Taksiketju

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Taksimuistoja:

Oli perjantai-ilta. Keikka kutsui Roskapankien viereiseen Pub Hesariin (tai joku sinnepäin). Sieltä pari avuliasta ponnaripäätä kantaa n. 55-vuotiaan ympäripäissään olevan hieman epäsiistin äijän autoon etupenkille. Pyörätuoli tuotiin perässä. Noh, tuoli kasaan ja takakonttiin. Matka voi alkaa, mittarikin siinä iloisesti jo raksutteli.

A=asiakas
K=Kuski (minä)

A: Siltamäen palvelutalolle kiitos.
K: Ok

Auto starttaa. Small talk alkaa.

A: Tuli vähän otettua.. joo hyvä että sossu maksaa nää mun reissut
K: Joo onhan sulla reissuja jäljellä kortissasi?
A: On. Sossu maksaa.

Auto kääntyy Mäkelänkadulle kohti Tuusulanväylää. Ehditään ajaa jo jonkin aikaa valtaväylällä.

A: Joo krööh siis sää sit saat rahat sossusta.
K: Juu juu, sullahan on kortti.
A: Ei kun mä kirjotan sulle sellaisen lapun...
K:Mitäh?
A:Joo mä kirjoitan sulle sellasen lapun, millä saat sit sossusta rahat tästä kyydistä....

Auto pysähtyy Tuusulantien varrelle.

K:Siis sulla ei ole sitä korttia vaikka sanoit?
A:Ei mut sä saat rahat sieltä ihan varmana.
K:Onko sulla rahaa?
A:Ei, mut sossu maksaa.
K:Älä unta näe, että mä sut heitän ilmaiseksi kotiin.
A:Et sä voi mua uloskaan heittää tuolissa, mä syytän suo heitteillejätöstä.
K:Juu en, mutta poliisille mä sut voin viedä.
A:Et sä voi vittu olla tosissas, me oltais kohta jo perillä..
K:Oota ja katso!
A:Ei saatana voi olla totta. Mä teen susta valituksen!

Pruut pruut, auto menee poliisiasemalle Pasilaan. Sieltä saapuukin jo sinitakki ottamaan pyörää ja miestä mukaansa.

Poliisi: Onko sulla vaatimuksia?
K: Ei ole. Ilmaseksi en vaan heitä juoppoja himaan, joten pitäkää hyvänänne.
A: Saatana vittu perkele. Millä mä nyt pääsen Siltamäkeen?
Poliisi: Ei mekään mitään ilmaisia kuskeja olla. Koitahan keksiä jotain. Nyt lähetään kuitenkin sisään kamarille.

Kahvillehan sitä piti mennä, kun nauratti niin pirusti. Milläköhän ilveellä pääsi sälli perille? Jäi kiinnostamaan...
mirelia
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja mirelia »

Mun mutsi pyörittää työkseen rattia. Muutama jutuista jäänyt mieleen;

Tolpalta tulee kyytiin umpikännissä oleva n 5-kymppinen mies. Mutsi kysyy: 'minnes ajetaan?'
ukon vastaus: 'siis mitä vittua se sulle kuuluu?!?!'
johon mutsi; 'niimpä tosiaan, mitäpä se mulle 8) mennäänkö vaikka tästä vasemmalle?'
ukko: joo joo, sinne vaan....

löytyi se osoitekin sitten myöhemmin.

Toisen kerran taas humalainen mies tulee kyytiin ja mutsi kysyy (tietty) että minnes ajetaan.
mies neuvoo aina vaan tyyliin tuolta seuraavista valoista vasemmalle ja seuraavasta sit oikealle.... tuntu ettei kyyti johda minnekään.
Mutsi tiedustelee maksupolitiikkaa, ja ukko kaivaa taskustaan 500€ setelin ja heittää sen mutsille. 'Riittääkös tää?'
:) 'riittäähän se toki'.
Lopulta ukko sammuu autoon kolmen vartin ajelun jälkeen, eikä ajo-ohjeita enää tule. Mutsi ei saa miestä herätettyä vaan ukko kuorsaa. Vaihtoehdoksi jää ajella sinivuokkojen pihaan jossa avulias poliisisetä on vastassa. Kyydin lasku jää poliisille.

Myöhemmin mutsi sai rahansa pois :)
Life sucks, then you die.
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Lisää, lisää näitä-...... :D :D :D
Yökiitäjä
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

Vaikeasti lausuttavat tai muuten hankalat kadunnimet tuottavat joskus päänvaivaa.

