Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Bias
Andy Sipowich NYPD

Re: Ärsyttää Murha.infossa-> (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Bias »

sine qua non kirjoitti: Eniten ärsyttävät täällä ne vakituiset käyttäjät, joiden viestintä on pääasiassa muuta kuin itse rikosaiheista kirjoittamista.
Myönnän itse kuuluvani heihin. Joka kerta, kun olen yrittänyt keskustella vakavissaan rikosaiheista, joku vie ketjun täysin sivuraiteille tai se hukkuu muuten siihen itseensä. Oman mielenterveyteni takia olen nykyään jättänyt rikosten pohtimisen minfossa lähinnä pääni sisäisen dialogin asteelle. Luen ahkerasti, spekuloin mielessäni, mutta hyvin harvoin haluan tuoda ajatuksiani niistä esille. Siitäkin voisi päätellä, että minun olisi tosiaan aika siirtyä eläkkeelle minfosta. Ikävä kyllä olen kuitenkin koukussa, koska vastaavaa foorumia on vaikea löytää.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
sine qua non

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Bias kirjoitti:
sine qua non kirjoitti: Eniten ärsyttävät täällä ne vakituiset käyttäjät, joiden viestintä on pääasiassa muuta kuin itse rikosaiheista kirjoittamista.
Myönnän itse kuuluvani heihin. Joka kerta, kun olen yrittänyt keskustella vakavissaan rikosaiheista, joku vie ketjun täysin sivuraiteille tai se hukkuu muuten siihen itseensä. Oman mielenterveyteni takia olen nykyään jättänyt rikosten pohtimisen minfossa lähinnä pääni sisäisen dialogin asteelle. Luen ahkerasti, spekuloin mielessäni, mutta hyvin harvoin haluan tuoda ajatuksiani niistä esille. Siitäkin voisi päätellä, että minun olisi tosiaan aika siirtyä eläkkeelle minfosta. Ikävä kyllä olen kuitenkin koukussa, koska vastaavaa foorumia on vaikea löytää.
Nyt pitää muotoilla omaa viestiä uudestaan: Tokihan täällä on mahdollisuus kirjoitella muustakin kuin rikoksista, enkä tarkoittanut, että se ei olisi sopivaa. Tarkoitin sitä, että vaikuttaa siltä, että joidenkin kirjoittajien pääasiallinen anti ketjussa kuin ketjussa on tulla moittimaan tai ilkeään sävyyn "ohjeistamaan" muita kirjoittajia. SE on mielestäni sellaista, johon ylläpito voisi puuttua enemmän.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

sine qua non kirjoitti:
Nyt pitää muotoilla omaa viestiä uudestaan: Tokihan täällä on mahdollisuus kirjoitella muustakin kuin rikoksista, enkä tarkoittanut, että se ei olisi sopivaa. Tarkoitin sitä, että vaikuttaa siltä, että joidenkin kirjoittajien pääasiallinen anti ketjussa kuin ketjussa on tulla moittimaan tai ilkeään sävyyn "ohjeistamaan" muita kirjoittajia. SE on mielestäni sellaista, johon ylläpito voisi puuttua enemmän.
Entäpä jos näiden "ohjeistamisten" takana onkin se, että palstalla haluttaisiin pitää kiinni palstan säännöistä? Niitä eivät monikaan enää tunnu lukevan ja se, jos mikä ahdistaa suunnattomasti ainakin minua.
sine qua non

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

WalkingDisaster kirjoitti:Entäpä jos näiden "ohjeistamisten" takana onkin se, että palstalla haluttaisiin pitää kiinni palstan säännöistä? Niitä eivät monikaan enää tunnu lukevan ja se, jos mikä ahdistaa suunnattomasti ainakin minua.
No niin. Sehän ihan hyvä, jos joku asiallisesti huomauttaa siitä, että nyt keskustelu on kovasti sivuraiteella. Ongelma tulee siitä, että joku kiukkuinen tulee torpedoimaan aivan hyvin sujuvaa keskustelua täysin sivuseikkoihin keskittyvillä huomautuksillaan vain sen vuoksi, että jotakin sääntöä on rikottu (tai ei välttämättä edes ole rikottu, mutta kiukustuneelle keskustelun kulku on jo jostakin syystä liikaa). Jos huomautuksen pointti olisikin jossakin tärkeässä asiassa, niin huomauttaminen olisi ok, mutta kun useimmiten pääasia tuntuu olevan se, että pääsee näpäyttämään jotakuta (useimmiten jotakin noviisia, palstan veteraanien viesteihin ei toki yleensä puututa tai niitä peesaillaan).

Jonkin verran toleranssia ja joustamiskykyä täytyy aikuisella ihmisellä olla, maailma ei ole mustavalkoinen. Jos kovasti ahdistaa se, että sääntöjä ei pilkulleen noudateta (tai ainakin itsestä tuntuu siltä, että ei noudateta), niin sitten täytyy perustaa se oma keskustelupalsta.
WalkingDisaster
Adrian Monk

sine qua non kirjoitti: Jonkin verran toleranssia ja joustamiskykyä täytyy aikuisella ihmisellä olla, maailma ei ole mustavalkoinen. Jos kovasti ahdistaa se, että sääntöjä ei pilkulleen noudateta (tai ainakin itsestä tuntuu siltä, että ei noudateta), niin sitten täytyy perustaa se oma keskustelupalsta.
Tai mieluummin hoidetaan se moderoinri kuntoon. IMO.
fbiagentti
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja fbiagentti »

