Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
CharlesBronson
Jessica Fletcher

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua, 2014

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

NapalmLolita kirjoitti: Kiinnijääminen olisi ollut oikein hyvä juttu jos tämän valtion toiminnassa olisi mitään järkeä, eli jos silloin olisi alettu kunnon talkoot minun ja vastaavissa tilanteissa olevien ihmisten elämien kunnostamiseksi. Nyt kun näin ei ole, vaan vastuu koko sekamelskasta sysättiin yksin minun harteilleni syyllistäen "syntyjään häiriintyneeksi ihmiseksi", ja kun suomen vankiloissa harjoitetaan kidutusta monenlaisissa muodoissa*, on jälkipyykki vain lisännyt ihmisvihaani.
Mietihän nyt.
Olet todennäköisesti syntyjään häiriintynyt yksilö, kuten sinua viisaammat ovat todenneet.
Voi myös olla, että olet jäänyt teini-ikäisen tasolle.

Valtion toiminnassa on järkeä. Miksi kantaa vettä tyhjään kaivoon?

Tuo allekirjoituksesi:Jos räjähtävä pommi puhkoo kaikkien paikalla olevien tärykalvot, lähteekö siitä ääni?
Vastaus: Et taida olla kovinkaan älykäs.
it's my car !
NapalmLolita
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja NapalmLolita »

CharlesBronson kirjoitti:
NapalmLolita kirjoitti: Kiinnijääminen olisi ollut oikein hyvä juttu jos tämän valtion toiminnassa olisi mitään järkeä, eli jos silloin olisi alettu kunnon talkoot minun ja vastaavissa tilanteissa olevien ihmisten elämien kunnostamiseksi. Nyt kun näin ei ole, vaan vastuu koko sekamelskasta sysättiin yksin minun harteilleni syyllistäen "syntyjään häiriintyneeksi ihmiseksi", ja kun suomen vankiloissa harjoitetaan kidutusta monenlaisissa muodoissa*, on jälkipyykki vain lisännyt ihmisvihaani.
Mietihän nyt.
Olet todennäköisesti syntyjään häiriintynyt yksilö, kuten sinua viisaammat ovat todenneet.
Niin ketkä? Sinä vai?
Voi myös olla, että olet jäänyt teini-ikäisen tasolle.
Ei vaan nimenomaan minulle pahaa tehneet ovat juuttuneet ikuiseen yläasteikäisen koulukiusaajan mentaliteettiin. Turha itkeä jos sellaisten uhri käyttäytyy kuin nurkkaan ajettu kiusattu.
Valtion toiminnassa on järkeä. Miksi kantaa vettä tyhjään kaivoon?
Valtiomme toiminnassa ei ole mitään järkeä. Tätä mieltä on moni tervekin ihminen, jos sinua nyt yleensä kenenkään muun mielipiteet mistään liikuttavat...

Aloita sinulle selvästi uuteen aiheeseen tutustuminen vaikka nyt tuosta: http://takkirauta.blogspot.fi/2014/03/r ... llasi.html
Tuo allekirjoituksesi:Jos räjähtävä pommi puhkoo kaikkien paikalla olevien tärykalvot, lähteekö siitä ääni?
Vastaus: Et taida olla kovinkaan älykäs.
Kyseinen teksti on humalassa keksitty parodia samantapaisesta pseudofilosofisesta kysymyksenasettelusta metsässä kaatuvasta puusta. Ihme ettei kaltaisesi sivistynyt supernero sitä hoksannut...
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.

Valtio on yksilöä varten, EI KOSKAAN TOISINPÄIN.
CharlesBronson
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

NapalmLolita kirjoitti: Ei vaan nimenomaan minulle pahaa tehneet ovat juuttuneet ikuiseen yläasteikäisen koulukiusaajan mentaliteettiin. Turha itkeä jos sellaisten uhri käyttäytyy kuin nurkkaan ajettu kiusattu.
En jaksa aloittaa väittelyä selkeästi mielenvikaisen ihmisenkuvatuksen kanssa, mutta tähän on pakko vastata.

Olet jäänyt yläasteikään, kuten aikaisemmin totesin.
it's my car !
NapalmLolita
Alibin satunnaislukija

Gilmour kirjoitti: Suosittelen kokeilemaan joskus itsekkyyttä.
No pakko kai se sitten on...
Aseet eivät tapa, eivätkä myöskään ihmiset aseiden takana. Yhteiskunta ihmisten takana tappaa.

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija

NapalmLolita kirjoitti: Ei vaan nimenomaan minulle pahaa tehneet ovat juuttuneet ikuiseen yläasteikäisen koulukiusaajan mentaliteettiin. Turha itkeä jos sellaisten uhri käyttäytyy kuin nurkkaan ajettu kiusattu.
En jaksa aloittaa väittelyä selkeästi mielenvikaisen ihmisenkuvatuksen kanssa, mutta tähän on pakko vastata.

Olet jäänyt yläasteikään, kuten aikaisemmin totesin.
No voi kyynel että olenkin huono ihminen... mikset tulisi ja ystävällisesti tappaisi minua?

