Nainen murhattiin Espoon Mankkaalla 29.5.2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kakkosurpo
Frank Columbo

Re: Nainen löytyi surmattuna Espoossa 29.5.2015

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Lähes tohtori-insinööri saatiin ilmeisesti kiinni niinkin nopeasti koska lapsen kanssa asuntoon jäi tämä yksi kiinniotettu joka mahdollisesti soitti sen häkepuhelun ja kertoi missä lähes tohtori-insinööri on ja mitä hän on tehnyt. Eikä taida olla perinteinen puukolla rintaan tökkiminen tai nyrkeillä tappaminen kyseessä, vaan mukana on kulttuurin mukanaan tuomaa värikkyyttä.
Kaiketi mitään näyttöä tätä alussa kiinniotettua vastaan ei ole koska on ulos päässyt.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
JudyW
Alokas

Viesti Kirjoittaja JudyW »

Olen tuntenut tämän kyseisen miehen josta keskustelette, olimme läheisiä kavereita n. 2-vuoden ajan 2012-1014 välisenä aikana ja hän oli sillä tarkoituksella liikkeellä, että hän halusi seurustella kanssani ja mainitsi myös että haluaisi mennä kanssani naimisiin, lisäten 'and I really mean it'.
En tiennyt koko aikana että hän on naimisissa, kunnes vasta nyt kun kuulin tämän kamalan uutisen, aavistuksia minulla toki oli, enkä pitänyt häntä luotettavana henkilönä, mistä johtuen lopulta lopetin yhteyden pidon.
(Suurimman osan aikaa tunsin hänet nimellä Jean Patrick, jona hän minulle esittäytyi), epäilykseni heräsi kun hän pyysi minua kaverikseen facebookissa nimellä Keylan Kley. Kysyin hämmästellen eri nimeä fb:ssä, johon Zoko vastasi, että hänen nimi on Jean Patrick Keylan.
Yritin vahvistaa Zokon oikeaa nimeä hänen parhaalta ystävältään, joka asuu samassa korttelissa kuin minä, tämä paras kaveri ei vastannut kysymykseeni "Patrickin" nimestä vaan vaihtoi aihetta, kysyin uudestaan, että onko Patrick kaverisi oikea nimi, johon tämä kaveri vastasi tauon jälkeen: 'yes he is Patrick'. Sain myöhemmin tarkistettua Zokon oikean nimen luotettavaa kautta, mutta edelleen en tiennyt että hänellä on vaimo.

Kyllä Zoko Ble Frankillä on Ranskassa jälkikasvua, n.8-vuotias poika, kysyin tutustumisvaiheessa hänen suhteistansa ja mahdollisista lapsista ja kuulema oli sinkku, mutta edellisestä suhteesta oli se poika Ranskassa ja kyseinen parisuhde oli kuulema rikoutunut vain siitä syystä että hän oli vielä niin nuori ja tyhmä.

Näin jälkikäteen ajateltuna, ollakseen naimisissa oleva mies, hän vietti paljon aikaa ihan muualla kuin Espoossa (kertoi kyllä jo alussa, että asuu Espoossa), hän oli usein sen parhaan ystävänsä luona joka asuu täällä samassa korttelissa kuin minä, tai Tampereella tai minun kanssani. Heti kun tutustuimme hän usein sanoi: 'I am free like a bird' ja tarjoutui viettämään kanssani heti ensimmäisen Jouluaaton ja Uudenvuoden aaton vuonna 2012, joka antoi sellaisen kuvan, että hän todella on sinkku, Jouluksi minulla oli jo ohjelmaa, mutta vietimme Uudenvuoden aattoa yhdessä ja osittain hän oli sen parhaan kaverinsa luona, mutta ei todellakaan Espoossa. En mainitse kenenkään muiden nimiä, mutta se Zokon paras kaveri on myöskin Ranskan-Afroja, Zokoa huomattavasti lyhyempi ja vanhempi musta mies.

Zoko Ble Frankilla on toisessa käsivarressaan laajan alueen arpi, josta hän kertoi, että se on tullut nuoruusaikoina sattuneessa auto onnettomuudessa, jossa kuoli kaikki muut autossa olijat paitsi hän, eli 2-kaveria menehtyi, ehkä asia on juuri näin kun hän kertoi, mutta nämä viimeiset uutiset murhasta, on saanut ajattelemaan uudestaan kaikkea hänen kertomaansa.

