Sankarimyyjä taltutti maahanmuuttajavarkaat

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Sankarimyyjä taltutti maahanmuuttajavarkaat

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Melko hyvin tunnistettava tyttö tuon julkaistun kuvan perusteella. Toivottavasti ei kostaudu hänelle millään tavalla... :shock:
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
NahkaSaapas
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: To Loka 09, 2014 5:20 pm

Re: Sankarimyyjä taltutti maahanmuuttajavarkaat

Viesti Kirjoittaja NahkaSaapas »

J.Maybrick kirjoitti:Melko hyvin tunnistettava tyttö tuon julkaistun kuvan perusteella. Toivottavasti ei kostaudu hänelle millään tavalla... :shock:
En usko. Kyllä Anna pärjää! Jos joku tulee ryppyilemään, niin niska-perse-ote kehiin ja siihen loppuu elvistelyt. Anna vaikuttaa hyvin selväjärkiseltä kansalaiselta. Harrastaa urheilua, pyörii Kallion baareissa ja on sinkku. Kaikkea sitä, mitä allekirjoittanutkin oli/teki opiskeluaikoinaan. Tosin minusta ei kyllä Playboy-lehti ollut kiinnostunut...
"Pessimismin suomenkielinen synonyymi on elämän kokemus."
ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Sankarimyyjä taltutti maahanmuuttajavarkaat

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Tällaisia uutisia tarvitaan lisää vaikka poliisi ja muut tahot aina muistuttavat ettei pidä yrittää keskeyttää rikosta. Päinvastoin pitäisi olla lähes samanlainen velvollisuus puuttua tilanteeseen kuin ensiaputaitoisella on velvollisuus antaa apua. Tuskimpa joku juoksukaljan ottaja on niin epätoivoinen että alkaisi käyttämään suurempaa väkivaltaa, toki yrittää päästä tilanteesta pakoon.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1793
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Sankarimyyjä taltutti maahanmuuttajavarkaat

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Kaljavarkaat kohuvideolla taltuttanut sankarimyyjä Anna: "Tuli pieni rage"

Torstai 2.7.2015 klo 16.20

Jopa kansainvälistä mainetta niittäneen K-Marketin valvontakameranauhan "päätähti" suhtautuu tekoonsa vaatimattomasti.

Helsingin Pasilassa palvelevan K-Market Ratiksen myyjä Anna, 22, ei oikein ymmärrä, mikä tässä on nyt niin ihmeellistä.

Siis siinä, että hän esti kahden nuoren miehen oluenvarastusaikeet pippurisumutetta ja käsivoimia apuna käyttäen lauantaina 13. kesäkuuta.

- Se tapahtui kolme minuuttia ennen kuin kahden viikon kesälomani alkoi, Anna muistelee.

Nuorukaiset yrittivät kävellä valitettavan tuttuun tapaan kaljojen kanssa kassojen ohi. Anna päätti, että ei käy.

- Ei minua pelottanut. Sumute on vahva turva. Adrenaliini vaikutti, enkä miettinyt muuta, kuin että raahaan sen sisälle.

Anna on kerrannut tapahtumia sittemmin myös videolta, kuten arviolta sadat tuhannet tai jopa miljoonat nettihitiksi nousseen pätkän nähneet katsojat ympäri maailmaa.

- Kaverit linkittivät sitä koko ajan. Kun katsoin, olin itsekin vähän yllättynyt siitä, miten rohkeasti toimin. Repesin siinä kohdassa, jossa alan raahata.

Varkaat turhauttavat

Sinänsä tilanne ei ollut ainutkertainen. Anna on ottanut rimpuilevia näpistelijöitä suvereenisti kiinni ennenkin, ja otteet ovat 2,5 vuoden kassatyökokemuksen karttuessa vain varmistuneet.

Valitettavasti varkaat ja erityisesti kaljaa himoitsevat sellaiset eivät ole kaupassa harvinaisia vieraita. Videon mahdollisiin jatko-osiin piisaisi materiaalia.

- Se tilanne, kun joku pöllii, siinä tulee pieni rage, Anna selittää.

- Ne tekevät sen niin röyhkeästi. Ja pöllivät useimmiten juuri alkoholia, joka on ihan turhaa, eivätkä esimerkiksi jotain välttämätöntä kuten ruokaa. Se turhauttaa.

Vain harvoin salilla

Anna palasi lomalta tämän viikon maanantaina, ja työ on maistunut entiseen tapaan. Esimies, K-kauppias Saku Kytölä on alaisestaan silmin nähden ylpeä. Hän korostaa, että turvallisuusohjeet on käyty työntekijöiden kanssa tarkasti läpi eikä ketään kehoteta leikkimään hengellään.

- Ei kenenkään ole pakko toimia, niin kuin minä toimin, Anna korostaa.

Työkavereiden kehujen lisäksi myös asiakkaat ovat antaneet "sankarimyyjälle" palautetta, ja pelkästään positiivista sellaista.

Töissä tarpeen tullen tiikerin lailla taisteleva myyjä kertoo olevansa muuten luonteeltaan erittäin rauhallinen. Vapaa-ajallaan hän harrastaa muun muassa koripalloa, mutta käy kuntosalilla vain harvoin. Itsepuolustuslajitaustaa ei löydy yllättäen laisinkaan.

- Mutta minulla on kaksi isoveljeä ja isä, jotka ovat jotain opettaneet.

Playboy kiinnostui?

Tapauksesta noussut kohu on tehnyt myymälävarkauksista ja etenkin niiden rangaistuksista päivänpolttavan puheenaiheen. Siitä K-Market Ratiksen väki on mielissään, vaikka muuten huomion laajuus on yllättänyt täysin.

Tietysti ihmisiä on kiinnostanut kovasti myös tietää, kuka on videon periksiantamaton nuori nainen. Jopa Playboy-lehti on ollut kauppiaan saaman tiedon mukaan kiinnostunut haastattelusta.

- Luulen, että sen on kuitenkin joku keksinyt päästään, Anna kuittaa naurahtaen.

Näpistelijöiden näkökulmasta Pasilan pahamaineisimman myyjän loppukesä sujuu työn ja toisen kesälomapätkän parissa.

Kohuvideolta tuttuja kaljavarkaita ei ole sittemmin kaupassa näkynyt.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015070 ... 7_uu.shtml
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Sankarimyyjä taltutti maahanmuuttajavarkaat

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Täällä Oulussa ainakin tietyissä pikkukaupoissa alkaa olemaan vartija vakiokalustoa klo 9 jälkeen. Juurikin näiden hörhöjen takia. Ihan hyvä, että panostetaan myyjien turvallisuuteen näin. Jos itse joutuisin yksin työskentelemään klo 24 asti kaupassa kyllä mulla ois raid-pullo tai taseri tiskin alla valmiina venkuloille!
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Vastaa Viestiin