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija

NapalmLolita kirjoitti: No voi kyynel että olenkin huono ihminen... mikset tulisi ja ystävällisesti tappaisi minua?
En tiedä oletko huono ihminen. Mutta meriittisi ihmisenä ovat ihmiskunnan häpeä.
Edustan kiistattomasti ihmiskunnan ehdotonta eliittiä, sillä olen keskimääräistä älykkäämpi (testattu), keskimääräistä hyväsydämisempi (mitataan asenteissa, ei teoissa) ja kauniskin (oikeudenkäyntikuvat eivät ole edustavia koska vankilassa ei saa huolehtia itsestään). Ainoastaan atleettisuutta ei löydy ja pari aistia toimii huonohkosti. Mutta nämä ovat asioita jotka ovat tieteen konstein paranneltavissa, pahaa ihmistä tai suoraan Kummelista ulos kävellyttä umpiluupäätä sen sijaan ei paranna mikään.
En tule tappamaan sinua, koska sinusta saa saman tuomion, kuin normaalista ihmisestä.
Ja tämäkös kaltaistasi yli-ihmistä kyrsii!

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija

CharlesBronson kirjoitti: Nyt haiskahtaa pahasti trollaamiselta. :D
Syyntakeeton luulee olevansa ihmiskunnan eliittiä. :D :D
Hulluus on parannettavissa. Tyhmyys ei ikinä.

Scruffy
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

NapalmLolita kirjoitti:
Scruffy kirjoitti:
NapalmLolita kirjoitti: Paras selitys minkä keksin on ideologinen fanatismi, eli kun en jakanut muiden häiriiintynyttä mielipidettä siitä että transsukupuolisuus velvoittaa ihmisen hyväksymään kaikenlaisen sairaan touhun kuten pissakakkaleikit ja eläimiinsekaantumisen, niin minusta leimattiin joku "omien petturi" vähän kuin Neuvostoliitossa aikoinaan.
Outoa porukkaa. Itselläni muutamakin transu tuttavapiirissä eikä heistä kukaan ole kiinnostunut ulosteista ja saatikaan elukoista.
Entä sadomasokismista tai itsensäpaljastelusta?
S&M taitaa olla yhden mieleen. Itsensäpaljastelusta ei kukaan.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
holmesin haamu
Sherlock John Holmes

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

En sano olevani mikään psykologi tai sinne päinkään, mutta pelkästään näiden tekstien valossa toteaisin taustalla olevan jonkun personaallisuushäiriön. Mahdollisesti et todellisuudessa uskalla olla sitä mitä haluaisit olla ja tämän takia näet demoneita kaikkialla missä niitä ei todellisuudessa olekkaan.

Koet koko ajan tarvetta todistaa itsellesi, että "olisit muita parempi/älykkäämpi/suvaitsevaisempi/fiksumpi/mukavempi" yms. Todisteina käytät joko yksittäisiä testejä tai koulujuttuja. Tarraudut niihin raivon vallalla kiinni, koska pelkäät, että saatko hyväksyntää muilta vai et tai uskallatko edes itse hyväksyä itsesi?

Tuo vaikuttaa johtavan sisälläsi johonkin vihareaktioon muita täysin tuntemattomia ja puolituttuja ihmisiä kohtaan. Mitättömien pikkusyiden takia olet valmis hyökkäämään kenen tahansa kimppuun vain sen takia, koska itselläsi on vaikeaa olla itsesi takia.
NapalmLolita kirjoitti: Miten voi elää onnellista elämää tietäen, että ihmiset kaikkialla ympärillä voisivat repiä sinulta kurkun auki ilman mitään kunnon syytä jos laki ei sitä kieltäisi? Täällä Niuvassa minulle on ensimmäistä kertaa elämässäni sanottu, että olen mukava ihminen, ja ensimmäistä kertaa ikinä missään huolittu mukaan yhteisöön tasavertaiseksi jäseneksi. Ensimmäistä kertaa ikinä missään.
Kukaan ei ole repimässä kurkkua auki tai käymässä kimppuusi. Vai uskotko kaikki asiat mitä netissä ja muuallakin kirjoitetaan? Kuinka monen henkilön luulet tuollaisia juttuja kirjoittavan? 1:n vai 100:n? Todennäköisesti se 1 on lähempänä arviota... Millä todennäköisyydellä se yksi henkilö tuntee sinut tai käy kimppuusi tai tekee yhtikäs mitään? Lähes 0%:lla. Sama juttu vaikka henkilöitä olisi moninkertainen määrä.

