Huumepoliisipäällikkö Jari Aarnion lahjusjupakka

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Re: Huumepoliisipäällikkö Jari Aarnion lahjusjupakka

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

Sirpa kirjoitti:Nyt oli kyse siitä, että mistä Aarniolla olisi ollut rahaa, jos hän ei nostanut pankista. Ja uutisessa sanotaan, että mistä olisi ollut. Sittenhän täytyy vain ihmetellä, että mistä Viron kollega oli itse rahat saanut?! Ahaa, vai on kansainvälisessä tutkintatiimissä ollut Virokin mukana.
Ymmärrätkö että Aarnio ei ole lainannut käteisrahoja virolaiselta vaan virolainen Aarniolta. Eli se tiedetään kyllä mistä virolainen on ne saanut mutta ei sitä mistä Aarnio on ne saanut.
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Mikähän se onkaan tuo Aarnion ja Leppiniemen näkemys siihen, että miten Aarnion vaimo on osannut Aarnion ohjeistuksella käskeä levittämään kuorikatetta ihan sattumalta juuri siihen paikkaan mistä rahakätkö on löytynyt, kun Aarniolla ei ehdottomasti ja painokkaasti ilmaistuna ole kertakaikkiaan yhtään mitään tekemistä rahakätkön kanssa... (MTV3:n Seitsemän uutiset 11.6.2015) ...lucky guess varmaan... :lol:

-----

"Esitutkintamateriaalista ilmenee, että poliisi sai vihjeen kätkön sijainnista Aarniolta itseltään. Rikosylikonstaapeli kertoo esitutkintamateriaaliin liitetyssä kuulustelupöytäkirjassa, että hän oli kiinnittänyt huomiota puhelinkeskusteluun, jonka Aarnion alainen kävi Aarnion vaimon kanssa sen jälkeen, kun oli tavannut Aarnion kiinnioton jälkeen vankilassa. Puhelussa alainen välitti vaimolle Aarnion pyynnön levittää kuorikatetta penkereelle suojelemaan sinne istutettujen kasvien juuria.

Sen jälkeen kun alainen kävi tapaamassa Aarniota Vantaan poliisivankilassa, hänen ja Aarnion vaimon kanssa käytiin seuraavanlainen keskustelu:

– Noni, mä kävin tota Jarille viemässä radiota ja keitin jopa vettä sille ja kirjoja ja kahvia ja sokeria, alainen aloittaa puhelun.

Heti seuraavaksi alainen ottaa puheeksi Aarnion toiveen kuorikatteen levityksestä.

– Ja toi tota se pyys sanoo sulle vaan että se kuorikate, se kaivinkuski heittää sinne jonneki kulmaan, alainen sanoo.

Sitten seuraa keskustelua siitä, miten kaivinkuski saadaan kiinni. Päädytään siihen, että alainen ottaa yhteyttä kaivinkuskiin.

– Joo, ni mä, mut mistä kulmasta siinä on kyse? alainen kysyy.

– Ku katotaan alhaalta mun mielestä ni oikee, vaimo vastaa."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 19657.html
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Kissankello kirjoitti:Mikähän se onkaan tuo Aarnion ja Leppiniemen näkemys siihen, että miten Aarnion vaimo on osannut Aarnion ohjeistuksella käskeä levittämään kuorikatetta ihan sattumalta juuri siihen paikkaan mistä rahakätkö on löytynyt, kun Aarniolla ei ehdottomasti ja painokkaasti ilmaistuna ole kertakaikkiaan yhtään mitään tekemistä rahakätkön kanssa... (MTV3:n Seitsemän uutiset 11.6.2015) ...lucky guess varmaan... :lol:
Tuossa edellä on linkki kuvaan, mistä näkee selvästi millaiselle alueelle katetta on levitetty. Aivan selvästihän katetta on levitetty hiukkasen verran enemmän muuallekin, kuin vain "jemman" päälle. Samoin kuvasta voi havaita, ettei krp:n välkyn tutkijan ole tarvinnut jemman paikkaa turhan pitkään etsiä, vaan se on löytynyt heti ensimmäisellä yrittämällä. Mikähän onkaan syyttäjän käsitys tutkijan uskomattoman onnekkaaseen lapionpistoon?
Kissankello kirjoitti: -----