Jo alunperin heikko luottamukseni Zokoon, ei vahvistunut kaveruutemme aikana, joten en suostunut seurusteluun hänen kanssa ja tutustumisemme alussa olin myös parisuhteessa, joka onneksi esti parisuhteen syntymisen, Zoko toisinaan sanoi minulle: 'I love you, I'm crazy about you'. Heti kun olin itsekkin sinkku huhtikuussa -13, Zoko teki selväksi että olemme yhdessä ja olen hänen ainoa, hän sanoi: 'I want you to make you as my queen', siinä ei paljoa minun mielipiteitä kyselty.
Zoko Ble Frank kauppasi itseään miehekseni, sanomalla esimerkiksi, että: 'Olen paras vaihtoehto sinulle, kukaan muu mies ei antaisi naiselle sellaista vapautta kuin minä', hän tarkoitti sillä seksuaalista vapautta, saisin kuulema tavata vapaasti muitakin miehiä, kuhan muistaisin olevani hänen oma. Minun arvomaailmaani kyseinen vapaus ei sovi, sanoinkin hänelle, että kyllä minulle riittää yksi hyvä mies, (voimmekin tästä päätellä, että hän ehkä halusi noilla puheilla taata oman seksuaalisen vapautensa?).
Hän myös sanoi valmistuvansa 2014 Sähköalan insinööriksi, kertoi että hänellä tulee olemaan n.5000e/kk palkka, jolle hänellä ei kuulema olisi käyttöä, että hän hemmottelisi sillä minua.
Hän myös halusi ottaa minut mukaansa Ranskaan jonkinlaiseen seminaariin, edustus naisekseen syksyllä -14 (nämä oli puheet).

Jo vuoden 2014 alkupuolella kuitenkin epäluottamukseni kasvoi Zokoa kohtaan niin paljon, että lopetin yhteydenpidon häneen yhden äkäisen puhelun ja viestin voimin, tämä oli tarkalleen 28.4.2014 (mulla on vieläkin kaikki yhteydenpitomme tallessa, facessa ja puhelimessa, joten pystyn tarkastamaan ja todistamaan kaikki päivämäärät). Viimeisen puhelumme aikana, vaikka puhuin raivoissani hänelle epäkohdista joiden vuoksi en luottanut häneen ja epäilyksestäni väärästä nimestä, Zoko ei puolustellut mitenkään itseään, kysyi vain rauhallisesti: 'Is it that you would like to marry already and do you want make family now?', suljin puhelimen raivoissani ja lähetin vielä suhteen lopettamisen selväksi tekevän viestin.
Tämän jälkeen olimme pitämättä yhteyttä kumpaankaan suuntaan tarkalleen 5kktta ja 2-viikkoa, hiljaisuuden jälkeen 14.lokakuuta Zoko yritti yllättäen kovasti saada yhteyttä minuun, oikein aneli vastaamaan: 'please please call me', mutta en vastannut enkä ikinä soittanut takaisin. Kuullessani jo valmiiksi järkyttävän uutisen Espoossa tapahtuneesta murhasta jossa Zoko oli ilmeisesti osallisena, luin samasta artikkelista, että Zoko oli hakenut eroa LOKAKUUSSA, tämä sai kauhistuttavan ajatuksen mieleeni, josko olen ollut yksi syy pakassa, miksi hän haki eroa? ..ja kun ei saanut minuun yhteyttä, perui sen?.. Olen rauhoitellut iseäni sillä, että tuskin olen ollut ainoa suhde ulkopuolella jos hänen arvomaailmansa todella on sellainen mitä hän minun antoi ymärtää ja heillä on tuntunut olevan jotakin jo todella pahasti alunperin pielessä kun häntä ei kiinnostanut viettää aikaansa vaimonsa kanssa edes juhlapyhinä.. *mietteliäs* :( :shock:

