Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
-
Leisure Suit
- Sabrina Duncan
Re: Nela Utkina, 27v, Malminkartano 8.9.2015
Ajan peluu:
1) Tekstiviesti puhelun sijaan kotoa töihin että on kipeä ja menee lääkäriin
2) Ei kerro kotona että on kipeä
Aviomies tietää tekstiviestistä luultavasti kyseltyään asiaa työpaikalta paljon myöhemmin.
Tällä tavoin puoliso luulee toisen olevan töissä ja työpaikka toisen olevan sairas. Kumpikaan taho ei ihmettele jos ei saa henkilöön yhteyttä.
Ikävä kyllä kallistun itse suunnitellun katoamisen puoleen.
1) Tekstiviesti puhelun sijaan kotoa töihin että on kipeä ja menee lääkäriin
2) Ei kerro kotona että on kipeä
Aviomies tietää tekstiviestistä luultavasti kyseltyään asiaa työpaikalta paljon myöhemmin.
Tällä tavoin puoliso luulee toisen olevan töissä ja työpaikka toisen olevan sairas. Kumpikaan taho ei ihmettele jos ei saa henkilöön yhteyttä.
Ikävä kyllä kallistun itse suunnitellun katoamisen puoleen.
Ajan pelaaminen päänsäryllä ei ole paras mahdollinen tapa pelata aikaa. Lääkärissäkäyntiin voi toki mennä useampi tunti, mutta päänsärkyisen oletetaan voivan sieltä viestiä lisätietoja työpaikalle jossain vaiheessa päivää. Jos itse haluaisin pelata aikaa kokonaisen työpäivän verran, ilmoittaisin vain aamulla että olen pahassa oksennustaudissa.
Lähes varmana voi pitää, että päänsärky on joka tapauksessa sepitetty juttu, onpa viestin kirjoittanut Nela itse tai joku muu.
Päänsärky on klassinen naisen syy miehelle seksistä kieltäytymiseen ja näin ollen joillain miehillä voi olla käsitys, että nainen tuollaisen syyn saattaisi työpaikallekin esittää. En kyllä itse ole koskaan päänsärystä kertovaa viestiä saanut aamuisin, kun minulle poissaolot ilmoitetaan meidän työpaikalla - sen paremmin naisilta kuin miehiltäkään.
Taitava valehteleminen on kahdella langalla neulomista. On totuuden lanka ja valheen lanka. Niiden väri sulautuu yhteen neuloksessa. Päänsärky = pään särkyminen.
Lähes varmana voi pitää, että päänsärky on joka tapauksessa sepitetty juttu, onpa viestin kirjoittanut Nela itse tai joku muu.
Päänsärky on klassinen naisen syy miehelle seksistä kieltäytymiseen ja näin ollen joillain miehillä voi olla käsitys, että nainen tuollaisen syyn saattaisi työpaikallekin esittää. En kyllä itse ole koskaan päänsärystä kertovaa viestiä saanut aamuisin, kun minulle poissaolot ilmoitetaan meidän työpaikalla - sen paremmin naisilta kuin miehiltäkään.
Taitava valehteleminen on kahdella langalla neulomista. On totuuden lanka ja valheen lanka. Niiden väri sulautuu yhteen neuloksessa. Päänsärky = pään särkyminen.
Outo tuo poliisin lausunto: "aviomiehen mukaan 8.30" työpaikalle lähetetystä päänsärky-tekstarista. Kai poliisi on tarkistanut sen esim. työpaikalta ja ehkä myös teletiedoista? Ehkä se on vaan ammattitaidoton toimittaja, joka saa kaiken näyttämään sekavalta ja puolihuolimattomasti hoidetulta.
Olisikohan naapuri pongannut Nelan tai joku ihan lähistön asukas jos kerran havaintoa pidetään luotettavana, eikä se ole turvakamerasta.
Olisikohan naapuri pongannut Nelan tai joku ihan lähistön asukas jos kerran havaintoa pidetään luotettavana, eikä se ole turvakamerasta.