"Esitutkintamateriaalista ilmenee, että poliisi sai vihjeen kätkön sijainnista Aarniolta itseltään. Rikosylikonstaapeli kertoo esitutkintamateriaaliin liitetyssä kuulustelupöytäkirjassa, että hän oli kiinnittänyt huomiota puhelinkeskusteluun, jonka Aarnion alainen kävi Aarnion vaimon kanssa sen jälkeen, kun oli tavannut Aarnion kiinnioton jälkeen vankilassa. Puhelussa alainen välitti vaimolle Aarnion pyynnön levittää kuorikatetta penkereelle suojelemaan sinne istutettujen kasvien juuria.

Sen jälkeen kun alainen kävi tapaamassa Aarniota Vantaan poliisivankilassa, hänen ja Aarnion vaimon kanssa käytiin seuraavanlainen keskustelu:

– Noni, mä kävin tota Jarille viemässä radiota ja keitin jopa vettä sille ja kirjoja ja kahvia ja sokeria, alainen aloittaa puhelun.

Heti seuraavaksi alainen ottaa puheeksi Aarnion toiveen kuorikatteen levityksestä.

– Ja toi tota se pyys sanoo sulle vaan että se kuorikate, se kaivinkuski heittää sinne jonneki kulmaan, alainen sanoo.

Sitten seuraa keskustelua siitä, miten kaivinkuski saadaan kiinni. Päädytään siihen, että alainen ottaa yhteyttä kaivinkuskiin.

Olen aina hämmästellyt joidenkin tänne kirjoittavien nimimerkkien päättelykykyä ja taitoa ymmärtää kaikki viranomaisten kertoman mukaisesti. Erityisesti tämä näkyy Ulvilan tapauksessa, mutta hyvin paljon tässäkin. Onhan se helppoa kiljua ääneen syyttäjien näkemyksiä, kun ei tarvitse omaa päätään turhalla ajattelulla rassata.

Mitä helvetin väliä sillä on, mihin kohtaan se kuorikate on kipattu, kun se kate kuitenkin levitettiin koko penkereelle?

Se tonttihan oli jo syksyllä perusteellisesti tutkittu oikein rahakoiran kanssa, eikä silti mitään löydetty. Paljon helpomminhan se kätkö olisi silloin löynyt, kun ei vielä oltu edes multia levitetty, kuorikatteesta puhumattamaan. Vaan eipä vaan löytynyt. Mikähän mahtaa olla syyttäjän näkemys löytymättömyydelle? Tai sille, ettei rahoista tai jemmasta löytynyt Aarnion sormenjälkiä eikä dna:ta?
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

peltirumpu kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Mikähän se onkaan tuo Aarnion ja Leppiniemen näkemys siihen, että miten Aarnion vaimo on osannut Aarnion ohjeistuksella käskeä levittämään kuorikatetta ihan sattumalta juuri siihen paikkaan mistä rahakätkö on löytynyt, kun Aarniolla ei ehdottomasti ja painokkaasti ilmaistuna ole kertakaikkiaan yhtään mitään tekemistä rahakätkön kanssa... (MTV3:n Seitsemän uutiset 11.6.2015) ...lucky guess varmaan... :lol:
Tuossa edellä on linkki kuvaan, mistä näkee selvästi millaiselle alueelle katetta on levitetty. Aivan selvästihän katetta on levitetty hiukkasen verran enemmän muuallekin, kuin vain "jemman" päälle. Samoin kuvasta voi havaita, ettei krp:n välkyn tutkijan ole tarvinnut jemman paikkaa turhan pitkään etsiä, vaan se on löytynyt heti ensimmäisellä yrittämällä. Mikähän onkaan syyttäjän käsitys tutkijan uskomattoman onnekkaaseen lapionpistoon?
Kissankello kirjoitti: -----