WalkingDisaster kirjoitti: sitten jotkut piripäät vandalisoivat ketjuja päivästä toiseen.
Arvelinkin ettet noita palsta konstaapelin hommia hoitele ja viestejä kirjoittele ihan selvistä päin.
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Bias kirjoitti: Oman mielenterveyteni takia olen nykyään jättänyt rikosten pohtimisen minfossa lähinnä pääni sisäisen dialogin asteelle. Luen ahkerasti, spekuloin mielessäni, mutta hyvin harvoin haluan tuoda ajatuksiani niistä esille. Siitäkin voisi päätellä, että minun olisi tosiaan aika siirtyä eläkkeelle minfosta. Ikävä kyllä olen kuitenkin koukussa, koska vastaavaa foorumia on vaikea löytää.
Vähän sama kaltaisia mietteitä on itsellänikin. On vain vaikea tehdä mitään lopullista ratkaisua "eläkkeelle" siirtymisen johdosta, joten ollaan sitten osa-aikaisia..
Gods made heavy metal.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Bias ja dr Bergmeisteri nyt noin helpolla.Hyvää tekstiä ja ajatusmaailmaa kummallakin.Sillon ole mitään sanottavaa mihinkään,tästä asiaan,mikä vituttaa suunnattomasti,kopiointi sivukaupalla "luotettavista lähteistä" sen jälestä tulee,jos tulee kommentti:oikein,hyvä,näin oisin tehnytkin itse :lol: Ei minkäänlaista kommenttia,mitä itse mieltä tapauksesta.yhet sille.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Dr Bergmeister
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

tattooed fucker kirjoitti:Bias ja dr Bergmeisteri nyt noin helpolla.Hyvää tekstiä ja ajatusmaailmaa kummallakin.Sillon ole mitään sanottavaa mihinkään,tästä asiaan,mikä vituttaa suunnattomasti,kopiointi sivukaupalla "luotettavista lähteistä" sen jälestä tulee,jos tulee kommentti:oikein,hyvä,näin oisin tehnytkin itse :lol: Ei minkäänlaista kommenttia,mitä itse mieltä tapauksesta.yhet sille.
Kiitos :D

Itseni ärsyttää ne ylipitkät kopioinnit ja metrin mittaiset viestit muutenkin. Onko ne kaikki asiat tukittava yhteen ja samaan ketjuun?
Gods made heavy metal.
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Kun minulla on päänsärkyä, ilmoitan puolisolleni näin ja työpaikalleni noin, joten kaikkien muidenkin pitää tehdä samoin! Kun lähden ulos, kukaan meillä kotona ei voi tietää edes, mitkä kengät ovat poissa, joten kaikkien muiden kotona pitää olla samoin. Jos puolisoni soittaa minulle, enkä vastaa heti, hän tietää, että jotain kamalaa on tapahtunut, ja kaikilla muilla pitää olla samoin.
Ja kun vihdoin katoaa joku muu kuin laitosteini tai dementoitunut mummo, jostakusta on pakko leipoa murhaaja ja jokainen kanan aivastus on todiste siitä!
Jane T
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Ja kun minä olen ollut uupunut, olen saanut sairauslomaa työuupumuksen takia, mutta kun siitä ei saa sairauslomaa, lääkäri kirjoittikin masenuksen/unettomuuden/ties mitä ... ja niin edelleen. Ja kun minun lääkekuurini sitä, tätä ja tuota ... mutta kukaan heistä ei ole kuitenkaan kadonnut, vaan kadonneena on ihan joku muu, josta keskustllaan ja pohditaan, mitä hänelle on tapahtunut. On hiivatin pitkästyttävää lukea näitä minä, minun, minun ja minun mieheni, minun lääkkeeni/tautini, ostoskassini, kännyni, koirani, ulkoilualueeni, lapseni, autoni, bussilippuni, kenkäni, hanskani, pääni ja häntäni...... puuuuh.

Joku saisi joskus vaihteeksi kirjoittaa, että kun minä olin kadonnut .....
(Anteeksi musta huumori)
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Tuossa omien kokemusten kertomisessa on ainakin itselläni se ajatus takana, että vastaan jollekin, joka on juuri sanonut, että ei kukaan koskaan tekisi noin. Näinhän usein tyrmätään muiden spekulaatiot. En kyllä itse ajattele, että se tarkoittaisi, että se kadonnut/rikollinen/uhri/kuka tahansa on tehnyt juuri samoin.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Jane T
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Bias, tuo onkin minusta täysin ok, mutta ärsyynnyn niistä minä-kertomuksista joissa ei ole mitään muuta kuin vain siteeksi jotain, mikä sivuaa edes vähän puheena olevaa tapausta. Esim. niin, että joku mainitsee ihan ohimennen vaikkapa jonkun tapahtuman, vaikka kyseinen tapahtuma ei tapaukseen juuri liitykään, nin siitä sitten aletaan kertoa omia kokemuksia.
Aika usein tulle tunne, että se oma ääni on saatava esiin, vaikka ei olisi mitään aihettakaan.
No, koetan kasvattaa paksumpaa nahkaa.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Muutama edellinen kirjoittaja viittaa selkeästi Nela Utkina -ketjuun. Minua ärsyttää tällä hetkellä lähes koko ketju.
Manfreda
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Manfreda »

Ärsyttää, että olen sotkenut itseni tuohon karmeaan Utkina-ketjuun. Kommentoin yleensä tarkoin valikoiden, joten omapa on niskalaukaukseni kun sekaannuin.
Eli oikeastaan olen ärsyyntynyt minfossa eritoten nyt itseeni, kuka käski, kato peiliin.
This case is a mess. Whodunnit?
Vastaa Viestiin