47-vuotiaan miehen surma Salossa 17.8.2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8299
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Joko Rony on syytön murhaan tai sitten sillä ei ole ollenkaan vapaudenkaipuuta kun itse ilmoittautui poliisille.
Varmaan ollut pelko perseessä että toiset puhuu koko paskan Ronyn niskaan, varsinkin jos ei ole ollut päätekijä.

Tämä voi olla mielenkiintoinen juttu kunhan tästä tulee tietoja julkisuuteen. Mikä oli syynä pitkään ennakkosuunnitteluun ja valmisteluun. Oliko huumeet, henkilökemiat, vasikoinnit, velat vai mikä ihme oli takana?

Kait tässä kuitenkin on ollut vahva ylivoima uhria kohtaan ja murhaustarkoituksella. Veikataan että tätä murhaa ei tehnyt kukaan yksin.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
quasidia
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: La Maalis 21, 2015 8:34 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja quasidia »

Huhupuheet kertovat, että kyseessä mahdollisesti kirveellä suoritettu henkirikos. Motiiviin kantaa ottamatta.
Inhorealisti

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

quasidia kirjoitti:Huhupuheet kertovat, että kyseessä mahdollisesti kirveellä suoritettu henkirikos. Motiiviin kantaa ottamatta.
Veikkaan, että kirvessurmaa on melko hankalaa puolustella tappona. Murhanahan tuota on tutkittava, vaikka motiivi olisi perin olematon. Tiedä sitten tuon väitetyn bipolaarisuuden merkitystä... mtt:n kautta varmaan mennään tässäkin. Ihme pelastuskortti on siitäkin onnistuttu tekemään.
Antirasisti
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 21, 2015 1:41 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja Antirasisti »

Inhorealisti kirjoitti:
quasidia kirjoitti:Huhupuheet kertovat, että kyseessä mahdollisesti kirveellä suoritettu henkirikos. Motiiviin kantaa ottamatta.
Veikkaan, että kirvessurmaa on melko hankalaa puolustella tappona. Murhanahan tuota on tutkittava, vaikka motiivi olisi perin olematon. Tiedä sitten tuon väitetyn bipolaarisuuden merkitystä... mtt:n kautta varmaan mennään tässäkin. Ihme pelastuskortti on siitäkin onnistuttu tekemään.
Ilmeisesti tämä oli tosiaan kirveellä tehty murha. Kovia jätkiä nämä eläkeläiset. Kolme miestä menee kirves aseena yhden kimppuun. Hame sopisi paremmin päälle kuin pussihousut tällaisille raukoille. Kukaan ei uskalla mennä yksin, aikamoisia pelkureita. Ei näitä voi kuin halveksia, kukaan ei voi olla ylpeä näin kauheasta teosta. Toivottavasti ei mene syyntakeettomuudeksi, kaikkihan ovat todennäköisesti mielenterveyden takia eläkkeellä, tuskin ainakaan minkään työperäisen vamman takia.

Tällaiset tyypit aiheuttavat koko ajan yhteiskunnalle pelkästään kustannuksia. Eläkkeelle mennään parikymppisenä, mitään töitä ei ole ikinä tehty. Älykkyys hyvin alhaisella tasolla, yleensä puukon käyttö osataan, tosin tällä kertaa työkaluna oli kirves. Suomessa puhutaan paljon maahanmuutosta, kuinka monta murhaa tai tappoa suhteutettuna koko väestöön tällaiset nuoret eläkeläiset tekevät? Paljonko näiden eläkeläisten eläminen maksaa yhteiskunnalle? Vankilakustannukset ovat suuret ja tämä kansanosa on tottunut käyttämään vankilajärjestelmän palveluksia. Vapaalla ollessaan he käyttävät kaikkia mahdollisia yhteiskunnan sosiaalipalveluja hyväkseen.