Olen aina hämmästellyt joidenkin tänne kirjoittavien nimimerkkien päättelykykyä ja taitoa ymmärtää kaikki viranomaisten kertoman mukaisesti. Erityisesti tämä näkyy Ulvilan tapauksessa, mutta hyvin paljon tässäkin. Onhan se helppoa kiljua ääneen syyttäjien näkemyksiä, kun ei tarvitse omaa päätään turhalla ajattelulla rassata.

Mitä helvetin väliä sillä on, mihin kohtaan se kuorikate on kipattu, kun se kate kuitenkin levitettiin koko penkereelle?

Se tonttihan oli jo syksyllä perusteellisesti tutkittu oikein rahakoiran kanssa, eikä silti mitään löydetty. Paljon helpomminhan se kätkö olisi silloin löynyt, kun ei vielä oltu edes multia levitetty, kuorikatteesta puhumattamaan. Vaan eipä vaan löytynyt. Mikähän mahtaa olla syyttäjän näkemys löytymättömyydelle? Tai sille, ettei rahoista tai jemmasta löytynyt Aarnion sormenjälkiä eikä dna:ta?
Minullakin on tuolla hämmästelyä riittänyt eikä lopu varmaan koskaan. Ylimielisyys ja alentuva asenne ovat kuitenkin ne, mitkä itseäni keskustelupalstoilla ällöttävät eniten.

Me olemme varmaan lähes kaikki nähneet kuorikatekuvat jo samana päivänä kun ne on julkaistu, turhaan niillä viisastelet. Tavan tyhmä pitäisi olla, jos jättäisi sormenjälkiään rahoihin tai jemmaan. Toki kaikenlaisia tyhmyyksiä on tässä casessa jo nähty... Se, ettei kätköltä ja rahoista löydy sormenjälkiä, ei selitä yhtään mitään. Myöskään se, että kuorikatetta on levitetty koko sille alueelle mille sitä on levitetty, ei ole mikään vastaus edellisen viestini kysymykseen siitä, mikä mahtaa olla Aarnion ja Leppiniemen vastaus siihen, ettei Aarniolla ole mitään tekemistä rahakätkön kanssa, kun vaimo on kuitenkin osannut antaa yhdestä penkereen kohdasta niin tarkan sijainnin kuin on antanut. Turhaan sinä punaisella värillä minulle kiukuttelet kuorikatetusta alueesta, minua kiinnostaa Aarnion ja Leppiniemen selitys edellisessä (ja tässäkin viestissä) esittämääni kysymykseen.
vimi
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja vimi »

Mikähän mahtaa olla syyttäjän näkemys löytymättömyydelle? Tai sille, ettei rahoista tai jemmasta löytynyt Aarnion sormenjälkiä eikä dna:ta?
Tää on helppo http://www.hs.fi/kotimaa/a1414208862188
Saaran mukaan Aarniolla oli aina hansikkaat käsissään, kun rahaa vaihdettiin.
:D
pop
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja pop »

Aikaisemmissa linkeissä tutkijat kertovat rahojen löytymisen taustaa aika paljonkin. Toisin kuin Leppiniemi antaa ymmärtää, rahoja ei aluksi tajuttu koiran kanssa etsiä tontilta, myöskään ensimmäisen etsinnän aikaan ei ollut vielä huumerikos- ym epäilyjä, joten etsinnät eivät silloin olleet keskittyneet käteiseen. Siksi niitä ei ensimmäiseksi löytynytkään.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

vimi kirjoitti:Mikähän mahtaa olla syyttäjän näkemys löytymättömyydelle? Tai sille, ettei rahoista tai jemmasta löytynyt Aarnion sormenjälkiä eikä dna:ta?
Tää on helppo http://www.hs.fi/kotimaa/a1414208862188
Saaran mukaan Aarniolla oli aina hansikkaat käsissään, kun rahaa vaihdettiin.
:D
Kyllä poliisi tietää miten likaista rahaa käsitellään, kuten kaikki muutkin metkut :mrgreen:

