Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Sariola kirjoitti:Hypnoosissa hän on kyllä kertonut hyvin oikeaan osuvasti omien vammojensa synnystä. Se voisi hyvinkin pitää paikkansa.
En jaksa enää edes huumorilla ottaa noita juttujasi. Ei todellakaan ole voinut tapahtua niin kuin Nils hypnoosissa lurittelelee.

Laita Sariola tänne nyt oma teoriasi vammojen synnystä niin voimme kaikki nautiskella sillä.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Taitaa myös Kukkuu uskoa, että NG kiipesi puuhun ja onnettomuudekseen putosi sieltä, ja vammat syntyivät siinä. :D

Minä uskon että lyötiin kovapintaisella painavalla esineellä muutama kerta päähän, niinkuin jokaista noita neljää telttailijaa. Hyvin samantapaiset vammat kaikilla.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^^Hieman hatarat on Sariolan vammatiedot.

Kuvitteletko sinä uhrien vammat lievemmiksi vai Gustafssonin vammat kohtuuttomasti suurennelluiksi - koska epäilet niiden olleen samankaltaisia.

Mielestäni menet Sariola taas sille niin ikävälle vääristelyjen tielle.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Sariola kirjoitti:Taitaa myös Kukkuu uskoa, että NG kiipesi puuhun ja onnettomuudekseen putosi sieltä, ja vammat syntyivät siinä. :D

Minä uskon että lyötiin kovapintaisella painavalla esineellä muutama kerta päähän, niinkuin jokaista noita neljää telttailijaa. Hyvin samantapaiset vammat kaikilla.
Koita itse lyödä jollain putkella teltassa olevasta aukosta esim. taaimmaista makaajaa. Aika tökkimiseksi menee. :D
Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:^^Hieman hatarat on Sariolan vammatiedot.

Kuvitteletko sinä uhrien vammat lievemmiksi vai Gustafssonin vammat kohtuuttomasti suurennelluiksi - koska epäilet niiden olleen samankaltaisia.

Mielestäni menet Sariola taas sille niin ikävälle vääristelyjen tielle.
Mielestäni oikeudenkäynnin aikana syyttäjäpuoli kyllä syyllistyi mm. NG:n vammojen vähättelyyn ja oli haalinut todistajia, jotka antoivat sen suuntaisia lausuntoja. Hyvä esimerkki on se Imatralainen paperityöntekijä, joka oli nähnyt NG:n hammaslääkärin vastaanotolla eteisessä, ja antoi lausunnon, että NG näytti terveeltä. Todistajaksi ei kutsuttu sitä hammaslääkäriä, joka hoiteli ja korjaili hampaiden lisäksi mm. niitä katkenneita leukaluita. Hänellä olisi ollut todellista tietoa - mutta häntä ei kutsuttu todistajaksi. Kun lukee asiakirjoista esim. SB:n ja NG:n saamat todetut luunmurtumat, niin ne ovat hyvin samantapaisia. Iskut ovat olleet teholtaan suunnilleen samanlaisia. Kannattaa huomata, että myös syyttäjäpuolen lääkäri oli pannut merkille NG:llä havaitun ns. "Brillen hematooman", joka on merkki kallonpohjan murtumasta. Myös hän totesi tämän todistuksessaan. Käräjäoikeus ei mennyt mukaan tuohon vähättelyyn.

Tähän vähättelyyn näyttää täysin rinnoin liittyneen täällä keskustelussa mm. "awa". Vähitellen hänkin on joutunut myöntämään, että NG on saanut tuolloin ainakin 3 painavaa iskua. Yksi alaleukaan vasemmalle puolen, toinen vasempaan poskeen ja kolmas vasemman korvan yläpuolelle. Lukuisista luunmurtumista voidaan päätellä, että iskut ovat olleet painavia. Nämä tiedot löytyvät asiakirjoista.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Kannattaa huomata, että myös syyttäjäpuolen lääkäri oli pannut merkille NG:llä havaitun ns. "Brillen hematooman", joka on merkki kallonpohjan murtumasta. Myös hän totesi tämän todistuksessaan. Käräjäoikeus ei mennyt mukaan tuohon vähättelyyn.

Tähän vähättelyyn näyttää täysin rinnoin liittyneen täällä keskustelussa mm. "awa". Vähitellen hänkin on joutunut myöntämään, että NG on saanut tuolloin ainakin 3 painavaa iskua. Yksi alaleukaan vasemmalle puolen, toinen vasempaan poskeen ja kolmas vasemman korvan yläpuolelle. Lukuisista luunmurtumista voidaan päätellä, että iskut ovat olleet painavia. Nämä tiedot löytyvät asiakirjoista.
Taas tulee voimakkaita vääristelyjä Sariolalta.