Tyyliin "Nissnikuntie", mitä on vaikea löytää karttaohjelmasta ellei tiedä että se kirjoitetaan kahdella s:llä.

Tai vaikka "Sissosentie", "Sisselenpolku". Kun noita koittaa ääntää, menee kieli solmuun. Varsinkin jos on nauttinut pari olutta siinä illan mittaan. Ensimmäisellä kerralla luulin että tää on asiakkaan heittämä tsoukki, että eihän tuollaisia katuja voi olla olemassakaan :lol:

Eräs rouva oli menossa Itä-Pasilaan "Jaajonkadulle". Tiesin ettei siellä ainakaan sen nimistä ole, joten pyysin moneen kertaan toistamaan sen, enkä saanut siltikään selvää. Lopulta keksin että hän tarkoittaa varmaan "Jarrumiehenkatua", niinkuin tarkoittikin :roll:
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mä niin halua kuulla näitä lisää, jotenkin on kovasti sympaattisia juttuja :lol:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Kokki
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Ex-kolleegani taksi-alalla Eppu74 sai joskus aikoinaan kyydin "Vuosaareen". Herätteli sitten pokaa jossain sillan kohdalla tms.
"Mä olen menossa Pohjois-Haagaan, enkä Vuosaareen", kuului takapenkiltä. Eppu kertokoon lisää.
A man's got to do what a man's got to do.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Mielestäni taxi on Suomessa tosi kallista. Kun olin ajanut Kuusamosta Rukalla- 30km, maksoi 50 euroa. Ja esim. kesällä siellä bussi ei kulkee. Lapissa tosi pitkiä matkoja, ei joukkoliikene, on pakko oma auto, koska taxi on aivan mahdoton kallis.
Kokki
Agentti Scully

Tirskis kirjoitti:Mielestäni taxi on Suomessa tosi kallista. Kun olin ajanut Kuusamosta Rukalla- 30km, maksoi 50 euroa. Ja esim. kesällä siellä bussi ei kulkee. Lapissa tosi pitkiä matkoja, ei joukkoliikene, on pakko oma auto, koska taxi on aivan mahdoton kallis.
Jos taksilla matkustaminen on mielestäsi kallista Suomessa, suosittelen tutustumista taksien kuluihin ja suomalaiseen palkkaus-systeemiin. Tää nyt vaan on kalliimpi maa kuin moni muu.
Tirskis
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Vaikka bensa on kallis, silti kannattaa matkustella omalla autolla. Mitä siine taksissa niin hirveästi maksaa? Kun esim. ajaa itse vaikka 30km- maksaa bensa 5 euro, mutta kun menee taksilla, maksaa 50 euro. Miksi se on 10kertaa kaliimpi?
Ihraponnari
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Kokki kirjoitti:Ex-kolleegani taksi-alalla Eppu74 sai joskus aikoinaan kyydin "Vuosaareen". Herätteli sitten pokaa jossain sillan kohdalla tms.
"Mä olen menossa Pohjois-Haagaan, enkä Vuosaareen", kuului takapenkiltä. Eppu kertokoon lisää.
Noh, Eppu.... kerro !!!!
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tirskis kirjoitti:Vaikka bensa on kallis, silti kannattaa matkustella omalla autolla. Mitä siine taksissa niin hirveästi maksaa? Kun esim. ajaa itse vaikka 30km- maksaa bensa 5 euro, mutta kun menee taksilla, maksaa 50 euro. Miksi se on 10kertaa kaliimpi?
No oisko vaikka sen takia että A. Autot ja laitteet maksaa B. Palkatkin pitää maksaa C. Voittoakin pitää tehdä toiminnalla D. Verotkin pitää maksaa jne.
Kokki
Agentti Scully

Tirskis kirjoitti:Vaikka bensa on kallis, silti kannattaa matkustella omalla autolla. Mitä siine taksissa niin hirveästi maksaa? Kun esim. ajaa itse vaikka 30km- maksaa bensa 5 euro, mutta kun menee taksilla, maksaa 50 euro. Miksi se on 10kertaa kaliimpi?
Tuossa tulikin jo vastauksia kysymyksiisi. Mutta jos todella haluat keskustella aiheesta suosittelen sen tekemistä tuolla: http://forum.taksikuski.net/
Siellä saat varmasti vastauksia kysymyksiisi.
Vastaa Viestiin