Mihin tämä maailma on menossa, kun tällaisia sairaita jänishousuja on vapaalla jalalla? Luultavasti oikeudessa itketään kuten pikkulapsilla on tapana. Henkiseltä tasoltaan ko. tyypit ovat lapsen tasolla, eivät missään nimessä vastuuntuntoisen aikuisen tasolla. Tietysti on hyvin miehekästä mennä kolmistaan yhden kimppuun. Tällaisessa teossa ei ole mitään puolusteltavaa. On aivan turhaa puolustella asiaa huonolla lapsuudella, ketään ei ole opetettu tappamaan. Toisaalta vähä-älyiset eivät välttämättä ymmärrä asioita eikä niiden merkitystä.
He eivät myöskään pysty tekemään mitään yksin ja joukossa tyhmyys tiivistyy.
wannabedekkari
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 2:41 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja wannabedekkari »



Mistähän harhastasi nyt juttelet, kun pussihousut ja varhaiseläkeläiset tähän saat sotkettua? Mikään ei ainakaan tähän astisissa tiedoissa tue moista vähemmistön osallistumista tekoon.

Kannattaisiko käydä psykiatrilla pikaisesti, ettet joudu varhaiseläkkeelle ja kuluta sosiaalipalveluja.

Piitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Antirasisti
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 21, 2015 1:41 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja Antirasisti »

Minä jopa saatan tietää asiasta jotakin. Jos joku käskee minua hoitoon, oletan, että hän on pussihousu. Ko. tapauksessa minun ystäväni kuoli, pari viikkoa aiemmin kaksi puolipussihousua kävivät hänet pieksemässä, tietysti puukko mukana. He varastivat häneltä kirveen, jolla hänet ilmeisesti tapettiin. Pidän tämän jälkeen oveni lukittuna, en halua sairaita jätekasoja luokseni. Sinähän ilmeisesti kuulut samoihin raukkoihin?

Eläkkeet ja pussihousutyypit ovat tilastollisesti lähellä toisiaan. Inhorealisti, Sinähän käskit minua hoitoon, Sinulla on ilmeisesti tietoa Suomen kansantaloudesta ja lukuja, tarkoitan lähinnä ( aina suhteutettuna, tietenkin) nuoria eläkeläisiä. Jos voit esittää lukuja, että pussihousujen eläkeikä on lähellä enemmistökansan eläköitymisikää, menen välittömästi hoitoon. Jos olen väärässä, haluaisin tietää. Minua ei kiinnosta hevosmiesten jutut, faktat ovat minulle tärkeitä. Minua ei kiinnosta, jos joku yksittäinen on ollut töissä, kokonaisuus merkitsee.

Minulla ei ole ollut mitään ketään vastaan, en ikinä hyväksy kaverini murhaa. Jos kolme jätkää käy yhden kimppuun, ja joku saatanan paskapää siirtää asian muihin asioihin, liityt varmaan asiaan? En voi muuten ymmärtää noin typerää kommenttia. Tunnen ystäväni vanhemmat ja hänen kolme veljeään ja joku idiootti alkaa puhumaan pussihousujen ja eläkkeiden yhteydestä.
Toivottavasti joku voi todistaa, että pussihousut ( voin vaihtaa nimitystä heti kun asia todistetaan) tuottavat yhteiskunnalle ( taas suhteutettuna, tietenkin) edes 20 % heille maksetuista kuluista. En tarkoita mitään totovoittoja vaan rehellisiä verorahoja.

Toivottavasti Inhorealisti vastaa ( soitin ystävälleni tänään oman apeuteni takia, nimenomaan tämän murhan takia, hän on psykologi, ei psykiatri), jos hyväksyt tällaisen totaalisen moraalittoman teon ja asut Salon seudulla, ota yhteyttä. En ole itse tehnyt mitään rikoksia, tiedän kuitenkin karkeasti sen maailman. Ilmeisesti Inhorealisti on rikollinen, hän pyrkii siirtämään asiayhteyden muualle. Jos olet itse ns. "ihminen", joka hyväksyy tällaiset teot, syö lääkkeesi ja pidä lärvisi kiinni.
Inhorealisti

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »



Odotan sinulta anteeksipyyntöä! LUEPA uudestaan nuo edelliset kommentit. Se oli nimimerkki wannabedekkari, joka avautui/vittuili sinulle. MINUN ASIALLISEEN kommenttiin ehdit jo vastata.

