Petri Salosen surma Tampereen Tesomalla 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kesla
Aloitteleva Besserwisser

Re: Poliisi tutkii henkirikosta Tampereella Tesomalla

Viesti Kirjoittaja kesla »

Jos itse olisin pakenia nii olisin paennut lamminpään suuntaan josta tulikin mieleen että eiks siinä lamminpään koululla ole valvontakameroita josta vois nähä kulkioita :roll:
Numb_L
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Numb_L »

Jutun ohessa videopätkä: http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201 ... 1_v0.shtml
Tesoman surman tutkinnanjohtaja käy läpi murhamysteeriä - polvivammainen pyrki lujaa pois surmapaikalta

Perjantai 8.5.2015 klo 10.47

Tesomalla murhattiin 28.-29.12.2014 ravintolasta kotiinsa matkalla ollut perheenisä Tesoman valtatien varteen kevyenliikenteen väylälle.

Muutaman päivän kuluttua puukko ja tuppi löytyivät lähistöltä. Tutkinnanjohtaja Jari Kinnunen osoittaa murhapaikalla pakosuunnan, ja näyttää mihin jäljet lumessa päättyvät, ja mihin mahdollisesti epäilty pakeni.

Poliisi on kiinnostunut silminnäkijähavainnoista, jotka liittyvät noin 30-vuotiaaseen, ja täysin mustiin pukeutuneeseen mieheen. Todistajan mukaan miehen askeleissa näkyi yliliikkuvat polvet, aivan kuin polvet taipuisivat kävellessä taaksepäin. Erään havainnon mukaan pakenija "yritti edetä nopeammin kuin olisi pystynyt".

JUHA VELI JOKINEN, TAMPERE
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Tulikohan kuvattua niitä jalanjälkiä? Niistä olisi voinut nähdä erikoisen painopisteen jos oli letkupolvi, varsinkin jos on kiiruulla köpötellyt.
Vanhoilla holisteilla ja narkeilla kyllä jalat vipottaa miten sattuu, että kyllä se mahdollista on että kyseessä on tappaja ollut.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Hieman juuri nyt tästä aiheesta poiketen, mistä täällä juuri nyt jutellaan, luulen että teossa on jonkinverran suunnitelmallisuutta.Eli luulen että epätoivoinen narkkari tai pakkomielteinen ihminen on ollut murhaajana.Tai sitten saattaa olla että on kyseessä paljon suuremmat ja järjestätyneet tahot!Nähtäväksi jää. jos juttu joskus ratkeaa.?
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
Kuviotapetti
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kuviotapetti »

Toivon tietysti, että polvivammainen on tekijä ja että poliisi saisi tekijän kiinni.En kuitenkaan ole kovinkaan optimistinen sen suhteen, että hänelläkään olisi mitään tekemistä murhan kanssa.Saati 4-5 muulla ihmisellä joista on spekuloitu poliisinkin taholta.Mä luulen että poliisi ei todella ole saanut kovin selkeää kuvaa tekijän ulkoisista tuntomerkeistä.Jos olisi, tekijä olisi jo joutunut kiinni.
"Vain hyvät kuolevat nuorena".
Komisario Pulmu
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Komisario Pulmu »

Kuviotapetti kirjoitti:Toivon tietysti, että polvivammainen on tekijä ja että poliisi saisi tekijän kiinni.En kuitenkaan ole kovinkaan optimistinen sen suhteen, että hänelläkään olisi mitään tekemistä murhan kanssa.Saati 4-5 muulla ihmisellä joista on spekuloitu poliisinkin taholta.Mä luulen että poliisi ei todella ole saanut kovin selkeää kuvaa tekijän ulkoisista tuntomerkeistä.Jos olisi, tekijä olisi jo joutunut kiinni.
Asun myös tässä vieressä, DNA- näytteetkin on annettu, eikä ole paljon letkupolvisia näkynyt vaikka päivittäin koiraakin lenkitetään. Itseasiassa en usko tällä hetkellä koko letkupolvi-teoriaan, ainakaan että tällä tekijällä olisi tekemistä asian kanssa. Alusta alkaen on tuntunut ettei poliisilla ole hajuakaan tekijästä ja hakuammunnalla yritetty saada osumaa. Epäilen että ei selviä lähiaikoina ellei tekijä tunnusta tai puhu ohi suunsa.
Murder is like potato chips: you can't stop with just one - Stephen King
HonestJoe
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja HonestJoe »

