Kuuden lapsen äiti kadonnut!! (Anuliina Pettersson)
ok. Tuolta aiemmin luin noista ruotsinkielisistä että ei ollut masentunut vaan onnellinen ja elämäniloinen vaikkakin myös väsynyt...oliskohan sitten vaan laittanut pillit pussiin ja kadonnnut...voisi kuvitella että joku ystävä olisi auttanutkin...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Mä olen varmaan vähän omituinen, kun jaksan uskoa että Anuliina olisi tuolla Minesta Gårdenissa.
Sen verran kun noita sivuja kahlasin, niin kenestäpä väsyneestä perheenäidistä ei olisi mukavaa, kun luvataan ilmaista hoitoa väsyneelle sielulle ja parantumista.
Hyvä etten itsekin laittanut hakemusta sisään, vaikken ole pätkääkään uskonnollinen, enkä edes masentunut
Tuollainen tarjous voi tuntua hyvältäkin ajatukselta.
Toisaalta sitten taas tuollainen paikka voi antaa myös mahdollisuuden murhaajalle, selittää toisen katoaminen.
Poliisi ei kuitenkaan ihan helposti ratsaa tuollaisia paikkoja, kun ei ole mitään näyttöä rikoksesta ja aikuinen ihminen saa tehdä omat valintansa ja "kadota" jos haluaa.
Sen verran kun noita sivuja kahlasin, niin kenestäpä väsyneestä perheenäidistä ei olisi mukavaa, kun luvataan ilmaista hoitoa väsyneelle sielulle ja parantumista.
Hyvä etten itsekin laittanut hakemusta sisään, vaikken ole pätkääkään uskonnollinen, enkä edes masentunut
Tuollainen tarjous voi tuntua hyvältäkin ajatukselta.
Toisaalta sitten taas tuollainen paikka voi antaa myös mahdollisuuden murhaajalle, selittää toisen katoaminen.
Poliisi ei kuitenkaan ihan helposti ratsaa tuollaisia paikkoja, kun ei ole mitään näyttöä rikoksesta ja aikuinen ihminen saa tehdä omat valintansa ja "kadota" jos haluaa.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Tänään oli iltiksessä että vanhemmat olisivat nähneet "jotain merkkejä ilmassa" jo vuosien ajan. Mitähän he sillä halusivat kertoa, onko nainen ollut kyllästynyt elämäänsä vai taipuvainen kääntymään johonkin kivaan uskontoon?????
Ihmeellisiä ihmisiä siinä suhteessa jos on nähty että masennusta on ilmassa niin ei olla kuitenkaan sitten autettu...taitaa olla meininki nykyään tuollainen että kaikki pitävät huolen vain itsestään. Puhutaan vain paljon ja sitten ihmetellään jälkeenpäin...
Ihmeellisiä ihmisiä siinä suhteessa jos on nähty että masennusta on ilmassa niin ei olla kuitenkaan sitten autettu...taitaa olla meininki nykyään tuollainen että kaikki pitävät huolen vain itsestään. Puhutaan vain paljon ja sitten ihmetellään jälkeenpäin...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
-
CrissAngel
- Martin Beck
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200712 ... 8_ul.shtml
Viimeinen puhelu äidille
13.12.2007 7:40
Isovanhempien toivo Anuliina Petterssonin löytymisestä hiipuu.
Vielä pari päivää ennen katoamistaan kuuden lapsen uusperheen äiti Anuliina Pettersson, 34, suunnitteli joulua täydellä tohinalla kotonaan Ruotsin Borgstenan tekstiilikaupungissa.
Hän soitti omalle äidilleen Pohjois-Suomeen ja kutsui isovanhemmat perheen luo joulunpyhiksi.
- Ne olivat hänen viimeiset sanansa meille: "Tervetuloa jouluksi". Siitä ehdittiin ihan sopia, että matkustaisimme. Katoaminen oli meille täydellinen yllätys, Iltalehden tavoittama isoisä kertoo.
