HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Nebukadnessar
Poliisikoira Rex

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Nebukadnessar »

Palle kirjoitti:Olisiko kellään alkuperäistä (tai sitä mitä sanotaan alkuperäiseksi) häkenauhaa dropboxissa wav.tiedostona?
Täältäpä löytyy sellaisena kuin se minulla on.
https://www.dropbox.com/s/ds6a5mob9ybhc ... u.wav?dl=0
Palle
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Palle »

Nebukadnessar kirjoitti:
Palle kirjoitti:Olisiko kellään alkuperäistä (tai sitä mitä sanotaan alkuperäiseksi) häkenauhaa dropboxissa wav.tiedostona?
Täältäpä löytyy sellaisena kuin se minulla on.
https://www.dropbox.com/s/ds6a5mob9ybhc ... u.wav?dl=0
Paljon kiitoksia. :wink:
Nebukadnessar
Poliisikoira Rex

sisotalo kirjoitti:Anneli oli tulossa takkahuoneelta puhelimeen ja siksi hän oli selkä päin murhaajaan poistumista. Päinvastoin Amanda ojensi puhelinta ja oli siis katsomassa juuri sinne missä murhaaja hyppäsi. Alpo on ystävällisesti tehnyt piirroksen tästä tilnateesta. Nähtynä Amandan silmin.

https://www.dropbox.com/s/yjnvxmr8ca9li ... n.jpg?dl=0
Millä perustelet, että juurikin näin on tapahtunut? Sinähän et ole ollut paikalla?

Väität siis yhä edelleen, että kuulokkeen vaihdon yhteydessä Emma näki sen surmaajan poistuvan ja että ne kopsahdukset mitkä kuuluukin, tuolla kohtaa ja että , ne on juurikin ne poistumisäänet?

Miten sitten selität sen aaallaaa nllaaa-äänen joka kuuluu häkepäivystäjän puheen alta ja tuo ääni loppuu kopsahdukseen joka on juurikin samanlainen kuin kolme edellistä elo tallenteen mukaan surmaaminen ei ole vielä päätöksessään, äänien perusteella vaan vasta 02:48.

Olen seuraavassa tallenteen pätkässä juurikin ihan ensimmäisestä kopsahduksesta, aina aikaan 02:50 vaimentanut puheääniä ja vahvistanut takkahuoneen suunnalta tulevat äänet.

Jokainen voi miettiä mihin aikaan sieltä lähdetään.

Minulle koko tallenne todistaa selkeästi, niin tapahtumat kuin surmaajan poistumisen.

Jokainenhan, jos haluaa, niin voi testata millaisen äänen pitää katkeava lasihammas painon alla ja eikös se hemmi, mitä olet sisotalo ylistänyt, niin todistanut kuinka voimakkaan äänen katkeava lasi pitää?

Tallenne on aikavälillä, siis juurikin hätäpuhelutallenteesta 02min 22 sek viiva 02min 50sek.
https://www.dropbox.com/s/9v1c97enlwc6n ... 0.wav?dl=0

Pallelle: Oleppa hyvä ja mitäs tuollaisesta pätkästä kiittelemään koska ei oe varmuutta miten paljon se on muuttunut.

Olen yrittänyt säilyttää tuon sellaisena kuin se on minulle tullut ja audacityllä toiminut että olen tarvittavan kohdan aina muuttanut ja irrottanut sen ja tallentanut ja tallentamatta muutoksia alkuperäiseen.
Nebukadnessar
Poliisikoira Rex

Ande kirjoitti:Ollaan nyt rehellisiä ja myönnetään se, että tavallisilla vehkeillä ilman mitään erityiskäsittelyjä puhelusta ei ota paljonkaan selvää muusta kuin Annelin, häkepäivystäjän ja Amandan puheista. Jukan ääntä kuuluu kyllä.

Alussa menee yli 20 sek ilman taustaääniä, miksi? Veikkaisin, että Jukka oli siinä vaiheessa tajuton ensimmäisen pääiskun vuoksi.

Jossakin vaiheessa alkaa kuulua liikehdintää. Miksi jossakin vaiheessa tulee parin sekunnin katkos nauhoituksessa? Tämä tulee juuri silloin, kun taustaääniä tulee enemmän, Annelin ollessa puhelimessa. Onko katkos pitempikin, eli käykö kello kaiken aikaa, mutta nauha ei vaan pyöri? Katkos on juuri ennen kuin Anneli pyytää Amandan puhelimeen.