Sen jälkeen kun lopetimme yhteyden pidon keväällä -14, en enää edes tervehtinyt hänen parasta kaveriaan joka asuu samassa korttelissa kanssani, tämä Zokon kaveri tuli eräs päivä osoittamaan pahoittelunsa minulle siitä, että en enään tervehdi häntä, kerroin hänelle, että en kertakaikkiaan pysty luottamaan Zokoon, että tuntuu kovasti siltä, että hän valehtelee paljon. Kysyin samalla Zokon kaverilta, että miksi Zoko ei koskaan kutsunut minua kotiinsa? Onko hänellä vaimo? Kyseinen kaveri kielsi asian ja kertoi, että Zokolla on vaikeuksia maksaa vuokra, Zoko kuulema asuu kahden huonekaverin kanssa ('living with two guys'), jotka ovat pistämässä hänet pihalle, kun hän ei pysty maksamaan vuokraa. Zokon kaveri jatkoi kertoen, että Zoko tulee piakkoin asumaan ilmeisesti hänen luokseen, kunnes löytää oman asunnon (keskustelu käytiin kesäkuussa 2014).
(Tämän yllä kerrotun keskustelun aikana en edelleenkään vielä tiennyt Zokon oikeaa nimeä, vaan oletin hänen olevan Patrick), sain oikean nimen myöhemmin selville rekisterin perusteella.

Sen verran vielä kerron, että Zoko jonka tunsin, vaikutti olevan älykäs, rauhallinen ja syvällinen herrasmies, kiinnitin kyllä huomiota siihen, että hän vaikutti usein surumieliseltä ja ajatuksissaan olevalta, ehkä hieman masentuneelta. Tutustumisemme alussa hän kyllä vaikutti hieman agressiiviselta, osoitti olevansa raivoissaan siitä, että minulla ei meinannut olla aikaa tavata häntä parisuhteeni takia. (Tuntemani Zokon perusteella, olin pahasti yllättynyt kuulemastani murha uutisesta ja kaikesta siinä ohessa yllätykenä tulleesta tiedosta).

Murhapaikalla ollut kolmas aikuinen on todennäköisimmin ollut juuri tämä Zokon paras kaveri jonka tiedän (vanha ranskan-afrikkalainen mies), päättelen näin, koska he pitivät todella tiiviisti yhteyttä ja kävivät toistensa luona lähes päivittäin, vähintään viikottain, eikä Zokolla vaikuttanut olevan paljoa muita kavereita.

Surullista, surullista :cry: Kaikki osanottoni läheisille.
kakkosurpo
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

En nyt sinuna muuten menisi arvostelemaan Zokoa kuin murhan suhteen. Viu viu kun et voinut luottaa häneen, olit yhtä luotettava edellistä kumppanisia kohtaan kuin Zoko sinua kohtaan. Oliko edellisellä kumppanillasi mitään syytä luottaa sinuun? Siinä olette tasan yhtä huonoja ihmisiä. Hiukan voisi sanoa tuoksahtavan minä minä ihmisen tuoksun. Olisitte varmasti moraalin suhteen olleet täydellinen pari toisillenne.

Mitä tähän murhaan tulee niin siitähän ei ole mitään tietoa että kuka oli se kolmas henkilö paikalla. Se selviää aikanaan oikeudessa. Kun et tienyt vaimostakaan niin et todellisuudessa tiedä Zokon kaveripiiristäkään yhtään mitään. Luulet vain tietäväsi että kuinka oli yksinäinen ja ei ollut kavereitakaan.

Et varmaan ole ennen tätä kuullut siitä että muslimit EIVÄT vietä kristillisiä kirkkopyhiä?
Joten mitä outoa siinä oli että Zoko ei olisi viettänyt joulua perheensä parissa? Sehän oli hänelle perin normaalia arkea. Toivottavasti et nyt tästä tiedosta saa mitään kulttuurisokkia vaan laitat pikaisesti uutta matoa koukkuun.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin, ja tyhjyys siellä odottaa. Kukaan ei muista 10 vuoden päästä että olit edes olemassa. Reilu peli kaikille.
JudyW
Alokas

Viesti Kirjoittaja JudyW »

Että näin kakkosurpo :D.. Kävin heti tsekkaamassa jatkuneen keskustelun piakkoin osallistumiseni jälkeen ja pettymyksekseni jouduin vain toteamaan jatkuneen keskustelu tason, päätin että tuo oli sen verran aliarvioivaa ja päättelykyvytöntä ajatuksen virtaa, että koin osallistumiseni olleen yhtä tyhjän kanssa ja sen jatkamisen vieläkin merkityksettömämpää (koska tunnuit purkavasi pelkästään omia patoutumiasi ottamatta huomioon mistä keskusteltiin).
Teki mieli vain kysäistä, että mitä on sydämelläsi? Mikä painaa? Aihe meni nyt laitaan, voinko auttaa..