Voiko syy siihen, ettet ole koskaan kokenut pääseväsi mihinkään yhteisöön niin löytyä itsestäkin?
NapalmLolita kirjoitti:Eli ensin yhteiskunta ajaa ihmisen niin ahtaalle ettei ole mitään muuta keinoa ulos kuin tällaisen erikoisemman itsemurhan yrittäminen. Ja sitten EDES SILLOIN kun salahanke tulee yhteiskunnan tietoon, yhteiskunta ei tee mitään korjatakseen tekemiään virheitä, vaan sysää kaiken vastuun uhrille (yksikään poliitikko ei ottanut minuun yhteyttä ja pyytänyt anteeksi, voitteko uskoa!). Se on aivan uskomatonta että minusta on väännetty se roisto tässä.
Huomaatko ajattelevasi kaikista asioista minä-keskeisesti?
- Minut ensin ajettiin nurkkaan?
- Yhteiskunta on minua vastaan?
- Muiden pitäisi pyytää anteeksi minulta?
- Minäkö se suurin roisto olen tässä?

Siitä huolimatta ajattelet noin, vaikka mietit täysin sivullisten ja puolituttujen murhaamista? Mitä he olivat tehneet sinulle? Eivät pitäneet kädestä kiinni ja menneet kanssasi naimisiin? Eivät olleet ystäviäsi, vaikka olisi pitänyt? Saattoivat kirjoittaa pahoja nettiin (tai sitten eivät)? Sanoivatko jonkun ruman sanan?

Eiköhän sen pitäisi olla selvää, ettet voi koskaan vaatia mitään muilta ihmisiltä, ainoastaan itseltäsi voit jotakin vaatia, jos joltakin.
NapalmLolita kirjoitti: Tiedoksi muuten että lukio jonka kävin sijoittuu jatkuvasti yo-tulosvertailussa maan 30 huonoimman lukion joukkoon, siellä ei tosiaankaan opiskele mitään asiallisia nörttejä, vaan tyyppejä jotka tulevat kännissä kouluun jne. Ei sellaisesta porukasta vaan löydä samalla aaltopituudella olevia ihmisiä.
Ei tietenkään löydä. Eiväthän ne ihmiset olleet edes omaa tasoasi? Korotatko itsesi koko ajan jollekin jalustalle? Etkö väheksy ja halveksi muita, vaikka samalla odotat pakonomaista hyväksyntää muilta ihmisiltä?
NapalmLolita kirjoitti:"Kaverit" joita minulla oli yläasteella lopettivat yhteydenpidon yläasteen jälkeen, yksi laittoi viimeisenä koulupäivänä viestin että ei halua olla "iljettävän transun kanssa missään tekemisissä", muiden motiiveista ei ole mitään tietoa.
Tuosta tulee kieltämättä vaikutelma, että koit asian todella vahvasti ja vielä nykypäivänäkin nuo sanat kaikuvat korvissasi. Aina kun joku käyttää edes vähänkin vastaavia termejä, niin koet ettei kukaan hyväksy sinua.

Mutta tuo on kyllä täysin normaaliakin, että tiet eroavat syystä tai toisesta. Eivätkä kaikki tosiaan hyväksy seksuaalivähemmistöjä tai ylimielisiä ihmisiä. Et voi ajatella, että "tuon pitää hyväksyä minut ja käyttäytyä minua kohtaan tietyllä tavalla", koska sama logiikka pätisi näin ollen kaikkiin muihinkin ihmisiin ja samalla tavalla?
NapalmLolita kirjoitti:Miten niin? En minä tuossa sanonut että koettu vääryys OIKEUTTAA koston asiaan liittymättömille, vaan nimenomaan että rikolliset pitäisi saada kunnolla vastuuseen, jotta uhreilla on paremmat eväät toipua.
Eikö tässä tapauksessa ainoat rikolliset suunnitelleet joukkomurhaa?
NapalmLolita kirjoitti:Olen samaa mieltä tuon järjettömyydestä, koska tekijä oli niin nuori, ettei hän voinut vielä tietää, tuleeko elämä jatkumaan ikävänä loputtomiin. Minulla tieto oli, koska olin jo kokeillut kaikkia paikkoja joissa voisi olettaa olevan keskimääräistä avoinmielisempää porukkaa, "erikoisten nörttien" keskustelupalstoja, transsukupuolisten keskustelupalstoja ja yliopiston yhteiskuntatieteellistä. Toisaalta nyt taas täällä Niuvassa olen tullut kohdelluksi niin hyvin, että en tiedä kyllä enää yhtään...
Kyse on hieman samasta kuin joku mies toteaisi, että "En koskaan tule saamaan tyttöystävää. Lähetin kirjeilmoituksen 5:lle eri nettipalstalle ja kukaan ei vastannut minulle. Tämän takia alankin suunnittelemaan pahan oloni takia muiden tuntemattomien tappamista...".

Oikeasti voiko tuota kutsua yrittämiseksi? Eikö kyse ole siitä, että meni vain sieltä mistä aita oli matalin. Samalla ajattelit koko ajan, että "Muiden pitäisi hyväksyä minut ja mieluiten niiden valittujen ihmisten"? Et edes itse ole ollut valmis hyväksymään kaikkia muita, niin miten voit odottaa semmoista käytöstä muilta "valituilta ihmisiltä"?