Taustalta kaikuvat kahdeksanvuotiaiden kaksosten leikin äänet. Isovanhemmat ovat matkustaneet auttamaan perhettä arjessa, sillä Anuliina Pettersson on ollut jäljettömästi kateissa jo yli viisi viikkoa.
Kun lapset tulivat nälkäisinä koulusta 7. marraskuuta, äiti ja polkupyörä olivat poissa.
"Heikkoja merkkejä oli vuosia"
Suurperhe jaksaa isoisän mukaan "vaihtelevasti". Perheen pienet käyvät koulua, mutta kyselevät äidistä joka päivä.
- Tällaistahan tämä on, odotusta ja odotusta, hän huokaa.
- Pahinta on se, ettei asiassa näyttäisi tulevan edistystä. Tilanne on ihan sama kuin silloin, kun vävypojalta tuli puhelu katoamisesta. Täällä on vaikka kuinka villejä huhuja liikkeellä, mutta jotkut ottavat ne enemmän tosissaan kuin toiset.
- Poliisi sanoo suoraan, että mitään varmaa tietoa ei heilläkään ole - ja siihen meidän täytyy luottaa.
Isovanhemmat ovat tavanneet Boråsin poliisin tutkijoita ja kertoneet, etteivät he olleet havainneet tyttären käytöksessä viimeisinä aikoina mitään poikkeavaa.
- Jos heikkoja merkkejä hakee, niitä on ollut ehkä vuosia, isoisä lisää varovaisesti, mutta ei halua tarkentaa lähemmin.
Mistä koti lapsille?
Isoisän mielissä elää edelleen pieni toivo, että tytär saataisiin kotiin jouluksi. Se hiipuu kuitenkin päivä päivältä.
- Minulla on eri vaihtoehtoja mielessäni, mutta en halua panna niitä mihinkään järjestykseen. Minä vain odotan.
Lähialueelta katosi vain pari päivää Petterssonin jälkeen 54-vuotias Rolf Ek. Huononäköinen, yksinäinen mies katosi hänkin keskellä päivää; tiskit jäivät altaaseen ja lompakko pöydälle.
- Ruotsi näyttää olevan ihan kummallinen maa. Onhan täällä pyörinyt rikosepäilyjäkin näiden tekojen ympärillä.
Isoisä tietää, että raskainta tilanne on lasten kannalta. Anuliinalla ja hänen aviomiehellään Tommylla on yhteiset, kahdeksanvuotiaat kaksoset. Molemmilla on lisäksi edellisistä liitoistaan kaksi omaa lasta. Kaikki kuusi ovat eläneet koko elämänsä Ruotsissa.
- Tässä uusperheessä tilannetta mietitään nyt uusiksi, että miten jatketaan. Jotain on pakko tehdä, Tommy ei selviä lapsikatraan ja kolmen lemminkin kanssa yksinään.
- Vaan kun ei tässä ole vielä jaksanut ajatella edes jouluun asti.
SANNI GRAHN
[email protected]
TUKHOLMA
Viimeinen puhelu äidille
13.12.2007 7:40
Isovanhempien toivo Anuliina Petterssonin löytymisestä hiipuu.
Vielä pari päivää ennen katoamistaan kuuden lapsen uusperheen äiti Anuliina Pettersson, 34, suunnitteli joulua täydellä tohinalla kotonaan Ruotsin Borgstenan tekstiilikaupungissa.
Hän soitti omalle äidilleen Pohjois-Suomeen ja kutsui isovanhemmat perheen luo joulunpyhiksi.
- Ne olivat hänen viimeiset sanansa meille: "Tervetuloa jouluksi". Siitä ehdittiin ihan sopia, että matkustaisimme. Katoaminen oli meille täydellinen yllätys, Iltalehden tavoittama isoisä kertoo.
Taustalta kaikuvat kahdeksanvuotiaiden kaksosten leikin äänet. Isovanhemmat ovat matkustaneet auttamaan perhettä arjessa, sillä Anuliina Pettersson on ollut jäljettömästi kateissa jo yli viisi viikkoa.