Todellakin tunsin Zokon niin hyvin, että tiedän mistä puhun. Jos ihminen ottaa peitelläkseen jonkin asian, sen kyllä pystyy tekemään viettäen kaksoiselämää, siihen ei vaadita edes neroutta ja kyseinen mies on sitäkin.. aika kyllä tuo pikkuhiljaa kaiken ilmi, varsinkin jos vastassa on ÄO:n korkeampaa luokkaa.

Mistähän sinä tuplaurpo tietosi ammennat?? hämmästyttävän metsässä rämmit.
Zoko Frank on pesun kestävä kristitty ja se on 101% varma, kertoohan sen jo nimikin kaikesta muusta puhumattakaan ja vaikka joku muslimi yrittäisi teeskennellä kristittyä, niin tuskin hän edes sillä varjolla sianlihaa suhuunsa pistäisi, Zoko söi siankliha ruokaa luonani pariin otteeseen muitta mutkitta suurella ruokahalulla ((enkä sellaista ruokaa laittanut testin takia, asiahan on ihan vesiselvä)).

Minulla olisi ollut enemmänkin faktaa mielenkiintoiseen keskusteluun Zokosta, mutta näköjään tämä ei ollutkaan niin tasokas saitti kuin alunperin ymmärsin, sääli, todella sääli. Tai sitten keskustelu ei tavoittanut oikeita ihmisiä.

Sen verran vielä avarran ajatusmaailmaasi, että minulla on tapana tutustua ihmisiin kasvotusten ja perinteisin keinoin, eikä pelkästään nettimaailmassa niinkuin useilla ikäväkyllä on tapana tänä päivänä, (kun sanon että tunnen ihmisien, niin todella tarkoitan sitä.
Jokaisella sosiaalisella ihmisellä on vastakkaisen sukupuolen ystäviä myös parisuhteen aikana (täysin siveelistä ja harmitonta ystävyyttä), se ei tarkoita uskottomuutta, on eriasia mitä silloin tapahtuu kun ollaan taas sinkkuja jne.
Jätän madon pujottelut niille jotka sitä tarvitsevat.

Tsemppiä jatkoon, ehdotan nickiksesi Kymppiurpo :wink:
Mind Over Matter
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Mind Over Matter »

JudyW kirjoitti:...
Mielenkiintoista. Keilleköhän kaikille tohtori-insinööri satujaan kertoili...
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Helsingin Uutiset kirjoitti:http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... e-murhasta

24.11.2015 - 10.00

Espoota järkyttänyt perhesurma: insinööri-isälle syyte murhasta

28.5.toukokuuta Espoon Mankkaalla tapahtuneen henkirikoksen esitutkinta on valmistunut ja asiakokonaisuus on lähetetty syyteharkintaan Länsi-Uudenmaan syyttäjänvirastoon.

Poliisi epäilee 40-vuotiaan miehen murhanneen 35-vuotiaan vaimonsa perheen rivitalokodissa. Tekotapaa kuvaillaan julmaksi. Esitutkinnassa rikosnimikkeenä on ollut murha tekoon liittyvän käytetyn väkivallan julmuuden ja teon kokonaisarvioinnin johdosta.

Tapaus järkytti rajusti Espoota, sillä mies työskenteli sähköinsinöörinä Espoon kaupungilla. Tekohetkellä pariskunnan 2-vuotias lapsi oli kotona. Epäillyllä miehellä on myös muita lapsia.

Toni Tervo
Alice
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Alice »

Mankkaan veriteko - Syyte: Mies murhasi vaimonsa teloitustyyliin

Mankkaa Espoo.jpg
Mankkaa Espoo.jpg (77.72 KiB) Katsottu 1983 kertaa
35-vuotias nainen kuoli henkirikoksen uhrina avioparin yhteisessä rivitaloasunnossa Espoon Mankkaalla 28. toukokuuta. JOHN PALMÉN

Vuonna 1975 syntyneelle miehelle luettiin maanantaina Espoon käräjäoikeudessa syyte vaimonsa murhasta.