Edelleen ison ongelman näkisin siinäkin, että miten käsittelet vastoinkäymisiä... Vaikuttaa siltä että aina kun joku sanoo jotakin ilkeästi, niin koet sen suurena loukkauksena? Miksi kaikista sanomisista pitää ylipäätään edes välittää? Tai miksi jokainen sana ja lause täytyy ottaa henkilökohtaisesti? Vai onko se aina niin että joku sanoo vaikka "Ruma transu!" niin olet valmis tappamaan sanojan? Eihän tuossa ole mitään järkeä?
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

NapalmLolita kirjoitti:
NapalmLolita kirjoitti: No voi kyynel että olenkin huono ihminen... mikset tulisi ja ystävällisesti tappaisi minua?
En tiedä oletko huono ihminen. Mutta meriittisi ihmisenä ovat ihmiskunnan häpeä.
Edustan kiistattomasti ihmiskunnan ehdotonta eliittiä, sillä olen keskimääräistä älykkäämpi (testattu), keskimääräistä hyväsydämisempi (mitataan asenteissa, ei teoissa) ja kauniskin (oikeudenkäyntikuvat eivät ole edustavia koska vankilassa ei saa huolehtia itsestään). Ainoastaan atleettisuutta ei löydy ja pari aistia toimii huonohkosti. Mutta nämä ovat asioita jotka ovat tieteen konstein paranneltavissa, pahaa ihmistä tai suoraan Kummelista ulos kävellyttä umpiluupäätä sen sijaan ei paranna mikään.
En tule tappamaan sinua, koska sinusta saa saman tuomion, kuin normaalista ihmisestä.
Ja tämäkös kaltaistasi yli-ihmistä kyrsii!
Jopas nyt jotakin. Toden totta. En jaksa kommentoida suurinta osaa jutuista ollenkaan, mutta jos olet NapalmLolita se joka väität olevasi, niin muutama kysymys:

1) Saatko edelleen hoitoa Niuvanniemessä?
2) Koetko itse tarvitsevasi hoitoa?
3) Onko saamasi hoito muuttanut ajatuksiasi tässä viestiketjussa käsitellyn tapauksen eli suunnitellun iskun osalta? Aiotko tulevaisuudessa pahassa olossasi tai protestina yhteiskunnalle turvautua samantyyppisiin ratkaisuihin?
4) Koetko, että sinulla on tarve puolustella itseäsi vai tekojasi? Haluatko vain puolustautua, vai toivotko löytäväsi ihmisiä, jotka ymmärtävät ja/tai hyväksyvät tekosi? (Tuolla aiemmissa viesteissä asiaa jo sivuttiinkin, mutta sanottakoon silti, että en oikein tiedä, mitä toivoit saavuttavasi puolustautumalla tällaisella sivustolla netissä. Myötätuntoa tai hyväksyntää et teoillesi varmasti saa, jos sitä haet. Keskustella toki voi, mutta silloin on hyvä yrittää jo valmistautua siihen, millaiset reaktiot todennäköisesti ovat vastassa...)
5) Näetkö itse, miten vahva uhri-mentaliteetti sinulla on? Tiedoksesi, että uhriutuminen on yksi yleisimmistä rikollisten perusteluista rikolliselle uralleen. Kostat yhteiskunnalle sitä, että elämä on ollut kovaa, koska sinä, sinä, sinä ja sinä, sinulle ja sinua. Ja siksi pidät tekojasi oikeutettuna. Newsflash: elämä on kovaa monille muillekin, tekisi mieleni sanoa että varmaankin suurimmalle osalle ihmisiä. Kostammeko me sen suunnittelemalla meidän elämiemme kovuuteen syyttömien ihmisten joukkomurhaa? Emme. Miksi katsot, että sinulla on erivapaus tässä asiassa? Miksi me muut kykenemme ja olemme kyenneet käsittelemään elämässä vastaantulevat ongelmat ja vaikeudet ilman tuollaisia tekoja?
6) Lainaus tekstistäsi:
Edustan kiistattomasti ihmiskunnan ehdotonta eliittiä, sillä olen keskimääräistä älykkäämpi (testattu), keskimääräistä hyväsydämisempi (mitataan asenteissa, ei teoissa) ja kauniskin (oikeudenkäyntikuvat eivät ole edustavia koska vankilassa ei saa huolehtia itsestään).
Sallinet, että olen eri mieltä kanssasi. Syytät muita ivallisesti "yli-ihmisiksi", ja samalla korotat itseäsi muiden yläpuolelle. Huomaatko ristiriidan? Moni voisi olla sitä mieltä, että työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, mieleltään sairas ihminen, joka ei tuota verotuloja yhteiskunnalle vaan nostaa etuuksia ja kuluttaa mm. terveydenhuollon ja mt-hoidon resursseja, ja mahdollisesti vielä suunnittelee tai tekee rikoksiakin, on kaikkea muuta kuin "ihmiskunnan ehdotonta eliittiä". Yhteiskunta ei pyöri älykkyysosamäärillä. Haluaisin myös nähdä tällaiset hyväsydämisyys-tilastot, joissa sinä olet mielestäsi "keskimääräistä hyväsydämisempi". Hyväsydämisyyttä ei todellakaan mitata asenteilla tai ajatuksilla, vaan aivan juuri päinvastoin, nimenomaan teoilla. Loppujen lopuksi on aivan sama, mitä ihminen ajattelee; teot ovat ne, jotka ratkaisevat. Pelkkä ajattelu (sinun mukaasi "asenteet") ei satuta ketään, jos ihminen käytännössä arjessaan tekee hyviä tekoja ja jättää pahat ajatukset ajatuksen tasolle. Hitlerkin on saattanut olla omasta mielestään vaikka kuinka hyväsydäminen, mutta teot ovat ne jotka ovat puhuneet puolestaan, ja jotka ovat kaikkea muuta kuin hyväsydämisen ihmisen tekoja. On sama, miten kiltti tai mukava on perheelleen, tai miten kauniita ajatuksia ajattelee eläimistä ja kukkasista, jos samaan aikaan murhaa miljoonia ihmisiä. Teot ratkaisevat.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
NapalmLolita
Alibin satunnaislukija