- jukuripää
- Axel Foley
Nela on voinut mennä aamulla johonkin lähellä olevaan kahvilaan ja hänet on siellä bongattu valvontakameran nauhoilta, sekä työntekijän tunnistamana ja vielä lisäksi esimerkiksi pankkikorttiostoksen perusteella. Jospa Nela on mennyt odottamaan henkilöä, jonka kanssa on sopinut tapaamisen lähialueille. Tuon henkilön kyydissä matka on voinut jatkua jonnekin. Esimerkiksi nettideitti voisi olla tällainen juttu. Aikataulu sopinut tuon tuntemattoman pirtaan ja Nela ilmoittanut töihin päänsärystä, jotta on voinut lähteä treffeille. Treffikumppani onkin saattanut Nelalta kysyä, mikä olisi kiva paikka viettää aikaa yhdessä, jolloin olisivat Nelan ehdotuksesta lähteneet kohti Nuuksiota. Jos deittikumppanin tarkoituksena on ollut raiskata ja tappaa, Nela on voinut kohdata loppunsa näitten treffien seurauksena.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Sohvapoliisi kirjoitti:Havainto oli kuitenkin poliisin mukaan kodin lähettyviltä eikä Malminkartanossa ihan hirveästi terveysasemia ole, joten tuskinpa on missään käynyt pääkipuansa valittamassa, vaan päivän pläni ollut ihan jotain muuta.Sue Ellen kirjoitti:
Voiko poliisin ilmoittama luotettava havainto olla peräisin lääkäriltä tai terveydenhoitajalta?
Ts. jos Nela on käynyt terveyskeskusksessa tai lääkärissä, niin ilmoitettaisiinko tällaisesta yksityisasiasta yleisölle tai aviopuolisolle?
Mielestäni voisi hyvinkin olla tuo havainto terveysasemalta. Poliisi ei kommentoi asiaa enempää/tarkemmin koska kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin onko ihminen käynyt lääkärillä. Poliisi on kuitenkin varma havainnosta niin sekin ehkä tukisi tuota..?? Joku mahdollisesti päivittäinkin Nelan näkevä naapuri ei olisi ehkä ihan niin varma havainnon tekijä,voi sekoittaa päivät jne...??
Ainakin kerran miettinyt "not to be"-vaihtoehtoa:
https://isgfin.wordpress.com/2014/06/09 ... a/#more-79
Toivottavasti pian selviää pankki- ja matkakorttiliikenteen tiedot. Mikäli pankkikorttia ei ole käyetty tapaus viittaa mielestäni itsemurhaan tai henkirikokseen. Muussa tapauksessa Nelan olisi pitänyt hyvin ennakoida katoamista varten. Matkakorttiliikenteestä voidaan varmistaa mihin Nela on kulkenut. Esim päättyvätkö jäljet Helsinkiin vai nousiko hän koskaan edes junaan. Junissa ja busseissa on tallentava kamera, kuinka kauan näitä säilytetään? Eli sitä kautta olisi voitu varmentaa Nelan olo bussissa jos tarkka linja ja kellonaika saataisi selville, koska Helsingissä on käytössä haltijakohtainen kausilippu. Eli matkakortti jota voi käyttää samaan ikäryhmään kuuluvat kuten saman perheen aikuiset. Jos tämmöinen kortti on käytössä mikään ei takaa juuri Nelan istuneen junassa/bussissa. Henkilökohtaisessa kortissa todennäköisesti tulee sanomista ellei korttia käytä samanikäinen ja saman sukupuolen omaava.
Tässäpä muutama spelulaatio, alkaen päänsärystä.
Oliko päänsärky todellinen? Vaihtoehtoja on periaatteessa kaksi, eli
A) kyllä ja B) ei.
A eli kyllä-vaihtoehdossa edelleen lisää mahdollisuuksia. Oliko päänsärky äkillinen, A kyllä, B ei. Olipa kummin tahansa, miksi hän ei kertonut siitä miehelleen ennen kotoa lähtöä vaan lähetti tekstarin ( kahdelle työkaverilleen?) Äkillinen kova päänsärky voi olla todella oire jostain vakavasta, eli silloin on mentävä heti lääkäriin. Poliisi on varmaan tarkistanut kaikki mahdolliset paikat, joihin päänsärkypotilas olisi pyrkinyt. Ilmeisesti tuloksetta?
