Tässä pari uutista Kimmosta. Kuvasta voi helposti tunnistaa takavuosien "voimankäyttö kouluttajan" :
http://yle.fi/uutiset/huippukokki_tuli_ ... an/6897277
Ja sitten niin kuin Kimmolle on aina käynyt, totuus tulee ilmi:
http://www.ruokala.net/uutiset/totuus-v ... 8613493398
Tiedoksi sitten ihmisille jotka ovat lainanneet Kimmolle rahaa niin niitä ette tule koskaan takaisin saamaan. Kimmo vei aikanaan mukanaan jopa muiden palkat. Velkaa jäi kaipaamaan 30-40 hlöä. Ei siis ole ihme että Kimmo on pyörinyt pitkin Suomea.
Huippukokki tuli Euraan ja panostaa lähiruokaan
Kimmo Marin työskenteli vuosia Belgiassa ja Ranskassa Michelin-ravintoloissa. Nyt hän toimii Eurassa, missä hän työskentelee piskuisessa grilli- ja lounaspaikassa. Poikkeuksellisen grillistä tekee se, että kaikki ruoka tehdään tuoreista kotimaisista raaka-aineista ja pääosin oman maakunnan tuotteista.
24.10.2013Päivitetty 25.10.2013 12:29
Kimmo Marin pitää Eurassa lounasgrilliä jossa kaikki ruoka on kotimaista lähiruokaa.
Kimmo Marinin grilli-kahvilassa tarjoillaan suomalaista lähiruokaa. Jari Laasanen/ Yle
Mistä on kyse?
Kimmo Marin työskenteli vuosia Belgiassa ja Ranskassa Michelin-ravintoloissa
Huippukokki haluaa vahvistaa lähiruoan arvostusta Suomessa
Euralainen tekee grillissään kaiken omin käsin perunankuorimisesta lähtien
Euran keskustan liepeillä Satakunnassa on vaatimattoman näköinen rakennus, jonka katolla lukee "ruokaa ja kahvia". Euran Cafe & Burgerin keittiössä häärii harteikas mies kuorimassa perunoita.
- Nämä ovat kaikki oman maakunnan perunoita. Periaatteenani on, että kaikki tehdään itse ja hyvistä raaka-aineista.
Mies on nimeltään Kimmo Marin. Marinilla on vuosien kokemus Euroopan huippuravintoloista ja Helsingin ravintoloiden keittiöistä. Euran grillin työpaikan hän löysi netistä ja päätti tehdä grillistä laadukkaan ruokapaikan.
Suomi on täynnä metsiä, järviä ja peltoja. Täältä kyllä saa raaka-aineita joista tehdä kunnon makuelämyksiä.
- Minulla on 13 vuoden kokemus ruuanlaitosta, josta seitsemän vuotta Belgiassa ja Ranskassa. Halusin tehdä tästä kunnon ruokapaikan, missä ei käytetä mitään jatkeaineita, vaan kaikki on hyvää, itse tehtyä ja puhdasta. Täällä ei grillimausteita käytetä. Kaikki perunat, porkkanat ja lantut kuoritaan itse. Suomi on täynnä metsiä, järviä ja peltoja. Täältä kyllä saa raaka-aineita joista tehdä kunnon makuelämyksiä.
Suomen lähiruokakulttuuri on muuta Eurooppaa jäljessä
Kimmo Marin huomasi Suomeen palattuaan, että täällä ollaan hurjasti jäljessä Euroopasta, mitä tulee lähiruoan käyttämiseen ravintoloissa.
- Ollaanhan me ihan lastenkengissä tässä lähituotannossa vielä. Suomessa on erittäin vaikea saada ympäri vuoden lähiruokaa ja kotimaisia raaka-aineita. Mutta kun löytää oikeat kontaktit, niin kyllähän raaka-aineita saa. Kysymys on kunnianhimosta ja ruoan arvostamisesta.
- Ranskassahan on arkipäivää, että tehdään kaikki itse. Olin Ranskassa töissä maalaisravintolassa, jossa teurastettiin ja nyljettiin itse. Iltakokki kävi pellolta nostamassa perunat ja lantut aamua varten. Se kyllä kehitti ammattitaitoa ja mielihyvää tehdä ruokaa. Haluan tuoda sen kulttuurin tänne Suomeen.
Ruonlaittoa pitää kunnioittaa.
Ketjuravintoloiden valtaamassa maassa on Kimmo Marinin mielestä mahdollista pärjätä ravintolalla, joka tekee kaiken itse.
- Työlästähän se on. Vaatii paljon aikaa ja vaivaa sekä ammattitaitoista henkilökuntaa, että tällainen on mahdollista. Painotan edelleen sitä, että ruonlaittoa pitää kunnioittaa.
- Eihän nuo ABC-ketjujen ynnä muiden henkilökunta edes pidä itseään kokkeina vaan ruoan lämmittäjinä. Uskon, että television ruokaohjelmat vaikuttavat positiivisesti ihmisten asenteisiin hyvää ruokaa kohtaan, Marin summaa.
Juttua korjattu klo 11.54: Kimmo Marin ei ole paikan omistaja, vaan toimii siellä keittiömestarina.
Tehty uusi juttu 25.10. klo 11.24: Kimmo Marinin tässä jutussa kertomat asiat eivät pitäneet paikkaansa Yle paljasti ravintoloita huijanneen "huippukokin" – vahingossa
Kaivettu esiin uutinen ja kuva linkin takaa
-NILS-