H. Solmunen olet täysin oikeassa.H. Solmunen kirjoitti:Minä näen yhtenä nuorison pahoinvoinnin lisääjänä median ja netin valtavaksi kasvaneen merkityksen. Se on osittain koulusurmien takana (julkisuushakuisuus ja matkiminen) ja mm. paskaduuni -käsitteen takana. Ennen oltiin tyytyväisiä vähempään, kun ei niin paljon paremmasta tiedetty. Köyhyys on myös suhteellista. Et koe itseäsi köyhäksi, jos vertaisryhmäsi on samaa tulotasoa. Mutta nykyään vertaisryhmä onkin yhtäkkiä koko maailma. Siinä ei 8 egen tuntipalkka paljon lämmitä, kun tiedetään että joku tienaa miljoonia takapuoliselfieillään, vaikka sillä pienelläkin palkalla pärjää kunhan sopeuttaa menonsa oikein. Nuorten suhteellisuudentaju on koetuksella nykymaailmassa.valkokulta kirjoitti:
Ei nuorison huonovointisuus ilmene henkirikoksina kun vain jäävuoren huippuna. Kyllä siellä pinnan alla on paljon tilaa muhia ennenkuin ruvetaan surmaamaan.
Ei henkirikoksien määrä varmaankaan ole noussut, mutta henkirikokset ovat muuttaneet "muotoaan".
"Vanhoina hyvinä aikoina" henkirikoksia tekivät yleistäen sanottuna sellaiset jotka olivat "potenttiaalisia surmaajakanditaatteja", alkoholiin/päihteisiin menevät mustasukkaiset keskiluokkaiset keski-ikäiset miehet.
Olen omia lapsiani seuraamalla huomannut hyvin eron siihen millaista silloin oli kun itse olin nuori eikä ollut nettiä ja median mahtia eikä kilpailua kellä tytöistä on paras sixpack ja kellä on eniten seuraajia Instagramissa yms.