Eikös se rahajemma paljastunut siinä vaiheessa kun kuoriketta piti levitellä vain tiettyyn nurkkaan. Talokin tutkitti röntgenillä, tehokasta tutkintaa.
Viimeksi muokannut kaljaloota, To Kesä 11, 2015 10:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peltirumpu
Adrian Monk

Kissankello kirjoitti: Me olemme varmaan lähes kaikki nähneet kuorikatekuvat jo samana päivänä kun ne on julkaistu, turhaan niillä viisastelet. Tavan tyhmä pitäisi olla, jos jättäisi sormenjälkiään rahoihin tai jemmaan. Toki kaikenlaisia tyhmyyksiä on tässä casessa jo nähty... Se, ettei kätköltä ja rahoista löydy sormenjälkiä, ei selitä yhtään mitään. Myöskään se, että kuorikatetta on levitetty koko sille alueelle mille sitä on levitetty, ei ole mikään vastaus edellisen viestini kysymykseen siitä, mikä mahtaa olla Aarnion ja Leppiniemen vastaus siihen, ettei Aarniolla ole mitään tekemistä rahakätkön kanssa, kun vaimo on kuitenkin osannut antaa yhdestä penkereen kohdasta niin tarkan sijainnin kuin on antanut. Turhaan sinä punaisella värillä minulle kiukuttelet kuorikatetusta alueesta, minua kiinnostaa Aarnion ja Leppiniemen selitys edellisessä (ja tässäkin viestissä) esittämääni kysymykseen.
Vielä kerran. Mitä väliä sillä on mihin kohtaan se kuorikate kipattiin? Tontti oli jo tutkittu rahakoiran avulla ennen mullan ja kuorikatteen levitystä, eikä mitään löytynyt. Miksi ihmeessä se kuorikate olisi pitänyt kipata juuri sen jemman päälle, kun se kuitenkin sen jälkeen levitettiin koko penkereelle? Meinaatko, että vaimo päätti varmistaa tietämänsä rahajemman muutaman päivän ajaksi ja siksi kippautti läjän jemman päälle?

Entäpä, jos se nurkka vaan sattui olemaan paras paikka kippaukseen ja kuorikatteen levitykseen? Kävikö mielessäsi? Vai sopiiko sinne mikään muu ajatus kuin syyttäjän esittämä totuus? Kelaa nyt itsekin. Yritä edes...
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

peltirumpu kirjoitti:
Kissankello kirjoitti: Me olemme varmaan lähes kaikki nähneet kuorikatekuvat jo samana päivänä kun ne on julkaistu, turhaan niillä viisastelet. Tavan tyhmä pitäisi olla, jos jättäisi sormenjälkiään rahoihin tai jemmaan. Toki kaikenlaisia tyhmyyksiä on tässä casessa jo nähty... Se, ettei kätköltä ja rahoista löydy sormenjälkiä, ei selitä yhtään mitään. Myöskään se, että kuorikatetta on levitetty koko sille alueelle mille sitä on levitetty, ei ole mikään vastaus edellisen viestini kysymykseen siitä, mikä mahtaa olla Aarnion ja Leppiniemen vastaus siihen, ettei Aarniolla ole mitään tekemistä rahakätkön kanssa, kun vaimo on kuitenkin osannut antaa yhdestä penkereen kohdasta niin tarkan sijainnin kuin on antanut. Turhaan sinä punaisella värillä minulle kiukuttelet kuorikatetusta alueesta, minua kiinnostaa Aarnion ja Leppiniemen selitys edellisessä (ja tässäkin viestissä) esittämääni kysymykseen.
Vielä kerran. Mitä väliä sillä on mihin kohtaan se kuorikate kipattiin? Tontti oli jo tutkittu rahakoiran avulla ennen mullan ja kuorikatteen levitystä, eikä mitään löytynyt. Miksi ihmeessä se kuorikate olisi pitänyt kipata juuri sen jemman päälle, kun se kuitenkin sen jälkeen levitettiin koko penkereelle? Meinaatko, että vaimo päätti varmistaa tietämänsä rahajemman muutaman päivän ajaksi ja siksi kippautti läjän jemman päälle?