Syyttäjän mukaan mies murhasi vaimonsa lyömällä tätä veitsellä 27 kertaa eri puolille päätä, kaulaa, vartaloa ja yläraajoja.

Erityisen julma ja raaka tekotapa on osoittanut sitkeää ja päättäväistä tappamistarkoitusta, syyttäjä katsoo.

Syyttäjän mukaan mies surmasi vaimonsa "teloitustyyliin".

Uhri on ollut syyttäjän mukaan puolustuskyvyttömässä tilassa maatessaan ensin sängyllä ja sitten kapeassa tilassa lattialla sängyn ja seinän välissä.

Mustasukkaisuus motiivina?

Syyttäjän mukaan teon motiivina on ollut miehen aiheeton mustasukkaisuus.

- Teko on kohdistunut henkilöön, joka on omatta syyttään joutunut aviomiehensä uhriksi tämän kehiteltyä päässään mustasukkaisia ja paikkansapitämättömiä kuvitelmia, syyttäjä esittää haastehakemuksessa.

Haastehakemuksen mukaan syytetty on esitutkinnassa myöntänyt surmanneensa vaimonsa.
Asunnossa oli tapahtuma-aikaan myös pariskunnan kaksivuotias lapsi, mutta häneen ei kohdistettu väkivaltaa. Miehellä on myös muita lapsia.

Insinööri ja tohtoriopiskelija

Iltalehden tietojen mukaan syytetty on nelikymppinen mies, joka työskenteli Espoon kaupungin palveluksessa sähköinsinöörinä. Hän on myös Aalto-yliopiston vieraileva tutkija ja tohtoriopiskelija. Mies on entinen karateammattilainen.

Iltalehden tietojen mukaan epäilty mies oli hakenut vaimostaan avioeroa ja vaatinut heidän yhteiselle lapselleen yksinhuoltajuutta lokakuussa 2014. Mies kuitenkin peruutti hakemuksensa jo seuraavana päivänä.

Henkirikos tapahtui pariskunnan yhteisessä rivitaloasunnossa Mankkaalla toukokuun lopulla.

Syyttäjä vaatii 40-vuotiaalle miehelle elinkautista vankeusrangaistusta.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015122 ... 6_uu.shtml

Kuva lisätty
-NILS-
sine qua non

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Lisää tietoa MTV:ltä ja Iltalehdestä (kopioin jutut vain osittain, kokonaisuudessaan ne voi käydä lukemassa linkkien takaa):

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... aa/5620176
Syyte: 40-vuotias mies murhasi vaimonsa - iski veitsellä 27 kertaa
----
Syyttäjän mukaan 40-vuotias Norsunluurannikolta kotoisin oleva mies murhasi vaimonsa erittäin raa´alla ja julmalla tavalla. Mies oli iskenyt vaimoaan makuuhuoneessa veitsellä eri puolille päätä, kaulaa ja ylävartaloa yhteensä 27 kertaa. Osa iskuista tehtiin naisen maatessa sängyssä.

- Teko osoittaa erityistä raakuutta ja julmuutta, ja se on tehty päättäväisesti tappamistarkoituksessa. Nainen on yrittänyt torjua iskuja, kihlakunnansyyttäjä Marianna Semi sanoi Espoon käräjäoikeudessa, jossa jutun käsittely alkoi tänään aamulla.

Syyttäjä sanoi, että vaimon elämä lopetettiin teloitustyyliin leikkaamalla halki tämän selkäydin. Murhasta syytetty mies on isokokoinen ja lihaksikas, entinen kansallisen maajoukkueen karateka.

- Uhri oli 160-senttinen nainen, jonka puolustautumismahdollisuudet olivat fyysisesti olemattomat.

Syyttäjä totesi, että perheessä on ollut väkivaltaepäilyjä ja uhrin huonovointisuutta jo vuoden ajan ennen tekoa. Vaimo oli ollut välillä myös turvakodissa.
---
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... la/5620264
Mies murhasi vaimonsa - pieni tytär oli asunnossa tekohetkellä
----
Sekä epäilty että uhri ovat kotoisin Norsunluurannikolta.

Uhrin asianajajan mukaan pariskunnan yhteinen kaksivuotias tytär oli paikalla asunnossa, kun henkirikos tehtiin.

