Kuvan perusteellahan tuonne ajaa autolla 21 min, bussille sen puolitoista tuntia.SuomenColumbo kirjoitti:
Jos itse kadonnut asianomainen kävi Helsingin keskustassa töissä, niin siihen ei kertakaikkiaan löydy mitään järjellistä selitystä, että hän olisi lähtenyt liikkeelle Ämmänsuon suuntaan omaehtoisesti. Tuo matkakin sinne on pelkästään henkilöautolla kuljettuna tuhottoman pitkä 1,5 tuntia.
Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
Re: Nela Utkina, 27v, Malminkartano 8.9.2015
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
Oma veikkaukseni on että itsemurha kyseessä ja Nela itse heittänyt puhelimensa roskikseen ennen tekoaan..
pienikin hetki on arvokas
Luulen, että on pakannut repun ja häipynyt. Kuka ottaa repun mukaan jos suunnittelee itsemurhaa?
Eiköhän poliisi ole tutkinut Nelan taustoja lähipäiviltä ja edelleen tutki pankkitiliä yms. Helposti pystyttäisiin selvittämään jos vain aviopuoliso olisi tullut Venäjältä takaisin ja todennäköisesti Nelalla on ollut ystäviä joiden kanssa jutella kolmena päivänä. Kyllä joku olisi jo ilmoittanut jos olisi havainnut jotain outoa.
Kyllä, minuakin jollakin tapaa epäilyttää aviopuolison tyyli kertoa kaikki mahdollinen lähipäivistä ja joka paikassa. No hän tietää vain itse onko hänellä osuutta vai ei. Toivottavasti poliisi saa pian selville jotain ja tutkii myös puolison taustoja eikä luota automaattisesti häneen.
Kyllä, minuakin jollakin tapaa epäilyttää aviopuolison tyyli kertoa kaikki mahdollinen lähipäivistä ja joka paikassa. No hän tietää vain itse onko hänellä osuutta vai ei. Toivottavasti poliisi saa pian selville jotain ja tutkii myös puolison taustoja eikä luota automaattisesti häneen.
-
fbiagentti
- Sofia Karppi
Vaikka sellainen, joka aikoo kuljettaa siinä repussa itsemurhaan tarvittavan välineistön?Kikkara kirjoitti:Luulen, että on pakannut repun ja häipynyt. Kuka ottaa repun mukaan jos suunnittelee itsemurhaa?
[quote="Kikkara"]Luulen, että on pakannut repun ja häipynyt. Kuka ottaa repun mukaan jos suunnittelee itsemurhaa?[/quote
Siellä repussa voi olla katsos ns"itsemurhavälineitä"
Siellä repussa voi olla katsos ns"itsemurhavälineitä"
pienikin hetki on arvokas
Jos itsemurha on vakaasti suunniteltu niin ei sitä toiset tiedä, ihmisen tavoitehan on onnistua tappamaan itsensä. Ei silloin halua apua vaan ennemminkin yrittää olla mahdollisimman apua tarvitsematon, ettei suunnitelmat sotkeudu. Henkilö itse voi hyvästellä toiset heidän sitä tietämättä, viettää hyviä viimeisiä hetkiä heidän kanssaan.
Itsemurha on mielestäni täysin mahdollinen. Toki mieskin voi olla syypää katoamiseen. Toivon silti viimeiseen asti, että katoaminen selittyisi jotenkin viattomasti ja tapauksella olisi onnellinen loppu.
Itsemurha on mielestäni täysin mahdollinen. Toki mieskin voi olla syypää katoamiseen. Toivon silti viimeiseen asti, että katoaminen selittyisi jotenkin viattomasti ja tapauksella olisi onnellinen loppu.
Olet suppea. Sikäli asia on OT, että Nela ei tainnut kuitenkaan olla yrittäjä.wannabedekkari kirjoitti:En oikein osaa kuvitella yrittäjää, joka käyttäisi reppua ja lenkkareita työmatkoillaan. Ehkä olen vain suunnattoman suppea.
Miksi tekisi sen noin vaikeaksi muille? Miksi ei ilmoittaisi poliisille, että on ihan elossa ja kunnossa, ei tarvitse etsiä? Eihän hatkojen ottamiseen mitään totaalista katoamistemppua nykyään tarvita.corppi kirjoitti:Nela on vaan kyllästynyt ukkoonsa ja ottanut hatkat,on jonkun kaverin tai toisen miehen luona.