Ihmettelen miksi kirjoitat tuonkaltaista potaskaa vaikka nämä asiat on sinullekin selvitetty jo kymmeniä kertoja eri yhteyksissä.

Jos ihmisellä on molemmat silmät mustana nyrkkitappelun seurauksena ( Brillen hematooma ) se ei todellakaan tarkoita, että hänellä välttämättä olisi kallonpohjan murtuma.

Toisaalta vammamekanismin tietäen ( esimerkiksi kaatuminen tai yksi isku ) - ja potilaalle kehittyy Brillen hematooma - on perusteltua epäillä kallonpohjan murtumaa, joka usein sieltä löytyykin.

Huonolla tuurilla voi kevytkin kolaus, joka osuu keskelle otsaa tai ylös nenän varteen aikaansaada molempien silmien symmetrisen mustumisen ( Brillen hematooma ). Tällöin huonoa tuuria on kolauksen lisäksi se, että joku verisuoni vuotaa vain tavallista runsaammin kudoksiin - jakautuen tasaisesti molempien silmien ympärille. Näissä tapauksissa ei välttämättä edes iholle jää jälkeä törmäyksestä.

Onko se Sariola niin - että jos on vain toinen silmä mustana niin on puolittainen kallonpohjan murtuma ?

Gustafssonila ei ole voitu todeta olleen minkäänlaista kallonpohjan murtumaa - vaikka hänet tutkittiin nykyaikaisilla kuvantamismenetelmillä.

Kirjoitat Sariola myös, että Gustafssonin vammoja vähäteltiin oikeudessa. Tuo mielipiteesi on mielestäni erikoinen, koska Gustafssonin vammoja ei tarvitse vähätellä eikä suurennella - ne on todettavissa faktoina. Myös uhrien vammat on todettu.

Nämä uhrien kuolettavat vammat sekä Gustafssonilla olleet tyypilliset pahoinpitely / nyrkiniskuvammat ovat niitä harvoja asioita tämän BJ3S osalta jotka voidaan todeta ja kirjata faktoina.

Niin - ja kukas niitä Gustafssonin vammoja on oikein suurentelemalla suurennellut - ei ainakaan oikeuden syyttäjäpuolen asiantuntijalääkärit.

Aivan turhaan sinä Sariola yrität sitä Gustafssonin itsensä kertomaa vammakuvausta tänne keskusteluihin levitellä - ne on todettu tietoiseksi valehteluksi jo aikaa sitten.

Siihen miksi Gustafsson kertoili tunkaltaista roskaa en ota kantaa. Olen sitä mieltä, että Gustafsson saisi itse kertoa ja selittää nuo sanomisensa.

( sanottua ei saa sanomattomaksi ja tehtyä ei saa tekemättömäksi )

Kotipoliisi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Sariola kirjoitti:Taitaa myös Kukkuu uskoa, että NG kiipesi puuhun ja onnettomuudekseen putosi sieltä, ja vammat syntyivät siinä. :D
Tämä ei ole kovinkaan kaukaa haettua, sillä Nissehän rehvasteli vuosikymmeniä murhien jälkeen, että: "Hehheh, vääristä paikoista etsivät murha-asetta, olisi pitänyt katsoa ylös puihin päin."

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Sariola
Horatio Caine

Kotipoliisi kirjoitti:
Tämä ei ole kovinkaan kaukaa haettua, sillä Nissehän rehvasteli vuosikymmeniä murhien jälkeen, että: "Hehheh, vääristä paikoista etsivät murha-asetta, olisi pitänyt katsoa ylös puihin päin."

8)
Tuossa kotipoliisi esittää faktana sellaisen arvion, jonka on esittänyt joku niistä "yllätystodistajista". Se todistaja oli ilmeisesti epäluotettava, koskapa hän ei päässyt oikeuteen todistamaan. Kaipa poliisi totesi hänen "epäluotettavuutensa".

