HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Xerxes
Axel Foley

Re: HÄKE 'nauha' (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Minä olen tuon oman tulkintani tapahtumien ketjusta jo tehnyt. Huomasin tuolta linkistä, että "Turumurre" oli tehnyt jo hyvin samantapaisen ja vielä paremman kuin minun tekemäni 2010. Minä olin hyvin lähellä tuota samaa jo 2010 tehtyä arviota. Se poikkeaa "alpo holistin" tekemästä hieman. Mm. tämä 9-vuotias tyttö on ollut olohuoneessa nähdessään huppumiehen poistuvan. En usko, että myöskään tyttö on ollut kovin lähellä takkahuonetta joka kerta kun on katsonut, ja on voinut olla katvealueita, joissa huppumies piilotteli. Kyllä uskon, että "Turumurre" on erittäin lähellä totuutta. Siis samaa mieltä kuin "Turumurre".

Huom! Myös "Turumurre" on kuullut tytön sanovan "Joo se lähti". Sehän kuuluu kyllä tarkasti kuunnellen tänä päivänäkin. Samoin on kuullut TN. Väärin kuuleminen johtunee heikosta versiosta tai heikoista kuunteluvälineistä.
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Xerxes kirjoitti:Huom! Myös "Turumurre" on kuullut tytön sanovan "Joo se lähti". Sehän kuuluu kyllä tarkasti kuunnellen tänä päivänäkin. Samoin on kuullut TN. Väärin kuuleminen johtunee heikosta versiosta tai heikoista kuunteluvälineistä.

Tämä 2010 versio pohjautuu kokonaan Tuija Niemen tekemään litterointiin, eli repliikit ovat hänen kuulemiaan, ei Turumurren. Kukaan ei tuolloin palstalla ollut kuullut vielä nauhaa itse. Eli on jouduttu etenemään sillä, mitä Niemen litteroinnissa luki. Tämän vuoksi repliikkien sisältö voi nykykäsityksillä ja -kuunteluilla olla erilainen. Tapahtumat ovat kuitenkin tärkeimmät, ja ne pystyy päättelemään Niemenkin litteroinnista.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
nihlist
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihlist »

Xerxes kirjoitti:Minä olen tuon oman tulkintani tapahtumien ketjusta jo tehnyt. Huomasin tuolta linkistä, että "Turumurre" oli tehnyt jo hyvin samantapaisen ja vielä paremman kuin minun tekemäni 2010. Minä olin hyvin lähellä tuota samaa jo 2010 tehtyä arviota. Se poikkeaa "alpo holistin" tekemästä hieman. Mm. tämä 9-vuotias tyttö on ollut olohuoneessa nähdessään huppumiehen poistuvan. En usko, että myöskään tyttö on ollut kovin lähellä takkahuonetta joka kerta kun on katsonut, ja on voinut olla katvealueita, joissa huppumies piilotteli. Kyllä uskon, että "Turumurre" on erittäin lähellä totuutta. Siis samaa mieltä kuin "Turumurre".

Huom! Myös "Turumurre" on kuullut tytön sanovan "Joo se lähti". Sehän kuuluu kyllä tarkasti kuunnellen tänä päivänäkin. Samoin on kuullut TN. Väärin kuuleminen johtunee heikosta versiosta tai heikoista kuunteluvälineistä.
Vai heikosta versiosta tai heikoista kuunteluvälineistä?

Minäpäs laitan sinulle oikein selvän kohdan tuosta, niin saat kuunnella sitä ja mitä siellä on.

Tuoltapa https://www.dropbox.com/s/8lt3t6coii37h ... s.wav?dl=0 käyt hakeen ja panen pääni pantiksi siitä mitä siinä on.
nihlist
Martin Beck

Lisään tänne vielä vähän kuunneltavaa, toivottavasti ei korvat ole vielä väsähtäneet.

Tuolta voi ladata ja kuunnella kohdan missä Jukka Lahti todellisuudessa kuolee ja surmataan, tallenne ajankohta on nimikkeessä, tallenetta kuunnellessa kiinnittäkää huomio häkepäivystäjän puheen taustalla kuuluva Jukan "muminalallatus" ja joka kuuluu tallenteen loppupuolellahttps://www.dropbox.com/s/7i0dfo7xb6cdv ... 0.wav?dl=0