Todistajia on kyllä oikeudessa juoksutettu, mutta yksi on joukosta poissa: se puheluun vastannut häke-päivystäjä.
Esitutkinta- ja oikeudenkäyntiaineistoon perusteellisesti tutustuneet: onko häntä edes kuultu? Mitä hän on puhelusta sanonut, eli millainen vaikutelma hänelle tuli sen aikana?

Entä onko hyvinkin tavallista, että nicelog-järjestelmän nauhoitus pätkii? Luulen, että nauha pysähtyy jos mitään ei kuulu, mutta tässä tapauksessa ainakin Annelin hengitystä kuului ja taustaääniäkin enemmän kuin alussa.
Onko sitten tapana sanoa "älä mee minnekään" kun talossa on tappaja? Oliko joku hyvä syy uskoa, että täällä onkin sellainen, jolle voi hyvin kääntää selkänsä? Niinhän Anneli teki silloinkin, kun Amanda "näki" sen miehen poistuvan, mutta Anneli ei.

Ps. onko tämä Emma sama persoona, josta aiemmin käytetään nimeä Amanda?
Jos nyt ande kuuntelet hyvin tarkkaan sen tallenteen kohdan missä on se kahden sekunnin täysin tyhjä kohta, nii aloita kuunteleminen paria kolmea sekuntia ennen ja juuri kun olisi alkamassa se tyhjä kohta niin korota ääntä ja kuuntele, juuri kun se tyhjä kohta alkaa, kuuluu ääni, niin kuin joku alkaisi huutamaan "ii" ja jo sitä ennen kuuluu Auerin selkeä hengitysääni eli nicelog-järjestelmä ei tee tyhjää kohtaa jos edes hengitysääni kuuluu.
Nebukadnessar
Poliisikoira Rex

Pieni liekki kirjoitti:
Nebukadnessar kirjoitti:Ensin alkuperäinen vahvistettuna ja sitten sama vahvistettuna ja hidastettuna, mitä kuulette??

https://www.dropbox.com/s/nv25y8pvvdp5c ... 3.wav?dl=0Laitetaanpa tämä eturintamaan ettei huku plörinän alle, kun ollaan niin innokkaasti taas alettu heittään ihmeitä tänne, niin meinaa se totuus hukkua kaikenmaailman valheiden alle.

Muoks. korjasin alkuperäisestä virheen.

Muoks2. Niin ja jokainen saa kuunnella, en sitä kiellä :lol:
Minä kuulen mieshenkilön anovan: "Tuu jo auttaa!". Naishenkilö tiedustelee tämän jälkeen: "Miten mä pääsen linjoill?". Aika erilailla tunnumme kaikki kuulevan.
Pieniliekki, ne tulee vähän myöhemmin nuo kohdat ja se on Jukka Lahti joka ne huutaa.

Kuuntelitko ollenkaan tuota minun laittamaa pätkää ja jos kuuntelit, niin miten ihmeessä saat siitä jopa kolmisanaisen huudon vaikka se alkuperäisessäkin on yksi ja ainoa sana.

Minun täytyy nyt kyllä ihmetellä miten näin voi olla?
Palle
Neuvoja-Jack

Nebukadnessar kirjoitti:
sisotalo kirjoitti:Pallelle: Oleppa hyvä ja mitäs tuollaisesta pätkästä kiittelemään koska ei oe varmuutta miten paljon se on muuttunut.

Olen yrittänyt säilyttää tuon sellaisena kuin se on minulle tullut ja audacityllä toiminut että olen tarvittavan kohdan aina muuttanut ja irrottanut sen ja tallentanut ja tallentamatta muutoksia alkuperäiseen.
Uskotaan, siellä se sama joop häivy kuului. Nyt minulla on visuaalisetkin todisteet siitä :D . Laittelen niitä kyllä dropboxiin kunhan ehdin.
Palle
Neuvoja-Jack

http://aijaa.com/9cscFp]

Tässä nyt on raakaversio audacityllä. Poistin vain napsahduksen, en lisännyt tai poistanut muuta.
Nebukadnessar
Poliisikoira Rex

Palle kirjoitti:http://aijaa.com/9cscFp]

Tässä nyt on raakaversio audacityllä. Poistin vain napsahduksen, en lisännyt tai poistanut muuta.
Visualisointi on äänen ja kuvan yhteiskäyttöä ja tuoda asia visuaalisesti esiin niin, että kuva, joko liikkuva tai paikallaan oleva kuva (aina mielummin liikkuva kuva) tuo esiin osoittaa jonkun asian olemassa olon.

