15v tytön surma - Seinäjoki 2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Wildzared
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: La Touko 03, 2008 5:58 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Wildzared »

Aiemmissa viesteissä on puhuttu mm. (muunto)huumeiden aiheuttamista "flashbäkeistä", ja mun on nyt ihan ekana pakko tulla sanomaan ettei tuo ole mitenkään mahdollista. Huumeet ei aiheuta noita urbaanilegendafläsäreitä - varsinkaan oletettavalla teinitytön vähäisellä käytöllä.

Tuostakaan huolimatta en pitäisi huumeita mahdottomana motiivina.

LSD ja ekstaasi EIVÄT ole muuntohuumeit, ainakaan sanan tyypillisimmässä merkityksessä. Muuntohuumeita ovat mm. ne kummalliset numero- ja kirjainsarjat joista tiestä kaikki tuskin ovat edes kuulleet, MDPV, MXE, 4-MMC, AM-2201... Ja nuo kaikki, ainakaan niiden johdannaiset ja synteesivirheen kokeneet erät, ei näy edes TAC-testissä, puhumattakaan pikaseuloista.
Suomen poliisilabralla/tullilla ei yksinkertaisesti ole vielä kaikkeen vertailunäytteitä - ja uutta paskaa pukkaa markkinoille viikoittain.

Olen ollut joskus 15-vuotias tyttö, eikä siitä ole edes kovin kauaa - ja kyllä silloin huumeita sai, jos vain halusi. Ja jos halusi oikein kovaa - niin mitä vain kyllä sai. Jos ei muuten niin eikun vaan deepwebbiin seikkailulle ja viikon päästä postilootaan kolahtaa ihan mitä vaan heroiinista, dynamiitin kautta LSD:hen. Lisäksi ihan Suomen apteekistakin saa jokainen viisitoistavuotias useampaa päähän hyvin kovaa menevää ainesta, aivan ilman reseptiä, jotka taatusti tekevät enemmän hallaa psyykkeelle kuin ainoakaan oikea huume.

Kannabista on nykyään teinien kesken jopa vaikeampaa saada kuin "tutkareita" ja "syntikkaa" eli synteettistä kannabista. Noiden suosio johtuu todennäköisesti siitä että aikuiset on aiheesta pihalla kuin lumiukko - ja teinitkään ei tiedosta noiden olevan oikeita huumeita.

En pitäisi vasikointiteoriaa mahdottomana. Valitettavasti. Teinitytön mielestä se voi olla ihan hyvin maailmanloppu - niin kuin se minunkin mielestäni sen ikäisenä olisi ollut. Huumeidenkäytön ei ole tarvinnut olla runsasta tai rajua, ihan jo muutaman kerran kokeilu ja uhka sen leviämisestä aikuisten korviin voi olla syy.

Surullista, mutta kiehtovaa.
Viimeksi muokannut Wildzared, La Touko 09, 2015 11:57 am. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
charlie
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 9:28 am

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja charlie »

Ylilauta vuotaa. Ei kannata edes vastata noille, vaikka kieltämättä vaikeaa tekee. Yleensä tuollaiset huonosti kasvatetut 12-vuotiaat kyllästyy leikkeihinsä aika nopeasti (: Saataisiin keskustelu takaisin sille tasolle, mitä se oli aikaisemmin.

Meeyalla, jkpo:lla ja yykaakooneeviIkuusee:llä mun mielestä hyviä pointteja.

En kyllä itse usko huumeisiin pätkääkään - ehkä korkeintaan se vappubileisiin järkättävä kannabis voisi olla taustalla, mutta muistetaan että kyseessä on vasta 15 vuotta täyttäneet urheilulliset, hyvin koulussa menestyneet tytöt. Vaikka tämä tapaus onkin vastoin kaikkia tilastoja, niin on silti selvä juttu, että he ovat ikäjoukostaan kaikista epätodennäköisimpiä huumeiden käyttäjiä. Ainakaan silloin kun itse olin juuri tuollainen hyvätuloisen perheen kiltti tyttö pieneltä paikkakunnalta, niin huumeet eivät todellakaan kuuluneet minun eivätkä kenenkään koulukaverini elämään millään lailla.

Itse olen ymmärtänyt Uusi-Kakkurin puheet niin, että tapaus järkyttää monia ja on erikoinen hänen urallaan ihan vaan siksi, että kyseessä on alaikäisen tytön tekemä surma, johon nimenomaan ei liity mitään päihteitä tai muuta rikollista taustaa. Tekotapa puolestaan voisi sitten mahdollisesti ollakin vähän julmempi, jos siitä ei haluta kertoa mitään. Myös huippuasianajajan palkkaaminen voisi kertoa siitä, että tapauksesta tulee vaikea/on mahdollisuus, että syytenimike voi koventua murhaksi, vaikkei suunnitelmallisuutta ilmenisikään. Toisaalta jos varaa on, niin miksi omalle tyttärelle ei joka tapauksessa palkattaisi heti parhainta mahdollista apua.