B eli ei on minusta todennäköisempi. Mutta mitä sitten tapahtui? Taas vaihtoehdot A) mies teki jotain tai B) ei tehnyt vaan Nela itse päätti poistua maisemista. On myös C eli kolmas osapuoli.
Tekstarin voi tosiaan ajastaa lähtemään johonkin tiettyyn aikaan. Sen on voinut tehdä kuka tahansa, mutta mihin perustuu käsitys, että on lähetetty kotoa? Minusta on peräti outoa, että hän on harrastanut fb:a mutta ei ole edes naimisiinmenoaan ja nimenmuutostaan sinne päivittänyt, vai onko? Eihän hänen nimensä ole Utkina vaan jotain muuta, vaikka kaiken aikaa uutisoidaan Utkinasta. Onko hänen miehensä päättänyt tämän nimiasian näin.
Uskon, että Nelan tai hänen miehensä yksityiselämässä on jotain sellaista, joka tähän on syynä. Onko se sitten joku salasuhde, itämafia vai jotain paljon arkisempaa.
Oliko päänsärky todellinen? Vaihtoehtoja on periaatteessa kaksi, eli
A) kyllä ja B) ei.
A eli kyllä-vaihtoehdossa edelleen lisää mahdollisuuksia. Oliko päänsärky äkillinen, A kyllä, B ei. Olipa kummin tahansa, miksi hän ei kertonut siitä miehelleen ennen kotoa lähtöä vaan lähetti tekstarin ( kahdelle työkaverilleen?) Äkillinen kova päänsärky voi olla todella oire jostain vakavasta, eli silloin on mentävä heti lääkäriin. Poliisi on varmaan tarkistanut kaikki mahdolliset paikat, joihin päänsärkypotilas olisi pyrkinyt. Ilmeisesti tuloksetta?
B eli ei on minusta todennäköisempi. Mutta mitä sitten tapahtui? Taas vaihtoehdot A) mies teki jotain tai B) ei tehnyt vaan Nela itse päätti poistua maisemista. On myös C eli kolmas osapuoli.
Tekstarin voi tosiaan ajastaa lähtemään johonkin tiettyyn aikaan. Sen on voinut tehdä kuka tahansa, mutta mihin perustuu käsitys, että on lähetetty kotoa? Minusta on peräti outoa, että hän on harrastanut fb:a mutta ei ole edes naimisiinmenoaan ja nimenmuutostaan sinne päivittänyt, vai onko? Eihän hänen nimensä ole Utkina vaan jotain muuta, vaikka kaiken aikaa uutisoidaan Utkinasta. Onko hänen miehensä päättänyt tämän nimiasian näin.
Uskon, että Nelan tai hänen miehensä yksityiselämässä on jotain sellaista, joka tähän on syynä. Onko se sitten joku salasuhde, itämafia vai jotain paljon arkisempaa.
Jos minä haluaisin vapaaehtoisesti kadota ja keksisin vielä hämäykseksi päänsärkytarinan, en käyttäisi junassa/bussissa matkakorttia vaan maksaisin käteisellä. Tämä toki vain siinä tapauksessa, että Nela on itse järjestänyt katoamisensa ja suunnitellut homman huolella.Kliina kirjoitti: Matkakorttiliikenteestä voidaan varmistaa mihin Nela on kulkenut. Esim päättyvätkö jäljet Helsinkiin vai nousiko hän koskaan edes junaan.
"Murder is like potato chips: you can't stop with just one."
― Stephen King
― Stephen King
-
Honeybadger
- Susikoski
Sen verran suomalaisesta työterveyshuollosta, että minimissään se on työhöntulotarkastukset ja that's it. Ei meillä ainakaan pääse ilmaiseksi työterveyslääkärille esimerkiksi sairauden todentamiseksi. 
"There is no other animal as fearless as the crazyass Honey Badger"
Matkakortin käyttö voi tuossa tilanteessa tapahtua myös "vahingossa" ikäänkuin automaattisesti. Vaikka kuinka olisi hyvin suunnitellut. Joskushan rikoksetkin paljastuvat tällaisen "puolihuolimattoman" virheen ansiosta.Kosminski kirjoitti:Jos minä haluaisin vapaaehtoisesti kadota ja keksisin vielä hämäykseksi päänsärkytarinan, en käyttäisi junassa/bussissa matkakorttia vaan maksaisin käteisellä. Tämä toki vain siinä tapauksessa, että Nela on itse järjestänyt katoamisensa ja suunnitellut homman huolella.Kliina kirjoitti: Matkakorttiliikenteestä voidaan varmistaa mihin Nela on kulkenut. Esim päättyvätkö jäljet Helsinkiin vai nousiko hän koskaan edes junaan.