holmesin haamu kirjoitti: Huomaatko ajattelevasi kaikista asioista minä-keskeisesti?
- Minut ensin ajettiin nurkkaan?
- Yhteiskunta on minua vastaan?
- Muiden pitäisi pyytää anteeksi minulta?
- Minäkö se suurin roisto olen tässä?
Totta hemmetissä ajattelen maailmaa minäkeskeisesti. Eihän missään muussa tavassa ole mitään järkeä! Kuolinvuoteellaan jokainen miettii ainoastaan omaa elämäänsä ja punnitsee käyttikö sen järkevästi. Ei kenenkään muun elämää, eikä varsinkaan mitään abstraktioita kuten "isänmaan etu". Minäkeskeisyys ja itsekkyys ovat myös eri asioita. Jälkimmäiseen en syyllisty koskaan, useimmat ihmiset syyllistyvät poikkeuksetta.
Eiköhän sen pitäisi olla selvää, ettet voi koskaan vaatia mitään muilta ihmisiltä, ainoastaan itseltäsi voit jotakin vaatia, jos joltakin.
Miksei muille voisi asettaa samoja tiukkoja standardeja kuin itselleen?

NapalmLolita kirjoitti:Miten niin? En minä tuossa sanonut että koettu vääryys OIKEUTTAA koston asiaan liittymättömille, vaan nimenomaan että rikolliset pitäisi saada kunnolla vastuuseen, jotta uhreilla on paremmat eväät toipua.
Eikö tässä tapauksessa ainoat rikolliset suunnitelleet joukkomurhaa?
Älä jaksa saivarrella. Tiedät tarkalleen mitä tarkoitin. Sitä paitsi vastaus kysymykseen on yksiselitteinen ei, sillä monessa minusta kirjoitetussa tekstissä täyttyy törkeän kunnianloukkauksen ja laittoman uhkauksen tunnusmerkistö.
NapalmLolita kirjoitti:Olen samaa mieltä tuon järjettömyydestä, koska tekijä oli niin nuori, ettei hän voinut vielä tietää, tuleeko elämä jatkumaan ikävänä loputtomiin. Minulla tieto oli, koska olin jo kokeillut kaikkia paikkoja joissa voisi olettaa olevan keskimääräistä avoinmielisempää porukkaa, "erikoisten nörttien" keskustelupalstoja, transsukupuolisten keskustelupalstoja ja yliopiston yhteiskuntatieteellistä. Toisaalta nyt taas täällä Niuvassa olen tullut kohdelluksi niin hyvin, että en tiedä kyllä enää yhtään...
Kyse on hieman samasta kuin joku mies toteaisi, että "En koskaan tule saamaan tyttöystävää. Lähetin kirjeilmoituksen 5:lle eri nettipalstalle ja kukaan ei vastannut minulle. Tämän takia alankin suunnittelemaan pahan oloni takia muiden tuntemattomien tappamista...".

