Piia Ristikankare 15v katosi pe 7.10.1988 Piikkiössä (ketju 2)
Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan -Piikkiö 1988
Väärä auto, väärä ajankohta. Se mietityttää, miksi tekijä lähetti vuosien jälkeen kirjeen? Eihän hänen olisi tarvinnut, ei jäljillä oltu. Soimasiko omatunto, oliko kuitenkin kyse "naapuri pojasta" eli oliko tekijällä tarve osoittaa joku muu syylliseksi oman nahkansa pelastamiseksi? Vai oliko kirjeenkirjoittaja myös oikeasti teontekijä, joka halusi vain härnätä tutkijoita, kuten psykopaateilla yleensä on tapana. Epäilen jälkimmäistä, eli tekijällä oli tietoa henkirikoksesta, jota ei ole kellään muulla, mutta miksi kirje? Ja miksi juuri tähän ajankohtaan? Rikoksestahan oli jo vuosia aikaa...
-
Iroquis
- Nikke Knatterton
Ja siitä kirjeestä saadut sormenjäljet ei sitte vissiin passaa kehenkään muuhun ku postinkantajaan,vai onkohan älytty ottaakaan,tai jospa ei ole sen enempää aihetta mihinkään asian tiimoilta.
Tuolla Piikkiössä on vanha kaatopaikka 110 tien lähellä. Sellainen juttu ihmetyttää miksi kaatopaikka peitettiin 1989-1990-luvun alun välisenä aikana?
Eikös näistä kaikista vanhoista avokaatopaikoista ole luovuttu kutakuinkin?
Joskus kirjoitinkin tästä, että nämä käytöstä poistettavat/poistetut olisivat kyllä erinomaisen hyviä ruumiskätköjä. Maisemoija tulee perässä jne.
Joskus kirjoitinkin tästä, että nämä käytöstä poistettavat/poistetut olisivat kyllä erinomaisen hyviä ruumiskätköjä. Maisemoija tulee perässä jne.
Ja pystyisihän tuolla käydä kun asun ihan lähellä.
Niin. Onkohan sieltä edes poliisi tutkinut? Ja miksiköhän täytettiin juuri 1-3 vuoden päästä katoamisesta?
Täytöllä tuskin oli mitään tekemistä Piian katoamisen kanssa. Oivana kätköpaikkana se tosiaan toimisi, eikä poliisi ole sen suuremmin eritellyt paikkoja joihin on tehty etsintöjä. Toisaalta Piian kohdalla kaikki on auki. Periaatteessa kaikki kodin ulkopuolinen tapahtamu on täysin vaan pelkkää päättelyä ja se kirjekkin voi hyvin olla väärä johtolanka.
-
LAWoman
- Christopher Lorenzo
Mutta miksi moinen kirje yhtäkkiä jos haluttiin harhauttaa, sillä tuolloin ei tainnut juttu niin pinnalla ja aktiivitutkinnassa ainakaan julkisesti ollakaan? Että eikös se vain olisi hyvä kun asiaan ei tulisi uusia vihjeitä niin että tutkimaan alettaisiin taas aktiivisemmin...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Samaa pohdin, miksi kirje vasta nyt? Tapahtuiko tekijän elämässä jotakin juuri siihen ajankohtaan, jolloin hän lähetti kirjeen?
Eräs teoria, jota eikait ole lainkaan ole täällä pohdittu, on tämä tuttava perhe Paimiossa. Entäpä, jos Piia kuitenkin saapui perille ja tässä perheessä tapahtui jotakin odottamatonta ja nuori neito pääsi hengestään? Tosin itse kallistun ennemmin tämän väärään kyytiin nousemisen kannalle.
Eräs teoria, jota eikait ole lainkaan ole täällä pohdittu, on tämä tuttava perhe Paimiossa. Entäpä, jos Piia kuitenkin saapui perille ja tässä perheessä tapahtui jotakin odottamatonta ja nuori neito pääsi hengestään? Tosin itse kallistun ennemmin tämän väärään kyytiin nousemisen kannalle.