Täältä https://www.dropbox.com/s/x5a7fvzgay46z ... s.wav?dl=0 voi ladata koko hätätallenteen jossa on tempoa miinus 12%, mitään muuta ei tallenteelle ole tehty ja
jo tuokin selkiinytti tallenetta, pystyy hahmottaan etäisyydet paremmin ja alkaa kuullostaan todellisemmalta.
Koti-Columbo
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Koti-Columbo »

nihlist kirjoitti: Täältä https://www.dropbox.com/s/x5a7fvzgay46z ... s.wav?dl=0 voi ladata koko hätätallenteen jossa on tempoa miinus 12%, mitään muuta ei tallenteelle ole tehty ja
jo tuokin selkiinytti tallenetta, pystyy hahmottaan etäisyydet paremmin ja alkaa kuullostaan todellisemmalta.
En itse pysty kuuntelemaan tuota mutta kai nyt tuollainen hidastus vaikuttaa jo melkolailla äänitteeseen?
Xerxes
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

nihlist kirjoitti:Lisään tänne vielä vähän kuunneltavaa, toivottavasti ei korvat ole vielä väsähtäneet.

Tuolta voi ladata ja kuunnella kohdan missä Jukka Lahti todellisuudessa kuolee ja surmataan, tallenne ajankohta on nimikkeessä, tallenetta kuunnellessa kiinnittäkää huomio häkepäivystäjän puheen taustalla kuuluva Jukan "muminalallatus" ja joka kuuluu tallenteen loppupuolellahttps://www.dropbox.com/s/7i0dfo7xb6cdv ... 0.wav?dl=0

Täältä https://www.dropbox.com/s/x5a7fvzgay46z ... s.wav?dl=0 voi ladata koko hätätallenteen jossa on tempoa miinus 12%, mitään muuta ei tallenteelle ole tehty ja
Tuo viimeinen oli todella selvä. Siinäkin minä kuulen A:n sanovan: "Joo se lähti". Aivan samoin ovat tulkinneet TN ja Turumurre. Jos se olisi "Ei, se lähti", ei se muuttaisi merkitystä sanottavasti. Kuulokkeet ovat kuuntelussa kyllä paremmat kuin huonot kaiuttimet. Minun täytyy kertoa se mitä kuulen, mitäpä muuta voisin. Niistä äänikäppyräkuvista en ymmärrä
tuon taivaallista. Tässä seison, enkä muuta voi. Kuulen noin.
nihlist
Martin Beck

Koti-Columbo kirjoitti:
nihlist kirjoitti: Täältä https://www.dropbox.com/s/x5a7fvzgay46z ... s.wav?dl=0 voi ladata koko hätätallenteen jossa on tempoa miinus 12%, mitään muuta ei tallenteelle ole tehty ja
En itse pysty kuuntelemaan tuota mutta kai nyt tuollainen hidastus vaikuttaa jo melkolailla äänitteeseen?
Ei se ole hidastus vaan rytmitys muuttuu eli sanomiset eivät tulee niin tiheään peräkkäin kuin "alkuperäisessä" ja tällöin sanomisien välinen aika on nopeampi jolloin välissä olevasta äänestä ei saa selkoa millainen, mistä tai kuka, niin ei saa selvää.

ELI KYSEESSÄ EI SIIS OLE HIDASTUS.
nihlist
Martin Beck

nihlist kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:Minä olen tuon oman tulkintani tapahtumien ketjusta jo tehnyt. Huomasin tuolta linkistä, että "Turumurre" oli tehnyt jo hyvin samantapaisen ja vielä paremman kuin minun tekemäni 2010. Minä olin hyvin lähellä tuota samaa jo 2010 tehtyä arviota. Se poikkeaa "alpo holistin" tekemästä hieman. Mm. tämä 9-vuotias tyttö on ollut olohuoneessa nähdessään huppumiehen poistuvan. En usko, että myöskään tyttö on ollut kovin lähellä takkahuonetta joka kerta kun on katsonut, ja on voinut olla katvealueita, joissa huppumies piilotteli. Kyllä uskon, että "Turumurre" on erittäin lähellä totuutta. Siis samaa mieltä kuin "Turumurre".

Vai heikosta versiosta tai heikoista kuunteluvälineistä?

Minäpäs laitan sinulle oikein selvän kohdan tuosta, niin saat kuunnella sitä ja mitä siellä on.

Tuoltapa https://www.dropbox.com/s/8lt3t6coii37h ... s.wav?dl=0 käyt hakeen ja panen pääni pantiksi siitä mitä siinä on.
Kuulokkeillahan minä olen kaikki kuunnellut alusta lähtien.

