15 tyttö murhasi samanikäisen tytön kotonaan Seinäjoella 28.4.2015
-
Beauty1974
- Alokas
Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko
En ole mikään trolli. Enkä missään nimessä uskaltaisi kirjoittaa mitään muuta kun faktaa. Näin se asia on mennyt. Uskoo ken haluaa. Itse tiedän nyt totuuden ja saan huokaista.
Miten musta tuntuu, että täällä on Kaksoislaukaus taas hölisemässä. Poliisi on kertonut, ettei päihteiden käyttöä ole ilmennyt. Ja eikös H:n mopoautossa ole vain kaksi paikkaa 
Viimeksi muokannut charlie, Pe Touko 08, 2015 6:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ehkä näin, mutta on myös paljon todennäköisempää että hän on trolli koska viestejä on niin vähän. Jotenkin on kyllä erittäin vaikea uskoa tuohon huumeongelmaan niiden tietojen pohjalta mitä H:sta on saatu. Urheilija, luokkansa priimus, rehtorin mukaan hyvä tyttö, ehkä uskonnollinen tausta.Matteus kirjoitti:On PALJON todennäköisempää että kahden viestin kirjoittajalla on tietoa kuin että vaikka minulla olisi. Olen aikanaan liittynyt tänne kun eräs juttu liippasi läheltä. Luulen että moni uusi kirjoittaja tähän ketjuun tulee juuri Seinäjoen alueelta missä jutut liikkuvat varmasti tällä hetkellä.
-
konstaapelikoiranen
- Alokas
Onko kellään kättäpidempää tietoa joko eilen ellei tänään Routakallion lähellä junan alle jääneestä "henkilöstä"? Ei kai vaan tappo saa aikaan toisenkin surman...?
Tuskinpa tuntee ip-banneja tämä systeemi ja vaikka tuntisikin niin proxyja ja vpn:ää osaa jokainen määrätietoinen trollaaja käyttää.TheBride kirjoitti:Eikös bannin heilahtaessa estetä koko ip-osoite, ei pelkkä nimimerkki? Tämä ei toki estä sitä, etteikö pääsisi jatkamaan trollausta esim. toiselta koneelta.
Sitä en kyllä käsitä, että mitä iloa joku saa siitä, että esittää sepitetyn tarinan muka totena?
En tosin sano, etteikö Beauty1979 voisi omata ihan oikeaa tietoa, mutta noin yleisesti. Mitä järkeä?
-
lokinpoikainen
- Alokas
Poliisihan on todennut, että päihteillä ei ole osuutta asiaan, eiköhän se sisällä huumeongelmankin, vaikkei sillä hetkellä olisi ollut huumeissa? Lisäksi poliisi on muistaakseni sanonut, että motiivi tekoon ei ole suhteessa siihen, mitä tapahtui (tapossa tosin tuskin koskaan on, mutta huumeisiin liittyvässä ehkä enemmän kuin esim. ihastukseen, mihin poliisi on viitannut), ja että teko oli yllättävä. Kuitenkin huumepiireissä tällaista tapahtuu vähän useamminkin.
Luulisi myös, että tuollaista tietoa olisi tullut kaveripiiristäkin jo esille, ja H:ta ei ehkä kuvailtaisi "fiksuksi" yms, vaan esim. ongelmaiseksi.
Luulisi myös, että tuollaista tietoa olisi tullut kaveripiiristäkin jo esille, ja H:ta ei ehkä kuvailtaisi "fiksuksi" yms, vaan esim. ongelmaiseksi.
-
WalkingDisaster
- Adrian Monk
Vain faktaako? Mitä tämä aiempi sitten oli:Beauty1974 kirjoitti:En ole mikään trolli. Enkä missään nimessä uskaltaisi kirjoittaa mitään muuta kun faktaa. Näin se asia on mennyt. Uskoo ken haluaa. Itse tiedän nyt totuuden ja saan huokaista.