Kun lapset tulivat nälkäisinä koulusta 7. marraskuuta, äiti ja polkupyörä olivat poissa.
"Heikkoja merkkejä oli vuosia"
Suurperhe jaksaa isoisän mukaan "vaihtelevasti". Perheen pienet käyvät koulua, mutta kyselevät äidistä joka päivä.
- Tällaistahan tämä on, odotusta ja odotusta, hän huokaa.
- Pahinta on se, ettei asiassa näyttäisi tulevan edistystä. Tilanne on ihan sama kuin silloin, kun vävypojalta tuli puhelu katoamisesta. Täällä on vaikka kuinka villejä huhuja liikkeellä, mutta jotkut ottavat ne enemmän tosissaan kuin toiset.
- Poliisi sanoo suoraan, että mitään varmaa tietoa ei heilläkään ole - ja siihen meidän täytyy luottaa.
Isovanhemmat ovat tavanneet Boråsin poliisin tutkijoita ja kertoneet, etteivät he olleet havainneet tyttären käytöksessä viimeisinä aikoina mitään poikkeavaa.
- Jos heikkoja merkkejä hakee, niitä on ollut ehkä vuosia, isoisä lisää varovaisesti, mutta ei halua tarkentaa lähemmin.
Mistä koti lapsille?
Isoisän mielissä elää edelleen pieni toivo, että tytär saataisiin kotiin jouluksi. Se hiipuu kuitenkin päivä päivältä.
- Minulla on eri vaihtoehtoja mielessäni, mutta en halua panna niitä mihinkään järjestykseen. Minä vain odotan.
Lähialueelta katosi vain pari päivää Petterssonin jälkeen 54-vuotias Rolf Ek. Huononäköinen, yksinäinen mies katosi hänkin keskellä päivää; tiskit jäivät altaaseen ja lompakko pöydälle.
- Ruotsi näyttää olevan ihan kummallinen maa. Onhan täällä pyörinyt rikosepäilyjäkin näiden tekojen ympärillä.
Isoisä tietää, että raskainta tilanne on lasten kannalta. Anuliinalla ja hänen aviomiehellään Tommylla on yhteiset, kahdeksanvuotiaat kaksoset. Molemmilla on lisäksi edellisistä liitoistaan kaksi omaa lasta. Kaikki kuusi ovat eläneet koko elämänsä Ruotsissa.
- Tässä uusperheessä tilannetta mietitään nyt uusiksi, että miten jatketaan. Jotain on pakko tehdä, Tommy ei selviä lapsikatraan ja kolmen lemminkin kanssa yksinään.
- Vaan kun ei tässä ole vielä jaksanut ajatella edes jouluun asti.
SANNI GRAHN
[email protected]
TUKHOLMA
Child Of Scythe
No, enpä noista merkeistä osaa sanoa, muta useinhan masentuineilla on "halu häipyä"... siis halu paeta sitä tavallista elämää. Ehkä tässä perheen äiti on toteuttanut tätä haluaan, tiedä häntä?cicero kirjoitti:Tänään oli iltiksessä että vanhemmat olisivat nähneet "jotain merkkejä ilmassa" jo vuosien ajan. Mitähän he sillä halusivat kertoa, onko nainen ollut kyllästynyt elämäänsä vai taipuvainen kääntymään johonkin kivaan uskontoon?????
Ehkä hän on etsinyt eri uskonnoista ratkaisuja elämäänsä yms.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Kun nyt viitattiin samoihin aikoihin kadonneeseen toiseen henkilöön, niin asian voi nähdä vähän erilaisessakin valossa, kuin mitä olen itse tähän mennessä ajatellut.
Samalla tavalla siis joku mies jättänyt tavallaan askareet kesken ja kadonnut...
Tällaisissa tapauksissa joku lahko voisi olla selitys.
Ei kai mikään "hurmaava joukkoitsemurha" kuitenkaan...?