Ai, kyllä minun työnantajilleni on voinut hyvin ilmoittaa tekstiviestillä. Ota huomioon, että tekstiviesti on uutisen mukaan lähetetty jo puoli kahdeksalta. Kenties siihen aikaan ei työpaikalla edes vielä ollut ketään puhelimeen vastaamassa.Nebukadnessar kirjoitti:Kummallinen tapa vain ilmoittaa viestillä työnantajalleen menevänsä lääkäriin, yleisintä on soittaminen ja jo ennen kuin edes lähteekään töihin.
padlock kirjoitti:Pohjoismaiden ulkopuolelle ei pääse ilman passia, joten ainakaan kauemmas ei ole voinut lähteä.
Schengenistä varmaan olet joskus kuullut?
(en tosin usko hänen olevan ulkomailla)
-
NiskaLenkki
- Nikke Knatterton
Vaikka uutisointi Nelan katoamispäivästä on ollut sekavaa, ilmeisesti nyt on jäänyt viimeisimpänä tietona 8.syyskuuta havainnot eli tiistai. Mä uskoisin, että hänet on tiistaina nähneet muutkin, kun aviomies ja siksi tämä päivä on jäänyt "viimeiseksi".
Mitään havaintoa ei Nelasta ilmeisesti ole keskiviikko-aamulta, (paitsi aviomiehen sana, että oli lähtenyt kotoaan aamulla, vaikkei mies sitä nähnytkään).
Se mikä itseäni eniten häiritsee aviomiehen haastatteluissa on se millaista tietoa hän antaa ja korostaa haastattelussa. Itselle tulee vaikutelma, että se mitä hän puhuu ei ensisijaiseti tähtää Nelan löytymiseen eli ole tietoa Nelasta ja hänen tavoistaan, vaan hän korostaa ettei tiedä missä Nela on.
Hän ei ollut hereillä, kun Nela lähti, hän yritti soittaa töihin, heillä oli vieraita, he eivät riidelleet ja tiistaina oli hauskaa. Kyllä mun mielestä hän aika paljon tähtää siihen, että hänellä ei ole mitään tekoa katoamisen kanssa.
Puoliso varmasti esimerkiksi tietää oliko työterveyshuoltoa vai käyttikö Nela terveyskeskusta tai jotain tiettyä yksityistä lääkäriasemaa. Tämän tyyppistä informaatiota odottaisin puolisolta, että jos hän ei tiedä mitä on tapahtunut, niin hän miettisi päänsä puhki erilaisia vaihtoehtoja ja antaisi myös sellaista tietoa Nelasta, josta voisi olla apua hänen löytämisessään.
Mitään havaintoa ei Nelasta ilmeisesti ole keskiviikko-aamulta, (paitsi aviomiehen sana, että oli lähtenyt kotoaan aamulla, vaikkei mies sitä nähnytkään).
Se mikä itseäni eniten häiritsee aviomiehen haastatteluissa on se millaista tietoa hän antaa ja korostaa haastattelussa. Itselle tulee vaikutelma, että se mitä hän puhuu ei ensisijaiseti tähtää Nelan löytymiseen eli ole tietoa Nelasta ja hänen tavoistaan, vaan hän korostaa ettei tiedä missä Nela on.
Hän ei ollut hereillä, kun Nela lähti, hän yritti soittaa töihin, heillä oli vieraita, he eivät riidelleet ja tiistaina oli hauskaa. Kyllä mun mielestä hän aika paljon tähtää siihen, että hänellä ei ole mitään tekoa katoamisen kanssa.
Puoliso varmasti esimerkiksi tietää oliko työterveyshuoltoa vai käyttikö Nela terveyskeskusta tai jotain tiettyä yksityistä lääkäriasemaa. Tämän tyyppistä informaatiota odottaisin puolisolta, että jos hän ei tiedä mitä on tapahtunut, niin hän miettisi päänsä puhki erilaisia vaihtoehtoja ja antaisi myös sellaista tietoa Nelasta, josta voisi olla apua hänen löytämisessään.