Päihteet on tiedotuksen mukaan suljettu kuvioista pois.Beauty1974 kirjoitti:Minulla on vahva epäillys tästä mahdollisesta syystä surmata toinen. Eli surmaajan perhe kuuluu lestadiolaisiin. Kautta aikojen on lapsia, varsinkin tyttöjä käytetty hyväksi, ties kenen puolesta. Välillä hyväksikäyttäjä on ollut hyvinkin läheltä oleva ihminen. Voisiko Hoolla olla näin järkyttävä kokemus taustalla? Ja Oo sai asiasta vihiä. Hyväksikäyttö on kuitenkin nuoren tytön osalta niin raju kokemus joten en ihmettele lainkaan vaikka päätyi tappamaan toisen ihmisen tuon asian vuoksi.
Maanantaina poliisi antaa taas jotain uutta mikä katkaisee spekulaatiota. Taas keskiviikkona jotain, taas menee joltain arvaukset roskakoriin
Minulle on tullut sellanen tuntu että surmavälinen on KIRVES!
Perkele syyllistyin samaan kuin muut heikkopäiset
Minulle on tullut sellanen tuntu että surmavälinen on KIRVES!
Perkele syyllistyin samaan kuin muut heikkopäiset
Rebdomine kirjoitti:H'n viimeisimmän Instakuvan kommenttien mukaan H oli soittanut itse isälleen ja pyytänyt apua, oli kuulema katkaissut O'n kaulavaltimon auki ja teko oli suunniteltu.
Alan kallistua tähän spekulaatioon tapahtuneesta yhä enemmän. Tuohon teon suunnitelmallisuuteen en kuitenkaan usko mutta tuo kaulavaltimohomma tuntuisi hyvin mahdolliselta.
Tätä ketjua seuranneena aion nyt antaa oman epäilykseni asiasta. Olen ihmetellyt jo pitemmän aikaa, miksi kukaan ei ole ottanut huume/lääke epäilyä esiin. Jos huumeseula on otettu niin niissä ei välttämättä näy esim. Lyricat...(lyricalle on olemassa ihan eri testi joka on kuuleman mukaan aika arvokas) jotka saattavat aiheuttaa mitä ihmeellisempää käyttäytymistä. Ovat suosiossa nuorilla nykyään.Beauty1974 kirjoitti:Noniin. Nyt tulee vahvistettua faktaa pöytään. Oonan äiti on kertonut, että tekijä eli Hanna on käyttänyt huumeita jo pidemmän aikaa. Oona on yrittänyt saada ystäväänsä loepttamaan huumeiden ottamisen jo pitkään. Ei ole tuottanut toivottua tulosta. Joten Oona oli mennyt ja paljastanut asian koulun opolle. Tämän asian takia Hanna on tappanut Oonan. Mopoauton kyytissä on surmapäivänä ollut alunperin 3 tyttöä, joista tämä kolmaspyörä on viety ensin kotiin ja sitten on menty surmataloon. Muina päivinä Hanna on vienyt Oonan ensin kotiin ja siiten vasta vienyt tämän kolmannen tytön kotiinsa. Surmapäivänä oli tehnytkin poikkeuksen.
Kyseisessä koulussa on paha huumeongelma, jota yritetään kytkeä keinolla millä hyvänsä nyt pois.
Katsotaan mitä tästä jutusta vielä paljastuu. Huumekytkös on nyt varmistettu.
Korostan, että tämä on ehdottomasti omaa spekulointiani ja ei välttämättä ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Päätin vain kantaa korteni kekoon kun tämä asia nyt tuli esille.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Minä olen taipuvainen "ostamaan" tuon Beauty 1974:än selvityksen. Se selittäisi ainakin uskottavasti mielestäni motiivin. Jos koululla on ollut merkittävä huumeongelma, niin käsitykseni mukaan siitä olisi oppilaiden keskuudessa laajaltikin tietoa ja jos moni on ollut siinä mukana, niin asiasta vaietaan. Minua on ihmetyttänyt se seikka, että keskusteluketjuun on ilmaantunut solkenaan ilmeisen nuorta väkeä, mutta tavallaan uutta ja merkittävää tietoa on ilmaantunut oikeastaan omituisen vähän. Tämä mahdollinen huumejuttu antaisi osaltaan selitystä siihenkin. Poliisi ja opettajat olisivat sitten olleet autuaan tietämättömiä asiasta.
