Xerxes kirjoitti:Juutalaisuus on tietysti uskonto. Nimimerkki "Taran" mielestä se on vain uskonto. Ainakin minä käsitän, että syntyjään juutalainen voi olla vaikka kristitty tai muslimi, mutta silti hän on rodultaan juutalainen. Minusta monet juutalaiset ovat olemukseltaan melko komeita, ei mitään rotannaamoja. Muutamat USA:n huippu-urheilijat ovat olleet juutalaisia. Monet maailman kuuluisimmista viulisteista ovat syntyperäisiä juutalaisia. Mielestäni juutalaiset Israelissa ovat tosin liian jyrkkiä naapurikansoja kohtaan. Sillä näkemyksellä se alue ei rauhoitu aivan heti...
Samat lait ne on kaikille, olkoonpa rotu mitä tahansa.
Minä epäilen vahvasti, että tekijä on aivan tavallinen suomalainen. Myös suomalaisista löytyy kaikenlaisia ihmisiä. Saattaa hyvin olla niin, että oikea tekijä on tiedossa joillakin tahoilla, joten siinä mielessä on ratkaistu, mutta virallisesti ei ole ratkaistu. Voidaan ehkä ratkaista tulevaisuudessa, jos tutkimukset osataan suunata oikeaan suuntaan.
Laitetaan nyt sitten lisää OT:tä, kun kerran alkuun päästiin. Kiittäkää Pallen paskajuttuja.
Eikä ole vain Uskonto! Olenko sellaista esittänyt?? Älä pane sanoja suuhuni. Juutalaisuus on sekä uskonto että kulttuuri. Tietenkin.
Joku voi olla syntynyt juutalaisuuteen, siis tämän uskonnon ja kulttuurin piiriin, ja kääntyä kristityksi tai muslimiksi jne. Sen jälkeen hän on edelleen syntyjään Jewish, mutta ei enää Jew. Tähän jo viittasin. Et sitten ymmärtänyt, ja nyt moitit minua.
Roskapuhetta: juutalaisuus on 'rotu'. Sitä ei jaksa edes kommentoida. Juutalaisuus on kaikkea muuta kuin 'rotu'.
Sisäsiittoisempia ollaan täällä Suomessa.
Juutalaiset., missä ikinä asuvatkaan noudattavat sen maan lakeja missä asuvat. Vain avioitumisessa ja hautajaisissa ymv, uskonnollisiin käytäntöihin ymv heillä omat tapansa, ja ne eivät ole ketään vastaan, kulttuuriset tavat on omat, ei joulua, eli ei vietetä kristillisiä pyhiä, esim Jeesuksen ylönousemusjuhlaa.
Israelissa on ihan normaali länsimainen oikeuskäytäntö, siis esim rikoslaki! Ei juutalaisilla ole missään mitään etuoikeuksia lakien noudattamaisen suhteen. Suomen laki ei määrää miten juutalaisen tulee viettää uskonnolliset tai kulttuuriin liittyvät juhlansa, mitä ruokailutapoja heillä on.
Isrealin ympärillä on etupäässä juutalaisvihamielisiä, Israelia vihaavia valtioita.