Entäpä, jos se nurkka vaan sattui olemaan paras paikka kippaukseen ja kuorikatteen levitykseen? Kävikö mielessäsi? Vai sopiiko sinne mikään muu ajatus kuin syyttäjän esittämä totuus? Kelaa nyt itsekin. Yritä edes...
Mitä ihmettä sinä oikein jankkaat aivan eri asiasta kuin mistä minä olen kirjoittanut? En jaksa kirjoittaa kahta edellistä viestiäni enää kolmanteen kertaan uudelleen, joten suosittelen että luet ne ihan rauhassa uudestaan ja yrität ymmärtää, mikä se minun kysymykseni ja pohdintani aihe siellä on. Yritä edes. Jos et siihen pysty, niin sille minä en voi sitten mitään.
peltirumpu
Adrian Monk

pop kirjoitti:Aikaisemmissa linkeissä tutkijat kertovat rahojen löytymisen taustaa aika paljonkin. Toisin kuin Leppiniemi antaa ymmärtää, rahoja ei aluksi tajuttu koiran kanssa etsiä tontilta, myöskään ensimmäisen etsinnän aikaan ei ollut vielä huumerikos- ym epäilyjä, joten etsinnät eivät silloin olleet keskittyneet käteiseen. Siksi niitä ei ensimmäiseksi löytynytkään.
Tottakai syyttäjä kertoo, ettei etsitty riittävän tarkkaan, kun kerran jemmaa ei löydetty. Olihan silloin lehdissäkin juttuja, että tonttia tutkittiin tarkkaan rahakoiran avulla. Ihmetyttää, miksi rahakoiraa olisi käytetty, jos rahaa ei etsitty 8)

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 47847.html
peltirumpu
Adrian Monk

Kissankello kirjoitti:Mitä ihmettä sinä oikein jankkaat aivan eri asiasta kuin mistä minä olen kirjoittanut? En jaksa kirjoittaa kahta edellistä viestiäni enää kolmanteen kertaan uudelleen, joten suosittelen että luet ne ihan rauhassa uudestaan ja yrität ymmärtää, mikä se minun kysymykseni ja pohdintani aihe siellä on. Yritä edes. Jos et siihen pysty, niin sille minä en voi sitten mitään.
Koitin selittää sinulle jotakin siitä, miten vaimo saattoi "tietää" rahajemman paikan. Ei kelvannut / mennyt jakeluun.

Mutta ilmeisesti haluatkin tietää Leppiniemin ja Aarnion näkemyksen asiaan? Panee vain miettimään, että onkohan kysymyksesi esitetty oikeassa foorumissa? 8)
Kissankello
Andy Sipowich NYPD

peltirumpu kirjoitti:
Kissankello kirjoitti:Mitä ihmettä sinä oikein jankkaat aivan eri asiasta kuin mistä minä olen kirjoittanut? En jaksa kirjoittaa kahta edellistä viestiäni enää kolmanteen kertaan uudelleen, joten suosittelen että luet ne ihan rauhassa uudestaan ja yrität ymmärtää, mikä se minun kysymykseni ja pohdintani aihe siellä on. Yritä edes. Jos et siihen pysty, niin sille minä en voi sitten mitään.
Koitin selittää sinulle jotakin siitä, miten vaimo saattoi "tietää" rahajemman paikan. Ei kelvannut / mennyt jakeluun.