Muuten, miksi et tätä kuunnellut?? https://www.dropbox.com/s/8lt3t6coii37h ... s.wav?dl=0

Kerrohan mielipiteesi tuosta, siitä ei ole tempoa muutettu, vaan ainoastaa nostettu desibelejä Emma Amandan sanomisen kohdalla, muutoin täysin alkuperäinen.
nihlist
Martin Beck

Xerxes kirjoitti:
nihlist kirjoitti:Lisään tänne vielä vähän kuunneltavaa, toivottavasti ei korvat ole vielä väsähtäneet.

Tuo viimeinen oli todella selvä. Siinäkin minä kuulen A:n sanovan: "Joo se lähti". Aivan samoin ovat tulkinneet TN ja Turumurre. Jos se olisi "Ei, se lähti", ei se muuttaisi merkitystä sanottavasti. Kuulokkeet ovat kuuntelussa kyllä paremmat kuin huonot kaiuttimet. Minun täytyy kertoa se mitä kuulen, mitäpä muuta voisin. Niistä äänikäppyräkuvista en ymmärrä
Kuinka niin ei muuttaisi merkitystä?

Muuttaahan nyt toki.

Se muuttaisi kokonaan tuon ulkopuolisen lähtemisen huomattavasti aikaisemmaksi kuin todellisuudessa onkin, eli ulkopuolinen tallenteen mukaan (en ole selitystä lukenut mikä on se hertzeiltään Emmankin kirkaisua (jotain 5000 - 6000hrz) korkeampi napsausääni joka kuuluu Emman kirkaisun loppuvaiheessa tallenneajassa 03:16,977), niin sille en ole vielä yhtäkään selitystä saanut, ihan kuin kaikki välttelisi myöntämästä, että ulkopuolinen surmaaja lähtee eli astuu lasin päälle ovi-ikkuna aukossa juuri tuolla kohtaa lasin päälle ja joka napsahtaa poikki juurikin tuolla kohtaan.

Mikään muu ääni se ei voi olla.

Tällöin, sisotalo mukaan lukien, monien teorisoinnit heittäisi häränpyllyä ja tähän ei uskalleta ryhtyä, miksi ei muka?

Koska puheet ja sanomiset, tekemiset ja muut mitkä voi päätellä tallenteelta kertovat oikeastikkin milloin tekijä on lähtenyt eli ennen kuin poliisit ovat soittaneet ja Emma Amanda näki sen lähtijän selän juurikin silloin kun hän näki isänsä, niin se, jos muutetaan sanominen täysin eriksi mitä se todellisuudessa on tallenteella, muuttaisi tapahtumiakin ja jos se on ihan sama miten sillä kohtaa on, on myöskin välinpitämättömyyttä tapahtumien suhteen.
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Taas palataan siihen syyttäjän tarvitsemaan väitteeseen, että Amanda olisi nähnyt murhaajan ja isänsä samalla kertaa 03.14. Amanda itse torjuu sen ensimmäisessä kuulustelussa, eikä koskaan väitä niin. Syyttäjälle tämä on ratkaisevaa koska murhaajaa ei ollut 40 sek sen jälkeen kun Jukka oli surmattu
nihlist
Martin Beck

sisotalo kirjoitti:Taas palataan siihen syyttäjän tarvitsemaan väitteeseen, että Amanda olisi nähnyt murhaajan ja isänsä samalla kertaa 03.14. Amanda itse torjuu sen ensimmäisessä kuulustelussa, eikä koskaan väitä niin. Syyttäjälle tämä on ratkaisevaa koska murhaajaa ei ollut 40 sek sen jälkeen kun Jukka oli surmattu
Syyttäjälle? selitä nyt että millä TAVALLA SE OLISI SYYTTÄJÄLLE SE HERKKUPALA??
Vottu mä en siihen ole selitystä sulta vieläkään ole saanut, vaikka olen sitä pyytänyt ja onko se nyt minun vikani, JOS KERTA SE LÄHTEMINEN ON JUURIKIN TUOLLA KOHTAA T A L L E N T E E N mukaan Esitä myöskin Emman kuullusteluissa se kohta MISSÄ HÄN TORJUU SEN NÄKEMISEN TUOLLA KOHTAA vai onko todellisuudessa että poliisit sekoitti Emman mielessä koko asian, missä se torjuu?

Mihin perustat sen ETTÄ JUKKA LAHTI ON KUOLLUT AJASSA 02:40? AI sen takia koska ääntutkija sanoo, että Jukka EI ENÄÄN PUHU, vaiko siihen että Auer sanoo selkeästi kun havahtuu kuulemaan hiljaisuuden "nyt hiljeni".