Esimerkiksi jos olisi niin tarkka mikrofoni, niin tuolla voitaisiin tuoda bakteerin tekemä ääni esiin samalla kun miroskooppivideolla kuvattaisiin bakteerin liikkeitä.

Esimerkiksi kuvan näyttäminen jostain kohdasta ja johon liitetty omat tekstit, kertoo todellisuudessa, ei siis ole visualisointia, tekijän oman mielipiteen ja näkemyksen, se ei kerro sitä, että jossain kohdassa on juurikin niin.

Hyvää hyvyyttäni laitoin sinulle tuon tallenteen, mutta en uskonut että väärinkäyttäisit sitä juutalaisten tapaan, mutta näköjään kaikki on mahdollista, sääliksi käy.

Muoks. lisäys. No raakaversio oli todella ja näyttää siltä ettet ymmärrä äänestä, puheen muodostumisesta, äänitekniikasta, kirjaimien muodostumisesta ja muustakaan joka liittyy ihmisen puheeseen tai huutamispuheeseen liittyvästä yhtikäs mitään.

Jos noilla taidoilla olisit pyrkinyt esim. kgb:lle vaikkapa provokaattoriksi tai edes salakuuntelu puolelle, olisi sinut rahdattu pikavauhtia siperiaan 100 vuodeksi.

Se että, ääniaaltokuvassa on desibelipiikkejä, ei tarkoita sitä, että juurikin siinä kohdassa olisi joku kirjain, :lol: vaan se tarkoittaa sitä että siinä kohdassa ääni ainoastaan nousee falsettiin.

Kirjaimet ja niiden vahvistaminen on puheesta/kovemmasta puheesta taitolaji ja että, ne pystyy erottaan toisistaan vaatii tarkkuutta.

Lisäksi jonkun napsahduksen poistaminen joltain kohdalta on vieläkin tarkempaa, voisin laittaa sinulle juurikin tuosta kohdasta laittaa oman versioni, siis jos haluat?
Palle
Neuvoja-Jack

Nebukadnessar kirjoitti:

Visualisointi on äänen ja kuvan yhteiskäyttöä ja tuoda asia visuaalisesti esiin niin, että kuva, joko liikkuva tai paikallaan oleva kuva (aina mielummin liikkuva kuva) tuo esiin osoittaa jonkun asian olemassa olon.

Esimerkiksi jos olisi niin tarkka mikrofoni, niin tuolla voitaisiin tuoda bakteerin tekemä ääni esiin samalla kun miroskooppivideolla kuvattaisiin bakteerin liikkeitä.

Esimerkiksi kuvan näyttäminen jostain kohdasta ja johon liitetty omat tekstit, kertoo todellisuudessa, ei siis ole visualisointia, tekijän oman mielipiteen ja näkemyksen, se ei kerro sitä, että jossain kohdassa on juurikin niin.

Hyvää hyvyyttäni laitoin sinulle tuon tallenteen, mutta en uskonut että väärinkäyttäisit sitä juutalaisten tapaan, mutta näköjään kaikki on mahdollista, sääliksi käy.

Muoks. lisäys. No raakaversio oli todella ja näyttää siltä ettet ymmärrä äänestä, puheen muodostumisesta, äänitekniikasta, kirjaimien muodostumisesta ja muustakaan joka liittyy ihmisen puheeseen tai huutamispuheeseen liittyvästä yhtikäs mitään.

Jos noilla taidoilla olisit pyrkinyt esim. kgb:lle vaikkapa provokaattoriksi tai edes salakuuntelu puolelle, olisi sinut rahdattu pikavauhtia siperiaan 100 vuodeksi.

Se että, ääniaaltokuvassa on desibelipiikkejä, ei tarkoita sitä, että juurikin siinä kohdassa olisi joku kirjain, :lol: vaan se tarkoittaa sitä että siinä kohdassa ääni ainoastaan nousee falsettiin.

Kirjaimet ja niiden vahvistaminen on puheesta/kovemmasta puheesta taitolaji ja että, ne pystyy erottaan toisistaan vaatii tarkkuutta.