Mutta ilmeisesti haluatkin tietää Leppiniemin ja Aarnion näkemyksen asiaan? Panee vain miettimään, että onkohan kysymyksesi esitetty oikeassa foorumissa? 8)
BINGO!!! Löysit vihdoinkin viesteistäni sen yksinkertaisen ytimen! Onnittelen - en olisikaan toistanut enää kertaakaan. Ja kun pohdin jotain tiettyä asiaa niin ei, minulle ei tosiaankaan kelpaa asian vierestä tai vallan toisesta asiasta jankutettu "selitys", joka ei ole vastaus asiaan lainkaan. Aiheen vierestä kirjoittelu on toki ilmiö joka ikävä kyllä toistuu kaikilla foorumeilla ja kaikissa ketjuissa, mutta rönsyileehän se ihmisten keskustelu tietysti livepuheissakin. Jos haluaa pitää keskustelun aiheessa, on siinä jokaisella keskustelijalla oma osuutensa ja velvollisuutensa.

Minkä ihmeen takia epäilet, onko pohdintani oikeassa foorumissa? Tietääkseni tämä keskustelu koskee Jari Aarniota ja hänen epäiltyjä rikosvyyhtejään, ja täällä minä olen aiheesta keskustellut ja aion keskustella vastakin. Täällä on nyt pohdittu 169 sivun verran niin syytetyn, poliisin, syyttäjän kuin oikeuslaitoksenkin toimintaa, että en nyt ihan ymmärrä, että miten minun pohdintani poikkeaa siitä.

Ja jottei menisi ihan OT:ksi tai chattailyksi niin totean, että edelleen minua kiinnostaa se, miten Aarnio ja Leppiniemi tulevat vaimon antamat ohjeet selittämään, kun ei Aarniolla kerran ole mitään tekemistä rahakätkön kanssa, ei niin mitään tietoa eikä liityntää asiaan, vai miten se Leppiniemi moneen kertaan uutisissa painotti. Sen verran on tullut noiden asianajajien toimintaa nähtyä, että se mustan valkoiseksi ja valkoisen mustaksi selittäminen on jo ihan taito sinänsä. Siksipä on mielenkiintoista kuulla, mikä on selitys tähän.
pop
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja pop »

kyllä, talolla, muttei tontilla tarkemmin.
peltirumpu
Adrian Monk

Kissankello kirjoitti:Minkä ihmeen takia epäilet, onko pohdintani oikeassa foorumissa? Tietääkseni tämä keskustelu koskee Jari Aarniota ja hänen epäiltyjä rikosvyyhtejään, ja täällä minä olen aiheesta keskustellut ja aion keskustella vastakin.
Koska näyttää hiukan siltä, että vastaukseksi kelpaa vain Leppiniemen tai Aarnion itsensä antama selitys ja epäilen vahvasti, etteivät he tänne kirjoittele 8)

Mielestäni jo selitin asian. Vaimo ei ole rahajemmasta mitään tiennyt ja tuskin Aarniokaan. Jos kuorikate olisi kipattu penkereen toiseen kulmaan, olisi rahakätkö silloin löydetty siitä kulmasta. Tiedän, meni liian vaikeaksi. Annetaan olla...
peltirumpu
Adrian Monk

pop kirjoitti:kyllä, talolla, muttei tontilla tarkemmin.
Ei pidä paikkaansa:

"Krp on tällä viikolla tehnyt taloon ja sen työmaalle kotietsinnän, missä oli mukana rahakätköjen löytämiseen koulutettu koira."

Talo ja tontti tutkittiin rahakoiran avulla. Rahakätköä ei löytynyt, vaikka tuolloin oli vielä mullat ja kuorikatteet levittämättä. Jos rahajemma oli jo tuolloin tontilla, olisi koira löytänyt sen aivan varmasti.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... tu/2398998
Vastaa Viestiin