- Lapsi puhuu hyvin vähän, joitakin sanoja ranskaa. Lapsi on nyt sijoitettuna espoolaiseen perheeseen, uhrin asianajaja sanoi Espoon käräjäoikeudessa.

Oikeudessa kävi ilmi, että pariskunnan liitto oli ongelmallinen alusta asti. Apua ongelmiinsa he hakivat muun muassa pariterapiasta. Tekoiltana vaimo oli sanonut miehelleen, että hänellä on uusi, suomalainen mies.

- Vaimo on sanonut, että jättää hänet. Tämä on ollut epäillylle valtava sokki. Tämän jälkeen epäilty on hakenut keittiöveitsen ja lyönyt sillä itseään, syytetyn asianajaja kertoi oikeudessa.

Makuuhuoneessa mies viiltelee lisää vielä itseään.

- Tässä vaiheessa vaimo sanoo jotain sellaista mikä saa miehen hermon pettämään. Mies on esitutkinnassa sanonut, ettei tiennyt löikö hän itseään vai vaimoaan.

Murhasta epäilty 40-vuotias mies työskenteli insinöörinä. Lisäksi hän valmisteli väitöskirjaa. Mies on entinen maajoukkueen karateka.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015122 ... 2_uu.shtml
---
Lapsi harhaili eteisessä

Vaimon kuoleman jälkeen mies yritti puolustuksen mukaan vielä surmata itsensä juoksemalla seinää päin veitsen kanssa. Veitsi upposi vatsaan, minkä seurauksena mies menetti joksikin aikaa tajuntansa.

Kun mies palasi tajuihinsa, hän kuuli asunnosta lapsen ääntä. Pian mies löysi pariskunnan 2-vuotiaan lapsen harhailemasta eteisestä.

Sen jälkeen mies soitti ystävälleen, koska ymmärsi, että lapsi tarvitsee apua. Puolustuksen mukaan ystävä vei lapsen kriisipäivystykseen, mutta mies lähti ulos harhailemaan aikomuksenaan tappaa itsensä.

Mies oli käynyt muun muassa läheisessä autopesulassa ja työpaikallaan, mutta poliisi otti miehen kiinni myöhemmin toisen tuttavan asunnosta.
Huomio kiinnittyy siihen, että mies on sanonut, ettei muka ole tiennyt, onko lyönyt veitsellä itseään vai vaimoaan. Halveksuttavaa selittelyä, kun vaimoa on kuitenkin puukotettu 27 kertaa ja ilmeisesti vielä irrotettu tai ainakin yritetty irrottaa pää ruumiista (sillä ei kai tuo "vaimon elämä lopetettiin teloitustyyliin leikkaamalla katki tämän selkäydin" oikein mitään muuta voi tarkoittaa). Sen nyt viimeistään huomaisi, onko leikkaamassa omaansa vai toisen päätä irti. Ja mies ei kuitenkaan ole itseään ihan kamalan pahasti kyennyt vahingoittamaan, koska on murhatyön jälkeen harhaillut autopesulassa ja työpaikallaan. Luulisi muuten, että ainakin työpaikalta on otettu yhteyttä poliisiin, jos mies on tullut kuljeskelemaan sinne verisenä (ehkä onkin).

Hirvittävä rikos, vielä lapsen läsnäollessa tehty. Saapa nähdä, tuleeko kuitenkaan elinkautista. Vankeusrangaistuksen jälkeen (tai mieluummin jo ennen sitä) tappaja toivottavasti palautetaan kotimaahansa.

Jännästi ilmaistu muuten, että mies on "entinen maajoukkueen karateka" täsmentämättä, minkä maan maajoukkueen. Toki sen ymmärtää, että Norsunluurannikkoahan miehen on täytynyt edustaa, mutta kai sen olisi voinut sanoa ihan suoraankin.
Ränni Wattson
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ränni Wattson »

kakkosurpon viestejä en nyt ikinä vakavasti ottaisikaan..
chadspill
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja chadspill »

Vaikuttivat täysin tavalliselta perheeltä
Onko Espoossa siis "tavallinen perhe" nykyään valkoinen suomalainen nainen ja musta afrikkalainen mies?

Taidamme olla tuhoon tuomittuja...

