
Jos vielä otetaan huomioon että fb:ssä ja toisaalla tekijän profiileissa on käynyt tuntematon henkilö(kenties rikoskumppani) joka yrittää tuhota aineistoa, joka on vapaalla jalalla, paino tekijän digitaalisessa jalanjäljessä on tällä hetkellä aika oleellinen. Mitäköhän on yritetty salata? Ehkäpä yksiselitteisiä todisteita tekijän syyllisyydestä ja kytköksistä muihin henkilöihin. Nämä mahdolliset kytkökset olisi aika oleellisia saada selville, varsinkin kun tekijä on ilmeisesti heittäytynyt itse hankalaksi ja ruvennut puhumaan kielillä.
"Itse rikoksen ja siitä tiedossa olevien faktojen spekulointi" siis tuo "ratkaisun" tähän tapaukseen?Jane T kirjoitti:Mitään ratkaisua se Facen profiilien ja kaverilistojen ja kommenttien pohtiminen ei taatusti tähänkään tapaukseen tuo.