Jartsa tai kukaan mukaan Tampereen henkirikoksista löytäisi merkattua persettäkään. Sorry, olen isännöitsijänä käynyt näiden koulunsakeskeyttäneiden luona useasti.
Ninää osaa melkein lukea, toinen kuka ymmärtää luetun ei ole tällä viikolla paikalla....
paccasucco
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

No sillä tavalla.Voitko hyvä talonmies täsmentää,mitä "ei kukaan mukaan" tarkoittaa?Ehkä pieni kieliopillinen lipsahdus.

Sekavan viestisi ydinsanomaa oli muutenkin kovin vaikea hahmottaa.

Vaikuttaisi siltä,että monilla tamperelaisilla olisi syytä ihan aluksi pistäytyä omalla lääkekaapilla.Jatkotoimenpiteitä voi sitten harkita myöhemminkin,mutta ehdottomasti valvonnan alaisena.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Mentalisti
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mentalisti »

Komisario Pulmu kirjoitti: Itseasiassa en usko tällä hetkellä koko letkupolvi-teoriaan, ainakaan että tällä tekijällä olisi tekemistä asian kanssa. Alusta alkaen on tuntunut ettei poliisilla ole hajuakaan tekijästä ja hakuammunnalla yritetty saada osumaa. Epäilen että ei selviä lähiaikoina ellei tekijä tunnusta tai puhu ohi suunsa.
Tähän sama. Niinkuin aiemmin kirjoitin, en usko tippaakaan tuohon "letkupolvi-teoriaan". Toki niinkuin Pulmu sanoi, että ehkä sellainen on siellä nähty, mutta ei mitään tekemistä rikoksen kanssa.
Uskon ja ennenkaikkea toivon niinkuin varmasti kaikki maailman ihmiset (pl. tekijä), että tekijä saataisiin kiinni. Veikkaanpahan vaan että siinä menee aikaa, jopa vuosia että jonkun toisen rikoksen yhteydessä jää kiinni.

Onhan se myös mahdollista, että joku (ehkä tekijän hyvä kaveri) koittaa toden kuuloisilla vihjeillä saada tutkintaa ihan väärälle polulle tarkoituksella. Kuulostaa ehkä epätodennäköiseltä, mutta ihan vilpittömästi kuitenkin mahdollista.

Ei ole mitään faktaa eikä suurempia strategioita mielipiteelleni, mutta itse uskon että kyseessä on vain viaton kävelija vedetty kylmäksi. En välttämättä usko, että mikään kosto tai muu sellainen kyseessä.
Oman elämänsä rikostutkija
sine qua non

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Pugo kirjoitti: "Poliisi kaipaa havaintoja miehestä tai miehistä, jotka oleskelivat Tesoman valtaväylän penkillä surmayönä."

Mitäs miehiä nämä on ja missä penkillä hengailleet?
Jäin kanssa miettimään, että mitäs tällä nyt sitten tarkoitetaan. Tuo tekstihän on Ylen kuvasarjassa sen penkin kuvan alla, joka on kävelytiellä mäennyppylällä heti vesitorninmäen jälkeen Lamminpään suuntaan mentäessä. Poliisi on kertonut, että heidän käsityksensä mukaan (jalanjäljet ilm. todisteena?) uhri on pysähtynyt kotimatkallaan hetkeksi tämän penkin viereen seisoskelemaan, mutta ei ole tiedossa, onko joku muukin/joitakin muitakin ollut siinä ja missään vaiheessa ei minun mielestäni ole kerrottu, että penkillä olisi oleskeltu.