Vähän kyllä ristiriitaa naapureiden kertomuksissa tosiasioihin. Jos on jo vuoden ajan kohdistunut uhriin jatkuvaa väkivaltaa miehen toimesta ja turvakodissakin monta kertaa ollut, mutta naapureiden mielestä heillä on kaikki ollut "tavallista" ja hyvin. Ihmetyttää. Ettei vain olisi taas hyshys suvakit asialla vaikenemassa asioista vaikka olisi pitänyt jo ilmoittaa viranomaisille.
2 200 euroa tienaavalle jää kuukaudessa 10 euroa aiempaa enemmän käteen.
Myös eläkeläisille on luvassa vastaava veronkevennys.
Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski on tyytyväinen 32 000 € kuukausipalkkaansa - "Minusta palkka on hyvä"
...
voi-voi
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja voi-voi »

Esitutkintamateriaali paljastaa illan järkyttävät tapahtumat.

Syyttäjä vaatii 40-vuotiaalle insinöörimiehelle elinkautista vankeusrangaistusta 35-vuotiaan aviovaimonsa murhasta. Syyttäjän mukaan mies murhasi vaimonsa lyömällä tätä ylävartaloon 27 kertaa pariskunnan yhteisessä kodissa Espoon Mankkaalla viime toukokuussa.

Aviomiehen mukaan hän oli ennen surmaa katsonut yhdessä vaimonsa kanssa televisiota. Pariskunta oli miehen mukaan päättänyt rakastella. He siirtyivät makuuhuoneeseen.

Kesken seksin mies oli alkanut tivata vaimoltaan, kenen kanssa tämä oli. Vaimo oli taas miehen mukaan puhunut rahan lähettämisestä vaimon ulkomailla asuvalle äidille, minkä mies koki omien sanojensa mukaan kiristyksenä.

Miehen mukaan seksiakti epäonnistui sanailun seurauksena ja hän sai kohtauksen. Mies haki veitsen keittiöstä. Miehen mukaan hänen tarkoituksensa oli surmata itsensä.

Makuuhuoneessa mies surmasi vaimonsa syyttäjän mukaan erittäin raa’alla ja julmalla tavalla, teloitustyyliin. Syyttäjän mukaan motiivina olivat aviomiehen mustasukkaiset ja paikkansa pitämättömät kuvitelmat.

Miehen väitteelle siitä, että vaimolla olisi ollut avioliiton ulkopuolinen suhde, ei löytynyt esitutkinnassa mitään tukea.

Vaimo pelkäsi miestään
Esitutkintapöytäkirjoista selviää, että vaimo oli jo edellisenä vuotena kääntynyt poliisin puoleen, koska pelkäsi miestään. Vaimo oli lokakuussa 2014 ilmoittanut poliisille tulleensa miehensä pahoinpitelemäksi.

Vaimo kertoi poliisille, että aviomies oli noin vuoden ajan eristänyt hänet ulkomaailmasta täysin ja kieltänyt käyttämästä Facebookia, Skypeä tai muuta sosiaalista mediaa.

Tämän vuoden huhtikuussa vaimo ilmoitti poliisille miehen käyttäytyneen uhkaavasti heidän kotonaan. Vaimon mukaan mies uhkasi väkivallalla, jolloin vaimo meni tyttärensä kanssa turvakotiin.

Mies: Väitöskirja väsytti
Mies oli tohtorikoulutettavana Aalto-yliopistolla ja työskenteli Espoon kaupungilla ennen surmaa.

Surma tapahtui 28. toukokuuta. Insinöörimiehen mukaan hän ei ollut ennen tapahtumaa nukkunut moneen kuukauteen, koska oli tehnyt väitöskirjaa ja hänellä oli töissä muitakin projekteja. Miehen mukaan hän oli ikään kuin loppuun palanut ja masentunut.

– Halusin vain itse kuolla, olin jo kuollut. En halunnut kenenkään muun kuolevan, mies sanoi kuulusteluissa.

– Sen haluan vielä sanoa, että Suomi antoi minulle elämän, koulutuksen ja työtä. Suomi antoi toivoa, jonka avulla saatoin tuoda vaimoni tänne. Haluan puolestani tehdä kaikkeni Suomen eteen, enkä halua olla vaaraksi Suomelle, ulkomaalaistaustainen mies selitti kuulustelussa.

– Mutta minun ei pidä tehdä täällä mitään rikoksia vaan rakentavia asioita, mies sanoi kuulusteluissa.