Tuossa on sinulle kohta missä JUkka Lahtea isketään kalloon surmaten hänet ja tallenne aika on nimikkeessä. https://www.dropbox.com/s/7i0dfo7xb6cdv ... 0.wav?dl=0

HAE se ja kuuntele korvilla äläkä saatana jonkun vitun litteroijan mukaan mene. "Järkea järvelle kun kokka on kivellä".

Sen vielä lisään tähän.

Sinähän se tässä annat syyttäjälle aseita käteen koska väität ja esität, että Jukka lahti olisi kuollut 02:40 vaikkei todellisuudessa näin ole, niin tällöin surmaajan täytyy olla Auer koska Jukka Lahti on kuollut ennen kuin Auer on takaisin puhelimessa ja mitä ilmeisimmin se onkin sinun tarkoituksesi eikä mikään muu.

Tallenteelta kuullaan selkeästi Auerin ja Emman olin paikat tarkalleen aikamääreinä, Jukka Lahden surmanneet astaloniskut ja joista yksi kuuluu jopa silloin kun Emma pyytää äitiään tuleen puhelimeen ja itse on puhelimen vieressä (ja tuostakin kohdasta sinulla on täysin väärä käsitys jonka olet saanut A)mielikuvitusanimaation perusteella, B) vääristellyn litteroinnin perusteella, C) jääräpäisyytesi vuoksi ja että ojennat aseen syyttäjälle) viimeisin isku KUULUU KUN AUER ON PUHELIMESSA niin se on SATA PROSENTTINEN "ALIBI" (SYYTTÖMYYTTÄ EI TARVITSE TODISTAA SUOMESSA) SYYTTÖMYYDEN OSOITUS AUERILLE.

Eikö tämä millään mahdu sinne lokerikkoon?
Nicht schuldig
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

nihlist kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:

Muuttaahan nyt toki.

Se muuttaisi kokonaan tuon ulkopuolisen lähtemisen huomattavasti aikaisemmaksi kuin todellisuudessa onkin, eli ulkopuolinen tallenteen mukaan (en ole selitystä lukenut mikä on se hertzeiltään Emmankin kirkaisua (jotain 5000 - 6000hrz) korkeampi napsausääni joka kuuluu Emman kirkaisun loppuvaiheessa tallenneajassa 03:16,977), niin sille en ole vielä yhtäkään selitystä saanut, ihan kuin kaikki välttelisi myöntämästä, että ulkopuolinen surmaaja lähtee eli astuu lasin päälle ovi-ikkuna aukossa juuri tuolla kohtaa lasin päälle ja joka napsahtaa poikki juurikin tuolla kohtaan.

Tällöin, sisotalo mukaan lukien, monien teorisoinnit heittäisi häränpyllyä ja tähän ei uskalleta ryhtyä, miksi ei muka?

Koska puheet ja sanomiset, tekemiset ja muut mitkä voi päätellä tallenteelta kertovat oikeastikkin milloin tekijä on lähtenyt eli ennen kuin poliisit ovat soittaneet ja Emma Amanda näki sen lähtijän selän juurikin silloin kun hän näki isänsä, niin se, jos muutetaan sanominen täysin eriksi mitä se todellisuudessa on tallenteella, muuttaisi tapahtumiakin ja jos se on ihan sama miten sillä kohtaa on, on myöskin välinpitämättömyyttä tapahtumien suhteen.
Omasta mielestäni siellä sanotaan "ei se läht".
Sitten tähän korkeaan kohtaan Amandan kirkaisuhetkellä, siinä olisi FBI ehdottanut, että se on mekaaninen ääni.

Jos ajatellaan sitä tilannetta jokaisen läsnäolijan roolista käsin, siis myös murhaajan näkövinkkelistä ajatellen, niin en ole kysymisestä huolimatta koskaan saanut vastausta siihen mitä se murhaaja tekee siellä vielä ajassa 3.14, jos ajatellaan ja melkein voisi sanoa, että tiedetään, että ensimmäinen astalonisku päähän on ollut ajankohdassa 2.00 (plus miinus sekuntti pari)?
Lisäksi tiedetään, että ajankohdan 2.27 jälkeen (oikeastaan jo aiemmin) ei missään nimessä Lahdesta kuulu enää mitään?

Se, että tekijä lähtee hieman jälkeen ajankohdan 2.42 on mielestäni mahdollista. En usko, että aiemmin, koska uskon, että Amanda todellakin näki tämän miehen.

