maija turjukka kirjoitti:^Sorry, jiiärrä, pakko kumota nuo kaks ekaa kohtaa...... onhan niitten nunnien ja paavin itsensä ihan kiva noita nännejään nipistellä/pallejaan rapsuttaa
Mutta tuohon kolmanteen kohtaan toki yhdyn minäkin
Kuinkas moni muuten on tutustunut ortodokseihin lähemmin tai käynyt esim. Uudessa Valamossa? Itselleni oli ainakin nuorena aikuisena järisyttävä kokemus osallistua ortodoksihautajaisiin, vähän oli eri meiningit kuin luterilaisilla....
Ei paavin tarvitse itse rapsutella, eiköhän sitä varten jostain joku alamainen löydy. Nunnan nänneille ei käyttöä löydy, ellei kaikkien nunnien "sulhanen", maailman pahin moniaviorikollinen J.Nasaretilainen tule yöunissa käymään.
Kaikki uskonnot, joissa on eriasteisia rajoituksia normaaliin seksuaalisuuteen, ovat pohjimmiltaan kieroutuneita seksuaalirikollisten ja -häiriöisten piilopaikkoja. Ortodokseilla sentään normaalipapit saavat mennä naimisiin, munkit tietystikään eivät. No, eiköhän Herran miehelle aina jostain löydy joko fyysisesti heikompi munkkiveli tai sitten lapsikin, kaikki arvatenkin käy.
No, niin kuin kristittyjen herraksi nimetty puuseppäkin totesi: "antakaa lasten tulla minun tyköni", ja tätä on sittemmin toteutettu ahkerasti. Tosin turhankin usein variaationa "antakaa minun tulla lasten tykönä".
Seksuaalirajoitteisissa ja -kielteisissä uskonnoissa on selibaattivaatimuksen alla eläviä jäseniä oletettavasti vain seuraavista kategorioista:
a) "hurskaat", aidosti selibaatissa elävät
b) kaapissa olevat homoseksuaalit
c) pedofiilit
d) aseksuaalit, joilla ei oikeasti ole kiinnostusta seksiin
e) tekopyhät heteroseksuaalit, jotka hoitelevat tarpeensa huorien tai rakastajien kanssa (keskiajan paavit eivät aina vaivautuneet juuri näitä peittelemään, osahan nosti äpäräpoikiaankin valtaan)
On sitten tulkintakysymys, ketkä tämän maailman papeista ja munkeista kuuluvat mihinkäkin kategoriaan. Itse veikkaan pessimistisesti kohdan a edustajien olevan räikeässä vähemmistössä, samoin kuin aseksuaalien. Enemmistö lienee sentään kategorioiden b ja e edustajia, eli tekopyhiä jeesustelijoita, joiden itsepetokselle ei ole muuta syytä kuin papinkaavun tuoma sosiaalinen asema tai valta, kuten ei juuri muullekaan kirkolliselle toiminnalle.
Vaan eipä ole ollut c-kategoriastakaan puutetta kirkkoisien parissa.