Ja masennuslääkkeitähän nainen jo söikin, olisi ihme jollei mitään "merkkejä" silloin joskus ilmenisi. Tavallista masennuksessa, luulisin.
Samalla tavalla siis joku mies jättänyt tavallaan askareet kesken ja kadonnut...
Ja masennuslääkkeitähän nainen jo söikin, olisi ihme jollei mitään "merkkejä" silloin joskus ilmenisi. Tavallista masennuksessa, luulisin.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
Patricia C. Itämaa
- Javier Pena
Mielestäni tuo toinen samaan aikaan samalla seudulla kadonnut mies onTampereen Tyttö kirjoitti:Kun nyt viitattiin samoihin aikoihin kadonneeseen toiseen henkilöön, niin asian voi nähdä vähän erilaisessakin valossa, kuin mitä olen itse tähän mennessä ajatellut.
Mistäs sitä tietää vaikka asioilla olisi toienmoinen syy-yhteys ilman mitään lahkoja. Netissä kun voi tutustua monenmoisiin ihmisiin,ehkä erehtyä luottamaan vääriin.Jospa kaksi jotenkin sairasta tukeutui toisiinsa ja tapahtui jotain.
TAi sitten jokin kolmas osapuoli kuten vaikka lahko tai muuten sairas henkilö käytti heidän hyvätahtoisuuttaan hyväksi.
Kuitenkin on muistettava,että pihalla oli sunnuntaina seisonut täysin outo saab,mutta kuka tämänkin sitten sanoi,onko tämä mitenkä luotettava kertomus. Mikä on tämän todistuksen sanoneen suhde Anuliinaan.
Ruotsissahan on ollut näitä äärilahkoja,jotka ovat ns. aivopesseet ihmiä,saneet jopa tappamaan. Tuliko jostain käsky lähteä tekemään jotain hirveyksiä kun toinenkin henkilö on kateissa,tai toistepäin.
Monenmoisia ajatuksia herättää tämä tapaus.
Totuus on tarua ihmeellisempää
-
Cicciolina
- Neuvoja-Jack
-
mustarastas
- Susikoski
Mä en vaan jotenkin pysty uskomaan, että kysessä olisi itsemurha. Ja tuon toisen katoamisen on pakko liittyä tähän juttuun. Tutkitaankohan näitä katoamisia kunnolla?
Vaikka he olisivat tehneet itsemurhat, kadonneet vapaaehtoisesti tai lähteneet lahkon matkaan he eivät olisi lähteneet näin. Ihan kuin ovikello olisi vain soinut ja heidät olisi viety. Tiskit altaassa, ei lompakkoja, silmälaseja tai lääkkeitä mukana. Toisaalta Anuliinan siistimmät vaatteet ihmetyttävät...kuten myös polkupyörä.
Mä todella toivon, että näihin katoamisiin saadaan joku selvyys.
Vaikka he olisivat tehneet itsemurhat, kadonneet vapaaehtoisesti tai lähteneet lahkon matkaan he eivät olisi lähteneet näin. Ihan kuin ovikello olisi vain soinut ja heidät olisi viety. Tiskit altaassa, ei lompakkoja, silmälaseja tai lääkkeitä mukana. Toisaalta Anuliinan siistimmät vaatteet ihmetyttävät...kuten myös polkupyörä.
Jospa Anuliina ja tämä kadonnut mies olivat tavanneet jollain senssipalstalla? Olivat päättäneet, että nyt tavataan ja....jossain syrjäisessä paikassa tai miehen kotona? Ja mies oli yrittänyt lähennellä ja Anuliina pistänyt vastaan (Huom! vrt kähmivään appiukkoon) ja mies oli tehnyt jotain radikaalia ja? Sitten itse lähtenyt karkuun?Klaara kirjoitti:Mä en vaan jotenkin pysty uskomaan, että kysessä olisi itsemurha. Ja tuon toisen katoamisen on pakko liittyä tähän juttuun. Tutkitaankohan näitä katoamisia kunnolla?
Muista lähdekritiikki!