Jossain ulkomailla oli tapaus, jossa perheen tytär tultuaan aikuiseksi oli kertonut, että hänen isänsä oli tehnyt jotain pahaa liftaritytölle, jonka oli ottanut kyytiin. Tämä tytär (silloin pikkutyttö) oli istunut takapenkillä. Ko. liftari olikin löytynyt kuolleena lähes täsmälleen paikasta, jonka tytär osoitti. Todisteita miestä vastaan ei löytynyt sen enempää ja homma taidettiin kuitata sillä, että tytär vain halusi isänsä liriin. Tämä kun oli tyttären mukaan käyttänyt häntäkin seksuaalisesti hyväkseen.
Mietin Piian tapauksessa, että voisiko kirjeen lähettäjä olla Piian napanneen miehen lapsi, joka on ollut autossa ja nähnyt jotakin. Hän on halunnut, että tapausta jotenkin tutkittaisiin ja antanut vihjeen oikeaan suuntaan, mutta ei kuitenkaan ole tuonut julki kaikkia tietojaan.
Tuo kirje oli lähetetty 13 vuotta Piian katoamisen jälkeen. Jos lapsi olisi ollut tapahtumahetkellä muutaman vuoden ikäinen, olisi asia voinut painaa häntä hänen tullessaan teini-ikäiseksi.
Toisaalta, jos oikein muistan, kirjeen yhteydessä taidettiin mainita jotakin sen suuntaista, että havainnon mahdollisesti Piian katoamiseen liittyvistä asioista on tehnyt henkilö, joka on ammatissaan tottunut tekemään tarkkoja havaintoja.
Voisi tietysti olla niinkin, että kirjeen kirjoittaja uskalsi ryhtyä toimeen, kun oli kuullut, että tämä tekijä on kuollut.
Päiväkirjassaan Piia oli ennen katoamistaan, samana syksynä, kertonut olevansa "ihastunut johonkin jätkään".
(18.08-1988:
"Mä olen selvästi rakastunut, siis ihastunut yhteen jätkään.")
Olisiko niin, että hän on päästyään Turkuun opiskelemaan, ihastunut siellä vanhemman puoleiseen mieheen ja sopinut treffit tämän kanssa katoamisillalle. Piia on kehittänyt turhasta veljensä kanssa riidan päästäkseen lähtemään sovittuun paikkaan ennenkuin isä palaa saunasta.
Piiasta on voinut tuntua jännittävälle kaikkien koulukiusauksien jälkeen, että hän onnistunut saamaan ikäistään vanhemman poikaystävän, joka on luvannut tulla autolla noutamaan hänet. On vain käynyt niin, ettei mies olekaan vain tyytynyt pitelemään romanttisesti tyttöä kädestä.
Mietin Piian tapauksessa, että voisiko kirjeen lähettäjä olla Piian napanneen miehen lapsi, joka on ollut autossa ja nähnyt jotakin. Hän on halunnut, että tapausta jotenkin tutkittaisiin ja antanut vihjeen oikeaan suuntaan, mutta ei kuitenkaan ole tuonut julki kaikkia tietojaan.
Tuo kirje oli lähetetty 13 vuotta Piian katoamisen jälkeen. Jos lapsi olisi ollut tapahtumahetkellä muutaman vuoden ikäinen, olisi asia voinut painaa häntä hänen tullessaan teini-ikäiseksi.
Toisaalta, jos oikein muistan, kirjeen yhteydessä taidettiin mainita jotakin sen suuntaista, että havainnon mahdollisesti Piian katoamiseen liittyvistä asioista on tehnyt henkilö, joka on ammatissaan tottunut tekemään tarkkoja havaintoja.
Voisi tietysti olla niinkin, että kirjeen kirjoittaja uskalsi ryhtyä toimeen, kun oli kuullut, että tämä tekijä on kuollut.
Päiväkirjassaan Piia oli ennen katoamistaan, samana syksynä, kertonut olevansa "ihastunut johonkin jätkään".