Syyttäjä vaatii miehelle elinkautista vankeusrangaistusta murhasta. Mies katsoo syyllistyneensä ainoastaan tappoon.

Kun mies otettiin kiinni kaverinsa asunnosta, hänellä oli kaulassa ja vatsassa viiltohaavoja. Syyttäjä vaatii, että miehelle tehdään mielentilatutkimus.

Sari Autio
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 10472.html

Surmattu vaimo oli ulkomailta tuotu, ei siis suomalainen.
Stewie
Alokas

Viesti Kirjoittaja Stewie »

chadspill kirjoitti:
Vaikuttivat täysin tavalliselta perheeltä
Onko Espoossa siis "tavallinen perhe" nykyään valkoinen suomalainen nainen ja musta afrikkalainen mies?

Taidamme olla tuhoon tuomittuja..
Jätit uutisartikkelin lukematta ennen kommentointia? Myös uhri oli Norsunluurannikolta. Tavallisella perheellä epäilemättä tarkoitetaan lapsellista pariskuntaa naapurustossa.
peja
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja peja »

iltalehti ma 21.12 klo 18.47 jutusta pätkä : " suvut koolle ": "avioero ei ollut kummankaan suvun mielestä hyvä ajatus, joten asiasta käytiin sukujen välisiä neuvotteluja Norsuunluurannikolla.

Mies kertoi oikeudessa ,että suvut olivat afrikkalaisen perinteen mukaisesti kokoontuneet yhteen , uhranneet lehmän ja syöneet sen yhdessä. Sovinnon jälkeen avioparille ilmoitettiin Suomeen ,että kaikki on sovittu ja annettu anteeksi, ja vaimo voisi nyt tulla takaisin kotiin "

( kopioikaa koko pitkä juttu, itse en osaa. Sorry siitä.. )

Ei auttanut uhrilehmä ei .
NancyDrew
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

JudyW kirjoitti:Minulla olisi ollut enemmänkin faktaa mielenkiintoiseen keskusteluun Zokosta, mutta näköjään tämä ei ollutkaan niin tasokas saitti kuin alunperin ymmärsin, sääli, todella sääli. Tai sitten keskustelu ei tavoittanut oikeita ihmisiä.
Kiitos viesteistäsi. :!: Luin ne mielenkiinnolla.

Ei sillä, että olisin halunnut sosiaalipornoilla, vaan olen kiinnostunut kriminaalipsykologiasta. Mietin kaikenlaisista rikoksista lukiessani, että millainen ihmisen täytyy olla, että se pystyy ja kaiken lisäksi päätyy sellaisiin tekoihin.

Sen takia jokainen rikostarina saa paljon enemmän syvyyttä, kun tekijä on enemmän kuin iltapäivälehdessä mainittu tuomitun nimi.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

peja kirjoitti:iltalehti ma 21.12 klo 18.47 jutusta pätkä : " suvut koolle ": "avioero ei ollut kummankaan suvun mielestä hyvä ajatus, joten asiasta käytiin sukujen välisiä neuvotteluja Norsuunluurannikolla.

Mies kertoi oikeudessa ,että suvut olivat afrikkalaisen perinteen mukaisesti kokoontuneet yhteen , uhranneet lehmän ja syöneet sen yhdessä. Sovinnon jälkeen avioparille ilmoitettiin Suomeen ,että kaikki on sovittu ja annettu anteeksi, ja vaimo voisi nyt tulla takaisin kotiin "
Ei auttanut uhrilehmä ei .
No mutta tässähän on Espoon käräjäoikeudella oivallinen tilaisuus päästä käymään Norsunluurannikolla! Tutkitaan olosuhteita, haastatellaan sukua, katsotaan tuliko se uhrilehmä varmasti syötyä oikealla tavalla, opiskellaan sikäläisiä käyttäytymisperinteitä ja avioliittoon liittyvää kulttuuria. KRP:n Thomas Elfgen (r) mukaan, niin saadaan Suomeen taas muutama adoptiopoika paremmasta ja vanhemmasta kulttuurista ja sitä kautta ehkä uljaampia geenejä väkivaltaisten suomalaisgeenien tilalle.
- No maksaahan kaikki tuo, mutta silloin ei kysytä hintaa kun kyseessä on ihmisoikeudet.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vastaa Viestiin