Vastaan kuitenkin tähän "awalle" koskien NG:n vammoja:

-----------------------------------------------------------------------------

SB:n vammat läänonoikeuslääkäri Kaisa Lalun mukaan:

" ............ Lalun kertomuksesta on käynyt ilmi, että murtumat kallossa (SB) ovat olleet vasemmalla puolella ja että niiden aiheuttaminen on edellyttänyt vähintään kolmea - neljää iskua laakealla, suhteellisen painavalla lyöntivälineellä. Tämä tylppä väkivalta on edellyttänyt merkittävää voimaa. Teräasevammoina Boismanilla on ollut kolme pistohaavaa, joista ......."

Käräjäoikeuden arviota G:n vammoista:

Ote käräkäoikeuden tuomiosta: "..... Merkittävä epävarmuus liittyy siihen, onko Gustafssonilla korvaklinikan röntgenosaston muistiinpanoissa mainittu, tutkimuksissa 27.7.1960 todettu murtuma kallonpohjassa ollut murtuma korvakäytävässä vai mahdollisesti muualla kallonpohjassa, kun röntgenkuvia ei ole tallella . Kuitenkin tällä mahdollisella murtumalla on merkitystä arvioitaessa mahdollisen aivovamman olemassaoloa. Käsitystä kallonpohjan etuosan murtumasta tukee se, että Gustafssonilla on hammasklinikalla 11.6.1960 todettu ns. Brillen hematooma, joka Hirvensalon, Öhmanin ja Tenovuon mukaan kuvaa kallonpohjan etuosan murtumaa . .......".

Näin siis ovat arvioineet Espoon käräjäoikeus ja siellä mm. nuo mainitut asiantuntijalääkärit. "awan" arvio oli aivan toisenlainen. Niin, kumpaan luottaa?! Minä luotan noihin edellisiin! 8)
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tämä Brillen hematooma on siis musta silmä. Usein vielä molemminpuolinen.
Jos saa kovan iskun, vaikkapa nenäänsä, saattavat molemmat silmät mennä mustaksi. Yläluomi on myös erittäin turvonnut. Vähän myöhemmin turpoaa myös poski...

Itsellänikin on ollut vastaavanlainen.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Tämä Brillen hematooma on siis musta silmä. Usein vielä molemminpuolinen.
Jos saa kovan iskun, vaikkapa nenäänsä, saattavat molemmat silmät mennä mustaksi. Yläluomi on myös erittäin turvonnut. Vähän myöhemmin turpoaa myös poski...

Siis ei taida olla ihan niin yksinkertainen juttu. kyse on silmäluomien symmetrisestä turvotukseta, jossa väri kait voi olla lähellämustaa silmää, eli sinipunainen.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Aivan symmetriset ovat. Ja mustat silmät kuin renkaat silmien ympärillä, symmetrisesti.
Ei mikään harvinaisuus, mutta suurta osaa tällaisista eik äydä edes näyttämässä lääkärille.
Suomessa jää diagnosoimatta paljon aivovammoja. Useat ovat tulleet sellaisissa "pienissä onnettomuuksissa" ja ihminen ei tule lähteneeksi lääkäriin.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Ote käräkäoikeuden tuomiosta: "..... Merkittävä epävarmuus liittyy siihen, onko Gustafssonilla korvaklinikan röntgenosaston muistiinpanoissa mainittu, tutkimuksissa 27.7.1960 todettu murtuma kallonpohjassa ollut murtuma korvakäytävässä vai mahdollisesti muualla kallonpohjassa, kun röntgenkuvia ei ole tallella . Kuitenkin tällä mahdollisella murtumalla on merkitystä arvioitaessa mahdollisen aivovamman olemassaoloa. Käsitystä kallonpohjan etuosan murtumasta tukee se, että Gustafssonilla on hammasklinikalla 11.6.1960 todettu ns. Brillen hematooma, joka Hirvensalon, Öhmanin ja Tenovuon mukaan kuvaa kallonpohjan etuosan murtumaa . .......".

Näin siis ovat arvioineet Espoon käräjäoikeus ja siellä mm. nuo mainitut asiantuntijalääkärit. "awan" arvio oli aivan toisenlainen. Niin, kumpaan luottaa?! Minä luotan noihin edellisiin! 8)

Niin Sariola - vaikka Gustafssonilla olisi ollut kallonpohjan etuosan murtuma ja tästä aiheutunut ns. Brillen hematooma ja likvor vuotoa nenästä sekä murtuma hentoisessa korvakäytävässä josta olisi aiheutunut veren tihkuttelua korvakätävästä - > hän oli asiantuntijalääkäreiden mukaan hyvin todennäköisesti täysin toimintakykyinen.