(18.08-1988:
Olisiko niin, että hän on päästyään Turkuun opiskelemaan, ihastunut siellä vanhemman puoleiseen mieheen ja sopinut treffit tämän kanssa katoamisillalle. Piia on kehittänyt turhasta veljensä kanssa riidan päästäkseen lähtemään sovittuun paikkaan ennenkuin isä palaa saunasta.
Piiasta on voinut tuntua jännittävälle kaikkien koulukiusauksien jälkeen, että hän onnistunut saamaan ikäistään vanhemman poikaystävän, joka on luvannut tulla autolla noutamaan hänet. On vain käynyt niin, ettei mies olekaan vain tyytynyt pitelemään romanttisesti tyttöä kädestä.
Villi ajatus iski mieleen, mitäs jos häkä-enska alle 60.nä oli vielä liikekannalla. Missälie asunut ja kulkenut vankilasta pääsyn jälkeen siitä en löytänyt tietoa.
-
J.Maybrick
- Axel Foley
kursivointi MaynPäiväkirjassaan Piia oli ennen katoamistaan, samana syksynä, kertonut olevansa "ihastunut johonkin jätkään".
(18.08-1988:
Olisiko niin, että hän on päästyään Turkuun opiskelemaan, ihastunut siellä vanhemman puoleiseen mieheen ja sopinut treffit tämän kanssa katoamisillalle.
Muistan itsekin, kuinka tuohon aikaan puhuttiin, ja minun muistikuvani mukaan ilmaisu "jätkä" tarkoitti nimenomaan nuorta miestä/poikaa. Edes kolmikymppistä ei olisi mainittu "jätkäksi". Luulen että päiväkirjassa viitataan nuoreen mieheen. Vai onko Turun seudulla ollut eri merkitys sanalle "jätkä"?
Tuo että Piia olisi kehittänyt riidan veljen kanssa päästäkseen suorimaan ulos ennen kuin isä ehtisi mitään sanoa, on jopa erittäin uskottavaa. Tikusta asiaa, riitä, muka suuttuneena ulos ovet paukkuen ja tapaamiseen.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
-
Iroquis
- Nikke Knatterton
Ainakin täällä pohjosessa jätkäksi voi sanoa ja sanotaankin yli nekymppisäkin,on aina sanottu ja ennenvanhaan tukkijätkät on ollu jätkiä kaikki iästä mitenkään riippumatta.J.Maybrick kirjoitti:kursivointi MaynPäiväkirjassaan Piia oli ennen katoamistaan, samana syksynä, kertonut olevansa "ihastunut johonkin jätkään".
(18.08-1988:
Olisiko niin, että hän on päästyään Turkuun opiskelemaan, ihastunut siellä vanhemman puoleiseen mieheen ja sopinut treffit tämän kanssa katoamisillalle.
Muistan itsekin, kuinka tuohon aikaan puhuttiin, ja minun muistikuvani mukaan ilmaisu "jätkä" tarkoitti nimenomaan nuorta miestä/poikaa. Edes kolmikymppistä ei olisi mainittu "jätkäksi". Luulen että päiväkirjassa viitataan nuoreen mieheen. Vai onko Turun seudulla ollut eri merkitys sanalle "jätkä"?
Tuo että Piia olisi kehittänyt riidan veljen kanssa päästäkseen suorimaan ulos ennen kuin isä ehtisi mitään sanoa, on jopa erittäin uskottavaa. Tikusta asiaa, riitä, muka suuttuneena ulos ovet paukkuen ja tapaamiseen.
Turun seudusta en tiedä minäkään sanoa yhtään mitään,mutta lienee selvää ainakin se että jonku jätkän se Piia kuitenki tapasi. Joko nousi tuntemattoman jätkän autoon tai voihan se olla joku tuttu jätkäkin,jolla oli halu saada vähän lämpöö ja lempee..sitte meni överiksi,näin mie ainaki luulen.
