Madeleinen tapaus ( ketju 2)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Etkö sinä Konsta tunne, että he olisivat tehneet väärin?
Onko sinulla lapsia?
Jätätkö sinä heidät yksin kotiin?
Entä muualle?
Viimeksi muokannut MissHolmes, To Joulu 13, 2007 7:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Ehkä tällaisella tiedottamisella on jokin tarkoitus, jota emme välttämättä tiedä. En lähtisi näitä tulkitsemaan kovin yksioikoisesti, koska kyseessä on joka tapauksessa firma, joka hankkii toimeentulon - ja mainekin on tärkeä asia. Kaikella on yleensä tarkoituksensa.

Kuka heittääkään sen ensimmäisen kiven... 8)
MissHolmes
Ben Matlock

Varmasti Metodo3:n tiedottamisella on jokin tarkoitus.
Mutta minä en ainakaan haluaisi olla vanhempien asemassa ja saada ''turhaa toivoa'' vähän väliä.
Hehän kuitenkin sanovat uskovansa, että Madeleine on elossa. Ja ovat itsekin jo todenneet, etteivät kauheasti viitsi suotta uusista uutisista innostua, jottei tarvitse sitten niin paljon pettyä.
Aika kumma tarkoitus perä uutisoinnilla, jos 'työnanataja' ei moisia ''turhia uutisia'' kaipaa...
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

konsta kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:Ja kuten Cicero sanoi, suurin syypää ilman muuta näyttöä on vanhemmat, jotka jättivät lapsensa yksin lukitsemattomaan huoneistoon ilta toisensa jälkeen.
Taktisen vetäytymisen dynamiikkaa: olipa totuus mikä tahansa, vanhemmat ovat syypäitä.

Tämä on kyllä likaisin ketju, jota olen koskaan nähnyt.
Juu. Tätä on jostain syystä ollut tässä ketjussa viime aikoina havaittavissa. ;) Tässä vaiheessa on ilmeisesti jo hyvä varmistella selustansa. Eli jos käykin ilmi, että Madeleine on kaapattu (kaappaajana ja organisaattorina joku muu kuin vanhemmat), niin voidaan sanoa, että eihän täällä ole siitä ollut kyse, vaan siitä että vanhemmat ovat muuten toimineet typerästi/asiattomasti/vastuuttomasti jne. ;)

Aika noloa ja läpinäkyvää. Jopa säälittävää. :)
Sirpa

Miss Holmes tuskin tietää, että mitä Metodo3 ja vanhemmat keskenään viestittelevät ja sopivat - on naurettavaa ajatella, että vanhemmat vain yht äkkiä lukisivat asiasta Dailystä.
mankeli
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja mankeli »

Tässä vaiheessa on ilmeisesti jo hyvä varmistella selustansa. Eli jos käykin ilmi, että Madeleine on kaapattu (kaappaajana ja organisaattorina joku muu kuin vanhemmat), niin voidaan sanoa, että eihän täällä ole siitä ollut kyse, vaan siitä että vanhemmat ovat muuten toimineet typerästi/asiattomasti/vastuuttomasti jne.
mutta sehän on lähes ainoita faktoja tässä jutussa, sillä vanhempien
valinta oli mennä syömään ja jättää lapset. Siitähän kaikki sai alkunsa.
Jos olisin heidän asemassaan, tai aika moni muukin vanhempi, olisi
jo itsesyytökset niin valtavat, etten voisi mitenkään itse väittää
olevani syytön, kuten Madeleinen vanhemmat ovat tehneet.
Tässä tapauksessa (jos nyt tosiaan eivät ole osallisia katoamiseen)tyhmyys on kostautunut heille kamalalla tavalla.

Lähes kaikki tämän ketjun jutut, eivät tietääkseni ole kenenkään ketjuun kirjoittajan keksimiä??? Moni on laittanut ja suomentanutkin tänne uutisia, joita on löytynyt ympäriinsä, ja myös kommentteja muilta keskustelu
palstoilta, olen myös itse tehnyt niin.
Se on ollut minusta hyvä juttu, koska itse en ehdi päivittäin etsiä sieltä sun täältä uutisia, mihin ollaan taas tässäkin jutussa edetty.