Oikeasti voiko tuota kutsua yrittämiseksi? Eikö kyse ole siitä, että meni vain sieltä mistä aita oli matalin. Samalla ajattelit koko ajan, että "Muiden pitäisi hyväksyä minut ja mieluiten niiden valittujen ihmisten"? Et edes itse ole ollut valmis hyväksymään kaikkia muita, niin miten voit odottaa semmoista käytöstä muilta "valituilta ihmisiltä"?
Seurustelu ja ylipäätään ihmissuhteiden omaaminen ovat täysin eri asioita. Kukaan joka on saanut osakseen rakkautta ja läheisyyttä ei ala suunnittelemaan murhia vaikka seurustelusuhdetta ei olisikaan. Sen sijaan miksi minun piti löytää itseni tilanteesta, jossa kaikki "ystävät" ovat puukottaneet selkään tai hylänneet minut ilman perusteita? Kenellekään ihmiselle ei ole annettu oikeutta hylätä toinen ihminen oman onnensa nojaan ellei tämä tee jotain täysin epähyväksyttävää. Tai miksi yhteiskuntamme on rakennettu sairaan ydinperheajattelun varaan, jossa vanhempien oikeus lapseensa on suurempi kuin lapsen oikeus hyvään elämään? Jos yhteiskuntamme perustuisi kommuuniasumiselle joka on ihmiselle luonnollisempi elämismuoto ja kaikilla olisi iso lauma sisaruksia, joiden kautta voisi tutustua vielä uusiin ihmisiin, mitään tällaista ei olisi tapahtunut. Minä en ole missään vaiheessa valinnut syrjäytyä yksin ankeaan kerrostaloyksiöön.
Edelleen ison ongelman näkisin siinäkin, että miten käsittelet vastoinkäymisiä... Vaikuttaa siltä että aina kun joku sanoo jotakin ilkeästi, niin koet sen suurena loukkauksena? Miksi kaikista sanomisista pitää ylipäätään edes välittää? Tai miksi jokainen sana ja lause täytyy ottaa henkilökohtaisesti?
Siksi koska tässä maailmassa pitäisi elää sovussa toisten kanssa. Maailma ei tällä hetkellä (tulevaisuudessa tod.näk. kyllä) ole samanlainen paikka kuin maailmansotien aikaan jolloin ihminen saattoi lopettaa oman ajattelun kokonaan ja antautua huumaavan kansallistunteen valtaan. Nyt yksilöt ovat yksilöitä ja kanssakäymisen odotetaan olevan rauhanomaista. Se edellyttää että näillä ihmisillä on jotain meriittejä ansaita se että olet heitä kohtaan mukava. Mitä siitäkin tulisi, jos ihminen olisi koko ajan mukava sellaisille ihmisille, joita halveksii ja vihaa (ja syystä)... hermoromahdus?

NapalmLolita
Alibin satunnaislukija

Kissankello kirjoitti: 1) Saatko edelleen hoitoa Niuvanniemessä?
Kyllä.
2) Koetko itse tarvitsevasi hoitoa?
Avohoito riittäisi.
3) Onko saamasi hoito muuttanut ajatuksiasi tässä viestiketjussa käsitellyn tapauksen eli suunnitellun iskun osalta? Aiotko tulevaisuudessa pahassa olossasi tai protestina yhteiskunnalle turvautua samantyyppisiin ratkaisuihin?
Muutan pois suomesta niin kysymys ei ole enää relevantti. Afrikka houkuttaa, siellä on aitoja ihmisiä eikä tällaisia mukasivistyneitä teeskentelijöitä kuin länsimaissa, etenkin suomessa. Olisi hyvä jos Kreikassa tapahtuisi nyt velkakriisin takia sosialistinen vallankumous, sitten muuttaisin sinne, mutta taitaa jäädä haaveeksi.
4) Koetko, että sinulla on tarve puolustella itseäsi vai tekojasi? Haluatko vain puolustautua, vai toivotko löytäväsi ihmisiä, jotka ymmärtävät ja/tai hyväksyvät tekosi? (Tuolla aiemmissa viesteissä asiaa jo sivuttiinkin, mutta sanottakoon silti, että en oikein tiedä, mitä toivoit saavuttavasi puolustautumalla tällaisella sivustolla netissä. Myötätuntoa tai hyväksyntää et teoillesi varmasti saa, jos sitä haet. Keskustella toki voi, mutta silloin on hyvä yrittää jo valmistautua siihen, millaiset reaktiot todennäköisesti ovat vastassa...)
Kirjoitan tänne lähinnä siksi että en saanut tavata toimittajaa joka olisi halunnut tavata ja haastatella minua Image-lehteen (kiitä Turun psykiatrista vankisairaalaa) joten kirjoitan tänne oman versioni tapahtumista, kun totuus asiasta ei tunnu olevan valjennut kenellekään itsenäisesti (muutama sivu takaperin joku väitti että itkuni oikeudenkäynnissä oli tekaistua ja oikeat motiivit olisivat pahan olon sijaan huomionkipeyttä tms.).

Mitä ovat "tekoni"? Enhän ole tehnyt yhtään mitään konkreettista. Viha olisi edes jotenkin ymmärrettävää jos olisin tehnyt, joskin väärään osoitteeseen kohdistettua silloinkin, mutta nyt se että joku kokee tarvetta vihata minua osoittaa vain kyseisen henkilön olevan henkisesti jälkeenjäänyt lammas, juuri sellainen joka esim. natsien oli helppo houkutella mukaan järjettömiin tuhokampanjoihin.
5) Näetkö itse, miten vahva uhri-mentaliteetti sinulla on? Tiedoksesi, että uhriutuminen on yksi yleisimmistä rikollisten perusteluista rikolliselle uralleen.
Entäpä jos he ovatkin oikeassa? Eikö ole selvää että köyhyys ajaa ihmisiä varkauksiin, päänaukominen pahoinpitelyihin jne.? Miksi rikollisista pitäisi väkisin yrittää leipoa jotain epäihmisiä?
Kostat yhteiskunnalle sitä, että elämä on ollut kovaa, koska sinä, sinä, sinä ja sinä, sinulle ja sinua.
Enpä ole vielä kostanut yhtään mitään.
Ja siksi pidät tekojasi oikeutettuna. Newsflash: elämä on kovaa monille muillekin, tekisi mieleni sanoa että varmaankin suurimmalle osalle ihmisiä.
No siinä tapauksessa: mitä merkitystä sillä sitten on jos 20-30 ihmistä saa surmansa syvämasentuneen ihmisen massa-ammuskelussa jos kaikkien elämä on kuitenkin ankeaa selviytymistaistelua?
Kostammeko me sen suunnittelemalla meidän elämiemme kovuuteen syyttömien ihmisten joukkomurhaa? Emme. Miksi katsot, että sinulla on erivapaus tässä asiassa?