- jukuripää
- Axel Foley
Ilta-Sanomat 14.9.2015
Itse ymmärrän miehen sekaisen selvittelyn. Kukapa meistä olisi looginen, jos oma läheinen katoaa. Ajatukset lähtevät helposti kiertämään kehää, jossa ihmetellään, että miksi katosi, kun kaikki oli hyvin ja vielä edellisenä päivänä tehtiin mukavia asioita yhdessä.
27-vuotiaan naisen katoaminen on yhä mysteeri – ”Jutussa on hyvin erikoisia piirteitä”
Nela Utkina katosi 9. syyskuuta.
Julkaistu: 14.9. 6:13
KATOAMINEN Aviomies on huolissaan vaimostaan Nela Utkinasta, joka katosi oudosti viime viikon keskiviikkona.
Helsingissä asuvan tsekkiläisen Nela Utkinan katoaminen on täysi mysteeri.
– Tässä jutussa on hyvin erikoisia piirteitä. Ensin hän (nainen) lähtee ja sitten ei ole mitään hajua, missä hän on. Ja puhelinkin paikantuu vielä erikoiseen paikkaan, sanoo tutkinnanjohtaja, komisario Teemu Kruskopf Helsingin poliisista Ilta-Sanomille.
Utkinan puhelin paikantui Espoossa sijaitsevan Ämmässuon kaatopaikan lähettyville hänen katoamispäivänään, keskiviikkona 9. syyskuuta.
– Se on viimeinen paikka, jossa hänen puhelimensa on ollut päällä, Kruskopf selvittää.
Tämän jälkeen Utkinan puhelin on sammunut.
Ämmässuon kaatopaikalta on yli puolen tunnin ajomatka hänen työpaikalleen, joka sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa.
Utkina ei kuitenkaan ilmestynyt työpaikalleen keskiviikkona, vaikka hän suunnitteli sinne menevänsä. Utkina lähti miehensä mukaan aamulla tavalliseen tapaan töihin pariskunnan Helsingin Malminkartanossa sijaitsevasta kodista seitsemän ja puoli kahdeksan välillä.
Aviomies Sergei Utkin kertoo, että hänen vaimonsa olikin kuitenkin lähettänyt kotoa poistumisensa jälkeen parille työkaverilleen tekstiviestin, ettei pääse töihin. Utkinin mukaan hänen vaimonsa oli valitellut pääkipua ja suunnitteli lääkärille menoa.
Sen jälkeen hänestä ei ole kuulunut mitään.
Nela Utkina ja Sergei Utkin ovat olleet yhdessä vuodesta 2010 lähtien.
Utkin on hyvin huolissaan vaimostaan. Hänen tuskansa on suuri.
– Voin huonosti, koko ajan huonommin. En ole juuri nukkunut viimeiseen viiteen vuorokauteen. Olen mielettömän huolissani. Mitä vaan on voinut tapahtua, Utkin sanoo hiljaisella äänellä.
Aviomiehen mukaan mikään ei viitannut siihen, että jotain erityistä olisi ilmassa. Vuodesta 2010 lähtien seurustellut pariskunta oli edeltävänä iltana pyöräilemässä Helsingin Paloheinässä.
Pariskunta meni hiljattain naimisiin Tsekin Prahassa. Häät pidettiin 26. heinäkuuta. Utkin kuvailee häätilaisuutta kauniiksi.
– Hän on äärettömän ystävällinen ja auttavainen. Hän on kova tekemään töitä ja hän tykkää todella paljon urheilusta. Kuten pyöräilystä ja juoksemisesta, Utkin selvittää.
Utkinan etsintöihin ovat osallistuneet poliisi ja pariskunnan kaverit. Poliisin mukaan mikään ei viittaa tällä hetkellä rikokseen. Poliisi jatkaa asian selvittämistä muun muassa puhuttamalla Utkinan ystäväpiiriä.
Kadonnut Nela Utkina on 178 senttiä pitkä ja hänellä on ruskeat hiukset. Hänellä oli katoamispäivänä yllään musta nahkatakki ja jalassa lilat lenkkikengät. Hänellä oli mukanaan harmaa reppu.
Havainnot kadonneesta voi ilmoittaa Helsingin poliisille tai Sergei Utkinille numeroon 044 209 1328.