-
L.G.W.Persson
- Remington Steele
Minustakin tämä vaihtoehto on jäänyt turhan vähälle huomiolle, samoin muut mahdolliset kyläpaikat. Poliisi varmaankin on ollut tutkivinaan nämäkin vaihtoehdot. Toivottavasti tutkiminen ei ole ollut pelkkää vastaukseen "ei Piia ole täällä ollut" tyytymistä.Agatha C. kirjoitti: Eräs teoria, jota eikait ole lainkaan ole täällä pohdittu, on tämä tuttava perhe Paimiossa. Entäpä, jos Piia kuitenkin saapui perille ja tässä perheessä tapahtui jotakin odottamatonta ja nuori neito pääsi hengestään?
Viimeksi muokannut L.G.W.Persson, Ma Heinä 13, 2015 10:36 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minäkin uskon, että puhe oli nuoresta miehestä, samanikäisestä tai hiukan vanhemmasta.
Mutta voihan olla, ettei tuo kyseessä oleva jätkä edes tiennyt, että Piia on ihastunut häneen. Onhan näitä yksipuolisia ihastuksia ollut varmaan itse kullakin. Tai tuo jätkä ei välittänyt Piiasta; eli ei mitään vastakaikua. Joten silloin voisi olettaa, ettei mitään treffejä ollut. Ei ainakaan autoilun merkeissä. Ellei poika ollut sen 18 vuoden ikäinen, että oli ajokortti ja auto lainassa. Mutta en oikein usko.
Olen vakaasti edelleen sitä mieltä, että jos Piia autoon nousi, niin hän tunsi kuljettajan. Se oli kuka tahansa seurakunnasta, naapuristosta, koulusta. Mistä vain. Tuntemattoman autoon ei jehovantodistajatyttö olisi mennyt. Ellei ole kaapattu. Se on toinen juttu.
Se, tehtiinkö seksuaalista väkivaltaa vai ei, ei tiedetä, kosa
ka Piiaa ei ole löytynyt.
Voihan olla, että on kuljettaja on alkanut ehdotella jotain tai muuten yrittänyt lähennellä. Piia on uhannut kannella asiasta. Ja tuo tuttu ihminen on hädissään surmannut Piian ja piilottanut johonkin. Ihan minne tahansa. Vaikkapa lähelle Paimiota, jos vaikka on luvannut viedä tytön sinne.
Tämä on nyt vaan arvailua. Mutta epäilen, että tekijä oli tuttu,
Mutta voihan olla, ettei tuo kyseessä oleva jätkä edes tiennyt, että Piia on ihastunut häneen. Onhan näitä yksipuolisia ihastuksia ollut varmaan itse kullakin. Tai tuo jätkä ei välittänyt Piiasta; eli ei mitään vastakaikua. Joten silloin voisi olettaa, ettei mitään treffejä ollut. Ei ainakaan autoilun merkeissä. Ellei poika ollut sen 18 vuoden ikäinen, että oli ajokortti ja auto lainassa. Mutta en oikein usko.
Olen vakaasti edelleen sitä mieltä, että jos Piia autoon nousi, niin hän tunsi kuljettajan. Se oli kuka tahansa seurakunnasta, naapuristosta, koulusta. Mistä vain. Tuntemattoman autoon ei jehovantodistajatyttö olisi mennyt. Ellei ole kaapattu. Se on toinen juttu.
Se, tehtiinkö seksuaalista väkivaltaa vai ei, ei tiedetä, kosa
ka Piiaa ei ole löytynyt.
Voihan olla, että on kuljettaja on alkanut ehdotella jotain tai muuten yrittänyt lähennellä. Piia on uhannut kannella asiasta. Ja tuo tuttu ihminen on hädissään surmannut Piian ja piilottanut johonkin. Ihan minne tahansa. Vaikkapa lähelle Paimiota, jos vaikka on luvannut viedä tytön sinne.
Tämä on nyt vaan arvailua. Mutta epäilen, että tekijä oli tuttu,
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.