Häh? Polkupyörällä ja mopollahan on nimenomaan sallittua ohittaa oikealta samalla kaistallakin, jos vaan tilaa siihen on. Olen itsekin ohittanut näin jopa useita ajoneuvoja kerralla eikä se mitän mielenosoittamista ole, vaan ihan normaali liikennetilanne.Rubiskreebeli kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta tapahtuikohan tuo pyöräilijän viimeiseksi teoksi jäänyt oikealta ohittaminen toista kaistaa käyttäen vai oltiinko jo oikeanpuolimmaisella kaistalla? Eli siis tapahtuiko ohitus kaistaa vaihtamalla vai osoittiko pyöräilijä mieltään liian hitaasti ajavalle autolle ja lähti ohittamaan tätä samaa kaistaa myöten oikealta puolelta.
Hyvin taas huomaa, miten hakusessa porukalla ovat melko perustavaa laatuakin olevat liikennesäännöt, kun mukaan lisätään jotain niinkin eksoottista kuin kevyt 2-pyöräinen ajoneuvo. Itseasiassa mitä olen kuunnellut ja lukenut ihmisten juttuja sekä livenä että somessa, niin vaikuttaa siltä että pääsääntöisesti autoilevat ovat kyllä huomattavasti enemmän kujalla väistämis- ja muista säännöistä nimenomaan muunlaisiin ajoneuvoihin nähden kuin pääsääntöisesti pyöräilevät. Aika paljon tuntuu myös esiintyvän sellaista "Minä tulin isommalta tieltä"-ajattelua, jossa "heikompi" ajoneuvo katsotaan vaistomaisesti väistämisvelvolliseksi, tämä muutetaan omassa päässä ihan liikennesäännöksi, ja sitten tilanteen jälkeen poliisin kanssa jutellessa ollaan ihan aidosti hämmästyneitä että mitä, minunko muka olisi pitänyt väistää, katumaasturilla?!?