Toki tässä on nyt tietoa tullut useamman tiedonantajan ketjun kautta ikään kuin kuulopuheena ja merkittäväksi tiedonantajaksi on nimetty Oonan äiti ja aina voi olla, että tämmöisessä ketjussa voi olla heikko lenkki. Jos tieto pitää paikkansa, niin "paketti on kasassa". Pidän kokonaisuuden kannalta kuitenkin toisarvoisina seikkoina surmavälinettä ja sen käyttöä.
Toki tässä on nyt tietoa tullut useamman tiedonantajan ketjun kautta ikään kuin kuulopuheena ja merkittäväksi tiedonantajaksi on nimetty Oonan äiti ja aina voi olla, että tämmöisessä ketjussa voi olla heikko lenkki. Jos tieto pitää paikkansa, niin "paketti on kasassa". Pidän kokonaisuuden kannalta kuitenkin toisarvoisina seikkoina surmavälinettä ja sen käyttöä.
Uutisissa kerrottiin, että poliisilla on viisi erilaista tutkintalinjaa, joista yksi on tämä yhteinen ihastus ts. motiivina olisi mustasukkaisuus.
Korjataan sen verran, että Poliisilla on 5 eri linjaa motiiville. Ei suinkaan 5 eri tutkintalinjaa. Itse tapahtumat ovat Poliisilla käsittääkseni melko hyvin kasassa.Persona kirjoitti:Uutisissa kerrottiin, että poliisilla on viisi erilaista tutkintalinjaa, joista yksi on tämä yhteinen ihastus ts. motiivina olisi mustasukkaisuus.
Iltalehti kirjoitti:”Viisi linjaa motiiville”
Poliisi yrittää selvittää myös teon motiivia. Se ei ole vielä toistaiseksi tiedossa.
– Motiivi ei ole vielä täsmentynyt, eikä siitä ole selkeitä viitteitä. Motiiveja voi olla useitakin. Meillä on tavallaan noin viisi linjaa motiiville, mistä katsomme, löytyykö siitä joukosta jokin selitys tähän tekoon, Uusi-Kakkuri kertoo.
Yksi mahdollinen motiiviin liittyvä seikka saattaa poliisin mukaan olla se, että molemmat tytöt olisivat olleet kiinnostuneita samasta pojasta, mikä olisi mahdollisesti johtanut erimielisyyteen.
– Se on yksi seikka, johon meidän täytyy vielä tarkemmin palata, Uusi-Kakkuri sanoo.
Juuri näin itsekin pohdiskelin. Se selittäisi Hannan "oudon" käytöksen. Lievästi sanottuna.Rigo Mort kirjoitti:Minä olen taipuvainen "ostamaan" tuon Beauty 1974:än selvityksen. Se selittäisi ainakin uskottavasti mielestäni motiivin. Jos koululla on ollut merkittävä huumeongelma, niin käsitykseni mukaan siitä olisi oppilaiden keskuudessa laajaltikin tietoa ja jos moni on ollut siinä mukana, niin asiasta vaietaan. Minua on ihmetyttänyt se seikka, että keskusteluketjuun on ilmaantunut solkenaan ilmeisen nuorta väkeä, mutta tavallaan uutta ja merkittävää tietoa on ilmaantunut oikeastaan omituisen vähän. Tämä mahdollinen huumejuttu antaisi osaltaan selitystä siihenkin. Poliisi ja opettajat olisivat sitten olleet autuaan tietämättömiä asiasta.
.
En väitä edelleenkään että tyttö olisi aineita käyttänyt, kunhan vaan spekuloin ajatuksella...Jälkireflathan sitten voisi laittaa shokin piikkiin.
Tietenkin tämä olisi todella helppo selitys tuolle järkyttävälle teolle.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Mitähän ne muut linjat? Huumehommiin en oikein usko. Ja jos epäillään, niin kaikki huumeseulat käydään läpi, maksoivat mitä tahansa. Koulun opo olisi kuulusteltu melko heti. Poliisikin taisi sanoa ettei päihteillä ole osuutta asiaan.Persona kirjoitti:Uutisissa kerrottiin, että poliisilla on viisi erilaista tutkintalinjaa, joista yksi on tämä yhteinen ihastus ts. motiivina olisi mustasukkaisuus.
Henkirikokset kotimaa- ketjuun on myös avattu pelkkä fakta ketju.