On se hyvä kun sinä tiedät kuinka asiat ovat.Ei muuta kun tänne asiantuntija lausuntoja antamaan.En lähtisi toisten mielipiteitä ufoiksi sanomaan, varsinkaan, kun et ole tänne yleensäkään paljon mitään vielä postannut.Mutta onhan se hyvä kun täällä Suomessa tämä arvostelu aina toimii niin moitteettomasti ja negatiivinen palaute.Olen kyllä antanut arvioita Tesoman murhan tilanteesta ja monesta muustakin asiasta ja aion antaa niitä jatkossakin.Täällä on käsittääkseni demokratia, täällä Suomessa ja sananvapaus.Vaikka joidenkin mielestä pitäisi olla täysin laumasielu ja puhua vain siitä, mitä toiset ovat jo jankuttaneet.Luulen kuitenkin että tämän otsikon mukaisesti poliisi on se joka tätä todellisuudessa tutkii ja joka sen ratkaisee tai ei ratkaise.Vai sinäkö sen ratkaiset? ( Edellinen kirjoittaja) Puhuin tässä ihmisten tarkkaivaisuudesta.Kannattaisi katsoa ympärilleen.Olen edelleen sitä mieltä.lamajuures kirjoitti:Sanoo tyyppi, joka on höpissyt tässä threadissä enimmäkseen täysin ufoa spekulaatiota ja "profilointia". Sori vaan, mutta jonkun täytyy se sanoa.Kuviotapetti kirjoitti:Se yksinäisyys on varmaan todella se syy, miksi ei ole löytynyt.Jää nähtäväksi, jos tatuoitu mies on tekijä, millä hän peittää tatuointinsa tuollaisessa paikassa.Senhän näkee jopa puolisokea.Jos ei joku poliisille ilmoita, niin on kyllä outoa.Sitä ei tartte kun kerran kunnolla nähdä, niin ei se jää huomiotta.Ja jos ilmoittaja näkee väärin, niin mitä sitten.! Kannattaa yrittää.Tässä tarvittaisiin nyt kansalaisten aloitekykyä myös vähän katsella ympärilleen.Pitäkää silmät auki.Ei se syyllinen tule sitä koskaan tietämään, kuka hänen ilmiantajansa oli.Ellei joku ihan läheinen sitä tee.Poliisi ei ole päässyt tässä asiassa selvyyteen ja havainnot ovat epäselviä ja vähintäänkin kyseenalaisia.Näissä selvittämättömissä tapauksissa, on aina paljon huhuja ja väärää tietoa liikkeellä.Niitä juttujen kertojia, ja asioiden vääristelijöitä riittää...harvat puhuvat faktoista.Niitä pitäisi alkaa löytymään ja jos ei löydy, tämä case jää selvittämättä.
Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014
- Kuviotapetti
- Sabrina Duncan
Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
Minusta tässä ei kannata syytellä ketään, vaan pohtia yhdessä johtolankoja, joilla verityö saataisiin selvitettyä ja rikolliset vastaamaan tekosistaan. Olen itse yllättynyt, että tekijä(t) on onnistunut pysymään kadoksissa näinkin kauan, eikä juttu ota selvitäkseen.
- Kuviotapetti
- Sabrina Duncan
Kiitos tästä kommentista myös minun puolestani.Olen samaa mieltä.On mukavampaa ja järkevämpää pähkäillä täällä keskenään syyllistä ja toivon että viranomaiset saisivat syyllisen kiinni.Olen itsekkin odottanut jo tuloksia ajat sitten.Siksi tässä epätoivo jutun ratkeamisesta on jo saanut otetta.japittaja kirjoitti:Minusta tässä ei kannata syytellä ketään, vaan pohtia yhdessä johtolankoja, joilla verityö saataisiin selvitettyä ja rikolliset vastaamaan tekosistaan. Olen itse yllättynyt, että tekijä(t) on onnistunut pysymään kadoksissa näinkin kauan, eikä juttu ota selvitäkseen.
- paccasucco
- Axel Foley
Jos näin on,pyydän vilpittömästi anteeeksi hätiköityjä johtopäätöksiäni.Minulla on se tunne,että tämä raukkamainen teko vielä selviää.Tekijän täytyy olla useamman kuin yhden henkilön tiedossa.Kiitos Pugo asian valaisemisesta.Asun aivan eri puolella Suomea,joten tapahtuman taustatkin ovat yhtä tuntemattomia.Tämä Reino-tohvelien "arvoitus" on hieman aiheuttanut päänvaivaa,mutta sain siihen jokseenkin hyväksyttävän vastauksen.Pugo kirjoitti:a) surmattu ei ollut narkki, eikä ollut missään tekemisissä huumeiden kanssa. Näin on annettu ymmärtää lähipiiristä.paccasucco kirjoitti:Voin nopeuttaa päätöstäsi:Ei ollut vammainen!Ettei vaan jälleen kerran olisi ollut kysymys n.k.huumeveloista.Kukaan normaalijärkinen ihminen ei lähde tallustelemaan ulos talvipakkaseen Reino-tohvelit jaloissa,ei ainakaan ihan selvin päin.Se on aivan varma asia.Tosin,jos henkilö on kovinkin boheemi,silloin tämäkin voisi onnistua!
b) surmattu käveli yleisesti Reinoissa satoi tai paistoi. Oli tästä tyylistään yleisesti tunnettu Tessulla. Garderoobista löytyi ihan oma sektiö reinokengille ja sieltä pystyi valitsemaan oikean parin päivän fiiliksen mukaan.
