Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Antti32
Alokas

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 8.9.2015

Viesti Kirjoittaja Antti32 »

Justina kirjoitti:No saatiin sitten reitti selville. Oudon tästä jutusta tekee se että hän ei puhunut aviomiehelleen mitään suunnitelmistaan... Kuukausi oltu aviossa, ymmärtäisi jos 30 vuotta ja haluaisi hiukan omaa aikaa. :roll:

Se että lähetät viestin työnantajalle että olet sairaana, jonka jälkeen mannin kautta Nuuksioon kaikki erä jutut mukana. Luulen että lähtenyt livohkaan.
MissMallard
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Eli yksin linja-autossa, muovikassi hävinnyt! Nyt on kolme vaihtoehtoa:

a) lähti ulkoilemaan pääkipua/stressiä pois ja on liukastunut, loukkaantunut retkellään tahtomattaan eikä saa apua eikä pääse metsästä pois. Kännykän heittänyt tahallaan pois, se on tippunut, kastunut, akku loppunut tms.

b) lähti ulkoilemaan tarkoituksena päättää päivänsä, mutta jotenkin tuo ei nyt viittaa välttämättä itsemurhaan että noin urheilulliset vaatteet päällä lähtee 'roikkumaan oskaan'

c) lähti ulkoilemaan ja on joutunut Nuuksiossa rikoksen uhriksi

(d) tarkoitus vaeltaa kauemmaksi ja olla pois (huomionhakuinen syndrooma, eli tulisi näin huomatuksi tms.)

Ja oma kokemus: Meillä on ollut joskus kumppanini kanssa vaikeaa ja olen itse lähtenyt luontoon. En ole pystynyt kertomaan vaikeaa asiaa kumppanille naamatusten ja tiedän että hän jossain vaiheessa soittaa, jolloin kysyy että 'missä olet?' Ja olen sanonut että 'kunhan täällä vaellan...'. Omaa luonteeni heikkoutta ja pelkuruutta. Ja sitten olen pystynyt kertomaan asian ja palaamaan kotiin. Ehkei Nela pystynyt kertomaan jotain asiaa miehelleen; halusikin erota, talousvaikeudet, sairastuminen masennukseen/burn outiin, tai halusi ottaa lopputilin. Ja miksi sanoi ystävilleen: 'menkää mihin aikaa vain, mieheni on kotona...' Mutta ei puhunut mitään milloin itse on kotona.
NeitiEtsivätär
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivätär »

Onko pomon ja Nelan välejä tutkittu mitenkä? -Ylityöt, stressi voi tarkoittaa myös suhdetta, mutta kotona helpompi selitellä noilla. Onhan noita nähty... Etenkin kun lauantai-iltaisinkin hoideltu työpuheluita. Oliko pomo itse töissä tuona päivänä? Jospa pomo tietää jotain enemmän, ihmettelin kun antamassaan haastattelussa puhui Nelasta menneessä muodossa, oli... Miksi näin? Juu voi olla kaukaa haettua, mutta tässä vaiheessa varmaan kaikki auki ja saa spekuloida.
Viimeksi muokannut NeitiEtsivätär, To Syys 17, 2015 11:52 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Intressanttia.

Kertokaa oi kertokaa minulle mistä mies on tiennyt lähteä jo katoamisiltana Nuuksioon?

Siis aamulla luullut että vaimo lähtee töihin. Soittelee päivän aikana useita kertoja töihin. Vaimo ei vastaa. Illansuussa työpaikalta löytyy tieto ettei ole koko päivänä saapunut sinne.
Tästä aivan tunnin tai muutaman sisään (kestittiinkö vieraat) mies suuntaan Nuuksioon etsimään vaimoaan?
Jotain on puhuttu tms.mitä me emmekä poliisi tai ehken lehdistö ei ainakaan tiedä.
Mies ainakin sanomansa mukaan ei edes tiennyt Päänsärystä, että olisi voinut siitä olettaa emännän menneen happihyppelylle.