Kaikkea saatanaa täällä saa selvitellä... :roll:

Piiitkä lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Antirasisti
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 21, 2015 1:41 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja Antirasisti »

Sori, pyydän syvästi anteeksi. Kun kuulin ystäväni kuolemasta, olen sen jälkeen joka ilta juonut 6-8 olutta. Kun ystävä kuolee tällä tavoin, se vaan tuntuu helvetin pahalta. Voimakkaat anteeksipyynnöt, tein vahinkoja.
wannabedekkari
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 2:41 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja wannabedekkari »

Antirasisti kirjoitti:Sori, pyydän syvästi anteeksi. Kun kuulin ystäväni kuolemasta, olen sen jälkeen joka ilta juonut 6-8 olutta. Kun ystävä kuolee tällä tavoin, se vaan tuntuu helvetin pahalta. Voimakkaat anteeksipyynnöt, tein vahinkoja.
Pyydän anteeksi minäkin. Ensimmäisestä viestistäsi en mitenkään ymmärtänyt, että teko on koskettanut sinua henkilökohtaisesti, vaan pidin viestiäsi virheellisesti internetissä hyvin yleisenä vähemmistöjen epäasiallisena mollaamisena mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä. Siitä ärähdin, en mitenkään sinulle henkilökohtaisesti. Vilpitön osanottoni menetyksesi johdosta.

En liity tähän tapahtuneeseen suoranaisesti yhtään mitenkään, en tiedä siitä juoruja tai mediassa ollutta enempää, enkä suoranaisesti tunne osallisia. En myöskään millään tavalla hyväksy, enkä puolustele väkivaltaa sen missään muodossa.
Inhorealisti

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

Antirasisti kirjoitti:Sori, pyydän syvästi anteeksi. Kun kuulin ystäväni kuolemasta, olen sen jälkeen joka ilta juonut 6-8 olutta. Kun ystävä kuolee tällä tavoin, se vaan tuntuu helvetin pahalta. Voimakkaat anteeksipyynnöt, tein vahinkoja.
Anteeksipyyntö hyväksytty.

Pysytäänpä jatkossa kaikki muutkin itse asiassa, ettei mene aivan aiheen vierestä kiertelyksi.

Olen asunut Salossa 80- ja 90-luvulla, ja mielestäni kaupunki on mennyt niistä ajoista paljon huonompaan suuntaan. Olisikohan Nokialla ollut vaikutusta asiaan? Joukko ihmisiä vuorotöissä ja lasten kasvattaminen jäi siinä sivussa vähemmälle. Ihmisillä ei ole muuta tekemistä kuin kännätä, nuoretkin hilluvat torilla ja sekoilevat ajan kuluksi. Kävin tänään Hämeenkyrössä - siellä yläasteikäisetkin hyppivät innolla puusillalta järveen. Milloin viimeksi yläasteikäinen on urheillut Salossa? Ulkomuodosta päätellen Ronynkin urheilut ovat rajoittuneet telkkarin kaukosäätimeen nypyttelyyn ja tölkkien rutisteluun.
Antirasisti
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 21, 2015 1:41 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja Antirasisti »

Anteeksi kiihkeyteni, en missään nimessä halua mollata ketään. Kuten nimimerkkini kertoo, en ole rasisti, en halua väheksyä ketään. Kuollut ystäväni kertoi minulle pahoinpitelijöistään ja tämä on vaikuttanut minun ajatuksiini. Hän kertoi minulle vajaat kolme viikkoa sitten, että ( hänellä oli aina ovi auki ) kaksi ( näin hän minulle sanoi ) puoliromania kävivät hänet hakkaamassa, toisella oli myös puukko mukana. Hän otti kännykällä kuvan naamastaan teon jälkeen eikä se ollut kaunista katseltavaa.

Henkilökohtaisesti minulla on vaan niin saatanan huonot fiilikset parhaillaan. En ole tiedon jälkeen saanut kunnolla unta, on tosi vaikeaa ymmärtää näin sairaita tapahtumia.