Hänen vammansa olivat tyypillisiä pahoinpitelyvammoja ja tuon kaltaisia vammoja hoidetaan Helsingissäkin päivittäin. Eikä Gustafssonin vammat ole edes vakavimmasta päästä - > vertailussa täysin ketterästi liikkuvien pahonpitelyn uhrien vertailussa.

Toisinsanoen - olen samaa mieltä syyttäjäpuolen asiantuntijalääkäreiden kanssa - vaikka Gustafssonin toteennäyttämättömätkin oireet laskettaisiin olemassaolleiksi - se ei tee hänestä toimintakyvytöntä.

Mielestäni vammojen puuttuminen ei tee kenestäkään murhaajaa.

Mutta syyttäjäpuolen asiantuntijalääkäreiden arvioimana Gustafsson ei todennäköisesti toimintakyvytönkään ollut.

Kun Sariola lainailet yksittäisiä lauseita lääkäreiden lausunnoista ymmärtämättä kokonaisuutta toimit kyseenalaisilla tavalla. Mielestäni yrität tietoisesti vääristellä syttäjäpuolen asiantuntijalääkäreiden lausuntoja muka Gustafssonin syyttömyyttä tukeviksi.

Mielestäni he ovat olleet vain arvioimassa Gustafssonin vammoja ja niiden yhteyttä syytettynä olleen mahdolliseen toimintakykyyn. Ja se on tullut näytetyksi, että noilla vammoilla Gustafsson on voinut hyvinkin olla toimintakykyinen.

Se että käräjäoikeus päätyi siihen päätelmään, että Gustafsson ei mahdollisesti ollut toimintakykyinen - on heidän arvionsa.

Minä olen noiden Gustafssonin vammojen suhteen hieman kriittisempi - koska vammoihin vetoamalla ei toimintakyvyttömyyttä voi todistaa. Nykypäivän tiedoilla se on jopa juuri päinvastoin.
Viimeksi muokannut awa, La Joulu 08, 2007 10:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sariola
Horatio Caine

Tampereen Tyttö kirjoitti:Aivan symmetriset ovat. Ja mustat silmät kuin renkaat silmien ympärillä, symmetrisesti.
Ei mikään harvinaisuus, mutta suurta osaa tällaisista eik äydä edes näyttämässä lääkärille.
Suomessa jää diagnosoimatta paljon aivovammoja. Useat ovat tulleet sellaisissa "pienissä onnettomuuksissa" ja ihminen ei tule lähteneeksi lääkäriin.
Vaikuttaa siltä, että "Tampereen Tyttö" on laajentanut "Brillen hematooman" määritelmän kuuluvaksi myös tavallisen "mustan silmän". Onkohan näin? :roll: :oops: :P :shock: :lol: :D
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:Tämä Brillen hematooma on siis musta silmä. Usein vielä molemminpuolinen.

Siis ei taida olla ihan niin yksinkertainen juttu. kyse on silmäluomien symmetrisestä turvotukseta, jossa väri kait voi olla lähellämustaa silmää, eli sinipunainen.
Aivan oikein Tampereen Tyttö - Brillen hematooma on juuri niin yksinkertainen juttu.

Ja Sariolalle ja konstalle - nythän keskustellaan siitä että Gustafssonin molemmat silmät olivat mustat. :shock:

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Brillen hematooma ei todellakaan ole mikään dramaattinen harvinaisuus.
Vaikka sillä hieno nimi onkin. :wink:

Mutta, mutta, aivovaurioista sen verran, että ne ovat erittäin yleisiä.
Lisäksi niitä saadaan pieneltäkin tuntuvista tapaturmista.
Niskanretkahdus vammatkin voivat altistaa aivovauriolle, mutta tämäkin on jäänyt vähälle huomiolle tapaturmapotilaiden hoidossa ja seurannassa. Pienillä lapsilla tätä on tutkittu viime vuosina, tunnetaan "ravisteluvammana". Aivovaurioon johtava niskan retkahdus ja lapsilla ainakin myös aivojen liikkuminen kallon sisällä altistavat aivovammalle

Aivovamma voi olla erittäin vähäoireinen tai kovasti oireileva, mutta nämä seikat eivät välttämättä korreloi vaurion vakavuuden kanssa.

Ja tämä kaikki on aivan perustietoa neurologiasta, ei siis liity mitenkään siihen onko N.G. :llä ollut minkälainen aivovaurio ja koska tai miten se on syntynyt.

Täältä voi lukea lisää:
http://www.terveysportti.fi/terveysport ... i=fys00017
Vastaa Viestiin