Toi kätköasia ei jätä ihan rauhaan.... vaikka tuntuu toisaalta kaukaa haetulta. Pitikö rouvan hakea se mutta joku mennyt mönkään ja isäntä illalla perään varmistelemaan, mutta jotain isompaa pielessä kun vaimoa ei löydykään?

Vai onko tämä näennäisretki ennen itsemurhaa ikäänkuin hänen viimeinen viesti Nuuksiolle tjsp. Tai halusi tehdä homman omasta mielestään tyylillä.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja avatar »

anita kirjoitti:Huomasitteko oudon kohdan miehen haastattelussa? Sergey sanoi, ettei maastossa etsiessään huutele Nelaa nimeltä, koska "siitä ei enää ole hyötyä". Olettaako hän siis löytävänsä Nelan suunnilleen kompastumalla häneen? Muutenkin koko Nuuksio on kumma päähänpinttymä näissä pohdinnoissa, ihan kuin etsintöjä johdettaisiin harhaan.
Öööh, ehkä hän jostain kumman syystä kuvittelee ettei erämaassa selviä viikkoa hengissä ilman varusteita, ruokaa yms?
mary1234
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mary1234 »

Nallekarhuryhmä kirjoitti:Jaaha. No tiedossa tuo Nuuksio on siis ollut. Sieltä löytynee parin päivän - kahden vuoden sisään.
Jotenkin tulee enempi vaan mieleen (josta linkitinkin uutisen muutamia sivuja taaksepäin) tuo Nuuksion kidnappaus v.2013 kesällä. Jotain siellä Nuuksiossa on tapahtunut nyt kun on tieto, että sinne on bussilla mennyt. Olisko joku käynyt kimppuun yksinäisen naisen patikoidessa ja ehkä tarkoitus raiskata, mutta Nela pistänyt vastaan sen verran, että on esim.kuristanut Nelan ikäänkuin vahingossa. Spekua siis...hyvä, että nyt on etsinnöille pohjaa mistä aloittaa, tuolta päätepysäkiltä. En tunne seutua, alkaako metsä päätepysäkin tuntumasta (ja reitit) vai joutuuko siitä vielä kävelemään pidempäänkin, että ulkoilualueelle pääsee?

Joku kommentoi ruokakassin kadonneen. En ole löytänyt kuvaa jossa kassia ei enään ole ja onhan ostokset voitu tunkea myös reppuun.
Viimeksi muokannut mary1234, To Syys 17, 2015 11:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MissMallard
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Korjaan; katsoin äkkiseltään että on juoksuhousut jalassa, ja eihän todellakaan ole kuin sama vaatetus kuin Myyrmannissa, joten kyllä itsemurha-teoria on sen suhteen voimissaan, jos asusteesta puhutaan. Ja onhan mahdollista että joku odotti tarkoituksella Nelaa Nuuksiossa tms. Voiko sinne eksyä, että onko siellä kesämökkejä tms. johon voisi mennä jos on eksyksissä tms.? Tai petoja, karhuja esim.? Entä voiko siellä metsästää, ettei ole vahingossa tullut ammutuksi sorsana tms...Jotain on tapahtunut tuolla Nuuksiossa.
lindemann34
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja lindemann34 »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Kertokaa oi kertokaa minulle mistä mies on tiennyt lähteä jo katoamisiltana Nuuksioon?
Olisiko Nela joskus sanonut jotain tyyliä Nuuksio on ainut paikka missä hän voi rauhoittua tms? Tai hänellä on ollut joskus aiemminkin tapana käydä yksin nollaamassa siellä päätä? Siitä Sergey tosin olisi ehkä sanonut mediallekin.

Kieltämättä vähän hämmentää tuo samainen asia, mutta todennäköisesti Sergey ei ainakaan ole naiselle tehnyt mitään. Tietysti jos heillä on ollut yhteisiä hämäräbisneksiä... Mut siis kaksi menestyvää nuorta aikuista. Ei tunnu jotenkin uskottavalta minusta, vaikka mistäs sen tietää?