Myös itselläni on ollut sellaiset,samoin isoisälläni.Nyt kun tarkemmin muistelen,niin tulihan siellä ulkona paljon kovemmassakin pakkasessa tallusteltua reiskat jaloissa-ei tosin kovin pitkiä matkoja, eikä muiden nähden.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/re ... ria/28941/
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
- Kuviotapetti
- Sabrina Duncan
Onko tälläista uutista postattu tänne.? En tiedä onko tästä hyötyä, mutta sattui silmään, kun katsoin vanhoja tietoja, tästä Tesoman asiasta: http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013120617804672_uu.shtml
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
On tuota pohdittu tässä ketjussa, ainakin sivulla 12. Saatiinko mies kiinni; en löytänyt sitä tietoa.Kuviotapetti kirjoitti:Onko tälläista uutista postattu tänne.? En tiedä onko tästä hyötyä, mutta sattui silmään, kun katsoin vanhoja tietoja, tästä Tesoman asiasta: http://m.iltalehti.fi/uutiset/2013120617804672_uu.shtml
- Kuviotapetti
- Sabrina Duncan
Okei.No jos tämä juttu yleensäkin selviää...eiköhän ne kaikki epämääräiset tiedotkin tule julki.Tai jos ei, ei niillä ole edes väliä.
-
sine qua non
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 77202.html
Tesoman surma: Poliisi etsii edelleen outoa kävelijää
Julkaistu: 5.5. 8:01
Poliisi on saanut eri puolilta maata kymmeniä vihjeitä oudolla tyylillä liikkuneesta kävelijästä, joka saattaa tietää jotain Tampereen Tesomalla joulukuun lopulla tehdystä henkirikoksesta.
– Täytyy sitten löytää vain oikea kävelijä, sanoo rikoskomisario Jari Kinnunen.
– Olemme puhuttaneet useita henkilöitä, mutta ei ole saatu kiinni sellaista kävelijää, joka juuri silloin olisi siellä ollut.
– Hän on ollut siellä tekoajan ja tekopaikan läheisyydessä. Kyllä se on syytä tarkistaa. Mistä lie siihen tullutkaan, mutta on kuitenkin herättänyt huomiota.
40-vuotias perheenisä surmattiin USA:n armeijan käyttämän taisteluveitsen kopiolla, kun hän oli palaamassa baarista kotiinsa 28. joulukuuta. Lehdenjakaja löysi Peten kuolleena seuraavana aamuna kevyen liikenteen väylältä.
Jäljet hangessa paljastivat sen, mihin suuntaan surmaaja oli paennut.
– Niistä jäljistä ei pysty päättelemään, ovatko ne oudosti vai normaalisti kävelevän ihmisen jälkiä, sanoo rikoskomisario Jari Kinnunen.
Surma-aseesta löytyi usean henkilön dna-jälki. Joku jäljen jättäneistä saattaa olla surmaaja.
Poliisi on ottanut surmaajan pakopaikan suunnasta noin 500:n miehen dna-näytteen. Operaatioita jatketaan.
– Kun saadaan lisää voimaa, mennään taas katsomaan, sanoo rikoskomisario Jari Kinnunen.
-
mobiililaiteukkeli
- Neuvoja-Jack
Tällä hetkellä on varmasti melko tuskallista olla noin kolmekymppinen hujoppi joka liikkuu silmiinpistävällä tavalla, jos kerta ympäri maata on ilmoiteltu näistä "holkkipolvista"
Saisi tämä juttu jo ratketa...
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Tuo kävi itselläkin mielessä, jos oikeasti on vikaa/vammaa ja kävellessä "klenkkaa" ja hoikka pitkäkin sattuu olemaan...tatuoinnneista puhumattakaan. Täysin syyttömät hoikat klenkkaajat on nyt katseiden ja suurennuslasin alla. Valitettavaa syytömille, ei ole kiva liikkua jos porukka mulkoilee ja supisee, vielä kun asuu Tesomalla. Säälin syyttömiä joilla kävelyn kanssa jotain "häikkää"mobiililaiteukkeli kirjoitti:Tällä hetkellä on varmasti melko tuskallista olla noin kolmekymppinen hujoppi joka liikkuu silmiinpistävällä tavalla, jos kerta ympäri maata on ilmoiteltu näistä "holkkipolvista"Saisi tämä juttu jo ratketa...
