Minä olen täällä kirjoittanut ajatukseni melkoisen lopulliseen muotoon ennenkuin yllämainitut olivat kertoneet omistaan vielä mitään. Bergin blogiakin alettiin kirjoittamaan vasta 2012 lopulla, jolloin palstalla oli kaikki pureskeltu miljoonaan kertaan. Nuo blogit vain tiivistävät tärkeät asiat helpommin omaksuttavaan muotoon, koska täällä kaikenlainen jankkaaminen ja väärien tietojen levittely hautaa asiat alleen.kukko EI kiekaise kirjoitti:Taitaa olla yhtä vastuutonta ulkoistaa ajatteluaan myös "mikkoniskasaarille", "ninnupäreille", "suskuille" ym. Annelistit myös kernaasti "ostavat" oikeuden tuomiot silloin, kun ne ovat Auerille suotuisat ja siis ulkoistavat ymmärryksensä tuomioistuinten tuomareille. Sinä yhtensä niiden joukossa.
Syksystä 2010 ei minun ole tarvinnut muuttaa käytännössä yhtään mitään käsityksiäni, vaikka läheskään kaikkia yksityiskohtia ei tuolloin ollut tiedossa. Jotenkin kummasti jokainen uusi asia ja jälki, mikä tuli ilmi, sopi noihin ajatuksiini ihan ilman muutoksia. Päättelemällä pystyy täydentämään asioita, joiden täytyy olla olemassa, vaikka niistä ei vielä tiedetä. Tämä koskee erityisesti erilaisia veri- yms jälkiä ja häke-nauhan tapahtumia. Päättely ei ota kantaa tekijään, vaan pyrkii selvittämään esim jälkien perusteella, mitä on tapahtunut. Tämän jälkeen voi miettiä, voiko syytetty olla syyllinen, vai onko se joku muu.
Voit myös verrata vaikka tänne kirjoittamiani arveluja esim uhrin vammojen synnystä ja muista tapahtumista 2013-14 ja verrata niitä hovin 2015 tuomioon. Ovat melkoisen yhtenevät. Tottakai on mukavaa, että edes hovioikeuden tuomarit kykenevät hiukan pidempiin päättelyketjuihin, eivätkä lähde mukaan huuhaaseen kuten käräjätuomarit, mutta itse puolustan vain omia ajatuksiani, enkä heihin nojaudu. Heidän perusteluistaan ei juurikaan uusia asioita löydy, mutta tietysti maallikko ehkä pitää heidän osaamistaan parempana kuin jonkun palstanimimerkin.
Eli: toki mielestäni hyvän kuvan asioista saa lukemalla kaikki nämä 5000 Ulvila-postaustani, mutta se on kova urakka. Taatusti on kuitenkin jokainen yksityiskohta käsitelty, aika moneen kertaankin=) Eikä ole pelkkää annelismia, vaan kaikki järjelliset vaihtoehdot on pohdittu tarkkaan. Ei minulla ole mitään syytä olla "Auerin puolella", hän on ihan tuntematon henkilö. Olen vain päätynyt hyvin tarkkaan ja vuosien ajan asiaan paneutuessani siihen johtopäätökseen, ettei hän ole murhannut miestään tai käyttänyt lapsiaan seksuaalisesti hyväksi. Muuten voi olla millainen kusipää tahansa, mutta se ei kuulu tähän.