Ja siis voi ju******* voidaanko jättää ne epäillyn kuvien spekuloinnit pois? Ne kuvat oli täysin normaaleja teinitytön selfieitä, eikä kenenkään synkkä sielu poraudu puhelimen näytön läpi yhtään minnekään.
hedelmälaatikko
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 2:50 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja hedelmälaatikko »

Eiköhän joku hannan omainen tuostakin tee rikosilmoituksen kun joku on tehnyt fb-feikkiprofiilin hannan kuvalla ja nimellä.
Säteri
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 03, 2009 4:21 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Säteri »

Ylläpidon pitäisi lopettaa uusien nimimerkkien rekisteröinti ja poistaa kaikki teinit palstalta.
mikaelk

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

hedelmälaatikko kirjoitti:Eiköhän joku hannan omainen tuostakin tee rikosilmoituksen kun joku on tehnyt fb-feikkiprofiilin hannan kuvalla ja nimellä.
Toivottavasti tekeekin. Vituttaa nää muka hauskat täällä, kyllä on pennut tyhmiä ku kehtaa tällasilla asioilla pelleillä. Ajan henkeä..

Älkää hyvät ihmiset ruokkiko trolleja!
Säteri kirjoitti:Ylläpidon pitäisi lopettaa uusien nimimerkkien rekisteröinti ja poistaa kaikki teinit palstalta.
Äläpä! Ja joidenkin kakaroiden vanhemmat saisivat hoitaa kasvatustyön kunnialla. Toki eihän he näihin pysty puuttuu kun anonyymiä viestittelyä jne. Mut mun pointti on siinä että jokin on menny "kasvatuksessa" pieleen, kun tällaisia paskasäkkejä pyörii palstalla.
Viimeksi muokannut mikaelk, La Touko 09, 2015 12:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
charlie
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Touko 06, 2015 9:28 am

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja charlie »

Kikkara kirjoitti:Ja minusta ihmisiä ei ehkä puhuteltaisi pihassa jos toinen olisi yltäpäältä veressä. Siksi olen miettinyt tukahduttamiskuolemaa
Tämä ei tullut itselleni mieleen, tosi hyvä pointti. Olisiko takaapäin kuristettu huivilla tai vyöllä ja tosiaan niin määrätietoisesti, ettei uhri varmasti enää herää? Se kurkun auki vetäminen (takaapäin) sopisi tosin ehkä myös.

Edit: Kuristaminen, jolla tavoitellaan toisen kuolemaa, voisi koventaa syytteen murhaksi?
Viimeksi muokannut charlie, La Touko 09, 2015 12:15 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
who am I to judge
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 7:57 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja who am I to judge »

Surullistakin surullisempaa, että jotkut viitsivät leikkiä asialla, joka on murtanut useamman ihmisen ja muuttanut lopullisesti heidän elämänsä. Kertoo ikävä kyllä nyky yhteiskunnan massiivisesta pahoinvoinnista, välinpitämättömyydestä ja minä-keskeisyydestä.
Rousku
Theo Kojak
Viestit: 1135
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja Rousku »

lammas1 kirjoitti:Huumekoukussa koulu kyllä jää kakkoseksi.
No niin varmaan, mutta huumeiden käyttö voi olla myös satunnaista kokeilua tai viihdekäyttöä silloin tällöin, ilman mitään koukkua. Silloin voi hoitaa koulunsa ihan asiallisesti.

(Tällä en tarkoita väittää, että H olisi käyttänyt huumeita tai että ne olisivat olleet surman motiivina. Pidän kumpaakin mahdollisena, joskaan en välttämättä järin todennäköisenä.)
Viimeksi muokannut Rousku, La Touko 09, 2015 12:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikaelk

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja mikaelk »

Spekuloinpa nyt itekkin, uhri on tehty puolustuskyvyttömäksi astalolla, jonka jälkeen teko on viimeistelty niin, että kuten on kerrottu, elvytys yritykset olisivat olleet turhia.