Sittenhän oli se lähempänä uimahallin risteystä olevalla penkillä lepäillyt mustavaatteinen mies, jonka perään poliisi kyseli jossakin vaiheessa (jonkun autoilijan jo aiemmin surmailtana ohiajaessaan havaitsema, oliko kahdeksan-yhdeksän maissa illalla ollut).

Ehkä Yle on sekoittanut nämä kaksi penkkiä ja havainnot/todisteet niiden luona/niillä oleskelleista?

(Ja onhan vielä ne kolme miestä, jotka kävelivät yhdentoista pakeissa Tesoman liikekeskukselta jäähallin suuntaan, mutta näitä Ylen jutussa tuskin tarkoitetaan. Onko muuten tiedotettu, että tavoitettiinko näitä kolmea milloinkaan? Multa on mennyt ohi, jos on tiedotettu.)
Komisario Pulmu
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Komisario Pulmu »

Muuten samana iltana kun tämä henkirikos tapahtui, meidän naapurin alkoholisti ukko vietiin poliisin toimesta putkaan. Ja se tapahtui siinä klo 22-23 välisenä aikana, kuitenkin ennen klo 23. Talo sijaitsee noin 600m päässä murhapaikasta. Eli jos hyvin olisi käynyt poliisit olisivat itse voineet nähdä jotain, näin ei ilmeisesti ollut koska heti kyselivät silminnäkijöitä.
Murder is like potato chips: you can't stop with just one - Stephen King
Laarog
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Laarog »

Jos en nyt ihan väärin muista, niin aluksi etsittiin pitkää, mustaan pitkään takkiin pukeutunutta miestä. Laihaa muistaakseni, jolla mustat housut. Sitten tuli musta huppari, tatuoinnit kämmenselässä ja mahdollisesti yliliikkuvat nivelet. Olisiko myös ollut jossain kuvauksessa vaalea/albiino? Tai erittäin vaalea, poikkeuksellisen vaalea?

Tuli vaan mieleen kun äitienpäivänaattona Sokoksella huomasin laihan, pitkän, erittäin vaalen nuoren miehen jolla oli mustat tuulihousut ja pitkä musta takki. Kädessä oli mustat hanskat, sisällä ja musta pipo. Tuli heti mieleen, outo hyypiö huojui ja heilui pääovien edessä, sisäpuolella.
devil_doll
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Eli toisin sanoen sinivuokoilla ei ole aavistustakaan missä kukkii.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
kiinnostunut68
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Komisario Pulmu kirjoitti:Muuten samana iltana kun tämä henkirikos tapahtui, meidän naapurin alkoholisti ukko vietiin poliisin toimesta putkaan. Ja se tapahtui siinä klo 22-23 välisenä aikana, kuitenkin ennen klo 23. Talo sijaitsee noin 600m päässä murhapaikasta. Eli jos hyvin olisi käynyt poliisit olisivat itse voineet nähdä jotain, näin ei ilmeisesti ollut koska heti kyselivät silminnäkijöitä.
Eikö maijoissa olevat kamerat olekaan tallentavia?
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Ihan mielenkiinnosta; mitä te, poliisia kritisoivat, olisitte tässä tapauksessa tehneet toisin? Mielestäni tässä on toimittu, -miten minä asiat näin peruskoulupohjalta ja maalaisjärjellä tajuan -, hyvinkin järjestelmällisesti ja perusteellisesti. Jos uhri on täysin tavallinen perusjamppa, eikä tekijä näin ollen luultavasti löydy tuttavapiiristä, kukaan ei murhaa nähnyt eikä kukaan ole tunnustanut/vasikoinut, niin oletettavasti syyllisen löytäminen voi olla melko haasteellista ja viedä aikaa? Toivottavasti selviää kuitenkin.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Vastaa Viestiin