Niko Ranta
Itse ymmärrän miehen sekaisen selvittelyn. Kukapa meistä olisi looginen, jos oma läheinen katoaa. Ajatukset lähtevät helposti kiertämään kehää, jossa ihmetellään, että miksi katosi, kun kaikki oli hyvin ja vielä edellisenä päivänä tehtiin mukavia asioita yhdessä.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Ihme spekulaatiota täällä miehen käytöksestä. Ottakaa huomioon, että mies on tavallaan vieraassa maassa, vaikka onkin asunut täällä jo useamman vuoden. Omassa maassa Venäjällä voi olla erilaiset käytännöt ja erilainen kulttuuri. Siellä tavanpulliaisten kadonneiden etsinnän painopiste voi vaikka olla omaisilla ja siellä voi olla täysin luonnollista tällainen kadonneen "laputtaminen" lyhtypylvääseen. Olisitte tyytyväisiä siihen, että joku teille niitä tietoja antaa, normaalisti täällä naristaan ettei kukaan anna nettisalapoliiseille tietoja yhtään mistään.
Lisäksi mies voi olla aktiivinen ihan siitä syystä, ettei ymmärrä/tiedä Suomen käytäntöjä ja kielimuuri poliisien kanssa voi olla jonkinlainen etsi.
Miettikää itse reaktiotanne, jos lähiomaisenne katoaisi. Vaimo tai vaikka tytär. Mitä tekisitte? Istuisitte kotona kynsiä purren? Lisätään vielä tähän vielä se, että omaisenne katoaisi vaikkapa Espanjassa. Minä ainakin olisin mediaan yhteydessä, varsinkin kun en ehkä tietäisi maan tapoja tasan tarkkaan ja välillä olisi myös kielimuuri. Johan tuota on sanottu moneen kertaan, että poliisikin etsii. Eli ei ole pelkästään aviomies, joka etsii.
Samaan aikaan tiedetään, että Suomessa saa kadonnut olla pitkäänkin kadoksissa, ennen kuin poliisi pistää isomman vaihteen päälle. Vaikka jutussa on outouksia, ei poliisi ole, kuten ei normaalistikaan pistänyt vielä isompaa vaihdetta päälle. Tuskin tietäisitte koko Nela Utkinan olemassaoloa, saatika että hän on kadoksissa, jos puoliso ei olisi ollut aktiivinen. Ja hyvä että on ollut!
Nythän tuo selvisi, että molemmat viestit on lähetetty työkavereille. Toinen todennäköisesti pomolle ja olisiko toinen mennyt työkaverille/yhteistyökumppanille, jonka kanssa olisi ollut palaveria tms. Ihan loogista?
Poliisin mukaan mikään ei tällä hetkellä viittaa rikokseen, joten uskoisin että ovat pystyneet poissulkemaan aviomiehen osuuden tapahtumiin. He varmasti tietävät enemmän kuin me.
Ja se, että näissä laputuksissa ja tiedotteissa lukee myös/vain miehen puhelinnumero johtunee siitä, ettei poliisi etsi häntä vielä kovinkaan aktiivisesti ja huolestuneempi osapuoli on oma aviomies. Joten ihan loogista, että aviomiehelle voi tiedottaa tarvittavat tiedot ja hän varmasti kertoo ne eteenpäin. Eihän tämä mitenkään laitonta ole, etsiä omaa vaimoaan.
Syy sille, ettei poliisi ole vielä järjestänyt isompaa operaatiota johtuu todennäköisesti siitä, että kyseessä on ilmeisesti perusterve, itsemurhaa hautomaton ja täysi-ikäinen ihminen. Jos oltaisiin saatu viitteitä esim. itsemurhasta tai rikoksesta, niin poliisi varmasti etsisi aktiivisemmin.
Lisäksi mies voi olla aktiivinen ihan siitä syystä, ettei ymmärrä/tiedä Suomen käytäntöjä ja kielimuuri poliisien kanssa voi olla jonkinlainen etsi.
Miettikää itse reaktiotanne, jos lähiomaisenne katoaisi. Vaimo tai vaikka tytär. Mitä tekisitte? Istuisitte kotona kynsiä purren? Lisätään vielä tähän vielä se, että omaisenne katoaisi vaikkapa Espanjassa. Minä ainakin olisin mediaan yhteydessä, varsinkin kun en ehkä tietäisi maan tapoja tasan tarkkaan ja välillä olisi myös kielimuuri. Johan tuota on sanottu moneen kertaan, että poliisikin etsii. Eli ei ole pelkästään aviomies, joka etsii.
