Minkälaisen ajokortin omistat?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Primavera kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:OT

Minkä takia tuota korttia ylipäänsä tarvitsee enää vuonna 2007 pitää mukana? Aina ratsiassa poliisit tarkistavat sen tiedot kuitenkin koneelta. Eikö henkilöllisyystodistus ole riittävä? Sillähän näkee ihan samalla lailla datalta, onko siellä voimassaolevaa ajokorttia vai nou. Kiusantekoa koko ikivanha pykälä: "ajokortti on aina oltava mukana ajettaessa".
Mitäs kiertelyä tämä nyt on? Kortit pöytään, poika!
Okei. AB. Ei oo tapana ajella rekkaa, eikä syödä rekkamiehen pastilleja. Pitäis kuulemma (taas!) vaihtaa johkin uuteen "eurokorttiin", en suostu. Ei sitä nyt jumalauta joka vuosi maksettua ajokorttia vaihdeta! Oon täällä muilla mailla mättähillä ajanut välillä noihin ratsioihin ja n. 50% paikallisesta virkavallasta on sitä mieltä, että "herran pitää hakea uuden mallinen ajokortti, suomalainen ei käy enää". Olen aina tokaissut, että asianajajani kertoi sen käyvän EU-maissa. Eipä oo tullut sakkoja eikä muitakaan onkelmia. Jatkan taistelua piiloverotusta (korttien pakkouusimisia) vastaan!
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

AB. En ole suostunut vaihtamaan uudempaan, mulla on vielä se vaaleanpunainen aataminaikuinen.
Nothing is quite what it seems
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Maybrick kirjoitti:AB. En ole suostunut vaihtamaan uudempaan, mulla on vielä se vaaleanpunainen aataminaikuinen.
Mutta muovinen kuitenkin? Ettei se ikivanha pahvinen kuitenkaan? :lol:
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Se ikivanha pahvinen! Ei sitä ole laminoitu eikä mitään. Kyllä se hankkarista vielä käy, Autobahnoilla en ole yrittäny ajaa moneen vuoteen. Tarttis varmaan uusia, mutta tappelen aina vastaan kaikkea "painostusta" mahd. pitkään. :wink:
Nothing is quite what it seems
Yökiitäjä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

EuroJR kirjoitti:Aina ratsiassa poliisit tarkistavat sen tiedot kuitenkin koneelta. Eikö henkilöllisyystodistus ole riittävä? Sillähän näkee ihan samalla lailla datalta, onko siellä voimassaolevaa ajokorttia vai nou.
Luultavasti siinä on se peruste, että jos kortti otetaan pois ratsiassa, niin tieto siitä ei reaaliaikaisesti päivity järjestelmään. Eli jos puhallusratsiassa on menettänyt korttinsa, voisi ehkä vuorokauden verran ajella edelleen sillä tekosyyllä että "ajokorttini jäi kotiin...", jos joutuisi poliisin pysäyttämäksi.

Vaikka onhan se toki niinkin, että eihän sitä kortilla ajeta, vaan autolla :lol:
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Mulla ei itseasiassa ole korttia, enkä mä itse ole sitä kovin halukas hommaamaankaan. En mä tee sillä mitään. Vielä.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
Minney Magia
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

AB
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

B, mutta sekin taisi olla virhe :lol:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
pikkunen
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja pikkunen »

Perinteisen B-kortin.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Muovisen EU-ajokortin.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

HKL 8)
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
jamppa
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Ainoo kortti mikä on tullu hankittua, Tuli ajettua joskus koulussa ja on ompelukone kortti :lol:
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
PanCamO
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja PanCamO »

ABC :wink:
petetty, lyöty ja päähän potkittu.
Annie W
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Annie W »

pelkkä B, se isomman mallinen muovinen.
Misery is almost always the result of thinking.
Käkä
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Käkä »

ABeCE
Vastaa Viestiin