...ja ot; Italiassa kidnapatun Denise Pipitonen tapauksessa
on nyt paljastunut, että kaappaaja olisi ollut Denisen täti.
Denise olisi sitten kuollut hänen luonaan.
Tämä ei kuulu Madeleineen ja juttu on vielä tutkintavaiheessa, mutta
jos näin on, niin vahvistaa taas sitä, että yleensä syyllinen on
joku lähiomainen.
Sirpa

Pääosin samaa mieltä, mutta tuo, että jutut "eivät olisi kenenkään itse keksimiä...." on vähän sellainen kyseenalainen asia, mutta senkin olen tulkinnut siten, että eräillä henkilöillä on vain kiikarit väärin päin päässä.

Eikä tilastotiede ole kovin hyvä käytettäväksi, kun jaetaan tuomioita, ja kivittämisestä en pidä. Vain minun mielipide - ehkä en ole niin puhtonen itse, että voisin rytyä muita kivittämään.
Viimeksi muokannut Sirpa, To Joulu 13, 2007 8:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MissHolmes
Ben Matlock

Sirpa, en minä ole väittänyt tietäväni. PR-Mitchell kommentoi edellisen varman havainnon yhteydessä, etteivät vanhemmat näistä uutisista liikaa halua innostua, koska ovat tottuneet jo ''vesiperiin''.
Varmasti he saavat tietoa ennen uutisointia, mutta ihmettelen miksi uutisoidaan, jos lopputulos on kerta toisensa jäkeen sama: nothing.

Ehkä se on jotain Metodo3:n omaa mainoskampanjaa, johon McCannit ovat suostuneet ja sitoutuneet tietämättä mitä seuraa.

Ja se mistä jo aikaisemmin puhuttiin ihmetyttää: jos ovat oikeasti jäljillä, olisi kaiketi viisasta olla ihan hiljaa, jottei vastapuoli vetäydy totaalisti maan alle.

En ole muuttanut suuntaani, tai asettunut ''vetäytymis ja suojautumis kannalle'' missään vaiheessa.
Kuten olen ennenkin sanonut tunnen välillä suurta sympatiaa ja sääliä vanhempia kohtaa ja välillä jopa uskon heidän syyttömyyteensä. Se vain aina katoaa ja tilalle palaa ''pahaminä'', joka uskoo, että heillä on näppinsä sopassa.

Se on luontoni ja sen olen teille kaikille mukana olleville jo aiemminkin tuonut esiin. Onko siinä pahaa, jos uskon siihen ''tunteeseeni'', josta olen puhunut? Vai olisiko parempi, että teeskentelisin sympateeraavaa ihan vaan teidän mieliksenne?
MissHolmes
Ben Matlock

Sirpa kirjoitti:Pääosin samaa mieltä, mutta tuo, että jutut "eivät olisi kenenkään itse keksimiä...." on vähän sellainen kyseenalainen asia, mutta senkin olen tulkinnut siten, että eräillä henkilöillä on vain kiikarit väärin päin päässä.
Selittäisitkö tarkemmin mitä tuolla tarkoitat?

Itse olet sitä mieltä, että vanhemmat ovat tietoisia lapsensa kohtalosta ja ovat järjestäneet hänet piiloon. Miten tämä kaikki nyt uutisoitu tukee sinun teotiaasi? Aikovatko he nyt tuoda tytön esiin Uudesta Seelannista afrikan kautta?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

MissHolmes kirjoitti:Etkö sinä Konsta tunne, että he olisivat tehneet väärin?
Onko sinulla lapsia?
Jätätkö sinä heidät yksin kotiin?
Entä muualle?
Vanhemmat tekivät virheen, josta saavat nyt maksaa raskaimman takaa. Kuitenkin kannattaa pitää erillään kaksi asiaa: on selvästi tapahtunut erittäin vakava rikos, jonka tekijää tekijää ei tiedetä. Sitten on tämä vanhempien virhe - kyselin jo aikaisemmin vähän niinkuin gallup-luontoisesti vanhemmilta: onko joskus tullut lapsi jätettyä yksin parikisi kymmeneksi minuutiksi. Oli jotenkin hiljaista, kukaan ei kommentoinut, paitsi pitkän ajan päästä, joku sanoi, että joo, mutta jossakin Portugalissa se anteeksiantamatonta.