Lisäksi jonkun napsahduksen poistaminen joltain kohdalta on vieläkin tarkempaa, voisin laittaa sinulle juurikin tuosta kohdasta laittaa oman versioni, siis jos haluat?
Laitoin kuvan sen takia, kun sanoit kuulleesi tuossa kohdassa sanoja kuten näih tai noih , mitä siellä ei tietenkään ole. Jokainen voi kuunnella pätkän ja kuulla myös Auerin nopean ja kauhistuneen hengähdyksen juuri sen jälkeen kun Lahti huutaa "Joop". Muualla Auerin hengityksessä ei ilmene tuollaista reagointia.

Piikit ovat konsonanttien kohdilla varmaan siitä syystä, että konsonantit tulivat selvemmin ja painokkaammin. So simple. :) Mutta senhän sinä varmaan tiesitkin. Voisitkin laittaa audion sinne toosaasi, pitää havainnollistamani kuvan edessäsi ja opetella kuulemaan.

Jokainen voi tosiaankin tehdä omat johtopäätöksensä asiasta.
Nebukadnessar
Poliisikoira Rex

Palle kirjoitti:
Nebukadnessar kirjoitti:

Laitoin kuvan sen takia, kun sanoit kuulleesi tuossa kohdassa sanoja kuten näih tai noih , mitä siellä ei tietenkään ole. Jokainen voi kuunnella pätkän ja kuulla myös Auerin nopean ja kauhistuneen hengähdyksen juuri sen jälkeen kun Lahti huutaa "Joop". Muualla Auerin hengityksessä ei ilmene tuollaista reagointia.

Piikit ovat konsonanttien kohdilla varmaan siitä syystä, että konsonantit tulivat selvemmin ja painokkaammin. So simple. :) Mutta senhän sinä varmaan tiesitkin. Voisitkin laittaa audion sinne toosaasi, pitää havainnollistamani kuvan edessäsi ja opetella kuulemaan.

Jokainen voi tosiaankin tehdä omat johtopäätöksensä asiasta.
Niin, lykätähän voi mitä vaan, mutta toosaile sinä vain siellä omassa rauhassas.

Tuossa on sinulle juurikin sama kohta.https://www.dropbox.com/s/gkh5gz865qfbw ... i.wav?dl=0

Tähän on tehty muutoksia, mutta mitä? https://www.dropbox.com/s/c7kb4p5aax1eb ... 2.wav?dl=0

Ai niin ja poistin sen napsahduksen, siis sen joka kuuluu kesken Aueri hengityksen ja jonka kehuit poistaneesi, kuvasta päätellen se siellä yhä loistaa olemassa olollaan.

Sitten toisena on sama kohta, mutta tutkippa mitä muutoksia siihen on tehty, napsaus jäljellä, mutta muutoksia on tehty, toisin päin vaan kuin tuija niemi-laitinen.

Kysy ihmeessä jos et huomaa mitä muutoksia.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Palle kirjoitti:Uskotaan, siellä se sama joop häivy kuului. Nyt minulla on visuaalisetkin todisteet siitä :D . Laittelen niitä kyllä dropboxiin kunhan ehdin.
Siis meikäläinen kuulee ajassa 1:06 tappajan sanomana: "Häivy!". Ajassa 1:46 kuulen Jukka S. Lahden huutavan Annulle: "Tuu jo auttaa!". Samaan aikaan Annu on antamassa puhelinta lapselleen, mutta ihmettelee vielä hiljaisuutta häken päässä tiedustelemalla: "Miten mä pääsen linjoil?".

Nuo Jukan ja Annelin sanomiset kuulen Nebukadnessarin äänitallenteelta kahteen kertaan niin, että ensin ne kuuluvat suht normaaleilla äänillä lausuttuna ja jälkimmäisellä kerralla möreämmillä äänillä sanottuna.

Missä kohtaa te kuulette ton Joopin? Mä en taida kuulla sitä missään, tosin häkevirkailija sanoo ainakin 14 kertaa sanan joo.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Palle
Neuvoja-Jack

Nebukadnessar kirjoitti:
Tuossa on sinulle juurikin sama kohta.https://www.dropbox.com/s/gkh5gz865qfbw ... i.wav?dl=0

Tähän on tehty muutoksia, mutta mitä? https://www.dropbox.com/s/c7kb4p5aax1eb ... 2.wav?dl=0

Ai niin ja poistin sen napsahduksen, siis sen joka kuuluu kesken Aueri hengityksen ja jonka kehuit poistaneesi, kuvasta päätellen se siellä yhä loistaa olemassa olollaan.