En missään nimessä halua riidellä edes verbaalisesti kenenkään kanssa, elämä on helpompaa ilman riitoja. Surutyö vaatii aikansa ja en ole vielä edes siinä vaiheessa. Ensin tulee epäusko, sitten viha ja viimeksi suru. Siltä minusta parhaillaan tuntuu ja olen mielestäni parhaillaan viha-vaiheessa.

Hyvää elämänjatkoa!
Antirasisti
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Elo 21, 2015 1:41 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja Antirasisti »

Inhorealisti kirjoitti:
Antirasisti kirjoitti:Sori, pyydän syvästi anteeksi. Kun kuulin ystäväni kuolemasta, olen sen jälkeen joka ilta juonut 6-8 olutta. Kun ystävä kuolee tällä tavoin, se vaan tuntuu helvetin pahalta. Voimakkaat anteeksipyynnöt, tein vahinkoja.
Anteeksipyyntö hyväksytty.

Pysytäänpä jatkossa kaikki muutkin itse asiassa, ettei mene aivan aiheen vierestä kiertelyksi.

Olen asunut Salossa 80- ja 90-luvulla, ja mielestäni kaupunki on mennyt niistä ajoista paljon huonompaan suuntaan. Olisikohan Nokialla ollut vaikutusta asiaan? Joukko ihmisiä vuorotöissä ja lasten kasvattaminen jäi siinä sivussa vähemmälle. Ihmisillä ei ole muuta tekemistä kuin kännätä, nuoretkin hilluvat torilla ja sekoilevat ajan kuluksi. Kävin tänään Hämeenkyrössä - siellä yläasteikäisetkin hyppivät innolla puusillalta järveen. Milloin viimeksi yläasteikäinen on urheillut Salossa? Ulkomuodosta päätellen Ronynkin urheilut ovat rajoittuneet telkkarin kaukosäätimeen nypyttelyyn ja tölkkien rutisteluun.
Hyvä juttu, kiitokset Sinulle!

Salohan on jo pitkään ollut voimakas huumekaupunki. Väkilukuun nähden Salossa kuoli vuosituhanteen kieppeillä yliannostukseen melko paljon ihmisiä. Nyt muuntohuumeet ovat tulleet näille kulmille ja sitä kautta palokunta hakee ihmisiä puista roikkumasta ja käy etsimässä nakuja ihmisiä, jotka pelkäävät kaikkea. Salo on nykyään taloudellisesti kriisikunta, työttömyysaste on kohta about 20 %. Nokian hyvät päivät ovat ohi. Aikoinaan Salo sai optiokavereiden kautta erittäin hyvät verotulot, verotulot ovat nykypäivänä varmaan puolittuneet vanhoihin hyviin aikoihin verrattuna. Toivottavasti Salo nousee vielä eikä enää tarvitse nähdä lisää laskukausia eikä varsinkaan väkivaltaa.

Hyvää Illan jatkoa, älä muistele pahalla!
wannabedekkari
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2012 2:41 pm

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja wannabedekkari »

Inhorealisti kirjoitti: Olen asunut Salossa 80- ja 90-luvulla, ja mielestäni kaupunki on mennyt niistä ajoista paljon huonompaan suuntaan. Olisikohan Nokialla ollut vaikutusta asiaan? Joukko ihmisiä vuorotöissä ja lasten kasvattaminen jäi siinä sivussa vähemmälle. Ihmisillä ei ole muuta tekemistä kuin kännätä, nuoretkin hilluvat torilla ja sekoilevat ajan kuluksi. Kävin tänään Hämeenkyrössä - siellä yläasteikäisetkin hyppivät innolla puusillalta järveen. Milloin viimeksi yläasteikäinen on urheillut Salossa? Ulkomuodosta päätellen Ronynkin urheilut ovat rajoittuneet telkkarin kaukosäätimeen nypyttelyyn ja tölkkien rutisteluun.
Onhan Salo kriisikaupunki, hyvinkin monella tavalla. Ongelmat kasautuvat, eikä niihin saa apua, kun kaikki palvelut on ajettu alas mielenterveyshoitoa myöten.