Jos Mäkkärit tekivätkin virheen, niin myös muut Tapas-seuralaiset. Tapana oli siellä, että miehet käyvät iltaisin katsomassa lapsia, kun seurue on illallisella.

Käsittääkseni on vain asian kiertämistä, jos lasten yksinjättäminen nousee pääasiaan. Joku voi saada siitäkin itselleeen hyvänolontunteen, mutta itse rikos mielestäni pääsasia.
Marsalkka
Horatio Caine

mankeli kirjoitti:
Tässä vaiheessa on ilmeisesti jo hyvä varmistella selustansa. Eli jos käykin ilmi, että Madeleine on kaapattu (kaappaajana ja organisaattorina joku muu kuin vanhemmat), niin voidaan sanoa, että eihän täällä ole siitä ollut kyse, vaan siitä että vanhemmat ovat muuten toimineet typerästi/asiattomasti/vastuuttomasti jne.
mutta sehän on lähes ainoita faktoja tässä jutussa, sillä vanhempien
valinta oli mennä syömään ja jättää lapset. Siitähän kaikki sai alkunsa.
Se sisälukutaito... ;)
Marsalkka
Horatio Caine

konsta kirjoitti:
Käsittääkseni on vain asian kiertämistä, jos lasten yksinjättäminen nousee pääasiaan.
Pitäähän nyt joku takaportti jäädä!
Sirpa

Kiitos, Miss Holmes, erittäin hyvä ja erittäin mielenkiintoinen teksti! Tämä: sympateerata jotakin. Itse en sympateeraa mitään enkä ketään, enkä tiedä kuka on syyllinen ja mihin, enkä tunne tarvetta edes tietää sellaista mihin kykyni eivät riitä. Tämä on mielenkiintoinen ero esimerkiksi meissä: miksi joku tuntee tarvetta tällaiseen, itselleni vieraseen käsitteeseen asiassa, josta ei ole mitään faktaa?

Kylläpä jotkut nyt älähtivät tästä "Madeleine mahdollisesti ihan just löytyy -viestistä". Mahtaisikohan se olla jopa merkki siitä, että löytyisi... Toivoa sopii.
Viimeksi muokannut Sirpa, To Joulu 13, 2007 8:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marsalkka
Horatio Caine

MissHolmes kirjoitti:Vai olisiko parempi, että teeskentelisin sympateeraavaa ihan vaan teidän mieliksenne?
Sellainen neutraali asenne, jossa ei mustamaalata itselleen tuntemattomia ihmisiä esimerkiksi vääristelemällä/väyrystelemällä lehtijuttujen sisältöä olisi aika hyvä lähestymistapa.
MissHolmes
Ben Matlock

Madeleinen katoaminen johtuu siitä, että vanhemmat tekivät virheen, jonka kieltävät. Ovat moneen kertaan kieltäneet.

Minä en edelleenkään usko kaappausteoriaan, kuten olen useaan otteeseen tuonut julki.
En myöskään enää usko, että juttuun koskaan saadaan totuutta ja siksi toivoisin, että huomioitaisiin edes se ainoa tosi asia: vanhempien virhe.

Ehkä korostan tuota liikaa siksi, että uskon heidän olevan syyllisiä ja pääsevän rästä kuin koira veräjästä.

Tiedän, että olen voimakkaasti syyllistämässä vanhempia, mutta jos se ei ole täällä sallittua, toivon, että ylläpito ilmoittaa minulle siitä. Pyrin kuitenkin aina linkittämään juttuni ja uskoisin teidän jo tuntevan minut niin, että tiedätte mikä on spekulaatiota. En edes mielestäni väitä mitään totuuksiksi.
Korjatkaa, jos niin olen tehnyt/ teen.
Lukittu