Sitten toisena on sama kohta, mutta tutkippa mitä muutoksia siihen on tehty, napsaus jäljellä, mutta muutoksia on tehty, toisin päin vaan kuin tuija niemi-laitinen.

No nyt ymmärrän, miksi kuulet niih ja noih ja näih. Olet ihan itse editoinut ne sinne omiin tiedostoihisi. Tallenteesi ovat huomattavasti puuroisempia kuin se alkuperäinen. Suosittelen, että kuuntelet sen saman kohdan alkuperäisestä. Siellä kuuluu ihan selvästi joo(p) häivy.

PL: Missä kohtaa te kuulette ton Joopin? Mä en taida kuulla sitä missään, tosin häkevirkailija sanoo ainakin 14 kertaa sanan joo.

1,25 min, hetimiten sen jälkeen "häivyy".
Nebukadnessar
Poliisikoira Rex

Palle kirjoitti:
Nebukadnessar kirjoitti:

No nyt ymmärrän, miksi kuulet niih ja noih ja näih. Olet ihan itse editoinut ne sinne omiin tiedostoihisi. Tallenteesi ovat huomattavasti puuroisempia kuin se alkuperäinen. Suosittelen, että kuuntelet sen saman kohdan alkuperäisestä. Siellä kuuluu ihan selvästi joo(p) häivy.

PL: Missä kohtaa te kuulette ton Joopin? Mä en taida kuulla sitä missään, tosin häkevirkailija sanoo ainakin 14 kertaa sanan joo.

1,25 min, hetimiten sen jälkeen "häivyy".
Jaahas, se alkoi syyttely kun tajuttiin että onkin väärässä.
MINÄ, EIKÄ MINUN TARVITSE MITÄÄN E D I T O I D A, en editoi nitään, ainoat mitä teen on joko vahvistan, hidastan jotta vokaaleista ja konsonanteista saa SELVÄÄÄ, tajusitkohan?

Jollet tajunnut sitä kohtaa, niin nähdäkseni se ei ole minun vikani ja kannattaa katsoa peilitoosasta.
Palle
Neuvoja-Jack

Nebukadnessar kirjoitti:Jaahas, se alkoi syyttely kun tajuttiin että onkin väärässä.
MINÄ, EIKÄ MINUN TARVITSE MITÄÄN E D I T O I D A, en editoi nitään, ainoat mitä teen on joko vahvistan, hidastan jotta vokaaleista ja konsonanteista saa SELVÄÄÄ, tajusitkohan?

Jollet tajunnut sitä kohtaa, niin nähdäkseni se ei ole minun vikani ja kannattaa katsoa peilitoosasta.
Niin, vahvistaminen ja hidastaminenkin on editoimista (varsinainen editointiohjelma audacity ei ole). Olet kuitenkin hidastanut niin, ettei sanasta "häivy" saa mitään selvää. Joop sentään kuului aika selkeästi, mutta kuulet sen nooh. Zem on litteroinut ja kuullut sen näin:
http://www.nbl.fi/~nbl3145/litter/joob.wav
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jos nyt jossain kohtaa on pakko mennä kuulemaan sana Joop, niin voisin kuulla naisen äänellä sanottuna sen juuri ennen kohtaa 1:25 ja toisen kerran kohdassa 1:40. Anneli ei ainakaan ole sanojana, koska äänet kantautuvat jostain kauempaa kuin aivan luurin vierestä.

Kohdassa 1:25 kuulen edelleen Jukan huutavan Annelille: "Apuun...tule, tule tänne apuun!". Tuo ensimmäinen apuun-sana on minusta kyllä sanottu hieman epäselvästi, eli jotenkin "äpyyn" tai vastaavasti. Loogisella päättelyllä sen voi mielestäni tulkita sanaksi apuun. Vahvistavatko äänieksperttimme asian vai pitääkö tulkita sana toisin?

Olen miettinyt sitä, että jos JW olisi ollut asialla, niin olisiko Jukka häntä tunnistanut. En minä ainakaan tunnista monenkaan työkaverini avo- tai aviopuolisoita, varsinkaan jos he sattuvat tulemaan vastaan jossakin ilman työkavereinani olevia puolisoitaan. Pysyttelen edelleen omassa pääepäillyssäni, jollei kukaan toisin todista.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Vastaa Viestiin