Samaan aikaan tiedetään, että Suomessa saa kadonnut olla pitkäänkin kadoksissa, ennen kuin poliisi pistää isomman vaihteen päälle. Vaikka jutussa on outouksia, ei poliisi ole, kuten ei normaalistikaan pistänyt vielä isompaa vaihdetta päälle. Tuskin tietäisitte koko Nela Utkinan olemassaoloa, saatika että hän on kadoksissa, jos puoliso ei olisi ollut aktiivinen. Ja hyvä että on ollut!
Nythän tuo selvisi, että molemmat viestit on lähetetty työkavereille. Toinen todennäköisesti pomolle ja olisiko toinen mennyt työkaverille/yhteistyökumppanille, jonka kanssa olisi ollut palaveria tms. Ihan loogista?
Poliisin mukaan mikään ei tällä hetkellä viittaa rikokseen, joten uskoisin että ovat pystyneet poissulkemaan aviomiehen osuuden tapahtumiin. He varmasti tietävät enemmän kuin me.
Ja se, että näissä laputuksissa ja tiedotteissa lukee myös/vain miehen puhelinnumero johtunee siitä, ettei poliisi etsi häntä vielä kovinkaan aktiivisesti ja huolestuneempi osapuoli on oma aviomies. Joten ihan loogista, että aviomiehelle voi tiedottaa tarvittavat tiedot ja hän varmasti kertoo ne eteenpäin. Eihän tämä mitenkään laitonta ole, etsiä omaa vaimoaan.
Syy sille, ettei poliisi ole vielä järjestänyt isompaa operaatiota johtuu todennäköisesti siitä, että kyseessä on ilmeisesti perusterve, itsemurhaa hautomaton ja täysi-ikäinen ihminen. Jos oltaisiin saatu viitteitä esim. itsemurhasta tai rikoksesta, niin poliisi varmasti etsisi aktiivisemmin.
-
Myrskylintu
- Sofia Karppi
Kyllä pääsee ilman mitään ongelmaa. Itsekin kävin viime kesänä Virossa ilman passia. Siitä olisi ollut helppo jatkaa siirtymistä kohti etelää.padlock kirjoitti:Pohjoismaiden ulkopuolelle ei pääse ilman passia, joten ainakaan kauemmas ei ole voinut lähteä
Berenices kirjoitti:P.S. Miehen fb-sivut löytyvät Nelan kavereista.
Nelan kaverit on nyt piilotettu. Koska, miksi ja kuka sen teki?
Just interested.
Hmmm, kuukausi häistä. Onkohan otettu henkivakuutukset jne. Nelalla omaisuutta, jonka mies perii?
Jos toi lääkärikäynti on totta, niin tuo viesti töihin on ihan looginen, varsinkin jos työporukka on enemmänkin kuin kaveriporukka. Migreenikohtaus jos on iskenyt, ei siihen mikään burana auta, terveyskeskuksista voi saada kohtauksen laukaisevan piikin.Tää selittäisi miksi menee päänsäryn takia lääkäriin. Oon itsekin laittanut työkaverille viestiä, että käyn ennen töitä lääkärissä, laittelen sit viestiä miten siellä käy, varsinkin kos oltas samassa vuorossa. Esimiehelle oon laittanut myös viestiä että käyn ennen vuoroa lääkärissä, jos riskinä esim myöhästyminen , niin tietävät sitten syyn/missä olen.
Jos toi lääkärikäynti on totta, niin tuo viesti töihin on ihan looginen, varsinkin jos työporukka on enemmänkin kuin kaveriporukka. Migreenikohtaus jos on iskenyt, ei siihen mikään burana auta, terveyskeskuksista voi saada kohtauksen laukaisevan piikin.Tää selittäisi miksi menee päänsäryn takia lääkäriin. Oon itsekin laittanut työkaverille viestiä, että käyn ennen töitä lääkärissä, laittelen sit viestiä miten siellä käy, varsinkin kos oltas samassa vuorossa. Esimiehelle oon laittanut myös viestiä että käyn ennen vuoroa lääkärissä, jos riskinä esim myöhästyminen , niin tietävät sitten syyn/missä olen.