Miten teko on viimeistelty, sitä on turha pohtia, poliisi kertoo kun kertoo - jos kertoo. Kun esitutkinta on valmis, veikkaan viimeistään saadaan tähän infoa.
hedelmälaatikko
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 2:50 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja hedelmälaatikko »

who am I to judge kirjoitti:Surullistakin surullisempaa, että jotkut viitsivät leikkiä asialla, joka on murtanut useamman ihmisen ja muuttanut lopullisesti heidän elämänsä. Kertoo ikävä kyllä nyky yhteiskunnan massiivisesta pahoinvoinnista, välinpitämättömyydestä ja minä-keskeisyydestä.
Surullista on myös se, että aina voi olla joku joka näitä uskoo. Täällä ihmiset on skeptisiä ja huomaa lähes varmasti ja nopeasti ne jotka trollailee mut joku uhrin mummon ystävä jos sattuu fb olemaan ja tota muistoryhmää esim lukee voi uskoakin.
Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 757
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Siis eihän poliisi varmaan joka haastattelussa puhu että epäilty on fiksu ja lahjakas. Varmaan kerran käyttänyt noita sanoja, mutta toimittajat ottavat ne mukaan joka lehtijuttuun. Enemmän mua ihmetyttää miksi media kirjoittaa tytöstä niin fiksuna ja priimuksena. Nuo lausunnot että on lahjakas ja luokan priimus, ovat tulleet koululta ja toimittajat sitten käyttävät samoja ilmaisuja joka uutisessa.
Toimittaja tekee lehtijutut ja kyselee poliisilta mitä haluaa tietää.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
who am I to judge
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 7:57 pm

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja who am I to judge »

Niin se vaan myy enemmän sellainen kiiltokuva, kuin rosoinen hiukan syrjäytynyt nuori, joka ei herätä spekulointia, koska "sehän oli jo valmiiksi pilalla". Mediaa kun harvemmin kiinnostaa muu kuin aikaan saada keskustelua, herättää mielenkiintoa ja taas myydä lisää.
Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 757
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Netin kautta on helppo tilata huumeita. Huumekauppa kukoistaa netissä. Ollessani hoidossa, osastolla oli yksi 18v tyttö joka kertoi että tilasi aina netistä esim. amfetamiinia. Ja lähipiiri ei tiennyt alkuun eikä hän liikkunut missään huumeporukoissa.

Huumeiden käyttö ei heti laske toimintakykyä. Itsekin kävin töissä koko ajan vaikka narkkasin. Narkkaaminen ei todellakaan tarkoita aina sitä että ollaan rappiolla. Tiedän monia jotka käyttää vaikka pari kertaa kuussa, ja ovat muuten normaaleja töissäkäyviä, perheenäitejä ja -isiä.

En siis tarkoita että H olisi ollut käyttäjä. Ei sitä vaan huomaa aina päällepäin. Ei minustakaan kukaan uskonut ja tuli ihan puskista kaikille kun hakeuduin ja pääsin korvaushoitoon.
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
lammas1
Martin Beck
Viestit: 794
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

AutumnForever kirjoitti:Siis eihän poliisi varmaan joka haastattelussa puhu että epäilty on fiksu ja lahjakas. Varmaan kerran käyttänyt noita sanoja, mutta toimittajat ottavat ne mukaan joka lehtijuttuun. Enemmän mua ihmetyttää miksi media kirjoittaa tytöstä niin fiksuna ja priimuksena. Nuo lausunnot että on lahjakas ja luokan priimus, ovat tulleet koululta ja toimittajat sitten käyttävät samoja ilmaisuja joka uutisessa.
Toimittaja tekee lehtijutut ja kyselee poliisilta mitä haluaa tietää.
Oon ajatellu kans, että onko noita poliisin puheita kirjotettu pilkulleen, vaan vähän muunneltu. Ainakin joltain osin.
Itse huomannu, että lehdistö käyttää vapauttaan, kun olen mediaan jotain kommentoinut. Tosin tämän kaltainen juttu on toimittajillekin kuuma peruna; tiedottaa haluttas mahdollisemman paljon, muttei voida.

Näinkö eilen väärin: poliisi sekä kertoi, että kiisti isän soittaneen?
AlexKrycek
Olivia Benson
Viestit: 747
Liittynyt: Ke Elo 07, 2013 7:29 am

Re: Seinäjoki: 15-vuotias tyttö löytyi kuolleena - Henkiriko

Viesti Kirjoittaja AlexKrycek »

Mitsuuu kirjoitti:Amisjätkät pitää tääl s-joella hallussaan budikauppaa.
Budi ja budikauppahan se on se mikä tappaa ja saa tappamaan. Lopettakaa nyt tuo spedeily, ihan hävettää teidän puolesta. Ihan älyttömäks menny tuo trollaillu ja spekulointi. Tuskin edes tiedätte mitä se "budi" on. Siis ihan helvetin pöyristyttävää että lähdetään feikkiprofiililla pelleilleen KUOLLEEN NUOREN ihmisen muistoryhmään.. ei vttu, mikä teitä teinejä siellä Seinäjoella vaivaa? Oletteko edes ihmisiä?
Vastaa Viestiin