Ei olekaan ikinä ollut sitä mieltä että minulla olisi mitään erivapauksia. Minua itse asiassa ahdistaa, hämmentää ja suututtaa loputtomasti se, miten munatonta kansaa esim. juuri suomalaiset ovat. Toisin kuin esim. Afrikassa, täällä kansa ei nouse kapinaan vaikka vallanpitäjät sikailisivat miten heidän kustannuksellaan. En olisi ikinä alkanut suunnitella täysin sattumanvaraisille ihmisille kostamista, jos suomessa olisi aidosti hyvyyden puolella oleva vallanpitäjiä uhmaava sissijärjestö jonka riveihin olisin voinut liittyä. Kukakohan on esittänyt sellaisen sanonnan, että heikot ovat pahoja ja vahvat hyviä. Se on helppo uskoa kun miettii omaa voimattomuutta tehdä millekään omaan elämään liittyvälle mitään ja mihin se on johtanut...
Miksi me muut kykenemme ja olemme kyenneet käsittelemään elämässä vastaantulevat ongelmat ja vaikeudet ilman tuollaisia tekoja?
Ette ole kokeneet yhtä kauheita asioita kuin minä. Ette ole kokeneet miten kauhealta maailma näyttää kun kaikki hylkäävät ja pettävät ja aukovat päätään 24/7, kun elämällä ei ole mitään tarkoitusta, kun oma kehosi kuvottaa sinua, kun lääkärit kieltäytyvät hoitamasta sairauksiasi, kun poliisi kieltäytyy tutkimasta sinuun kohdistuneita rikoksia, kun kaikki ristiriitatilanteet tulkitaan sinulle epäedullisesti, kun rahahuolet painavat jatkuvasti, kun olet saanut kuulla että olet täysin lahjaton keskinkertainen ihminen ja kelpaat ainoastaan tykinruoaksi ja olet alkanut uskomaan siihen itsekin...
6) Lainaus tekstistäsi:
Edustan kiistattomasti ihmiskunnan ehdotonta eliittiä, sillä olen keskimääräistä älykkäämpi (testattu), keskimääräistä hyväsydämisempi (mitataan asenteissa, ei teoissa) ja kauniskin (oikeudenkäyntikuvat eivät ole edustavia koska vankilassa ei saa huolehtia itsestään).
Sallinet, että olen eri mieltä kanssasi. Syytät muita ivallisesti "yli-ihmisiksi", ja samalla korotat itseäsi muiden yläpuolelle. Huomaatko ristiriidan?
Ei siinä ole ristiriitaa koska minä kykenen perustelemaan miksi olen keskimääräistä parempi ihminen ja ne joiden mielestä olen pohjasakkaa voivat nojautua ainoastaan surkeisiin näennäisperusteluihin kuten että olen mielenterveydeltäni häiriintynyt tai tehnyt rikoksia.
Moni voisi olla sitä mieltä, että työkyvyttömyyseläkkeellä oleva, mieleltään sairas ihminen, joka ei tuota verotuloja yhteiskunnalle vaan nostaa etuuksia ja kuluttaa mm. terveydenhuollon ja mt-hoidon resursseja, ja mahdollisesti vielä suunnittelee tai tekee rikoksiakin, on kaikkea muuta kuin "ihmiskunnan ehdotonta eliittiä".
Moni voisi, mutta moni on väärässä. Muistan silloin kun Auvinen räiski, monet kommentoivat että hän oli muka ymmärtänyt luonnonvalinnan väärin, että oikeasti sopeutuminen ihmisen luomaan keinotekoiseen yhteiskuntaan on se mikä ratkaisee. Tällaiset kommentit eivät osoita mitään muuta kuin henkilön oman valistumattomuuden.
Yhteiskunta ei pyöri älykkyysosamäärillä.
Ei niin. Maailmaa pyörittävät roistot. Psykopaatin luonne on tärkeämpi kuin älykkyys jos haluaa menestyä, joskin menestyneimmät tapaukset ovat myös älykkäitä koska ovat osanneet huijata useimmat muut uskomaan että he tekevät yhteiseksi hyödyksi hyödyllistä työtä.
Haluaisin myös nähdä tällaiset hyväsydämisyys-tilastot, joissa sinä olet mielestäsi "keskimääräistä hyväsydämisempi".
Aloitetaan vaikka siitä että kun ensi kerran kuulin Milgramin tottelevaisuuskokeesta ja Stanfordin vankilakokeesta en voinut uskoa kuulemaani. Se kaikki vaikutti minusta niin täysin vieraalta, ja tiesin oitis että en olisi toiminut kuten enemmistö niissä toimi.
Hyväsydämisyyttä ei todellakaan mitata asenteilla tai ajatuksilla, vaan aivan juuri päinvastoin, nimenomaan teoilla. Loppujen lopuksi on aivan sama, mitä ihminen ajattelee; teot ovat ne, jotka ratkaisevat. Pelkkä ajattelu (sinun mukaasi "asenteet") ei satuta ketään, jos ihminen käytännössä arjessaan tekee hyviä tekoja ja jättää pahat ajatukset ajatuksen tasolle.
En sanonut että teot ovat merkityksettömiä, vaan että niitä pitää tarkastella alisteisina asenteille. Pelkkiin tekoihin keskittyminen johtaa järjettömiin lopputuloksiin, kuten että minä olisin paha ihminen jos olisin toteuttanut suunnitelmani huolimatta siitä tosiseikasta että kukaan ei ole koskaan toivonut maailmanrauhaa niin kuin minä, ja vastaavasti minua kuin vierasta sikaa solvannut tapaus olisi hyvä ihminen tai vähintään moraalisesti harmaa tapaus koska "teko oli niin mitätön".