En silti vielä toistaiseksi sanoisi, että Salon nuoriso olisi toivotonta. Toki on paljon niitä, joilla on reilusti ongelmia, mutta vastapainona Salossakin on edelleen ihan hyvinvoivia ja pärjääviä nuoria. Heitä vain ei juurikaan kylillä näy räkimässä ;)

Toki täällä on aistittavissa toivottomuutta, enkä ihmettele. Voi olla hyvin vaikeaa motivoitua opiskeluun, kun työtilanne varsinkin Salossa on erittäin surkea. Olisi todellakin hyvä, että nuoria tuettaisiin enemmän ja heidän hyvinvointiinsa kiinnitettäisiin paremmin huomiota. Nyt niin ei ole, Salossa saa ihan rauhassa voida pahoin, oli ikä mikä tahansa.

Nokialla varmasti on iso osansa sopassa. Ensin Nokia tarjosi töitä kaikille, veromarkkoja kaupungille. Vuorotöissä olevien vanhempien lapsilla oli reilusti yleistäen rahaa, muttei läsnäolevaa vanhempaa. Nyt samat vanhemmat ovat työttöminä, rahaa ei ole, läsnäolosta en tiedä. Tottakai vanhempien elämän perustusten romahtaminen vaikuttaa lapseenkin. Ei se silti selitä tämänkaltaisia tekoja.
indeksi

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja indeksi »

Jos sitten palattaisiin tähän aiheeseen? ohitin kaikki viestit tuossa jo. Onko paikallisilla mitään tietoa että miksi mentiin tappamaan?
sine qua non

Re: Mies tapettu raa'asti Salossa, poliisi tutkii murhana

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

indeksi kirjoitti:Jos sitten palattaisiin tähän aiheeseen? ohitin kaikki viestit tuossa jo. Onko paikallisilla mitään tietoa että miksi mentiin tappamaan?
En ole paikallinen eikä ole tietoa, mutta tuossa yllä Antirasisti antaa ymmärtää tunteneensa uhrin. Ehkä hän osaa sanoa, onko tällä poliisin arvelulla surmaamisen motiivista mitään perää:
Ei liity alamaailman välienselvittelyyn

Salolainen 47-vuotias mies löytyi maanantai-iltana kuolleena Ylhäisten kaupunginosassa Kiuruntien varrella sijaitsevasta paritaloasunnostaan. Ylhäinen tunnetaan Salossa hyvämaineisena omakoti- ja rivitaloalueena.

Karmivan löydön teki uhrin ystävä. Uhri oli tapettu noin viiden aikaan maanantai-iltapäivällä. Poliisi luonnehtii henkirikoksen tekotapaa raa’aksi, mutta ei kerro siitä tutkinnallisista syistä toistaiseksi enempää.

Kaikilla kolmella teosta epäillyillä on väkivalta- ja päihdetaustaa. Poliisin mukaan henkirikoksen motiivi ei silti liity tyypilliseen alamaailman välienselvittelyyn, kuten velanperintään.

– Kyse on ihmissuhdejutuista. Osapuolilla oli riitoja keskenään, Läksy muotoilee varovasti.

Poliisi on aiemmin kertonut, että epäillyt menivät uhrinsa talolle autolla. Vierailun tarkoitus oli nimenomaan tappaa tai murhata.
Tummennukset minun. Lainaus on tästä TS:n jutusta: http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/80 ... ejuttuihin

Vaikka tässä ketjussa on jo tullut selväksi, että kolme miestä kävi uhrin kimppuun, niin otetaan tähän vielä talteen TS:n uutinen epäiltyjen vangitsemisesta:
Salon murhatutkinnassa vangittiin kolme miestä
Turun Sanomat 21.8.2015 14:24

Varsinais-Suomen käräjäoikeus vangitsi perjantaina kolme miestä, joiden epäillään liittyvän 47-vuotiaan salolaisen miehen kuolemaan. Poliisi tutkii tapausta murhana, koska uhriin oli kohdistettu voimakasta väkivaltaa. Mies asui asunnossa yksin.

Oikeuden mukaan miehet olivat syyllistyneet tekoon todennäköisin syin. Poliisi pidätti aiemmin kaksi miestä ja etsintäkuulutti kolmannen, joka ilmoittautui itse poliisille torstaina.
Vastaa Viestiin