Sitten tähän Turumurren upeaan aikajana esitykseen, se on erittäin perusteellinen ja selvästi luettava ja siinä on nähty vaivaa. Mutta totta on tietenkin myös se, että itse puhelu on silloin ollut vain harvojen kuunneltavissa.
alpo holisti
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja alpo holisti »

Ottamatta kantaa voiko tallenteelta, jonka taajuus alue on rajattu 4000 hz:iin kuulla 5-6khz, olen samaa mieltä kuin Nihari:

"EI" se on prkl!

Kuva
(klikkaa kuvaa, (MP4-video)

Kun katson eräiden kirjoituksissaan korostamia äänteitä, niin taitaapa olla ikäkuuloisia joukossa.
nihlist
Martin Beck

Nicht schuldig kirjoitti:
nihlist kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:

Muuttaahan nyt toki.

Omasta mielestäni siellä sanotaan "ei se läht".
Sitten tähän korkeaan kohtaan Amandan kirkaisuhetkellä, siinä olisi FBI ehdottanut, että se on mekaaninen ääni.

Jos ajatellaan sitä tilannetta jokaisen läsnäolijan roolista käsin, siis myös murhaajan näkövinkkelistä ajatellen, niin en ole kysymisestä huolimatta koskaan saanut vastausta siihen mitä se murhaaja tekee siellä vielä ajassa 3.14, jos ajatellaan ja melkein voisi sanoa, että tiedetään, että ensimmäinen astalonisku päähän on ollut ajankohdassa 2.00 (plus miinus sekuntti pari)?
Lisäksi tiedetään, että ajankohdan 2.27 jälkeen (oikeastaan jo aiemmin) ei missään nimessä Lahdesta kuulu enää mitään?

Se, että tekijä lähtee hieman jälkeen ajankohdan 2.42 on mielestäni mahdollista. En usko, että aiemmin, koska uskon, että Amanda todellakin näki tämän miehen.

Sitten tähän Turumurren upeaan aikajana esitykseen, se on erittäin perusteellinen ja selvästi luettava ja siinä on nähty vaivaa. Mutta totta on tietenkin myös se, että itse puhelu on silloin ollut vain harvojen kuunneltavissa.
Eipä tiedä vaikka TM:lä olisi jo ollut tuolloin tallenne, olihan se nm. zem:läkin jo aikaa sitten.

Se milloin Jukka Lahti saa viimeisimmät iskut kuuluu tuolla tallenteella selkeästi ja miitä iskunääniä kuuluu kuusi kappaletta ja jokainen on tallenteelta löydettävissä.

Ensimmäinen isku kuuluu ajassa 02:29,30 (pilkun jälkeinen aika on sekunnin kymmenesosia) ja samaan aikaan kuuluu surmaajan ääni eli annetaan pontta iskulle tai kuten ähkäistään iskuun.

Toinen isku annetaan ajassa 02:31,18 ja kuuluu jos oikein muistan, niin joo sanaa ennen, tai niillä main.

Kolmas isku annetaan ajassa 02:38,30 ja kuuluu "äiti tuu" äiti sanan taustalla.

Neljäs ja selkein annetaan ajassa 02:39 35 ja kuuluu kun on väli sanoissa, "äiti tuu" isku "nyt siel puhutaan taas"

Viides isku annetaan 02:41,95 ja kuuluu juuri ennen ja osittain jää alle kun Auer alkaa puhuun puhelimeen, "ehit auttaa".

Kuudes ja Jukka Lahden "läällmmaallmmm" lopettava isku annetaan eli lopullinen tappava ja varmistusisku ajassa 02:47,35 ja Auer on tuolloin puhelimessa ja nuo molemmat äänet, niin tuo lallatavamumina, mistä muuten kertoo Emmakin kuulemisissaankin, kuuluu häkepäivystäjän puheen taustalta.

Onko lasin poikki napsahtaminen mekaaninen ääni vaiko luonnollinen ääni joka esim. on tuulen suhina puissa??
sisotalo
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

nihlist kirjoitti: Sitten tähän Turumurren upeaan aikajana esitykseen, se on erittäin perusteellinen ja selvästi luettava ja siinä on nähty vaivaa.
Mikään nimimerkeistä ei ole esittänyt kuinka Anneli tuli puhelimeen juuri kun murhaaja poistui työnsä tehtyään. Käytännössä kaikilla on sama Hätäpuhelun nauhoitus käytössä, se on julkaistu mm RadioRavussa. arkistossa se oli kuultavissa ja analysoitavissa jo maaliskuussa 2012.

Toistuvista pyynnöistäni huolimatta kukaan ei ole sitä tehnyt paitsi Alpo. Hänen työstään ei suostuta edes keskustelemaan
Vastaa Viestiin