-
Pugo
- Alibin satunnaislukija
Pitkästä aikaa tuli käytyä Tampereella viime viikonloppuna ja samalla piti tietysti pistäytyä ihmettelemässä murhapaikkaa. Yksi hautakynttilä siellä vielä näytti seisovan ikäänkuin opastemerkkinä turistille. Muuten tuskin paikkaa olisinkaan hahmottanut. Istahdin myös kuuluisalle "nuokkujan" penkille mietiskelemään. Tesoma näytti yhtä uneliaalta ja hiljaiselta kuin aina ennenkin. Kyseisellä kevyenliikenteenväylällä lauantaiaamuna ennen yhtätoista vastaan käveli 10 minuutin kävelyn aikana yhteensä kolme "klenkkaavaa" humalaista. Ikäryhmältään olivat toki hieman vanhempaa kuin "kolmekymppiset". Tämä elämän kolhima ihmisryhmä oli päättänyt sinä aamuna käyttää tätä puolta väylästä. This is Tesoma. Tesoman kentän risteyksessä oli poliisin valkoinen pakettiauto passissa tekemässä "liikenteenvalvontaa". Ovat kuulemma aika usein siinä. Toivottavasti kesä ja valo tekevät sen, että tesomalaiset uskaltaa taas paremmin liikkua ulkona. Toivottavasti juttu alkaa ratkeamaan pian.
- paccasucco
- Axel Foley
Kyllä tämä Tesoman juttu tulee selviämään.
Minusta tuntuu,että paljon palstatilaa saaneella "klenkkaajalla" ei ole lopultakaan juuri mitään tekemistä koko asian kanssa.Tässäkin on vankkurit valjastettu hevosten eteen,vaikka pitäisi olla juuri toisin päin.
Tälläkin alueella,missä itse asun,tai täsmällisemmin sanottuna "joudun asumaan",asuu lukuisia tuntomerkkeihin sopivia ihmisiä.
Olen aivan varma siitä,että jos Hans Assmann vielä eläisi,niin eipä olisi kovin kauan tarvinnut odotella seuraavanlaisia viestejä:Ontuvaa Assmannia erehdyttävästi muistuttava kiihtyneessä ja sekavassa mielentilassa liikunut mieshenkilö varmuudella tavattu murhayönä Tampereella.
Minusta tuntuu,että paljon palstatilaa saaneella "klenkkaajalla" ei ole lopultakaan juuri mitään tekemistä koko asian kanssa.Tässäkin on vankkurit valjastettu hevosten eteen,vaikka pitäisi olla juuri toisin päin.
Tälläkin alueella,missä itse asun,tai täsmällisemmin sanottuna "joudun asumaan",asuu lukuisia tuntomerkkeihin sopivia ihmisiä.
Olen aivan varma siitä,että jos Hans Assmann vielä eläisi,niin eipä olisi kovin kauan tarvinnut odotella seuraavanlaisia viestejä:Ontuvaa Assmannia erehdyttävästi muistuttava kiihtyneessä ja sekavassa mielentilassa liikunut mieshenkilö varmuudella tavattu murhayönä Tampereella.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
-
Mentalisti
- Alokas
Joo kyllä pidän myös todenäköisenä että tapaus joskus ratkeaa. Tuntuu kyllä siltä, että siihen menee pitkäaika. Ehkä jonkun toisen rikoksen yhteydessä sopii DNA:t ja tämäkin ratkeaa, siihen voi mennä kuitenkin vuosia. Onhan tämä DNA ottaminen ihan puhdasta hakuammuntaa, mutta myös ymmärrettävää. Mitä tulee jalkaansa nilkuttavaan ihmiseen; en myöskään usko että mitään tekemistä tapaukseen, saatikka sellaista ole varmaan ollut edes kyseisellä alueella.
Olisi kuitenkin kaikille ja ennenkaikkea lähiomaisille todella tärkeätä, että tapaus ratkeaisi nopeasti. Pelkään kuitenkin että ei, mutta toivottavasti olen väärässä.
Olisi kuitenkin kaikille ja ennenkaikkea lähiomaisille todella tärkeätä, että tapaus ratkeaisi nopeasti. Pelkään kuitenkin että ei, mutta toivottavasti olen väärässä.
Oman elämänsä rikostutkija
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Tesoman murhamysteeri kuvina
Tampereella ratkotaan edelleen pimeää henkirikosta, joka tehtiin joulukuun lopulla 2014. Vuonna 1974 syntynyt mies murhattiin Tesoman valtatien varrella, eikä tekijää ole mittavasta tutkinnasta huolimatta vielä tavoitettu. Kuvasarja kertoo tarkat tapahtumapaikat.
YLE
Kotimaa 6.5.2015 klo 7:48 | päivitetty 6.5.2015 klo 8:42
Tampereella ratkotaan edelleen pimeää henkirikosta, joka tehtiin joulukuun lopulla 2014. Vuonna 1974 syntynyt mies murhattiin Tesoman valtatien varrella, eikä tekijää ole mittavasta tutkinnasta huolimatta vielä tavoitettu. Kuvasarja kertoo tarkat tapahtumapaikat.
YLE
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
Pugo
- Alibin satunnaislukija
Doctor Lecter kirjoitti:Tesoman murhamysteeri kuvina
YLE
"Poliisi kaipaa havaintoja miehestä tai miehistä, jotka oleskelivat Tesoman valtaväylän penkillä surmayönä."
Mitäs miehiä nämä on ja missä penkillä hengailleet?