Jos on ollut matkalla itseään tappamaan niin en usko,että tuota olisi miettinyt. Vaikka töihin viestiä laittoikin.
Taitaa riippua aika paljon firmasta. Nykyisessä työpaikassani työterveydenhuolto kattaa lääkärikäyntien lisäksi hammashoidon ja fysioterapian. Vaikea sitten sanoa, mitä se olisi Nelan työpaikan tilanteessa.Honeybadger kirjoitti:Sen verran suomalaisesta työterveyshuollosta, että minimissään se on työhöntulotarkastukset ja that's it. Ei meillä ainakaan pääse ilmaiseksi työterveyslääkärille esimerkiksi sairauden todentamiseksi.
"Murder is like potato chips: you can't stop with just one."
― Stephen King
― Stephen King
Ottaen huomioon, että google mapsin mukaan Malminkartano - Nuuksio väli on 27km ja rautatientorilta matkaa on 35km. Nela on urheilullinen ja varmasti taittaisi tuon matkan kävellenkin, mutta en itse usko siihen. Itsekkään en tulisi ajatelleeksi, että matkakortin tiedot voisi johonkin tallentua.corppi kirjoitti:Matkakortin käyttö voi tuossa tilanteessa tapahtua myös "vahingossa" ikäänkuin automaattisesti. Vaikka kuinka olisi hyvin suunnitellut. Joskushan rikoksetkin paljastuvat tällaisen "puolihuolimattoman" virheen ansiosta.Kosminski kirjoitti:Jos minä haluaisin vapaaehtoisesti kadota ja keksisin vielä hämäykseksi päänsärkytarinan, en käyttäisi junassa/bussissa matkakorttia vaan maksaisin käteisellä. Tämä toki vain siinä tapauksessa, että Nela on itse järjestänyt katoamisensa ja suunnitellut homman huolella.Kliina kirjoitti: Matkakorttiliikenteestä voidaan varmistaa mihin Nela on kulkenut. Esim päättyvätkö jäljet Helsinkiin vai nousiko hän koskaan edes junaan.
Jos on ollut matkalla itseään tappamaan niin en usko,että tuota olisi miettinyt. Vaikka töihin viestiä laittoikin.
Olipa harvinaisen (metsään) johdatteleva kommentti. Artikkelissa Nela pohtii yrittäjäksi ryhtymistä ulkomailla. Koko artikkeli on enemmänkin positiivinen ja kannustava, kuin "not to be".SineNomen kirjoitti:Ainakin kerran miettinyt "not to be"-vaihtoehtoa:
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
Kuinka lähellä on lähettyvillä? Erityisesti kun poliisi tähdentää havainnon luotettavuutta, voisin pitää terveyskeskusta hyvinkin mahdollisena havaintopaikkana. Eivät sitten vain halua kertoa tarkemmin, ehkeivät edes puolisolle.Sohvapoliisi kirjoitti:Havainto oli kuitenkin poliisin mukaan kodin lähettyviltä eikä Malminkartanossa ihan hirveästi terveysasemia ole, joten tuskinpa on missään käynyt pääkipuansa valittamassaSue Ellen kirjoitti: Voiko poliisin ilmoittama luotettava havainto olla peräisin lääkäriltä tai terveydenhoitajalta?
Tähän voisin kertoa lukuisia vastaesimerkkejä.villepv kirjoitti:Vanhemmat ovat kaikille naisille tärkeitä niin kauan kuin elävät.
Ja mitä niistä puheluista työaikana sanot, niin kaikki eivät tosiaankaan työpäivän aikana ole yhteydessä puolisoihinsa. Eivät edes nuoret. Ihan normaalia olla vastaamatta johonkin tekstariin muutama tunti. Vähemmän normaalia ruveta soittelemaan puolison työpaikalle, että onko se vielä siellä kun ei kotiin jo kuulu.