Minulle on sinänsä aivan sama mihin etiikan teorioihin tms. ihminen uskoo, mutta se on kiistaton totuus, että paljon moraalisesti mustemmalla alueella kuin minä ovat ne, jotka ilman syytä ovat puukottaneet minua selkään, kirjoittaneet minusta mitä sylki suuhun tuo, jättäneet toteuttamatta virkavelvollisuutensa minua kohtaan, tai kuvitelleet että heillä on oikeus säädellä mitä minä tai kukaan saa rauhanomaisissa merkeissä elämällään tehdä.
Hitlerkin on saattanut olla omasta mielestään vaikka kuinka hyväsydäminen, mutta teot ovat ne jotka ovat puhuneet puolestaan, ja jotka ovat kaikkea muuta kuin hyväsydämisen ihmisen tekoja. On sama, miten kiltti tai mukava on perheelleen, tai miten kauniita ajatuksia ajattelee eläimistä ja kukkasista, jos samaan aikaan murhaa miljoonia ihmisiä. Teot ratkaisevat.
No tässä olemme samaa mieltä. On todellakin yhdentekevää jos henkilö hoivaa hellästi lemmikkikaniaan tai ajaa jotain LGBT-agendaa yhteiskunnallisesti jos samalla tekee merkittävää ja tarpeetonta pahaa toisille ihmisille. Henkilö on silloin moraalisesti mustalla alueella. Mutta miten onkaan, kun olen nostanut tämän argumentin esille transihmisten keskustelupalstoilla on minua pidetty moraalisesti kieroutuneena, tärähtäneenä, itsekkäänä jne.

humma
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja humma »

Lienen ali-ihminen ja vajaaälyinen, kun en ymmärrä miksi oman paskan olonsa vuoksi on oikeutettua edes suunnitella tappavansa muita mukanaan? Itsensä voi tappaa ihan kaikessa rauhassa, jos sille tuntuu, mutta mikä pirun pakko se on ensin räiskiä muita hengiltä? Auviselta ei asiaa enää voi tiedustella, ikävä kyllä. Varsinkin, kun kyseessä on täysin sivulliset ihmiset, niin normaalihkolla oikeustajulla on aivan uskomattoman vaikeaa ymmärtää moista häiriintyneisyyttä.

Lis: Eli miksi joku kokee oikeudekseen nostaa itsensä muiden yläpuolelle niin, että on oikeus päättää toisen elämästä ja kuolemasta? Ei, en halua "yhteiskunta ei leiki mun kaa" -perustelua, ei mene läpi.
Disturbed
Vähänniinkuharrastaja

Re: Helsingin yliopistoon suunniteltiin iskua

Viesti Kirjoittaja Disturbed »

Koimies kirjoitti:Tyytymättömyys yhteiskuntaa kohtaan? :roll: Jos tuollaisia puhuvat, herää kysymys onko henkilöillä jokin yhteys Suomen anarkistipiireihin.
On myös melko mielenkiintoinen idea näyttää tuo tyytymättömyytensä tuommoinen...Huh huh taas.

Ja jos 4v on maksimirangaistus, saa nähdä mitä sen jälkeen. Päästetäänkö vain vapaiksi tuosta vain?
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Jättäisin tämän napalmilolitan itsesäälin omaan arvoonsa. Kuinkahan tuolle edes annetaan pääsy nettiin, kun pitäisi olla täyshoidossa. Helppoa heittäytyä hulluksi, niin säästyy vankilan rajotteilta. Kohta vapaana ja pääsee toteuttamaan mielestään ansaitun "kostoiskun".
Vastaa Viestiin