Nimeltä huutelu on ehkä lopetettu, koska jos olisi tapahtunut onnettomuus, ei viikon jälkeen varmaan ole juuri toivoa saada vastausta. Ja jos taas on tietoisesti karannut, niin varmaan lähtisi nimensä kuullessaan vaan kauemmaksi.
carrie
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja carrie »

Argh kirjotin pitkän tekstin ja se hävisi jonnekin bitti avaruuteen.

Elikkä mä hirveän vähän minfossa kirjoittelen mutta tää keissi on niin pelottavan mystinen että pakko ottaa kantaa!

Onkohan poliisi tiennyt jo pitkään tuosta että Nela on matkustanut busilla?
Jos ei niin (en tahdo aliarvioida virkavaltaamme) on minusta toimittu todella hitaasti!
Ihan maallikkona joka asuu lähes 300 km päässä pk seudulta ja tuntematta pk seutua yhtään, olisin itse ensimmäisenä kuuluttanut lehdissä että haluamme haastatella KAIKKIA bussin/junan kuljettajiakin ketkä ovat menneet sellaista linjaa mikä menee 9-10 välill nuuksioon.
Sinne kuitenkin puhelin paikantui.

Minua kiinnostaisi myös kovin tietää onko oikeasti käynyt cittarissa vai onko kassi ollut vaan esim sitä ylimääräistä takkia varten, kotoa otettu muovipussi.
Toisaalta kai hän siellä kaupassa on käynyt koska mitä muuta hän ostoskeskuksessa tekisi? Paitsi ehkä kävisi vessassa?
Jossain kohtaa kyllä luin että poliisi varmisti (vai olenko lukenut väärin?) että hän nimenomaan kävi siellä kaupassa.
Olen itse kaupassa töissä tosin en cittarissa mutta isossa marketissa myös ja meillä ainakin voi kuukausien ellei jopa vuodenkin takaa tonkia koneelta kuitteja jos on kellonaika tiedossa ja muistaa edes suunnilleen mitä on ostanut.
Ja Nelan tapauksessa valvontakamera on varmaan tallentanut hänet kassalle ja vaikka (meillä ainakin) valvontakameran kuvat ovat suttuisia eikä niistä voi eritellä mitä asiakas ostaa (ainakaan tarkasti) näkee siitä selkeästi päivämäärän ja klo ajan. Eli kellonajalla voisi katsoa Nelan kuitin kassan numeron perusteella. Luultavasti poliisi tämän tehnytkin jo muttei halua/ole tarvetta kertoa mitä Nela on ostanut.

Itselläni tuppaa olemaan paha tapa tehdä liikaa töitä ja kokea sitten se niin kuuluisa burnout.
Minulla se menee siihen pisteeseen että kaikki kiukuttaa ja suututtaa ja näyttää sumealta, loppua ei näy sille pahalle ololle ja stressille. Kaikki hommat kasautuu ja tuntuu tulevan yhdellä kertaa, pitäisi pystyä hoitamaan vielä koti ja parisuhdekin, koko pakka tuntuu kaatuvan! Varsinkin jos puolisollakin on kovasti töitä eikä hänestä ole kotitöissä avuksi.
Stressin sietokykyni ei ole järin hyvä ja mieli käy välillä varsin synkissä paikoissa.
Jos puolisoni ja kun hän varoittelee minua että nyt tuntuu siltä että teet liikaa töitä, nyt pitäisi pitää vapaata, minua alkaa niiiin suututtamaan! Tulee fiilis että mun täytyy näyttää hänen olevan väärässä vaikka hän onkin oikeassa, en saa näyttää heikkouttani etten saa pidettyä lankoja käsissä.
Niinpä vaan hymyilen ja väitän pärjääväni.
Ehkä Nela teki näin? HÄn vaikuttaa niin iloisela ja positiiviselta ja sen kuvan hänestä läheiset ja työkaveritkin antavat.
Ehkäpä Sergey sanoi Nelalle että hänen pitäisi vähentää töitä, että hän on vähän kireä ja stressaantuneen oloinen, että kyllä ne työt siellä odottaa. Ehkä Nelalla oli aiemminkin stressistä johtuen ollut päänsärkyä ja Sergey oli kehoittanut ottamaan vähän vapaata.
Niinpä Nela normaalisti nousi katoamis aamuna, esitti pirteää Sergeylle, ei halunnut pakan kaatuvan, tiesi päässään että tarvitsee ehdottomasti hengähdystauon mutta muille ei saa näyttää loppuun palamista.
Päätti lähteä hengähtämään Nuuksioon.
Mutta miksi cittarin kautta?

Minä uskon että Nelalle on käynyt onnettomuus, hän on ottanut retkeily varusteet mukaan voidakseen paremmin vaellella maastossa, hän on ilmeisesti ulkoilma ihminen, ajatellut että happihyppely hänelle rakkaassa paikassa voisi auttaa.
Sitten on käynyt jokin onnettomuus?
En usko että olisi itse itselleen mitään tehnyt.
Angel - put sad wings around me now
Protect me from this world of sin
So that we can rise again
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Systeemi on ihan ennalta valmisteltu ja suunniteltu, vaihtovaatetus ja tölkkisapuskat mukaan, Nuuksion kävijät tietää piilopaikat niin tiedot vain poliisille, katoamisen taustahan me emme tiedä mitään.
Spekuloinnit jätetään muille. :shock:
Kliina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kliina »

En tiedä, mutta en näe tässä kokonaisuudessa itsemurhaa tekevää ihmistä. Selkeästi on muuttanut vaatetusta, huivi päässä ja takki. Housuista en ole varma, koska nekin auringonvalossa näyttää hieman harmahtavilta. Missä tämä vaihto tapahtui. Myyrmannin WC:ssä? Kotona? Itselläni tuli mieleen tiesikö Nela että miehellä on etäpäivä?
Henri Blavatsky
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Henri Blavatsky »

Näiden tietojen valossa pitäisin 90% todennäköisenä sitä vaihtoehtoa, että on lähtenyt metsään samoilemaan ja A: loukannut itsensä siellä niin, ettei ole päässyt pois, B: saanut sairaskohtauksen tai C: eksynyt (siitäkin huolimatta, että vaelluskokemusta löytyi entuudestaan). Rikoksen mahdollisuutta pidän häilyvän pienenä. Alue on valtavan laaja enkä ihmettele lainkaan sitä, ettei ole löytynyt vielä.
Viimeksi muokannut Henri Blavatsky, To Syys 17, 2015 11:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Justina
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Justina »

Mulla särähti hiukan korvaan se kun työpaikalla ei tiedetty mahdollisesta stressistä. Kuitenkin pomo kertoi et he illalla soittelivat muutamia kertoja. Siis kun illatkin suunnitellaan työasioita kaikkien nuppi ei vaan sitä kestä.
Sala
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Sala »

aripertti kirjoitti: esim. suunnistajille Nuuksio tarkoittaa paljon paljon muutakin kuin Solvalla ja Haltian luontokeskuksen lähiympäristöä.

(klip)

Eikä tuo Nuuksion erämaa-alue suunnistajan näkökulmasta ole mitään niin hankalakulkuista maastoa, etteikö siellä voisi vaellella muuallakin kuin merkatuilla poluilla.
Näin on. Nuuksiossa asuvana ja täällä yli 20 vuotta samoilleena ihmettelen kommentteja, joissa tämä alue yleistetään hämäräksi tiukkakasvustoiseksi aarnimetsäksi.

Kansallispuiston pinta-ala on kuitenkin 50 neliökilometriä, ja tänne mahtuu hyvin monenlaista maastoa helposta vaativaan.

"Virallisten sisäänpääsyreittien" lisäksihän tänne voi tulla "sisään" aivan mistä tahansa, puisto kun on viiden suuren valtaväylän rajaama.
kalmusto
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja kalmusto »

Kultaryöstöjengin modus operandiin kuuluu nuo vaatteiden vaihdot. Olisiko repussa vielä yksi vaatekerta? Onko kyyti illaksi Töölönlahdelle ollut Vanhan Porintien suunnaalla odottamassa? Känny ehkä jätetty löydettäväksi Nuuksion paikkaan joka vihjaisi vesistöön putoamiseen.
Vastaa Viestiin